دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

عواقب بی احترامی به همسر و نحوه کنترل آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۹ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

بی احترامی کردن به همسر می تواند عواقب بدی در یک رابطه داشته باشد. این دسته از زوج ها نمی توانند در تربیت فرزندان خود موفق باشند، زیرا فرزندان آن ها مدام از آن ها الگوبرداری می کنند. برای مقابله با چنین مشکلاتی باید از مقایسه کردن همسرتان با دیگران خوددداری کنید، و در جمع یکدیگر را تحسین نمایید.

یکی از اصولی ترین و مهم ترین مواردی که موجب ثبات و پایداری بیشتر یک رابطه می شود، حفظ حرمت همسر می باشد. همانطور که می دانید اختلاف در زمینه های مختلف فرهنگی، اقتصادی و … موجب بروز ناراحتی و یا دعوا در میان زن و شوهرها می شود، اما چیزی که در این زمینه دارای اهمیت می باشد، بی احترامی نکردن به همسر در میان این دعواها است. متاسفانه برخی از زوجین به دلیل عصبانیت و یا عدم کنترل بر روی هیجان های خود رفتارهای زننده ای از خود نشان می دهند، که موجب بروز ناراحتی در آن ها خواهد شد. این پرخاشگری ها و بی احترامی ها موجب می شود، رابطه شما به تیرگی برود، و تاثیرات بدی در روابط شما خواهد داشت.

عواقب بی حرمتی به همسر

پیامدهای بی احترامی به همسر

حفظ احترام سنگ بنای یک رابطه را شکل می دهد. زمانی که حرمت ها در زندگی مشترک از بین می رود، زن و شوهر به خود اجازه می دهند، تا هر چیزی را به زبان بیاورند. توجه داشته باشید که این بی حرمتی ها می تواند شما را از یکدیگر دور کند، و در روابط عاطفی شما فاصله ایجاد کند. متاسفانه اغلب خانم ها در زمان عصبانیت پرخاشگری های تندی نسبت به همسر خود دارند، که همراه با بی حرمتی است، و همین موضوع موجب می شود، بحث میان آن ها بیشتر شود.

بی احترامی به زن و شوهر

چه افرادی بی احترامی می کنند؟

تجربه نشان می دهد، بیشتر افرادی بی احترامی می کنند، که توانایی صحبت منطقی و رو در رو با دیگران ندارند. این افراد اغلب کنترل کافی بر روی خشم و عصبانیت خود ندارند، و به همین دلیل ها شروع به توهین کردن می کنند. از دیگر نشانه ها و ویژگی های این افراد می توان به بلند صحبت کردن با همسر اشاره کرد. حتی گاهی فحش دادن و برخوردهای فیزیکی نیز در این افراد دیده می شود.

حفظ حرمت همسر

اغلب افرادی که به دیگران توهین و بی احترامی می کنند، به صحبت های اطرافیان گوش نمی دهند، و سعی دارند خودشان حرف بزنند. حضور آن ها در جمع نیز با بی احترامی است. زمانی که این افراد با همسر خود به یک مهمانی می روند، ممکن است با آن ها بی احترامی کنند. در رواقع روانشناسان معتقد هستند، این دسته از افراد نوعی مقابله به مثل دارند. گاهی گفته می شود، که با سکوت کردن این افراد گستاخ تر نیز می شوند. وجود چنین رفتارهای پرخاشگرانه ای موجب دور شدن این افراد از خانواده خواهد شد.

  •  آرون گروپس

بی احترامی به همسر

عواقب بی احترامی کردن:

حفظ حرمت در یک رابطه و زندگی مشترک موجب می شود، تا فرد مقابل نیز به وظایف خود به خوبی عمل کند. همچنین الگو بودن والدین برای فرزندان نیز اهمیت زیادی دارد. زمانی که والدین به یکدیگر احترام می گذارند، و حرمت یکدیگر را جلوی فرزندان حفظ می کنند، به آن ها می آموزند، که به پدر و مادر خود نیز باید احترام گذاشت. از سویی با این کار در خانه به شوهر خود اعتماد به نفس بیشتری می دهید. بنابراین بی حرمتی می تواند از مهم ترین دلایل نارضایتی از زندگی مشترک باشد.

زمانی که بی حرمتی درباره مسائل کوچک و پیش پا افتاده باشد، به مرور زمان موجب می شود، همسر شما از انجام دادن مسئولیت ها و وظایف خود سر باز زند. مردانی که از سوی همسرانشان احترام و محبت می بینند، بیشتر به نیازهای خانواده توجه می کنند، و سعی دارند تا اعضای خانواده را خوشحال و شاد نگه دارند.

عواقب بی حرمتی به زن

چگونه این رفتار را کنترل کنیم؟

برای کمتر شدن چنین رفتارهایی باید به برخی از نکات و مسائل در این زمینه توجه کنید. از مهم ترین این نکات مقایسه نکردن همسر با دیگران می باشد. افرادی که همسر خود را با دیگران مقایسه می کند، نوعی کمبود اعتماد به نفس را در آن ها ایجاد می کنند. این کار برای هر فردی یک نوع آزار روحی به شمار می آید. همچنین باید بدانید، که یکی از مهم ترین عواملی که موجب بروز بی احترامی در میان افراد می شود، همین مقایسه کردن ها است. برخی از خانم ها بدون اینکه توانایی های همسر خود را نادیده ببینند، آن ها را به خاطر نقطه ضعف ها تحقیر می کنند، و این نوعی بی احترامی است.

دوری از بدبینی:

توجه کنید، که بدبینی به همسر از نبود آگاهی همسرداری نشات می گیرد. این موضوع در بسیاری از زندگی ها موجب از هم پاشیده شدن روابط زن و شوهر شده است. اما وجود اعتماد در زندگی می تواند موجب ثبات بیشتر یک رابطه باشد. زنان یا مردان بدبین نمی توانند لذت کافی از رابطه خود داشته باشند. آن ها مدام ناراحتی دارند، و وجود چنین احساساتی موجب دوری از همسر و بی احترامی به همسر می شود، بنابراین حفظ حریم شخصی همسر بسیار مهم است.

بی حرمتی به شوهر

اهمیت به اولویت های او:

همه ما در زندگی دارای اولویت هایی هستیم، که برایمان اهمیت دارند، و دوست داریم عزیزانمان این اولویت ها را بدانند، و به آن ها توجه کنند. اهمیتی ندارد که این اولویت ها برای شما مهم نیستند، زیرا برای همسر شما بخش مهمی از علایق او می باشند. اگر می خواهید چنین تنش هایی را در زندگی خود کم کنید، باید به اولویت های همسرتان کمی فکر کنید، و به او کمک کنید تا آن را محقق کند.

تحسین کردن:

زن و شوهر در زندگی باید یکدیگر را تحسین کند. چه در جمع دوستانه و چه در زمان هایی که تنها هستید، باید از همسر خود تعریف و تمجید کنید. این کار باید بدون اغراق باشد. شما می توانید به نقاط قوت همسر خودتان اشاره کنید. به ویژه این موضوع در تربیت فرزندان با اهمیت تلقی می شود. زیرا فرزندان پدر و مادر را الگوی رفتاری خودشان قرار می دهند.

حرمت زن و شوهر

بی احترامی کودک چه دلایلی دارد؟ و چگونه با آن رفتار کنیم؟ همانطور که در بالا اشاره شد، یکی از مهم ترین دلایل بی احترامی در کودکان الگوبرداری از والدین در خانه است. این کودکان والدینی دارند، که در خانه روابط سازنده ای ندارند. برای کاهش چنین اتفاقاتی والدین در حضور فرزندان نباید یکدیگر را سرزنش و قضاوت کنند. این کار موجب می شود فرزندان نیز در آینده چنین رفتارهایی داشته باشند، به بزرگ ترها بی احترامی کند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *