دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

نحوه تگ کردن در اینستاگرام (تگ کردن در پست، کامنت، بیو و…)

  • حکیمه فهیمی
  • ۸ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

یکی از قابلیت های پر کاربرد و مهم در اینستاگرام تگ کردن است. اگر مایلید با مفهوم تگ کردن و نحوه انجام آن در اینستاگرام آشنا شوید با این مطلب از آرگا همراه ما باشید.

منظور از تگ کردن در اینستاگرام؛ برجسب کردن آی دی افراد روی پست، کپشن و استوری می باشد. در این مطلب با نحوه تگ کردن در اینستاگرام و مفهوم بیشتر این قابلیت، آشنا می شوید.

 

نحوه تگ کردن در اینستاگرام و آشنایی با مفهوم این قابلیت

همانطور که می دانید برنامه اینستاگرام پر از قابلیت جالب و کاربردی می باشد. یکی از قابلیت های پرکاربرد و مهم در این برنامه تگ کردن می باشد. حال ممکن است برای شما جای سوال باشد که منظور از تگ کردن در اینستاگرام چیست؟ در پاسخ باید گفت منظور از این قابلیت این است که شما می توانید فردی را در نقاط مختلف اینستاگرام از جمله پست، کامنت، استوری و … تگ کنید و او را دعوت کنید تا آن بخش را مشاهده کند.

در این مطلب با نحوه تگ کردن در اینستاگرام و مفهوم این قابلیت بیشتر آشنا می شوید. اینستاگرام یکی از پیام رسان های پرطرفدار در جهان است و روزانه میلیاردها نفر از آن بهره می گیرند. اینستاگرام با محیط جذاب و امکانات جدید اضافه شده به آن تبدیل به بهترین پیام رسان شده است.

جالب است بدانید در این برنامه می توان به افراد در پست یا کامنت خود می توان اشاره کرد. اگر برای شما جای سوال است که تگ کردن در اینستاگرام به چه کاری می آید یا نحوه انجام آن چگونه است و در چه جاهایی می توان از آن استفاده کرد؟ یا تفاوت بین تگ و منشن در چیست. با ادامه مطلب همراه ما باشید.

منظور از تگ چیست؟

منظور از تگ در اینستاگرام این است که فرضا شما یک عکس زیبا با یکی از دوستان خود به ثبت رسانده اید و اکنون می خواهید در حین آپلود نمودن عکس مدنظر ، دوست خود را به عکس یا فیلم خاصی تگ نمایید؛ تا دوست شما متوجه قرار دادن این پست شده و فالوورهای دیگر هم بتوانند از طریق این پست، پروفایل او را ببینند.

  •  آرون گروپس

برای آشنایی بیشتر با مفهوم تگ به ذکر یک مثال می پردازیم. حتما مشاهده کرده اید که هنگام خرید یک لباس به آن یک اتیکت مقوایی آویزان بوده و روی این اتیکت، نام برند تولید کننده حک شده است. به این اتیکت مقوایی به عبارتی تگ می گویند. تگ کردن در اینستا نیز این معنی را دارد. تگ یعنی شما به یک نفر اتیکت زده و نامش را روی آن بنویسید.

به بیان واضح تر تگ کردن در اینستا به مفهوم برچسب کردن آی دی افراد روی پست، کپشن و استوری می باشد. می توان دوستان و یا اکانت های خاصی را روی پست های خود تگ کرد. تفاوتی ندارد پست شما چه عکس یا ویدیویی باشد. البته پیشتر تگ کردن در پست فقط برای عکس ممکن بود.

ولی با اپدیت جدید برنامه اینستاگرام این قابلیت برای ویدیو هم فراهم شد. هر پستی که قصد دارید در آن اکانتی را تگ نمایید، بعد از تگ کردن اکانت مدنظر روی پست، برچسب می شود. بخواهیم واضح تر بیان کنیم یعنی با تگ شخص مدنظر روی پست(عکس یا ویدیو) یک آیکون آدمک کوچک در سمت چپ و پایین پست خود مشاهده می نمایید. با لمس این آدمک ، افرادی که روی پست ؛ تگ یا منشن نموده اید. برای شما نشان داده می شود و با ضربه روی اسم این افراد به اکانت آن ها هدایت می شوید.

منظور از منشن چیست؟

منظور از منشن به معنی پاسخ به یک نفر در برنامه اینستاگرام می باشد. به طور مثال دوست شما عکسی را به اشتراک می گذارد و شما قصد دارید نظرتان را در این باره ارسال کنید، در کامنت ها و کپشن ها می توانید دوستان و آشنایان خود را منشن نمایید. همچنین در بعضی از پیج ها برای بیشتر شدن اعضا یا فالوورها جایزه هایی جهت منشن کردن افراد یا به اصطلاح غلط تگ کردن افراد در این پیج ها نظر می گیرند که به افزایش اعضا در پیچ اینستا کمک می کند.

به طور کلی منشن به افراد در استوری یا پست اینستاگرام اشاره دارد. شما می توانید عکس دوستان تان را منشن نموده یا در زیر پست این کار را به شکل دقیق تر تکرار نمایید. نحوه منشن کردن افراد در اینستاگرام با اضافه کردن علامت @ صورت می گیرد، پس از اضافه نمودن این علامت امکان انتخاب آیدی فرد مدنظر برای شما فراهم می گردد.

همان طور که ذکر شد از منشن برای نام بردن از افراد در اینستاگرام استفاده می گردد ولی تگ به مفهوم برچسب زدن و علامت زدن در پیج یا پست است. و به جز این تعریف جزئی نیازی به بررسی تفاوت های منشن و تگ نبوده و در حقیقت این دو قابلیت تفاوت چندانی با هم ندارند. به این ترتیب اگر برای برخی سوال است که آیا تگ کردن همان منشن می باشد می توان گفت هم بله و هم خیر.

اصطلاح تگ موقعی استفاده می شود که بخواهید اسم فردی در عکس شما نمایش داده شود ولی منشن نمودن بیشتر برای استوری و کامنت کاربرد دارد. ولی هر دوی آن ها یک کار را انجام می دهند و معمولا کابران هم این دو اصطلاح را به جای یکدیگر استفاده می کنند. شما می توانید دوستان یا کاربران دیگر خود را در بخش های مختلف اینستاگرام تگ نمایید مانند عکس های خودتان، کپشن هایتان، استوری های خود و کامنت هایتان. توجه کنید که شما نمی توانید خودتان را در عکس های دیگران تگ نمایید.

نحوه تگ کردن زیر پست افراد دیگر

فرض کنید هنگام گشت گذار در اینستاگرام با پستی روبرو شده اید که فکر می کنید این پست به فرد خاصی مربوط است یا بهتر است وی هم آن پست را مشاهده کند، در این حالت می توانید پست را برای او بفرستید یا او را زیر آن پست تگ نموده و متن مدنظرتان را کنار آن بنویسید. یا گاهی اوقات بعضی پیج های عمومی و تجاری برای تبلیغ پیج خود مسابقه ای برگزار می کنند که معمولا یکی از شرایط شرکت در مسابقه تگ کردن افراد زیر پست مسابقه می باشد.

در این موارد نحوه تگ کردن زیر پست افراد دیگر در اینستاگرام ، به صورت مراحل زیر می باشد.

۱. ابتدا به بخش کامنت های آن پست بروید.

۲. سپس در بخش نوشتاری علامت @ را وارد کرده و نام کاربری فرد مدنظر تان را بدون فاصله در کنار @ تایپ کنید. در هنگام تایپ نام کاربری، اینستاگرام به صورت خودکار افرادی که نام کاربری مشابه آن فرد را دارند به شما نمایش می دهد. باید از میان آن ها روی نام فرد مدنظر خود کلیک کنید.

۳. در این مرحله ، چنانچه متن خاصی مدنظر شما است که قصد دارید به آن فرد بگویید. پس از نوشتن نام کاربری و کلیک روی آن، در ادامه متن دلخواه خود را تایپ کنید.

نحوه تگ کردن افراد زیر پست خودتان

فرض کنید پستی را در اینستاگرام منتشر نموده اید یا قصد انتشار آن را دارید. اکنون این پست به فرد خاصی مربوط می باشد و شما می خواهید وی را در پست خود تگ نمایید. نحوه تگ کردن افراد زیر پست خودتان در اینستاگرام به دو صورت می باشد که در ادامه ذکر می شود.

۱. تگ کردن افراد روی پست

اگر هنوز پست خود را انتشار نداده اید و می خواهید افراد را روی آن پست تگ نمایید باید مراحل زیر را دنبال کنید.

ابتدا اینستاگرام را اجرا نموده و سپس روی ایکون پست گذاری کلیک نمایید.

سپس عکس مدنظر را انتخاب نموده و به قسمت نوشتن کپشن پست بروید.

اکنون روی گزینه tag people (تگ کردن افراد) کلیک نمایید.

حالا روی عکس ضربه زده تا کادر زیر برای شما نشان داده شود.

سپس نام کاربری مدنظر خود را تایپ نموده و از میان اسامی نشان داده شده روی نام فرد مدنظر کلیک نمایید.

کادری مشابه شکل زیر نمایش داده می شود. یعنی نام کاربری مدنظر شما باید درون کادر تایپ شده باشد. سپس روی تیک آبی کلیک نموده تا تگ شما ثبت شود.

اگر قصد دارید افراد بیشتری را تگ نمایید؛ به این شیوه ادامه دهید. فقط دقت کنید که بیشتر از ۲۰ نفر را نمی توانید تگ نمایید.

۲. تگ کردن افراد در کپشن

نحوه تگ کردن افراد در کپشن پست اینستاگرام دقیقا مشابه تگ کردن افراد در کامنت زیر پست دیگران می باشد. یعنی برای این کار کافی است اول عبارت @ را نوشته بعد نام کاربری فرد مدنظر را مقابل @ نوشته و روی نام فرد ی که اینستاگرام به صورت خودکار نشان می دهد کلیک نمایید. بعد متن مدنظر را در کپشن تایپ کنید.

نحوه تگ کردن افراد پس از انتشار پست

تا اینجا شما با تگ کردن افراد در پست پیش از انتشار آشنا شده اید، حتما برای شما پیش آمده که پستی را منتشر نموده و پس از انتشار بخواهید افرادی را روی پست یا در کپشن آن تگ نمایید. از این رو نحوه تگ کردن افراد پس از انتشار پست به صورت مراحل زیر می باشد.

اول به پروفایل خود بروید و روی پست مدنظر کلیک نمایید. سپس روی ایکون سه نقطه بالای پست ضربه بزنید.

در این مرحله روی گزینه ویرایش یا edit کلیک نمایید.

حالا در صفحه جدید شما می توانید کپشن خود را عوض کنید یا با کلیک روی گزینه tag people افراد جدیدی را روی پست های خود تگ نمایید و همچنین می توانید افرادی را که قبلا تگ نموده اید، حذف نمایید.

در پایان قابل ذکر است با توجه به این که تگ کردن یکی از قابلیت های مهم در برنامه اینستاگرام می باشد و از سویی تگ زیر پست یکی از پرکاربردترین ها در اینستاگرام محسوب می شود، در این مقاله سعی شد به صورت کامل شما را با نحوه تگ کردن در اینستاگرام  همچنین با مفهوم این قابلیت بیشتر آشنا نماییم.

امیدواریم مطالب ارائه شده برای شما مفید واقع شده باشد و اگر مایلید با دیگر قابلیت های اینستاگرام، آشنا شوید روی لینک نحوه ریپلای در دایرکت اینستاگرام و پست گذاشتن در اینستاگرام کلیک نمایید.

.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *