دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

معرفی چند ماسک مو برای موهای فر و نحوه تهیه و استفاده از آن ها

  • شقایق ایران دوست
  • ۱ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب می توانید با ماسک مو برای موهای فر آشنا شده و با استفاده از آن ها مو ای زیبا تری داشته باشید. دقت داشته باشید که فواصل استفاده از این ماسک ها متفاوت می باشد و بهتر است طبق دستورالعمل داده شده از آن ها استفاده کنید.

داشتن مو های فر نیازمند مراقبت بسیار زاد است و اگر مو های شما فر و حالت دار است می بایست مراقبت های بسیاری را انجام دهید تا بتوانید مو های سالم و تمیزی داشته باشید. در ادامه چند ماسک مو برای موهای فر را برایتان معرفی می کنیم.

ماسک مو برای موهای فر را در خانه بسازید.

ماسک مو برای موهای فر

ماسک مو برای مو های صاف بسیار زیاد است و می توانید از هر ماده مفید و مغذی برای مو های صاف استفاده کنید. یادتان باشد که هر نوع ماسکی نمی تواند برای مو های فر موثر باشد  و حتی ممکن است مو هایتان آسیب ببیند. در واقع ماسک مو برای موهای فر بسیار محدود است که قصد داریم شما را بهترین آن ها آشنا کنیم.

ماسک روغن کرچک

بسیاری از افراد سلامت مو های خود را در گرو ضخامت آن می دانند ولی جالب است بدانید که عوامل بسیار زیادی بر روی ضخامت مو ها اثر گذار می باشند که می توان به ژنتیک، محیط و نحوه مراقبت از آن ها اشاره کرد. روغن کرچک می تواند به افزایش حجم مو هایتان کمک کند و اگر این روغن را به صورت ماسک استفاده کنید و با یک سری از روغن های دیگر مخلوط کنید تاثیر بسیار خوبی بر روی مو هایتان خواهد گذاشت و در عرض چند هفته می توانید مو های بسیار زیبا و سالمی داشته باشید. تاثیر گذاری این ماسک بیش تر به دلیل اسید های چرب و آنتی اکسیدان های موجود در آن است و این مواد در افزایش رطوبت مو ها عملکرد بسیار خوبی دارد بنابراین شما می توانید با استفاده از این ماسک شکنندگی مو هایتان را کاهش داده و حجم آن ها را افزایش دهید.

ماسک روغن کرچک برای مو های فر

 روش تهیه و استفاده از ماسک روغن کرچک

  • ابتدا باید دو قاشق غذا خوری روغن کرچک و دو قاشق غذا خوری را با یک دیگر ترکیب کنید.
  • تنها دلایلی که از روغن نارگیل در این ماسک استفاده می شود این است که این روغن خواص بسیار زیادی برای مو دارد و باعث رقیق شدن روغن کرچک می شود و استفاده از آن را برای شما آسان تر خواهد کرد.
  • در صورت نبود روغن نارگیل می توانید از روغن درخت چای نیز استفاده کنید و مقدار این روغن باید ۶ قطره بیش تر نباشد زیرا بیش تر از این مقدار برای مو هایتان ضرر دارد.
  • البته این روغن ها ترکیب خوبی برای مو  هستند ولی بوی بدی دارند و اگر بوی آن را دوست ندارید می توانید از مقداری روغن اسطوخودوس و رزماری استفاده کنید. این دو روغن علاوه بر تاثیرات بسیار خوبی که بر روی مو های فر دارند می توانند بوی ماسک را نیز به طور کلی تغییر دهند. میزان این روغن ها نباید از ۳ الی ۴ قطره تجاوز کند.
  • این ماسک را به خوبی روی مو های خود بزنید و ۵ الی ۷ دقیقه ماساژ دهید تا خوب به خورد مو هایتان برود.
  • حدودا ۳۰ الی ۵۰ دقیقه بگذارید این ترکیب بر روی مو هایتان بماند و بعد مو های خود را با استفاده از یک شامپو ساده و آب ولرم بشویید.
  • اگر دوست دارید این ماسک نتیجه بسیار خوبی داشته باشد می بایست هفته ای سه بار از این ماسک مو برای موهای فر استفاده کنید.

نکته : اگر شما مو های فر ندارید و مو هایتان کمی حالت دارد بهتر است خیلی زیاد از روغن های سنگین استفاده نکنید زیرا این روغن ها حالت اصلی مو را تغییر می دهند و ممکن است نتیجه بدی با خود به همراه داشته باشد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

ماسک مو مناسب برای مو های موج دار

ماسک تخم مرغ

یکی دیگر از موادی که برای مو های فر بسیار مناسب می باشد و افراد بسیاری از آن استفاده می کنند تخم مرغ می باشد. در واقع تخم مرغ دارای پروتئین بسیار زیادی است و با استفاده از این ماسک می توانید پروتئین لازم مو های خود را تامین کرده و از مو های فر خود مراقبت کنید. این ماسک می تواند نتایج بسیار خوبی برای مو های فر شما به همراه داشته باشد و ضخامت و حجم آن ها را به مرور افزایش می دهد. البته این ماسک مانند ماسک قبلی مورد استفاده نمی باشد و باید در ماه دوبار از آن استفاده کنید و استفاده بیش از حد می تواند منجر به آسیب دیدن مو ها و گره خوردن بیش از حد آن ها شود.

طرز تهیه و استفاده از ماسک مو

  • این ماسک مو برای موهای فر بسیار خوب است و می تواند کارآیی بسیاری داشته باشد به شرطی که بتوانید آن را با روش درست تهیه کنید و مقدار مواد گفته شده را کم و زیاد نکنید.
  • دو عدد تخم مرغ را به همراه یک قاشق غذا خوری عسل و یک قاشق غذا خوری روغن آرگان و یک قاشق غذا خوری روغن زیتون مخلوط کنید تا ترکیبی یک دست حاصل شود.
  • همانطور که می دانید خواص روغن آرگان برای مو ها بسیار زیاد بوده و می تواند آن ها را احیا کند بنابراین بهتر است در این ماسک برای کاهش شکنندگی و خشکی مو هایتان از آن استفاده کنید.
  • بعد از مخلوط این مواد یک ترکیب خامه ای شکل ایجاد می شود که باید آن را به همه مو های خود بزنید و سعی کنید از یک کلاه پلاستیکی استفاده کنید و تمام مو های خود را در آن کلاه جمع کنید.
  •  برای اثر گذاری این ترکیب یک ساعت زمان نیاز است و شما می توانید بعد از یک ساعت مو های خود را با استفاده از شامپویی که همیشه از آن استفاده می کنید بشویید.

نکته : یادتان باشد که از فروشگاه های معتبر روغن آرگان را خریداری کنید تا خیالتان راحت باشد که روغن خریداری شده شما تقلبی نیست و به مو هایتان آسیبی نمی رساند.

تهیه ماسک مو برای موهای فر با استفاده از آووکادو

ماسک آووکادو

آووکادو یکی از میوه های استوایی می باشد که می توانید به راحتی آن را در هر فصلی پیدا کنید. این میوه می تواند یکی از بهترین ماسک مو ها برای مو های فر باشد و آن ها را احیا کند. اگر مو های شکننده و خشکی دارید می توانید از این ماسک استفاده کنید زیرا این ماسک دارای اسید های چربی بوده که می تواند به افزایش ضخامت مو ها کمک کند.

طرز تهیه و استفاده از ماسک آووکادو

  • ابتدا باید یک عدد آووکادو را به خوبی له کنید و کمی شیر نارگیل و یک قاشق غذا خوری روغن آرگان به آن اضافه کنید.
  • اگر مو هایتان خیلی خشک شده است می توانید کمی عسل نیز به این ترکیب اضافه کنید.
  • این ترکیب نباید زیاد سفت و یا زیاد آبکی باشد تا بتوانید آن را به راحتی بر روی مو های خود بزنید بنابراین در حین تهیه آن باید به مقدار شیر نارگیلی که استفاده می کنید دقت کنید.
  • قبل از هر کاری بهتر است مو های خود را شانه بزنید تا گره های موجود در میان مو هایتان بیش تر نشود و بتوانید آن ها را بهتر در انتهای کار بشویید.
  • مو های خود را به دو قسمت تقسیم کنید و این ماسک را به صورت مساوی روی دو نیمه مو هایتان بزنید.
  • سعی کنید این کار را از ریشه به سمت ساقه ها بزنید.
  • مو های خود را روی سرتان جمع کنید و با استفاده از کلاه حمام آن ها را بپوشانید تا گرم شود.
  • مدت زمان ماندگاری و اثر این ماسک مو برای مو های فر حدودا ۴۵ دقیقه است و بعد از این مدت می توانید به راحتی مو های خود را شسته و خشک کنید.
  • از این ماسک می توانید دوبار در ماه استفاده کنید.

ماسک های مفید برای مو های موج دار

نکات مهم

داشتن مو های فر یکی از نعمت های بسیار خوب خداوند می باشد و خدا این نعمت را به هر فردی عطا نکرده است. اگر مو های فری دارید و دوست دارید بیش از از آن ها مراقبت کنید می توانید از ماسک های معرفی شده استفاده کنید. در ادامه یک سری نکته های بسیار جزئی را برایتان بیان خواهیم کرد که با دانستن آن ها می توانید بهتر از قبل مو های خود را تقویت کرده و موهای شاداب و سالم تری داشته باشید.

  • شیر نارگیل استفاده شده در ماسک سوم می تواند به رشد بیش تر مو هایتان کمک کند زیرا دارای ویتامین ها و مواد معدنی زیادی است که شامل ویتامین C، نیاسین، فولات، فسفر، منیزیم، مس، منگنز، روی و سلنیوم می باشد.
  • اگر برای شستن مو های خود از نرم کننده ها استفاده می کنید نباید آن ها را به ریشه مو بزنید زیرا این کار می تواند منجر به ریزش مو های شما شده و حجم مو ها را به شدت کاهش می دهد.
  • روغن زیتون یکی از روغن های گیاهی می باشد که می تواند از شکستگی و آسیب های مو هایتان پیشگیری کند ولی هنوز تحقیقات جدی روی این روغن آغاز نشده است و نمی توان تاثیرات این روغن را بر روی مو های فر بیان کرد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *