دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

مهاجرت خویشاوندی چیست و چه شرایطی دارد؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۸ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

مهاجرت از طریق خویشاوندی یکی از شیوه های راحت برای مهاجرت کردن است. در سال های اخیر بسیاری از کشورها به ویژه کشور کانادا از طریق این شیوه مهاجران زیادی پذیرفته اند. از مهم ترین شرایط این نوع مهاجرت می توان به تمکن مالی فرد اسپانسر کننده اشاره کرد. او می تواند والدین، فرزندان و خواهر و برادر خود را تحت تمکن از این طریق قرار دهد.

مهاجرت کردن در سال های اخیر رو به افزایش بوده است. شیوه های مختلفی که برای مهاجرت کردن وجود دارد، موجب شده تا افراد بنا به نوع هدفی که از مهاجرت کردن دارند، به کشورهای مختلفی مهاجرت کنند. همانطور که می دانید یکی از شیوه های متداول برای مهاجرت کردن مهاجرت خویشاوندی است. در صورتی که قصد دارید، از این شیوه مهاجرتی استفاده کنید باید یکی از اعضای خانواده شما یا یکی از بستگان مقیم کشور مورد نظر باشد، و با ارائه دعوت نامه برای شما می تواند ویزای شما را دریافت نماید. شما با ارائه دعوت نامه به سفارتخانه می توانید مراحل اداری را طی کنید، و در صورتی که از سوی سفارتخانه پذیرفته شود، می توانید اقدام به مهاجرت کنید.

مهاجرت از طریق خواهر

مهاجرت خویشاوندی:

ارسال دعوت نامه یکی از بخش های لازم و اساسی برای این نوع از مهاجرت می باشد. شما در صورتی که دعوت نامه از سوی آشنایان یا بستگان داشته باشید، امکان مهاجرت به این کشور را دارید. در صورت دریافت دعوت نامه می توانید مهاجرت موقت یا دائمی به کشور مقصد داشته باشید. نامه دعوت نامه ای است، که در آن فرد متقضای متعهد است تا در صورت هر خطایی از سوی میهمان مسئولیت آن را بر عهده بگیرد. این شیوه یکی از شیوه های مهاجرت به سنت کیتس نیز به شمار می آید.

 مهاجرت از طریق خویشان

معرفی انواع دعوت نامه:

بر اساس قوانین صدور ویزا زمانی که افراد نیاز به دریافت ویزا دارند، در صورت داشتن دعوت نامه می توانند به راحتی اقدام به دریافت ویزا نمایند. در صورتی که فرد متقاضی شرایط کافی را داشته باشد، می توانید به این کشور مهاجرت کند.دعوت نامه هایی که برای این منظور صادر می شوند، دارای انواع مختلفی هستند. در زیر به انواع این دعوت نامه اشاره می کنیم:

  • دعوت نامه پزشکی
  • دعوت نامه تجاری
  • دعوت نامه نمایشگاهی
  • دعوت نامه توریستی
  • دعوت نامه کاری

 

مهاجرت از طریق خویشاوندان:

افرادی که قصد دارند، از طریق مهاجرت خویشاوندی اقدام نمایند، باید شرایط لازم در این زمینه را داشته باشند. همانطور که می دانید فردی که دعوت نامه برای شما ارسال می کند، فرد اسپانسر است، و فردی که قصد مهاجرت دارد، اسپانسر شونده است. از سویی مهاجرت از این طریق به دو شیوه صورت می گیرد. مهاجرت همسر و فرزندان و مهاجرت سایر بستگان. فرد اسپانسری که دارای اقامت دائمی کشور مقصد می باشد، می تواند با استفاده از این شیوه مهاجرتی همسر و فرزند خود را نیز دعوت نماید، و از این طریق آن ها مهاجرت خواهند کرد.

  •  آرون گروپس

مهاجرت خویشاوندی

یکی از مهم ترین شرایط مهاجرت خویشاوندان که در آن متقاضی فرزند و همسر هستند، باید ثابت شود، فرد اسپانسر کننده شرایط مالی کافی برای تامین خانواده خود در این کشور را دارد. همچنین یکی دیگر از شیوه های مهاجرت از این طریق ارائه دعوت نامه برای بستگان است. در این روش شما می توانید یکی از بستگان نزدیک خود مادر، پدر، خواهر، برادر، مادربزرگ، پدربزرگ و یا فرزندان آن ها را تحت حمایت قرار دهید.

فردی که اسپانسر است، با ارائه دعوت نامه و داشتن شرایط مالی و گواهی اشتغال می تواند اقدام به مهاجرت یکی از بستگان داشته باشد. در این موارد نیز باید ثابت شود، که فرد اسپانسر کننده دارای شرایط لازم در این زمینه می باشد. در راهنمای مهاجرت به آلمان نیز این شیوه از شیوه های مهاجرتی آن است.

شرایط مهاجرت:

برای اسپانسر شدن از این طریق نیز فرد باید واجد شرایط لازم باشد. در واقع این مورد یکی از مهم ترین نکاتی است، که از سوی سفارتخانه مورد توجه قرار می گیرد. فرد اسپانسر می تواند همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را نیز از طریق ارسال دعوت نامه به کشور مقصد بفرستد. همچنین اثبات تامین مالی از سوی فرد نیز از دیگر شرایط مهمی است، که باید به آن توجه داشته باشید.

دعوت نامه کاری خویشاوندان

  • قبل از اینکه برای ارائه دعوت نامه اقدام نمایید، فردی که متقاضی است باید به اداره مهاجرت مراجعه نماید، و با اثبات تمکن مالی حمایت و سرپرستی فرد را در اختیار بگیرد.
  • در اولین مرحله از مهاجرت باید ثابت کنید که میان فرد اسپانسر کننده و فردی که قرار است، از طریق دعوت نامه مهاجرت کند، رابطه خویشاوندی وجود دارد.
  • مرحله بعدی امضای توافق نامه ای است، که از سوی دو اسپانسر است. در این توافق نامه عنوان شده است، که فرد متقاضی دعوت نامه باید ۳ تا ۱۰ سال تحت تمکن مالی اسپانسرکننده قرار بگیرد.
  • یکی دیگر از شرایط این شیوه مهاجرتی عدم نیاز به توافق نامه برای فرزندان زیر ۲۲ سال می باشد.

دریافت ویزای خویشاوندی

چه مواردی در این مهاجرت مهم است؟

در این شیوه از مهاجرت یکی از مهم ترین مواردی که به آن تاکید می شود، تمکن مالی فرد اسپانسر کننده در کشور مقصد می باشد. او با داشتن این شرط می تواند برای بستگان زیر ۱۸ سال به راحتی دعوت نامه ارسال نماید. به طور کلی سالانه ۲۵ درصد از افراد از طریق این شیوه مهاجرت می کنند. بسیاری از کشورهای دنیا به ویژه کشور آمریکا از این طریق مهاجر دریافت می کند. اگر قصد ارسال دعوت نامه برای والدین یا مادربزرگ و پدربزرگ خود دارید، باید از طریق سوپر ویزا اقدام نمایید. این نوع ویزا ویزای والدین نیز نامیده می شود. از شرایط این ویزا نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فرد دعوت کننده باید بالای ۱۸ سال سن داشته باشد، و مجرد باشد.
  • مدرک تمکن مالی برای دعوت نامه
  • توانایی سرپرستی و حمایت از بستگان در کشور مقصد

 

مهاجرت از طریق خویشاوندان

فرد اسپانسر کننده باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشد. او باید اقامت دائم کشور مورد نظر را داشته و در این کشور سکونت کند. عدم حکم اخراج از کشور، عدم سوء پیشینه در کشور، شرایط مالی مناسب در کشور و توانایی پشتیبانی از والدین و بستگان در این کشور از دیگر شراط لازم برای مهاجرت خویشاوندی به شمار می آید. همچنین از دیگر شرایط لازم برای تقاضا دادن این ویزا به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  • امضای توافق نامه با پشتیبانی مالی از سوی اسپانسر کننده و اسپانسر شونده
  • فرد اسپانسر کننده نباید در ۵ سال گذشته دعوت نامه ارسال کرده باشد.
  • همسر و شریک دوم نداشته باشد.
  • تکمیل فرم های تقاضا برای همسر و فرزندان
  • عدم بدهی به دولت برای اسپانسرهای قبلی

این موارد از شرایط گرفتن ویزای کانادا نیز به شمار می آید. زیرا در سال های اخیر افراد زیادی مهاجرت به کانادا داشته اند، و تقاضای مهاجرت به این کشور در سال های اخیر بسیار بالا بوده است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *