دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

نقش وراثت در ریزش مو چقدر است؟ و چطور از ریزش موی وراثتی جلوگیری کنیم؟

  • سحر هودانلویی
  • ۱۴ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

ریزش مو یکی از اختلالات شایع در بین خانم ها و آقایان در سنین مختلف است. قابل به ذکر است که نقش وراثت در ریزش مو بسیار تاثیر گذار است که در این مطلب به معرفی آن و درمان هایی در این رابطه پرداخته ایم.

به طور کلی ریزش مو از علل و دلایل مختلفی منشا می گیرد که هر یک از آن ها به تنهایی می تواند ریشه مو را تضعیف کرده و در نهایت به ریزش مو منجر بنماید. قابل ب ذکر می باشد که از عوامل اصلی در ریشه مو تاثیر ژن در آن ها می باشد. در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا نقش وراثت در ریزش مو را برای شما شرح دهیم.

نقش وراثت در ریزش مو چه می باشد؟

نقش وراثت در ریزش مو

قابل به ذکر می باشد که قدرت ریشه و ریزش موی که در بین اعضای خانواده وجود دارد ریزش مو وراثتی نامیده می شود که در اصطلاح دیگر آلوپسی آندروژنیک نیز معرفی می گردد. در شرایطی که یکی از اقوام نزدیک به ریزش مو مبتلا است و شما نیز از این عارضه رنج می برید، می تواند علت بروز این اختلال در شما نیز به ژن مرتبط باشد. به طور کلی ژن تاثیر به سزایی در سن شروع ریزش مو سرعت ریزش مو الگو و مقدار آن به طاسی تأثیر به سزای قائل می باشد. به طور کلی ایجاد چرخه ریزش مو در افرادی که در اغلب مواقع آن را تجربه می نمایند به شرح زیر است.

  1. کوچک شدن فولیکول مو
  2. کوتاه شدن مراحل رشد
  3. ریزش مو
  4. نازکی و بی رنگ شدن تار مو
  • نشانه های تاثیر ژن در ریزش مو

به طور کلی علائم این عارضه با نازک شدن تدریجی تار مو آغاز می‌گردد که در پی آن در تاج سر کم پشتی و یا حتی طاسی رخ می دهد. همچنین الگوی ریزش مو در خانم ها بدین صورت است که تار مو ها به شدت نازک و کم پشت خواهد شد و به طور کلی الگوی طاسی در خانم ها به ندرت اتفاق خواهد افتاد.

معرفی نقش وراثت در ریزش مو

معرفی روش های درمان این عارضه

همان طور که در ابتدا مطالعه کردید نقش وراثت در ریزش مو بسیار موثر می باشد که از این رو هم به معرفی روش های درمان در رابطه با این عارضه پرداختیم. همچنین در حالت دیگر می توان ریزش مو را از علائم پیری به شمار آورد که به طور معمول نیازی به درمان نخواهد داشت اما در صورتی که این عارضه در سنین بسیار پایین رخ دهد، برای افراد بسیار آزاردهنده است که در نهایت به کاهش اعتماد به نفس نیز منجر می گردد. در این رابطه برخی از روش های درمان برای این عارضه وجود دارد که تنها در رابطه با ریزش موی وراثتی می باشد.

  • فیناستراید

به طور کلی فیناستراید در پیشگیری از تبدیل تستوسترون به دی هیدرو تستسترون و بروز الگوی طاسی در آقایان کمک به سزایی قائل می شود. از این رو در این روش فولیکول های مو تحت تاثیر این هورمون قرار نمی‌گیرند و تا حد طبیعی خود می‌توانند، رشد نماید.

  • محلول ماینوکسیدیل

از این محلول آقایان و خانم ها می تواند استفاده نماید؛ بدین صورت که در طی روز دو مرتیه در قسمت بالایی و پشت سری استفاده نمایند. همچنین افراد در پیشگیری از ایجاد طاسی نیز می‌توانند در محل از این محلول اعمال نمایند. توجه داشته باشید که در طی رو۲ز  استفاده گردد چرا که استفاده بیش از حد آن سبب رشد بهتر و یا تسریع این روند نمی گردد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

آشنایی با کاشت مو

  • کاشت مو

در این روش درمان؛ گرافت ها برای پیوند از منطقه اهدا کننده با عمل جراحی از بین می‌روند که در سطح پوست سوراخ های ریزی به عنوان منطقه گیرنده کاشت می شود. اگر گرافت به طور معمول از پشت سر برداشته شود، موهای کاشته شده در طی چند ماه شروع به رشد می نماید. توجه داشته باشید که این روش درمان در مواقعی انجام می‌گیرد که ریشه مو با استفاده از دیگر روش های درمان به رشد مجدد ترغیب نشده باشد.

برای آشنایی با دیگر مطالب مرتبط همانند میزان طبیعی ریزش مو و ریزش موی تیروئیدی بر روی لینک ها کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *