دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

عمل بلفاروپلاستی پلک چه مدت ماندگاری دارد؟

  • فرهاد هاشمی
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۰
  • ۰

افتادگی پلک ممکن است در هر سنی اثر خود را در فرد به نمایش بگذارد. دلایل مختلف آن می‌تواند مادرزادی، بیماری و یا مشکلات عصبی باشد. همچنین این موضوع با بالا رفتن سن افزایش چشم‌گیری پیدا کرده و در نهایت منجر به کاهش اعتماد به نفس افراد شده است. برخلاف تصورات و شایعاتی که در رابطه با علم پزشکی و عمل‌های زیبایی وجود دارد که می‌گوید منجر به بروز مشکلات در آینده خواهد شد لازم است بدانید که عمل بلفاروپلاستی هیچ‌گونه عوارضی را در فرد ‌ایجاد نکرده و در زندگی وی هیچ تغییری جز زیبایی دوباره به وجود نخواهد آمد.

عمل بلفاروپلاستی پلک چه مدت ماندگاری دارد؟

عمل بلفاروپلاستی یک شیوه درمان جدید و مدرن است که توسط افراد زیادی که به انجام این عمل پرداخته‌اند و نتیجه مثبتی را دریافت کرده‌اند؛ توصیه شده است و در سراسر جهان به‌خصوص کشورهای پیشرفته استفاده می‌شود. هیچ‌چیز تا ابد دوام ندارد. با این وجود عمل بلفاروپلاستی از جمله عمل‌های جراحی با ماندگاری بالا است. یکی از حقایق پیرامون عمل بلفاروپلاستی این است که این عمل معمولاً در ۹۰ درصد افراد ماندگاری دائمی داشته و تنها در ۱۰ درصد اثر خود را از دست داده و شخص نیاز به تکرار عمل دارد.

دلایل ماندگار نبودن جراحی افتادگی پلک

از جمله مواردی که در ماندگار نبودن جراحی افتادگی پلک تأثیر دارند شامل موارد زیر می‌شوند:

  1.  بسیاری از مواقع جدی نگرفتن دستورات پزشک و عدم رعایت نکات بهداشتی خاص بعد از عمل است که منجر به عدم موفقیت جراحی بلفاروپلاستی خواهد شد. متقاضیان این عمل، باید تمامی نکات بهداشتی و مراقبتی متخصص خود را جدی گرفته تا نتیجه شگفت‌انگیزی را دریافت نمایند.
  2. گاهی اوقات، بی‌تجربگی و بی مهارتی شخص پزشک است که منجر به شکست عمل بلفاروپلاستی می‌شود. با توجه به بالا بودن هزینه‌ی عمل جراحی پلک، ممکن است که بیماران به پزشک ارزان‌تر روی بیاورند. در این هنگام و در صورت شکست عمل، تکرار آن شاید دیگر نه یک انتخاب، بلکه یک الزام باشد.

پروسه انجام عمل بلفاروپلاستی پلک

عمل بلفاروپلاستی بسیار ساده است و نیازی به بیهوشی ندارد و فقط با یک بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند قلب و… هستند این عمل زیبایی را راحت‌تر از جراحی‌های زیبایی دیگر انجام می‌دهند زیرا نیازی به بی‌هوشی ندارد اما ناگفته نماند که در موارد بسیار خاص و منحصربه‌فرد به تشخیص دکتر در زمان جراحی به بی‌هوشی نیازمند است که تنها در مواد خاص انجام می‌شود.

مدت‌زمان انجام این جراحی طولانی نیست و در مدت‌زمان کوتاهی میانگین ۳۰ تا ۱۲۰ دقیقه انجام می‌شود. پزشک برای انجام جراحی با استفاده از ابزار مخصوص عضلات و چین‌وچروک‌های اضافی را برش می‌زند و پس از اینکه زیر پوست خالی شد پزشک بخیه‌های بسیار ریزی را در آن ناحیه می‌زند. این عمل از آن دسته از عمل‌های بسیار موفقیت آمیزی است که نه‌تنها زیبایی خود را مجدداً به دست می‌آورند توانایی بینایی را نیز بالا می‌برد.

گاهی این عوامل ژنتیکی بیمار هستند که منجر به شکست عمل می‌شود. در این شرایط موارد ممکن است که پس از گذر چند سال، عمل اثر خود را از دست داده، افتادگی پلک مجدداً در فرد قابل مشاهده می‌شود و نیاز به انجام دوباره‌ی عمل به وجود می‌آید. با این وجود باید اشاره شود که عمل بلفاروپلاستی در اشخاص گوناگون، مدت ماندگاری مختلفی را دارد. تحقیقات نشان داده‌اند که در موارد بسیاری ماندگاری عمل در پلک بالایی، ۵ تا ۷ سال بوده اما بازگشت چین و چروک و افتادگی برای پلک پایینی در این نوع عمل تقریباً صفر است.

عمل بلفاروپلاستی پلک چه مدت ماندگاری دارد؟

عمل بلفاروپلاستی پلک در کلینیک های معتبر

در کشور عزیزمان ‌ایران نیز این عمل توسط پزشکان متخصص انجام می‌شود؛ اما باید در نظر داشته باشید قبل از انجام هرکاری از شرایط بهداشتی مرکز زیبایی مورد نظر و سطح رضایت بیماران قبلی اطمینان حاصل کنید زیرا افراد سودجو بسیاری هستند که با تأسیس مکان‌هایی نامعتبر اقدام به سودجویی کرده و به علت عدم داشتن تخصص کافی سلامتی بیماران خود را به خطر می‌اندازند.

شاید با خود فکر کنید که پیدا کردن کلینیک زیبایی معتبر که از پزشکان مجرب برخوردار باشد کاری سخت و دشوار است اما نیازی نیست نگران باشید، زیرا لازم است تا شما را با یکی از بهترین کلینیک‌های زیبایی تهران و ‌ ایران آشنا کرده که چندین سال است با داشتن پزشکان متخصص و کادر درمانی دلسوز نظر بسیاری از بیماران را به خود جلب کرده و خدمات خود را با قیمت معقول ارائه می‌دهد.

کلینیک نیل واقع در منطقه شهرک غرب تهران یکی از پیشرفته‌ترین و مجهزترین کلینیک‌های زیبایی تهران است و کلیه خدمات مو، زیبایی و لاغری در آن با نهایت کیفیت و رضایت صورت می‌گیرد و افراد بسیاری از سراسر‌ ایران برای انجام مراقبت‌های پوستی و زیبایی به آن مراجعه می‌کنند. برای مشاهده خدمات متنوع این مرکز به‌ویژه جراحی افتادگی پلک و قیمت جراحی پلک بالا به وب سایت کلینیک نیل مراجعه کرده و در صورت نیاز به راهنمایی با کارشناسان تماس حاصل فرمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *