دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اسکله بریس چابهار یک مکان زیبا و تماشایی

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۰
  • ۰

اسکله بریس چابهار یکی از برکرترین دیدنی های این منطقه محسوب می شود. این بندر جذابیت های گردشگری زیادی را در خود جای داده است. از مهم ترین جاذبه های این اسکله می توان به صخره ها، چشم اندازهای آبی و … اشاره نمود. همانطور که می داید مناطق جنوب ایران یکی از زیباترین دیدنی های ایران برای گردشگران هستند.

شهر چابهار یکی از مناطق توریستی جنوب ایران است. شهری که به دلیل وجود بنادر دیدنی و اسکله های تفریحی خود مورد توجه قرار می گیرد. این شهر دارای بکرترین مناظر و سواحل است، از این رو مورد توجه گردشگران زیادی قرار می گیرد. در طول سفر به این شهر زیبا می توانید از جاذبه های بسیار زیبایی دیدن نمایید. شاید علاقه مندانی که به شهر چابهار سفر کرده اند، آن را با وجود اسکله های زیبا به خاطر دارند. یکی از زیباترین دیدنی های جنوب ایران اسکله بریس در شهر چابهار می باشد. این اسکله دارای امکانات تفریحی متعددی است، و به دلیل اینکه یکی از بنادر توریستی و تجاری می باشد، می تواند مورد توجه گردشگران قرار گیرد.

زیبایی اسکله بریس

اسکله بریس چابهار را بشناسید:

اگر می خواهید از چشم اندازهای ساحلی بکر و زیبا در ایران بازدید نمایید، بهتر است به مناطق جنوبی بروید. در این منطقه به دلیل شرایط جغرافیایی و اقلیمی مناسبی که وجود دارد، می توانید سفری بکر و دیدنی داشته باشید. چابهار نیز یکی از شهرهای توریستی است، که در این مناطق واقع شده و دارای جاذبه های تفریحی و امکانات تفریحی متعددی می باشد. یکی از دیدنی های شهر چابهار اسکله های آن می باشد، و شما می توانید از مناظر زیبای این اسکله ها دیدن کنید. در راهنمای سفر به بندر چابهار می توانید با مکان های دیدنی چابهار و زیبایی های بیشتر آشنا شوید.

زیبایی اسکله بریس

این اسکله کجا است؟

این اسکله که در یکی از زیباترین سواحل دریای مکران و در نزدیکی چابهار واقع شده است، جالب است بدانید این اسکله ییکی از محبوب ترین جاذبه های چابهار شناخته می شود. این منطقه یکی از قطب های فعال ماهیگیری می باشد، و از مناطق مختلفی به این اسکله تردد دارند. نزدیک بودن به سیستان و بلوچستان موجب شده تا لنج های صیادی و قایق های زیادی به این مناطق تردد داشته باشند.

صخره های اسکله بریس

با تماشای رفت و آمدهای لنج ها و قایق سواری کردن در این آب ها می توانید، تجربه های جذابی از سفر خود داشته باشید. بسیاری از گردشگران این اسکله را با عنوان ساحل تراسی نیز به خاطر دارند. چشم اندازهای زیبای صخره ای که در نواحی اطراف اسکله بریس چابهار می بینید، می تواند توجه هر مخاطبی را به خود جلب کند. شما علاقه مندان با فر به این مناطق و ثبت تصاویر جذب آن می توانید سفری خاطره انگیز داشته باشید. این بندر زیباترین دیدنی های جنوب ایران به شمار می آید.

  •  آرون گروپس

اسکله بریس کجاست

این اسکله در فاصله ۶۰ کیلومتری از چابهار واقع شده است، برای دستری به این اسکله زیبا باید از جاده های جنوبی این منطقه بروید. شما در سفر به این منطقه زیبای چابهار می توانید با یکی از دیدنی های جنوب ایران آشنا شوید. این جزیره زیبا با وجود اینکه دور افتاده است، بکر و دست نخورده باقی مانده تلاقی کوبه به دریا یکی از جذاب ترین امتیازات این اسکله برای گردشگران است. شما در این سواحل و اسکله زیبای آن صخره ای پر پیچ و خمی می بینید، که به دریای بی کران ختم می شوند.

بسیاری از چشم اندازهای صخره ای زیبا که در این منطقه به چشم می خورد، در اثر فرسایش کوه ها ایجاد شده است، و چنین اشکال عجیبی را ایجاد کرده اند. این شکل های صخره ای در کنار آبی بی کران دریا زیبایی دلچسبی را رقم زده اند. چنین چشم اندازهایی در هنگام غروب خورشید نیز بکرتر و دلخواه تر می شود.

اسکله های چابهار

جذابیت های فرهنگی چابهار:

شهر زیبای چابهار یکی از شهرهای توریستی و بندرهای تفریحی توریستی ارزشمند در ایران است. این بندر هر ساله مورد توجه گردشگران زیادی می باشد. با سفر به این بندر می توانید درباره مناطق جنوبی ایران اطلاعات بیشتری کسب کنید. یکی از جذابیت های سفر به اینگونه از مناطق آشنا شدن با جذابیت های فرهنگی در این مناطق است. مردمان این شهر بسیار خون گرم و مهمان نواز هستند. فرهنگ و آداب و رسوم این منطقه با بخش های مختلفی از ایران متفاوت است، به همین خاطر جذابیت های فرهنگی آن مورد توجه قرا می گیرد.

آب های بریس

گوشه دنج ساحل چابهار:

اگر قصد سفر به چابهار و بازدید اسکله بریس چابهار را دارید، بهتر است گوشه ای دنج از این ساحل را برای قدم زدن انتخاب کنید. این سواحل بسیار خلوت و دنج هستند. در فصل های مختلفی از سال می توانید به این مناطق سفر کنید. در برخی از فصل های سال دیدن چشم اندازی از صیادی ماهیگیران این جزیره می توانید دیدنی باشد. در این اسکله و سواحل آن غرق زیبایی خواهید شد. قایق رانی و لنج سواری بخش جذابی از این سواحل می باشد.

منظره اسکله بریس

دیدن موج افشان های این سواحل نیز از دیگر زیبایی های آن برای گردشگران محسوب می شود. موج فشان یکی از پدیده های جذاب و شگفت انگیز در این دریا است. این پدیده در میان سوراخ های صخره ای ایجاد شده  و با وزش باد نیز به شکل شدیدتری به اسکله برخورد می کند. آب با وارد شدن به این سوراخ ها به شکل شدیدی فوران می کند. این فواره ها یکی از پدیده های طبیعی است. برای دیدن چنین چشم اندازهایی می توانید فصل تابستان را انتخاب کنید. در راهنمای سفر به چابهار درباره این صخره ها و نکات مهم آن اشاره شده است.

اسکله بریس چابهار

صخره بریس:

از دیگر مناظر و زیبایی های اسکله بریس چابهار می توان به صخره های آن اشاره کرد. این صخره ها به دلیل فرسایش آب به مرور زمان تو خالی شده اند، و در بخش هایی از آن نقاط خالی می بینید. برای امنیت بیشتر باید در نقاط خیلی شکننده این صخره ها قدم نگذارید. از سویی وزش بادهای شدید نیز خطرات زیادی دارد، و باید از صخره های آن فاصله بگیرید. این صخره ها بازدیدکنندگان زیادی دارند، و برای گردشگران زیادی مورد توجه هستند، شما علاقه مندان با دیدن چشم اندازهایی از این صخره های زیبا می توانید با آن بیشتر آشنا شوید.

چشم انداز اسکله بریس

روستای دیدنی بریس یکی دیگر از مناطق گردشگری در این شهر می باشد. این روستا قدمتی تاریخی دارد، و با جاذبه های طبیعی و تاریخی خود محبوبیت زیادی در میان گردشگران دارد. مردمان این روستا به ماهیگیری مشغول هستند و آداب و رسوم ویژه خود را دارند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *