دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بهترین سن یادگیری زبان در کودکان چه موقع است؟

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب به شما خواهیم گفت که از چه سنی به فرزندان خود زبان انگلیسی را آموزش دهید تا بتوانند سریع تر و بهتر آن را یاد بگیرند. برای یافتن اطلاعات بیش تر در رابطه با سن یادگیری زبان در کودکان همراه ما باشید.

بسیاری از والدین دوست دارند که فرزندانشان از دوران کودکی زبان دوم هم یاد بگیرد و بیش تر آن ها فرزندان خود را به کلاس های زبان می فرستند بدون این که اطلاعاتی در رابطه با سن یادگیری زبان در کودکان داشته باشند. این کار می تواند آن ها را دل زده کرده و دیگر حتی اگر علاقه هم داشته باشند به سمت یادگیری زبان نخواهند رفت.

سن یادگیری زبان در کودکان

سن یادگیری زبان در کودکان

یکی از چالش هایی که بسیاری از والدین به آن کشیده می شوند یادگرفتن زبان دوم فرزندانشان می باشد. یادتان باشد که یادگیری زبان قبل از ۶ و ۷ سالگی به اوج خود می رسد و حتی در دوران نوجوانی هم علاقه بسیار زیادی در آن ها دیده می شود و هنوز هم دوست دارند زبان را بهتر از قبل یاد بگیرند. اما نکته ای که در این میان وجود دارد این است که بالا رفتن سن منجر می شود که دیگر کودک نتواند همانند چند سال قبل خود به زبان دوم تسلط پیدا کند. در ادامه بهترین سن هایی که می توانید فرزند خود را به یاد گرفتن زبان دوم تشویق کنید را برایتان بیان می کنیم.

۳ الی ۴ سالگی

کودک در سه سالگی می تواند همانند دیگران حرف بزند و این کار به آن ها کمک می کند تا بتوانند زبان دیگری را نیز بپذیرند و همانند زبان مادری بر آن تسلط پیدا کنند. اگر بتوانید زبان دوم را در سن ۳ الی ۴ سالگی به او تا حدودی بیاموزید خواهد دید که فرزندتان به راحتی می تواند به زبان دوم نیز حرف بزند. بسیاری از محققان اعتقاد دارند که اگر بتوانید به کودک سه ساله خود زبان بیاموزید بسیاری از مهارت ها را در او تقویت خواهید کرد.

مهارت هایی که بعد از آموزش زبان دوم برای کودکان ایجاد می شود شامل خلاقیت، تفکر نقادانه، انعطاف پذیری و افزایش مهارت یادگیری است. بهتر است تصورات غلط را کنار بگذارید زیرا برخی از افراد گمان می کنند که با این کار بار بسیار سنگینی بر روی دوش کودک می گذارند ولی جالب است بدانید کودکانی که در سن سه الی چهار سالگی زبان را می آموزند هیچ سختی را متحمل نمی شوند بلکه در این سن یادگیری زبان بسیار ساده و راحت است همانند زبان مادری می توانند بر روی کلمات انگلیسی مسلط شوند.

یاگیری زبان در سن 3 سالگی مفید تر است.

  •  آرون گروپس

۱۱ الی ۱۳ سالگی

این سن هم از دیدگاه بسیاری از محققان بهترین زمان یادگیری زبان می باشد و اگر دوست دارید که فرزند شما به دو زبان کامل مسلط شود می توانید در این سنین او را تشویق به یادگیری کنید. تحقیقات نشان داده است که اگر کودک در این سن زبان را یاد بگیرد بهتر از افرادی که در سن ۷ الی ۸ سالگی شروع به یادگیری کرده اند عمل می کنند و می توانند بهتر از پس کارها و آزمون های خود بر بیایند زیرا یادگیری را بسیار جدی می گیرند. یک سری از تحقیقاتی دیگری که انجام شده است نشان داده که اگر به کودکان خود تا قبل از سن ۱۵ سالگی زبان دوم را آموزش دهید بهتر از سایرین بر روی هر دو زبان تسلط می یابند.

هیچ سنی دیر نیست!

یادتان باشد که اگر فرزند شما علاقه ای به یاد گیری زبان دوم نداشت او را اجبار نکنید که حتما باید این کار را انجام دهد زیرا این کار می تواند تاثیرات بسیار منفی برای یادگیری او داشته باشد. بهتر است اجازه بدهید کودک در هر سنی که دوست دارد این کار را شروع کند تا بتواند بهتر در جایگاه خود حاضر شود.

برای یادگیری زبان هیچ سنی دیر نمی باشد.

مشکلات یاد گرفتن زبان دوم

یک مشکل بسیار ساده وجود دارد که معمولا افرادی که روی دو زبان تسلط دارند دچار آن می شوند. اختلاط کد نام این مشکل می باشد. این مشکل بدین صورت مکی باشد که کودک دو زبانه برخی از کلمات را به صورت فارسی می گوید و برخی دیگر را به زبان انگلیسی بیان می کند. البته این کار برای همه افرادی که بر دو یا چند زبان مسلط هستند رخ می دهد و نیازی به نگرانی نمی باشد. یادتان باشد که این اختلال زبانی نیست و نیازی نیست جدی گرفته شود و حتی می تواند برای تسلط بیش تر کودک شما بسیار مفید واقع شود و باعث شود که کلمات و جملات زبانی را فراموش نکنند.

والدین و تاثیر آن ها در یادگیری

سعی کنید جایگاه خود را در زندگی فرزندتان فراموش نکنید. اگر برای این کار به افراد زیادی رجوع کرده اید و به دنبال یافتن سن و زمان دقیقی برای یادگیری زبان کودکان هستید بهتر است کمی به فرزند خود توجه کنید. شما می توانید بهتر از دیگران تشخیص بدهید که چه زمانی برای یادگیری مناسب تر است و بهتر است کمی نسبت به حرف های دیگران بی توجه باشید.

والدین و تاثیر آن ها در زندگی کودک

یادگیری زبان کار ساده ای نمی باشد و برخی از افرادی که دارای هوش کم تری هستند باید تلاش خود را دو برابر افراد دیگر کنند تا بتوانند مطالب را بیاموزند. در ادامه می توانید مطالب دیگری در زمینه کودک دیر آموز و اختلالات یادگیری کودک را مشاهده کنید و برای این کار کافی است بر روی لینک های داده شده کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *