دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

خوابیدن با موی خیس این بلاها را سرتان می آورد!

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب همه چیز در رابطه با خوابیدن با مو های خشک نشده را برایتان بیان می کنیم و شما می توانید با استفاده از روش های گفته شده و نکاتی که در انتها بیان می کنیم بیش تر و بهتر از مو هایتان مراقبت کنید.

خوابیدن با موی خیس یکی از رایج ترین کار هایی می باشد که بیش تر خانم ها آن را انجام می دهند. در واقع این کار آسیب های بسیار زیادی را به مو هایتان می رساند و بهتر است قبل از این که مو هایتان دچار مشکل بشود از این کار دست بکشید. در ادامه همه چیز درباره این کار که به عنوان یک عادت برای افرادی که دوش گرفتن شبانه را انتخاب می کنند ایجاد شده است را برایتان بررسی خواهیم کرد.

همه چیز در رابطه با مو های خشک نشده

همه چیز درباره خوابیدن با موی خیس

خوابیدن با مو های خیس می تواند مشکلات بسیار زیادی را با خود به همراه داشته باشد که ساده ترین این مشکلات بروز سردرد های شدید می باشد. در ادامه تمامی ضرر های که این کار برای شما و مو هایتان به همراه دارد را بیان می کنیم.

سرماخوردگی

یکی از کار هایی که هرگز نباید با موی خیس انجام دهید این است که از خانه خارج شوید. این کار منجر به ایجاد حالت سرماخوردگی در شما می شود و در آینده ای نه چندان دور می تواند زندگی شما را مختل کند. خوابیدن با موی خیس هم همین طور است. البته این که خوابیدن با موی خیس منجر به ایجاد سرماخوردگی می شود یک باور غلط بوده و تا کنون بسیاری از افراد آن را باور داشته اند. جالب است بدانید که این کار اصلا منجر به ایجاد سرماخوردگی نمی شود ولی اگر سرماخورده باشید ممکن است حال شما را بد تر کند.

سردرد

یک مشکل بسیار بزرگی که خوابیدن با مو های خیس برایتان ایجاد خواهد کرد این است که منجر به ایجاد سردرد می شود. به گفته محققان قرار گرفتن در معرض هوای خنک با مو های خیس می تواند درد های سینوسی را دچار شود. البته باز هم محققان بیان کرده اند که این پژوهش ها نیازمند تحقیقات بیش تری می باشد ولی از قدیم مردم این باور را قبول داشته اند.

سردرد از مشکلات خوابیدن با مو های خیس می باشد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

عفونت

یکی از بد ترین مشکلاتی که خوابیدن با مو های خشک نشده برایتان به همراه خواهد داشت این است که دچار عفونت های قارچی می شوید. عفونت های قارچی که روی پوست سر شما ایجاد می شود درمان پذیری بسیار کمی خواهد داشت و  مدت ها طول می کشد تا بتوانید این مشکلات را به طور کامل از بین ببرید. از مشهور ترین عفونت های قارچی می توان با مالاسزیا اشاره کرد. مالاسزیا همان شوره مو ها بوده و بهتر است سعی کنید هرگز با مو های خیس نخوابید.

آسیب شدید مو ها

تار مو ها بسیار حساس می باشد و با کوچک ترین مشکلی آسیب می بیند. مو ها در حالتی که خیس هستند آسیب پذیر تر از سایر زمان ها می باشند بنابراین خوابیدن با موی خیس می تواند مشکلات بسیار زیادی برایتان ایجاد کند و مو هایتان خشک تر و شکننده تر خواهد شد. با توجه به تحقیقاتی که منتشر شده است شما باید از مو هایتان در زمان هایی که خیس هستند بیش تر از سایر زمان ها مراقبت کنید و سعی کنید آن ها را هر ماه کوتاه کنید تا از بروز مو خوره ها پیشگیری کرده و مو هایی زیبا و خوش حالت داشته باشید.

گره خوردن

خوابیدن بعد از دوش گرفتن شبانه مضرات بسیار زیادی را برای افرادی که دارای مو های بلند هستند ایجاد می کند. در واقع زمانی که با مو های خیس می خوابید احتمال گره خوردن آن ها بیش تر می کنید و گره خوردن مساوی است با سخت شدن شانه زدن مو ها زمانی که خشک شدند. بهتر است حتما قبل از خواب از خشک بودن مو های خود اطمینان پیدا کنید. البته روش های بسیار زیادی برای کاهش مشکلات خوابیدن با مو های خیس وجود دارد که در ادامه آن ها را برایتان بیان خواهیم کرد.

خوابیدن با موی خشک نشده

استفاده از روغن نارگیل

زمانی که مو هایتان خیس می باشد می توانید از روغن نارگیل کمک بگیرید و تمامی ساقه های مو هایتان را با این روغن چرب کنید. استفاده از روغن نارگیل منجر به این می شود که آب کمی جذب مو هایتان شود و در نتیجه آسیب پذیری آن را کاهش می دهد و می توانید با خیال راحت با مو های نم دار خود بخوابید. البته استفاده از روغن نارگیل برای افرادی که دچار اگزمای سبورئیک هستند مناسب نمی باشد و این افراد بهتر است تا حد الامکان استفاده از این روغن را کاهش دهند تا بتوانند اگزمای خود را کنترل کنند.

استفاده از محصولات مفید

استفاده از محصولاتی که برای بعد از حمام هستند نیز مفید می باشد و می تواند با احاطه کردن کوتیکول های مو پوششی مناسب را ایجاد کرده و از سایش مو ها به رو بالشی پیشگیری می کند. اگر مو های رنگ شده و آسیب دیده دارید می توانید بعد از حمام از محصولات مناسب با مو هایتان استفاده کنید و آسیب آن ها را به حداقل برسانید.

شانه نکردن مو های خیس

بهتر است زمانی که مو هایتان خیس می باشد اصلا و ابدا آن ها را شانه نزنید. مو های خیس در سست ترین حالت ممکنم می باشند و اگر مو هایتان گره های بسیاری هم داشته باشد آسیب دیدگی آن ها افزایش می یابد.

شانه کردن مو های خیس

بافت مو ها

اگر می خواهید بعد از دوش گرفتن بخوابید بهتر است مو های خیس خود را ببافید. بافتن مو های خیس قبل از خواب به شما کمک می کند تا میزان آسیب پذیری و سایش به بالش کاهش پیدا کند و در نتیجه مو هایتان سالم تر می ماند.

بستن مو ها

اگر دوست دارید مو های خود را حالت دار کنید زمانی که آن ها خیس می باشند بهتر است گوجه ای بالای سر خود ببندید و روز بعد زمانی که خشک شدند آن ها را باز کنید. این کار به شما کمک می کند تا بدون استفاده از وسایل حالت دهنده مانند اتو مو و سشوار مو هایی حالت دار و زیبا داشته باشید. بهتر است تا زمانی که مو هایتان نیمه خشک نشده است از سشوار استفاده نکنید.

پوشیدن کلاه

اگر بتوانید مو های خیس خود را خشک کرده و بعد به تخت خواب بروید بهتر است و اگر نمی توانید این کار را انجام دهید کافی است روسری و یا کلاهی را بپوشید تا مو هایتان بیش از حد با بالش تماس پیدا نکند. این کار به شما کمک می کند تا مو هایتان وز نشود.

استفاده از رو بالشی ابریشمی

این نوع رو بالشی ها به پوست سر کمک می کند تا بیش از حد خشک نشود. همانطور که می دانید خشک شدن پوست منجر به ایجاد بیماری هایی مانند اگزما خواهد شد. البته مطالعات دقیقی برای این مورد وجود ندارد ولی اگر بتوانید از رو بالشی های نرم تر استفاده کنید می توانید آسیب پذیری مو های خود را کاهش دهید.

خوابیدن با موی خیس

نکات کاربردی برای مراقبت از مو

یک سری نکاتی وجود دارد که با رعایت کردن آن ها می توانید به بهترین شکل ممکن از مو هایتان مراقبت کرده و آسیب پذیری آن را به حداقل برسانید. این نکات را به صورت کامل برایتان توضیح خواهیم داد.

خشک کردن مو

  • زمانی که می خواهید مو های خود را خشک کنید لازم است تا این کار را از سمت ریشه به سمت ساقه ها انجام بدهید. علت این کار این است که غلاف مو ها به سمت پایین رشد می کند و اگر این کار را به صورت برعکس انجام دهید امکان این که مو هایتان شکننده و خشک شود بسیار زیاد است.
  • قبل از این که مو هایتان را با سشوار خشک کنید بهتر است کمی آب آن ها را بگیرید و حتما از محصولات مراقبتی استفاده کنید.

استفاده از برس های مناسب

هر برسی را برای انجام دادن کار خاصی ساخته اند. کار برد برس های خاص عبارت است از :

  • برس گرد و قطور برای صاف کردن مو ها
  • برس گرد و نازک برای حالت دادن مو ها
  • برس تخت برای صاف و یک دست کردن مو ها

نکته :قبل از این که مو های خود را بشویید بهتر است آن ها را با استفاده از یک برس تخت صاف و مرتب کنید تا هم شستشو راحت تر شود و هم بتوانید راحت تر بعد از شستشو آن ها را شانه بزنید.

نحوئه صحیح شخشک کردن مو ها با سشوار

شانه کردن

شانه کردن آداب خاصی دارد و بهتر است روش صحیح شانه زدن مو را بدانید. این کار به شما کمک می کند تا مو های تمیز و یک دست داشته باشید و شما را از ژولیده بودن می رهاند. در نظر داشته باشید قبل از این که مو هایتان را شانه کنید باید آن ها را به دسته های کوچک تری تقسیم کنید تا بتوانید این کار را به راحتی و با مشکلات کم تری انجام بدهید.

شستن مو ها

شستن مو ها بسیار حساس می باشد. بهتر است این کار را با روش های اصولی انجام دهید. در واقع دانستن نحوه صحیح شستن مو ها به شما کمک می کند تا مو های سالم و تمیزی داشته باشید و از آن ها لذت ببرید. شستن مو ها را نباید زیاد طولانی کنید و بهتر است این کار را دو بار در طی هفته انجام دهید. البته افرادی که دوست دارند هر روز مو های تمیزی داشته باشند می توانند از شامپو های خشک استفاده کنند و در عرض چند دقیقه مو های خود را از حالت چربی در آورند.

شستن با شامپو مناسب

پیدا کردن یک شامپو مناسب برای مو هایتان کار بسیار سختی نمی باشد و می توانید با یکی دوبار امتحان کردن شامپو های مختلف بهترین نوع آن را برای مو هایتان انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که با یک بار شامپو زدن مو هایتان تمیز می شود و نیازی به شامپو زدن برای بار دوم نمی باشد و این کار تنها منجر به حساس شدن پوست سرتان می شود و مو های شما را الکتریسیته دار می کند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *