دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

شربت اپتایزر استار ویت و نکات مهم این دارو اشتها آور

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۰
  • ۰

اگر کودک شما خوب غذا نمی خورد می توانید با مشورت گرفتن از یک فرد متخصص به او شربت اشتها آور بدهید. شربت اپتایزر استار ویت از داروهایی می باشد که معمولا برای کودکان کم اشتها تجویز می شود. در این مطلب شما را با این شربت آشنا خواهیم کرد.

شربت اپتایزر استار ویت یکی از روش هایی می باشد که می توانید با استفاده از آن اشتهای فرزندان خود را دوبرابر کنید. برخی از کودکان بنا به دلایل بسیار متفاوتی اشتهایی به خوردن غذا ندارند و اگر نتوانید مواد مورد نیاز آن ها را به بدنشان برسانید ممکن است رشد آن ها مختل شده و در نهایت مشکلات دیگری برایشان ایجاد خواهد شد.

شربت اپتایزر استار ویت

معرفی شربت اپتایزر استار ویت

این شربت همانطور که گفته شد برای درمان بی اشتهایی کودکان به کار می رود و شما می توانید با استفاده از آن کودکانی سرحال تر و با انرژی تری در طی روز داشته باشید. این شربت ویتامین d3 دارد و می تواند سیستم ایمنی کودکان را تا حدودی تقویت کرده و آن ها را در برابر بیماری های ویروسی محافظت می کند. این دارو کاملا گیاهی بوده و هیچ گونه ترکیبات شیمیایی در آن مشاهده نمی کنید و می تواند حدودا یک سال آن را در یخچال نگه دارید.

جالب است بدانید که اگر بی اشتهایی های کودک شما ادامه دار شود می تواند در رشد جسمی و ذهنی او اختلال ایجاد شود و مشکلات بیش تری را به وجود بیاورد. استفاده از این شربت با توجه به مواد گیاهی که دارد مفید است و می تواند علل کم اشتهایی هر چه که باشد را جبران کرده و کودکان را وادار به غذا خوردن کند و بیماری های گوارشی را تا حدودی درمان خواهد کرد.

عصاره های گیاهی و بی اشتهایی کودک

  • یکی از مهم ترین خاصیت هایی که این شربت با خود به همراه دارد این است که می تواند با استفاده از عصاره های گیاهانی همچون شنبلیله که دارای ارزش غذایی بسیار زیادی است یبوست و ناراحتی های معده را در مدت بسیار کمی از بین ببرد زیرا این گیاه دارای فیبر بالایی می باشد و برای دستگاه گوارش مفید است.
  • گیاه دیگری که در این شربت به کار رفته است کاسنی می باشد گیاه کاسنی نیز دارای خواص بسیار زیادی است و می تواند بر روی بیماری هایی مانند معده درد و سوء هاضمه تاثیرات مثبتی گذاشته و به وزن گیری کودک کمک کند.
  • رزماری و زردچوبه ای که در این شربت به کار رفته است مشکلات دیگری را از بین می برند و با خاصیت ضد باکتریایی که دارند می توانند تاثیرات بسیار زیادی بر روی مشکلات معده که در اثر باکتری های غیر مفید ایجاد شده اند داشته و در درمان آن ها موثر بوده و کم اشتهایی کودک را به طور کلی از بین خواهند برد.

آهن در شربت اشتها آور

آهن موجود در شربت

یکی از مواد بسیار مهمی که برای رشد ضروری می باشد آهن است. بسیاری از افراد نمی توانند به بچه های خود قرص و یا قطره آهن بدهند. یکی از بهترین روش هایی که می توانید از آهن برای کودکان خود استفاده کنید شربت اپتایزر استار ویت است. این دارو با برخورداری از مقدار مناسبی آهن می تواند به رشد ذهنی و جسمی کودک کمک کرده و در نهایت او را از اختلالاتی که ممکن است دچارشان شود دور می نماید. یادتان باشد که آهن جزء مهمی از رشد محسوب می شود و کودکانی که آهن کم تری دریافت می کنند و یا دچار کمبود آهن هستند دارای بهره هوشی کم تری اند.

  •  آرون گروپس

ید و تنظیم رشد

ید یکی از مهم ترین مواد برای غدد درون ریز محسوب می شود و در صورت کمبود آن مشکلات بسیاری همانند گواتر ایجاد می کند. البته استفاده بیش از حد از ید نیز می تواند مشکلاتی را برای فرد ایجاد کند با این حساب باید بتوانید به میزان مناسب این ماده را به بدن نوزاد خود برسانید تا مشکلی برایش ایجاد نشود.

مقدار مناسبی از ید مورد نیاز برای کودکان در شربت اپتایزر استار ویت وجود دارد و شما می توانید با استفاده از این شربت برای فرزندانتان علاوه بر رشد استخوانی بر رشد مناسب ذهنی او نیز تاثیرات مثبتی بگذارید و خستگی و بی حوصلگی را از کودک خود دور کنید.

ویتامین D موجود در شربت اشتها آور چه فایده ای برای کودک دارد؟

ویتامین D

یکی از مهم ترین موادی که در این شربت وجود دارد ویتامین D می باشد. این ویتامین برای بدن بسیار ضروری است و افرادی که این ویتامین را به میزان مناسبی در بدن دارند کم تر از سایرین به بیماری کرونا دچار می شوند. برای این که این ویتامین را به میزان مناسب به بدن کودک خود برسانید می توانید از این شربت استفاده کنید زیرا این شربت به مقداری که کودکان به آن نیاز دارند ویتامین d دارد. البته این ویتامین برای سلامت استخوان ها و افزایش سیستم ایمنی نیز اثر دارد و از بیماری راشیتیسم پیشگیری می کند.

مقدار مصرف اپتایزر استار ویت

معمولا دز های مصرفی را پزشک تعیین می کند زیرا برای استفاده از هر دارو باید سوابق پزشکی فرد مطالعه و چک شود در غیر این صورت ممکن است دز تجویزی غلط باشد و دارو کم و یا زیاد به بدن برسد و مشکلاتی را برای فرد مصرف کننده ایجاد کند. اما هر دارویی یک روش مصرف برای کودکان و بزرگسالان دارو تفاوت هایی در هر دو مشاهده می شود.

مقدار مصرف این دارو برای کودکان از ۳ تا ۱۲ سال روزانه دوبار و هر بار ۵ میلی لیتر می باشد. استفاده از این شربت برای بزرگسالان روزانه سه بار و هر بار ۵ میلی لیتر است. به خاطر داشته باشید که ۵ میلی لیتر به اندازه یک قاشق مربا خوری است.

شربت اپتایزر استار ویت

ترکیبات شربت

بسیاری از افراد دوست دارند بدانند که چه ترکیباتی در شربت اپتایزر استار ویت به کار رفته است که می تواند این همه فایده برای بدن داشته باشد و علاوه بر درمان بی اشتهایی می تواند خستگی های فردی را نیز درمان کند. ترکیبات این شربت اشتها آور عبارت است از:

  • گیاه تریگونلا
  • گیاه رزماری
  • گیاه زنجبیبر
  • گیاه سیکوریوم
  • گیاه کورکوما
  • ویتامین D3
  • ید
  • آهن

دوران بارداری و شیردهی

دوران بارداری و شیردهی از دوران های حساسی می باشد که هر فرد آن را پشت سر می گذارد. جالب است بدانید که این دوران داروهایی که استفاده می شود بسیار پر خطر بوده و می تواند تاثیرات جبران نا پذیری بر روی زندگی جنین بگذارد. در دوران بارداری و شیردهی قبل از این که از هر دارویی حتی از نوع گیاهی آن استفاده کنید می بایست با پزشک مشورت کنید و در صورت صلاحدید پزشک از دارو های مورد نظرتان استفاده کنید.

استفاده از شربت اشتها آور در دوران بارداری مضر است؟

نکات مهم دارویی اپتایزر استار ویت

برای استفاده از شربت اپتایزر استار ویت لازم است تا یک سری نکاتی را در رابطه با آن بدانید تا بتوانید در زمان های مناسبی از آن استفاده کنید.

  • این شربت تنها برای پیشگیری و درمان کم اشتهایی می باشد و نباید از آن برای درمان موارد دیگری همانند درمان کم خونی و درمان پوکی و نرمی استخوان استفاده شود.
  • قبل از این که این شربت را میل کنید و یا به فرزندان خود بدهید ۲۰ ثانیه آن را تکان دهید تا تمامی موادی که ته نشین شده اند تکان بخورند.
  • بعد از این که درب بطری شما باز شد بهتر است آن را تنها در مکان های سرد مانند یخچال نگه دارید و از قرار دادن آن در مکان های گرم بپرهیزید.
  • هر دارویی بعد از باز شدن درب تا یک ماه مورد استفاده می باشد و بعد از آن بهتر است دیگر از آن شربت استفاده نکنید زیرا امکان مسمومیت با همان دارو افزایش می یابد و ممکن است وضعیت بدی برای فرزندتان ایجاد شود.
  • دارو را در محیطی خشک و به دور از مناطق مرطوب نگهداری کنید.

در پایان برای آشنایی با شربت راسیپ دیگر دارو اشتها آور برای کودکان می توانید کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *