دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه شکلات پشمکی خانگی و خوشمزه

  • زهره گنج بخش
  • ۸ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

کدبانو های عزیز امروز با طرز تهیه شکلات پشمکی همراه مجله ما باشید و این خوراکی خوش طعم که محبوبیت زیادی بین کودکان دارند را به روش خانگی درست کنید و کام خود را با آن شیرین کنید.

شکلات ها خوراکی های پر طرفدارانی هستند که شما به راحتی می توانید آن ها را به صورت خانگی تهیه کنید. این خوراکی ها انواع متفاوتی دارند که هر کدام طعم و مزه منحصر به فرد خود را دارد. در این میان شکلات پشمکی به دلیل طعم فوق العاده ی آن محبوبیت زیادی دارد. در ادامه با طرز تهیه شکلات پشمکی آشنا شوید و آن را درست کنید و در کنار یک لیوان چای از طعم آن لذت ببرید.

طرز تهیه شکلات پشمکی خوش طعم

مواد لازم:

  • پشمک: به میزان مورد نیاز
  • شکلات تخته ای: ۲۵۰ گرم
  • روغن مایع: ۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه شکلات پشمکی خوشمزه:

در مرحله اول برای تهیه این خوراکی خوشمزه و خوش طعم، شکلات تخته ای سفید و یا کاکائویی را در ظرفی بریزید. سپس با روش بن ماری یعنی روی بخار آب قرار دهید تا ذوب شود. روغن مایع را به ظرف شکلات اضافه کنید. کمی هم بزنید تا روان شود.

در این مرحله قالب هایی از جنس سیلیکونی در هر طرح و مدلی که دوست دارید تهیه کنید. حالا باید با کمک فرچه داخل هر یک از قالب ها را به شکلات آغشته کنید. طوری که دور تا دور آن ها کاملا شکلاتی شود. دقت کنید که هیچ کجا از شکلات خالی نماند. توجه داشته باشید که داخل قالب خالی باید باشد و فقط اطراف آن شکلاتی شود.

دستور تهیه شکلات خوش مزه پشمکی

حالا در ادامه قالب ها را داخل فریزر بگذارید. ۵ دقیقه زمان دهید تا کمی شکلات خودش را بگیرد. پس از گذشت این زمان قالب ها را بیرون بیاورید. مقداری پشمک برداشته و داخل قالب ها بریزید. با دست کمی آن ها  را فشرده کنید تا سفت و محکم شود. کمی از قالب را برای شکلات خالی بگذارید.

طرز تهیه شکلات پشمکی فوق العاده

در آخرین مرحله از تهیه این خوراکی، ما بقی شکلاتی که روی بخار آب  قرار دارد، را روی پشمک ها با دقت بریزید. به کمک لیسک یا قاشق روی آن ها را پخش کنید تا صاف شوند. قالب ها را مجددا در فریزیر قرار دهید و پنج دقیقه منتظر بمانید. پس از پنج دقیقه شکلات ها را با دقت از قالب ها جدا کنید.شکلات پشمکی شما حاضر است، نوش جان.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

دستور تهیه شکلات پشمکی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد. همراهان عزیز هم چنین برای تهیه توپک شکلاتی و شکلات پاستیلی می توانید روی لینک آن ها کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *