دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کشور سن مارینو و اطلاعات مهم این کشور کوچک اروپایی

  • ملیحه بال افکن
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۰
  • ۰

توجه داشته باشید که کشور سن مارینو در چندین ساله در زمینه گردشگری پیشرفت های زیادی داشته و به همین منظور در این مطلب سعی داریم شما را با جاذبه های توریستی این کشور آشنا نماییم.

به طور کلی کشور سن مارینو که امروزه با نام رسمی جمهوری سن مارینو شناخته می شود از جمله کشورهای جنوبی قاره اروپا می باشد که دقیقا در شبه جزیره ایتالیا و در بخش شرقی کوه های آپنین واقع شده است. پایتخت آن، شهر سن مارینو است و شهرت آن نیز به خاطر قانون اساسی که دارد، خواهد بود.

آشنایی با کشور سن مارینو

همانطور که می دانید این کشور یک کشور کوچک اروپایی است که در ایتالیا واقع شده است. این سرزمین کوهستانی که بافت شهر های آن به قرون وسطی تعلق دارد سالانه بسیاری از گردشگران را از سراسر جهان به خود جذب خواهد کرد. این کشور ۶۱ کیلومتر مربع مساحت دارد و پس از کشور واتیکان سومین سرزمین کوچک در اروپا محسوب می شود.

خصوصیات کشور سن مارینو

با وجود اینکه سن مارینو بسیار کوچک است اما جاذبه های گردشگری، جنگل ها و قلعه های بسیار هیجان انگیز بسیاری را در خود جای داده است. شهر سن مارینو به عنوان پایتخت این کشور شناخته می شود و یکی از بهترین شهر های توریستی جهان است.

وضعیت اقتصادی این کشور بسیار پر اهمیت است به گونه ای که این کشور در اواخر سال ۲۰۱۸ رشد ۰.۸ درصدی در زمینه اقتصادی داشته است. با وجود اینکه رشد در دهه های پیشین تنها به وضعیت ۰.۲ درصدی رسیده بود اما در سال ۲۰۱۸ رشد اقتصادی در آن وضعیت درستی داشته است. توجه داشته باشید که این کشور امروزه در لیست کشورهای قدرتمند از لحاظ اقتصادی در زیر مجموعه ایتالیا خواهد بود.

جالب است بدانید که سن مارینو تنها حدود ۳۰۰۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که یکی از کمترین نرخ های بیکاری در جهان را به خود اختصاص داده است. این سرزمین با ۶۱ کیلومتر مربع مساحتی که دارد امروزه پنجمین کشور کوچک جهان به شمار می آید.

موقعیت جغرافیایی سرزمین سن مارینو

  •  آرون گروپس

خلاصه ی از تاریخ و جغرافیا:

بهتر است بدانید که این کشور به خاطر انزوا و رو در رو قرار داد همسایگان قومی به تدریج خود مختاری اش را حفظ کرده است. استقلال این کشور را ناپلئون در ۱۷۹۷، کنگره ی وین در ۱۸۱۵ و پادشاهی جدید ایتالیا در ۱۸۶۲ به رسمیت شناخته شد. همچنین در سال ۱۹۵۷ نیز انقلابی رخ داد که دولت کمونیست و سوسیالیستی را که از ۱۹۴۵ بر سر کار بود برکنار کردند.

این کشور در واقع در بخش شمالی ایتالیا و در کنار دریای آدریاتیک و بین امیلیا رمانیا و مارکه قرار گرفته است. در میان ۱۹۶ کشور مستقل جهان، سن مارینو به عنوان پنجمین کشور کوچک و شاید عجیب ترین آن ها شناخته می شود که در اروپا نیز پس از واتیکان و موناکو کوچک ترین کشور محسوب می شود.

به صراحت می توان گفت که سن مارینو تنها بازمانده ی دولت ایتالیا پیش از تشکیل ایتالیای یکپارچه امروزی خواهد بود. که در سال ۳۰۱ پس از میلاد توسط یک سنگ تراش به نام مارینو پایه گذتری شده و برخی از آن را قدیمی ترین جمهوری در جهان می خوانند.

خلاصه از تاریخ سن مارینو

پایتخت و شهر های مهم:

سن مارینو به عنوان سومین کشور کوچک جهان دارای پایتخت و شهرهای مهمی است که در ادامه سعی داریم به بیان آن ها بپردازیم:

شهر سن مارینو:

این شهر به عنوان پایتخت سن مارینو شناخته می شود که از نظر مساحت سومین شهر در این کشور خواهد بود. جالب است بدانید که بیش از ۴ هزار نفر جمعیت در این شهر ساکن هستند.

شهر سراواله:

یکی از شهرهای معروف آن شهر سراواله می باشد که بزرگ ترین شهر این کشور خواهد بود. جمعیت بسیاری در سراواله ساکن هستند که اغلب زمان خود را تفریح می کنند و زندگی شاد را ترجیح می دهند. همچنین مردم سراواله در تربیت فرزندان خود زمان کافی را در نظر خواهند گرفت.

شهر بورگو:

دومین شهر از نظر وسعت در سن مارینو شهر بورگو خواهد بود که بیش از ۶ هزار نفر در آن زندگی می کنند. معمولا در این شهر کارخانه های صنعتی را مشاهده خواهید کرد که دودکش هایی پر از دود و فضایی کاملا ناپاک دارد. به همین خاطر این شهر گزینه خوبی برای زندگی نخواهد بود.

شهر های مهم در سن مارینو

شهر دومنیانو:

این شهر یک شهر تاریخی در سن مارینو خواهد بود که بیش از هزار نفر در آن زندگی می کنند. مردم این شهر علاقه زیادی به اسب سواری دارند و سطوح شهر پر از فضای سرسبز و دیدنی است زیرا مردم برای سلامتی خود اهمیت زیادی قائل هستند.

شهر آکووا ویوا:

از شهر های توریستی سن مارینو می توان به شهر آکووا ویوا اشاره کرد که معمولا افرادی که با ویزای توریستی وارد سن مارینو می شوند این شهر را برای زندگی در نظر می گیرند.

شهر فیورنتینو:

این شهر را می توان بسیار ساده و با سبک زندگی قدیمی دانست که در حدود ۲ هزار نفر در آن زندگی می کنند. بهتر است بدانید که این شهر در زمینه کشاورزی بسیار عالی خواهد بود.

شهر کیزانووا:

کیزانووا یک شهر بزرگ با شرایط تحصیلی خوب در سن مارینو خواهد بود که در بخش بیرونی خود شرایط زندگی و خرید ملک را با تعرفه ای ارزان تر فراهم کرده و امروزه نیز رتبه گردشگری بالایی را به دست آورده است.

آشنایی با شهر ها معروف سن مارینو

فرهنگ مردم سن مارینو:

مردم این سرزمین معمولا با صدایی آرامی صحبت می کنند و حتی این موضوع وقتی بیشتر به چشم می آید که از فردی ناراحت باشند. جالب است بدانید که در فرهنگ سن مارینو افراد حق ندارند در مورد میزان درآمد خود سوال بپرسند.

از آنجایی که فرهنگ و آداب و رسوم مردم در طول زمان تغییراتی به همراه داشته پس بایستی بدانید که در میان مردم لباس های متنوع و همچنین تفاوت در سطح حجاب موضوعی بسیار ساده و پیش پا افتاده خواهد بود. مردم سن مارینو عمدتا سعی دارند زیاد سوال کنند و همچنین تحمل سوال زیاد را نیز دارند.

جالب است بدانید که در فرهنگ سن مارینو، مردم برای سایر افراد آرزوی خوشبختی می کنند و این موضوع بخشی از فرهنگ شهرنشینی در سن مارینو خواهد بود. زندگی در این کشور در ابتدا شاید کمی عجیب به نظر بیاید اما به زودی با شرایط آن سازگار خواهید شد.

اداب و رسوم مردم سن مارینو

قوانین عمومی در کشور سن مارینو:

  • در این کشور هنگام رانندگی اجازه ندارید صدای آهنگ خود را بلند کنید و زمان زیادی از رانندگی خود را به بوق زدن اختصاص دهید.
  • در سن مارینو افراد اجازه استعمال دخانیات در شهر و مکان های عمومی را ندارند.
  • مردم این کشور بسیار ریزبین هستند پس بهتر است مراقب رفتار خود باشید.
  • از آنجایی که مردم سن مارینو حساسیت زیادی به صدای بلند دارند معمولا زندگی در آرامش را ترجیح می دهند و به همین خاطر در قوانین سن مارینو زندگی با آرامش بسیار دیده می شود.
  • در سن مارینو حق ندارید از کودکی شغل پدرش را بپرسید زیرا کودکان در این کشور زیر دست مادران خود بزرگ می شوند.
  • شاید زبان رسمی سن مارینو کمی خنده دار به نظر بیاید اما هرگز اجازه دهید زبان مردم را مورد تمسخر خود قرار دهید.
  • از آنجایی که در قوانین ازدواج رسمی بودن اهمیت بسیار زیادی دارد شما نیز بهتر است پیگیر این موضوع نباشید.

قوانین رایج در کشور سن مارینو

جاذبه گردشگری سن مارینو:

سن مارینو پس از اینکه به استقلال کامل دست یافت در زمینه های مختلفی از جمله گردشگری پیشرفت های زیادی داشت. به همین منظور در ادامه سعی داریم برخی از دیدنی های سن مارینو را شرح دهیم:

  • قلعه های دوقلو:

به طور کلی قلعه ها در این کشور شهرت بسیار زیادی دارند و بر روی قلمه تیتانو واقع شده اند که امروزه با عنوان عجایب دوقلو نیز شناخته خواهند شد. در واقع این قلعه ها دارای چشم اندازی بی نظیر هستند که ساحلی الماسی شکل را درون خود جای داده اند. همچنین قلعه ها وابسته به موزه ای پر از اسلحه هستند که امروزه به عنوان یکی از مناطق توریستی و بسیار عالی مورد توجه علاقه مندان به سفر قرار گرفته اند.

بازدید از قلعه های دوقلو

  • برج مونتالی:

یکی از سه برج بر روی قلمه تیتانو برج مونتالی است که در فاصله ای کم از دو قلعه معروف قرار دارد. با وجود اینکه شما اجازه ورود به داخل برج را ندارید اما معماری آن به اندازه ای زیبا است که می توانید از چشم انداز بیرونی آن نهایت لذت را ببرید.

دیدن کردن از قلعه مونتالی در سن مارینو

  • شهر برجو:

یکی از روستاهای خواب آلود و خوف انگیز در سن مارینو شهر برجو خواهد بود که یکی از بزرگ ترین مناطق دیدنی سن مارینو محسوب می شود. بازار های خیابانی این شهر بسیار معروف است و هر پنج شنبه صبح زود بازار آغاز می شود و بهترین مکان برای خرید سوغاتی ها خواهد بود. همچنین در این شهر می توانید انواع محصولات لبنی و صنایع دستی را مشاهده کنید.

  • موزه ملی:

موزه ها از دیدنی های مشهور در سن مارینو محسوب می شوند که به تاریخ و فرهنگ مردم آن توجه بسیاری دارد. موزه های باستان شناسی این بخش دارای ورودی های مشخصی هستند و عملکرد های دقیقی هم دارند. موزه ملی بیش از ۵ هزار اشیا باستان شناسی را از دوره رومی در خود جای داده است. دقت داشته باشید که آیکون های بیزانسی، نقاشی های قرن هفدهم و همچنین سکه های باستانی از دیدنی های خوب این موزه خواهند بود.

بازدید از موزه های ملی

  • کلیسای نئوکلاسیک:

این کلیسا در اوایل قرن ۱۹ بر روی ویرانه های یک کلیسای قدیمی قرار گرفته است. داخل این کلیسا از سبک کلیساهای جامع کلاسیک طراحی شده و به طور کلی در امتداد ساختمان آن محراب های دیدنی و خاصی دیده خواهد شد.

آشنایی با کلیسای معروف سن مارینو

  • ساختمان دولت و میدان آزادی:

در واقع ساختمان دولت و میدان آزادی یک فضای مربعی شکل است که به صورت سنگ بندی طراحی شده است. بخشی جلویی این ساختمان بسیار رسمی و جالب ساخته شده که تشریفات آن نیز بسیار چشم نواز خواهد بود.

در پایان برای آشنایی با دیگر کشورهای اروپایی نظیر کشور فرانسه و کشور آلمان می توانید از این مطالب دیدن نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *