دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

درمان فوبیا با طب سنتی و ترس های که باید شناخت

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۳ مهر ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب شما را با درمان طب سنتی فوبیا آشنا خواهیم کرد تا بتوانید به راحتی به این طب اعتماد کرده و تحت درمان قرار بگیرید. برای دریافت اطلاعات بیش تر در رابطه با نحوه درمان تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

فوبیا به ترس های مرضی گفته می شود و فرد از چیزهایی می ترسد که برای افراد عادی هیچ ترسی ندارد. در واقع این افراد بر اساس اتفاق هایی که در زندگی برایشان رخ داده است دچار انواع مختلفی از فوبیا می شوند. البته روش های درمانی بسیار زیادی برای درمان این نوع ترس های مرضی وجود دارد ولی در ادامه قرار است شما را با درمان فوبیا با طب سنتی آشنا کنیم تا بتوانید با کاهش دارو های افسردگی و دارو های اضطرابی این کار را به راحتی انجام داده و از فوبیاهایی که دارید رهایی یابید.

درمان فوبیا با طب سنتی

درمان فوبیا با طب سنتی

برای این که بتوانید فوبیای خود را درمان کنید ابتدا لازم است تا یک سری اطلاعاتی در رابطه با آن داشته باشید. فوبیا یکی از ترس های غیر واقعی می باشد و افراد بی دلیل از یک چیز می ترسند. برخی از محققان بیان کرده اند که فوبیا یکی از نوعی اختلال اضطرابی می باشد و زمانی که افراد در موقعیت های اضطرابی قرار می گیرند ترس آن ها نسبت به یک وسیله، جسم یا حیوان بیش تر می شود و این ترس می تواند منجر به اختلال های دیگری نیز شود.

این اختلال را اگر نتوانید درمان کنید ممکن است مشکلات بسیار زیادی برایتان ایجاد شود زیرا در مکان های بزرگ تر شما باید با افراد و یا حتی حیوان ها ارتباط داشته باشید و نمی توانید در جایی زندگی کنید که هیچ نوع ارتفاعی وجود ندارد و یا حتی وجود نداشتن حیوانات و یا سایر ترس هایتان امکان پذیر نمی باشد. البته تا حدودی فوبیا می تواند تعیین کننده محل کار، مسیر های رانندگی، فعالیت های اجتماعی و محل زندگی تان باشد.

بهتر است بدانید بر خلاف حدس و گمان هایی که زده شده است علت واقعی این بیماری ناشناخته باقی مانده است و هنوز کسی نتوانسته این مشکل را به خوبی مورد بررسی قرار بدهد. در ادامه شما را با انواع فوبیاها آشنا خواهیم کرد و در انتها برایتان یک کیس ریپورت را بررسی می کنیم که متوجه شوید درمان های طب سنتی می تواند بر روی فوبی تاثیر گذار باشد یا خیر.

انواع فوبیا

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

ترس شدید از حیوانات

شاید برایتان جالب و باور نکردنی باشد که برخی از افراد دچار ترس از حیوانات می شوند و این ترس آن ها هیچ دلیلی ندارد. برای مثال برخی از افراد حتی از عنکبوت که یک حشره بسیار کوچک می باشد نیز می ترسند. بهتر است این افراد را مورد تمسخر قرار ندهید زیرا ممکن است در مواردی خودشان متوجه این نوع ترس های مرضی نشده باشند.

عوامل طبیعی

بسیاری از افراد ممکن است از رویدادهای طبیعی ترس داشته باشند و تمام زندگی خود را با ترس و استرس می گذرانند. در واقع این افراد از طوفان، زلزله و یا حتی سیل به شدت می ترسند و با کوچک ترین اتفاق هایی که به این موارد شبیه باشد به هم می ریزند. ترس از آب و ترس از تاریکی نیز در این دسته قرار می گیرد.

هراس از زخم

شاید تا به حال دیده اید که افراد حتی با شنیدن نام خون نیز حالشان بد می شود و در موارد بسیار کمی از حال می روند. این ترس ها ناشی از فوبیای مربوط به زخم بوده و افراد گاهی حتی از یک تزریق ساده می ترسند.

فوبیا از فضای بسته

هراس های موقعیتی

یکی از بدترین فوبیاهایی که افراد دچار آن می شوند فوبیا موقعیتی است. در واقع برخی از افراد هستند که از فضای بسته، اتاق های تنگ و تونل ها وحشت دارند. این افراد سعی می کنند هیچ وقت در این موقعیت ها قرار نگیرند و در صورتی که به طور اتفاقی در اتاقی در بسته قرار می گیرند دچار وحشت و استرس بسیار زیادی خواهند شد.

هراس های مختلف

یک سری از ترس های دیگری هستند که می توانند افراد را دچار خود کنند ولی این ترس ها طبیعی نیست و بهتر است درمان شود تا مشکلی برای فرد ایجاد نکند. در واقع ترس هایی که در چهار دسته قبلی نباشند در این دسته قرار می گیرند مانند ترس از مرگ،ترس از خفگی و ترس از مریض شدن.

نکته: درمان فوبیا با طب سنتی بیشتر افرادی که دچار فوبیا هستند از کودکی و نوجوانی این مشکل را داشته اند و تعداد کمی از افراد در سنین بزرگسالی دچار این مشکل می شوند و اگر تحت درمان قرار بگیرند در ۵ سال بعدی می توانند به راحتی و به دور از هراس های خود زندگی کنند.

درمان فوبیا با طب سنتی

کیس ریپورت

قبل از هر چیز لازم است بدانید که درمان فوبیا به صورت تخصصی وجود دارد و شما می توانید با استفاده از دوره های روانشناختی و روان درمانی و استفاده از داروهای مفید مشکل خود را از بین ببرید. با این حال اگر نمی توانید این کار را انجام دهید، قطعا از طب سنتی استفاده کنید که در ادامه تاثیر پذیری این بیماری بر درمان را شرح خواهیم داد.

شرح حال ابتدایی بیمار

  • بیمار فردی ۵۵ ساله است.
  • این فرد دارای فوبیای فضای بسته می باشد.
  • وی هرگز در طول زندگی خود از آسانسور استفاده نمی کرد و سعی می کرد در اتاق های بسته قرار نگیرد و در خانه نیز جلوی تمامی درب های درونی وسیله ای گذاشته بود تا حتی به صورت ناگهانی هم در اتاق بسته قرار نگیرد.
  • وی در زمان مسافرت زمانی که به تونل می رسید اضطراب بسیار زیادی را متحمل می شود و در طی سفر نمی توانست به خوبی ریلکس کرده و از آن لذت ببرد.
  • این فرد از نظر مزاجی گرم و مرطوب بود.

شرح حال بیمار برای درمان با طب سنتی

درمان به کار گرفته شده

  • بعد از این که فرد متخصص در طب سنتی وی را مورد بررسی قرار داد دارو مفید برای طبع او را پیدا کرده و به او پیشنهاد داد تا روزانه از آن ها استفاده کند.
  • دارو پیشنهادی یک ترکیب از دمنوش های گیاهی بود که گیاهان درون این دمنوش ها شامل گل گاو زبان، سنبل الطیب، اسطوخودوس، بادرنجبویه و افتیمون بود.

شرح حال بیمار در مراجعه بعدی

  • این بیمار زمانی که بعد از ۴۵ روز برگشت و نشانه های خود را توصیف کرد تغییرات بسیار زیادی را مشاهده کرده بود و از این تغییرات به شدت راضی بود.
  • وی بیان کرد که تمامی سنگینی هایی که روی قفسه سینه داشته است از بین رفته و اکنون بهتر از قبل می تواند زندگی کند.

درمان های مجدد

  • فرد متخصص در طب سنتی به فرد دارای فوبیا گفت که باید درمان با استفاده از دمنوش ها را کنار گذاشته و روش های دیگری را مانند حجامت به کار بگیرد.
  • دو جلسه حجامت کردن که یکی از آن ها بین دو کتف بود و دیگری روی دست ها انجام شد.
  • بعد از جلسه دوم فرد متخصص به این فرد دارای فوبی گفته بود تا از چای ترش و شربت سکنجبین استفاده کند.

نتیجه درمان افراد دارای فوبیا با طب سنتی

نتیجه

جالب است بدانید که بعد از ده ماه این بیمار توانست به راحتی فوبیای خود را کنترل کند و از زندگی لذت ببرید و اکنون نیز می تواند به راحتی درون اتاق های در بسته رفته و دیگر هیچ ترسی را در خود احساس نمی کند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که درمان فوبیا با طب سنتی امکان پذیر می باشد ولی بهتر است برای این کار حتما از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا بر اساس نوع طبعی که دارید دمنوش های مختلفی برایتان تجویز شود.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *