دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بهترین کالای خواب را از کجا بخریم؟

  • فرهاد هاشمی
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۰
  • ۰

خرید بهترین روتختی

بی‌خوابی مشکلی است که سراغ همه می‌رود. از نوزاد تا سالمند حتماً یک‌بار در طول عمرشان بی‌خوابی را تجربه می‌کنند که منجر به بی‌حالی و خواب آلودگی در طول روز می‌شود. اگر نمی‌توانید بخوابید یا خواب راحتی ندارید، حتماً این مقاله را تا انتها بخوانید.

خرید بهترین کالای خواب

مشکلات خواب، به‌ویژه بی‌خوابی، یک شکایت شایع در میان بزرگ‌سالان است. خواب خوب برای غلبه بر مشکلات دشوار روزانه و جلوگیری از تأثیرات منفی طولانی‌مدت و استرس ضروری است. به‌طورکلی، به نظر می‌رسد خواب خوب هم برای سلامت فیزیولوژیکی و هم برای سلامت روان‌شناختی بسیار مهم است.

یکی از مواردی که می‌تواند سطح خواب و آرامش شما را تنظیم کند و خوابی بسیار راحت را به شما هدیه بدهد، انتخاب کالای خواب مناسب است.

شاید تجربه کرده باشید که در سفر یا خانه‌ی دوستان خوابتان نمی‌برد و فقط روی بالشت خود می‌توانید بخوابید. حضور یک کالای خوب و مرغوب و باکیفیت می‌تواند سطح خواب شما را ارتقاء بخشد و روز پرنشاط و پرانرژی را به شما هدیه دهد.

روتختی

ویژگی‌های کلی یک روتختی خوب

همان‌طور که میدانید روتختی مهم‌ترین بخش دیزاین و البته راحتی اتاق‌خواب است به همین دلیل است که در هنگام خرید روتختی باید در نظر داشته باشیم که علاوه بر کیفیت و زیبایی، روتختی باید با طراحی و دیزاین سایر بخش‌های اتاق هم‌خوانی داشته باشد. لازم به ذکر است که جنس روتختی نیز باید از نوعی باشد که در اثر شستشو تغییر شکل ندهد و تا مدت طولانی زیبا و باکیفیت باقی بماند و برای پوست مشکلی ایجاد نکرده و تنفس پذیر باشد.

سایز روتختی

انتخاب طرح و رنگ کاملاً سلیقه‌ای است، اما در اینجا هم توجه کنید که رنگ روتختی تأثیر زیادی در اتاق شما دارد. اگر وسایل اتاق و رنگ دیوار ساده و سرد است، روتختی با رنگ‌بندی گرم و طرح دار انتخاب کنید و برعکس. در این مورد استفاده از رنگ‌های تضاد زیبایی اتاق را دوچندان می‌کند.

جنس روتختی

 جنس روتختی باید دارای نرمی و کیفیت بالایی باشد که راحتی و آرامش را در هنگام خواب برای شما به ارمغان بیاورد، یادتان نرود خواب خوب سلامتی شما را در پی دارد.

بنابراین برای خرید یک کالای خواب و سرویس روتختی خوب لطافت و جنس محصول مؤلفه‌ی اول در انتخاب شماست.

برای افرادی که نرمی و لطافت را به‌عنوان ملاک اولیه برای خرید روتختی در نظر دارند پیشنهاد ما پارچه‌های نخ پنبه ، مخمل ، تنسل است.

اگر بیشتر از نرمی و لطافت، ملاک شما برای انتخاب روتختی تزیینی بودن و زیبایی آن است، می‌توانید از روتختی‌هایی که تزیینات گیپور و ساتن دارند استفاده کنید.

بدیهی است که این مدل روتختی‌ها بیشتر جنبه‌ی تزیینی دارند و شاید وجود گیپور و سایر تزیینات، استفاده شبانه از آن‌ها را دشوار کند.

توجه داشته باشید که همیشه کالای خواب را باید از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید تا از جنس خریداری‌شده‌ی خود اطمینان داشته باشید.

روتختی یک نفره

خرید بهترین کالای خواب

این نوع روتختی مناسب تخت‌های تک نفره است. پک این روتختی‌ها معمولاً شامل یک روتشکی یک روتختی و یک روبالشی است.

در بازار تنوع زیادی از برند و مدلهای روتختی‌های تک نفره را می‌بینید. نکته‌ی مهم هنگام خرید این نوع، کیفیت خوب پارچه، تنوع رنگ و قابل شست‌وشو بودن است.

با خرید از فروشگاه‌های معتبر می‌توانید با خیال راحت یک روتختی تک نفره زیبا و باکیفیت داشته باشید.

برای بررسی تمامی برند ها و خرید یک روتختی یک نفره شیک و باکیفیت به سایت کالازم در لینک زیر مراجعه کنید.

روتختی یک نفره

روتختی دونفره

خرید بهترین کالای خواب

این نوع روتختی دقیقاً اقلام روتختی یک نفره را دارد و یک یا دو کوسن اضافه هم به همراه دارد. برخی روتختی‌های دونفره جنبه‌ی تزیینی دارند (معمولاً یک کوسن تزئینی هم به همراه دارند) اما برخی دیگر کاملاً مناسب استفاده‌ی روزانه هستند.

حتماً در هنگام خرید روتختی به این نکته دقت کنید که پارچه‌ی روی تشک حتماً کش‌دار باشد. این موضوع به شما کمک می‌کند که همیشه تختی مرتب داشته باشید.

روتختی عروس

خرید بهترین کالای خواب

روتختی عروس از اقلامی است که بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. درواقع می‌توان گفت که قسمت عمده‌ی زیبایی اتاق‌خواب عروس مربوط به روتختی است.

برای انتخاب روتختی زیبا باید به نکات زیادی توجه کنید. نکاتی مانند اندازه روتختی، نوع پارچه، استایل و مواد تزئینی دیگر که روی روتختی عروس قرار می‌گیرد تا دکوراسیونی زیبا و شیک برای اتاق‌خواب عروس به وجود بیاورد. برای خرید هر چیزی باید به نکات مختلفی توجه کرد تا بتوانید بهترین چیزی که می‌خواهید برای خود بخرید در هنگام خرید روتختی عروس نیز ابتدا باید به سایز آن توجه کنید.

روتختی عروس در عین خوش‌جنس بودن و باکیفیت بودن باید زیبا و با رنگ‌های درخشان باشد.

البته بسیاری روتختی‌های تزیین‌شده با تورها و ساتن و…را ترجیح می‌دهند. باید در نظر داشت که استفاده روزانه از این نوع روتختی‌ها مشکل است.

پس راه‌حل چیست؟

ما پیشنهاد می‌کنیم که عروس خانم‌ها یک روتختی روزانه با جنس عالی و باکیفیت تهیه کنند و اگر علاقه من به روتختی‌های تزئینی هم هستند، یک روتختی بادوام تزئینی هم داشته باشند.

بنابراین مدل روتختی عروس باید لوکس‌تر از دیگر مدل‌هایی باشد که به‌طورمعمول در بازار می‌بینید و انتخاب می‌کنید. پارچه‌هایی از قبیل ابریشم، قیطان، ساتن، خز جزء پارچه‌های لوکس برای روتختی حساب می‌شوند روتختی می‌تواند ساده، بدون طرح و با رنگ یکدست یا طرح دار و نقش و نگار دار باشد که کاملاً بستگی به دکوراسیونی دارد که برای اتاق‌خواب عروس تدارک دیده‌اید.

برای بررسی و مقایسه برند و مدلهای روتختی اسپرت و عروس همچنین خرید یک روتختی دونفره زیبا و باکیفیت به سایت کالازم مراجعه کنید.

روتختی دونفره

خرید بهترین بالش

خرید بهترین کالای خواب

همان‌طور که می‌دانید و شاید تجربه هم کرده باشید، استفاده از یک بالش نامناسب می‌تواند خستگی یک روز طولانی را به تن شما بگذارد.

معمولاً افراد چالش‌های متعددی برای خرید و انتخاب بالش دارند اما قبل از هر چیز باید بدانیم بالش خوب چطور بالشی است؟ شاید تعجب کنید اگر بدانید که یک بالش خوب به شکل بدن هر فرد، مدل خوابیدن و شرایط خاص جسمی فرد بستگی دارد. نحوه انتخاب بالش به این صورت است که افراد ابتدا نوع خوابیدن خود را مشخص می‌کنند و سپس برای خرید بالش اقدام می‌کنند. فراموش نکنید که خوابیدن روی یک بالش نامناسب می‌تواند سلامتی شما را به خطر روبرو کند و به بیماری‌هایی مانند سردردها، بی‌حس شدن شانه و بازو و خرخر کردن مبتلا شوید.

بالش‌های با فنّاوری‌های جدید و خاص نیز امروزه ساخته‌شده است که ویژگی‌های منحصربه‌فردی نسبت به بالش‌های سنتی دارد.

همچنین بالش خوب به دلیل مرغوبیت الیاف و پارچه‌ی خود از موها و پوستتان حمایت می‌کند و مانع از موخوره، شکستگی موها و جوش صورت می‌شود.

استفاده از بالش‌های طبی علاوه بر راحتی در خواب و حفاظت از پوست و موی شما، باید قابل شست‌وشو ضد عرق و ضد حساسیت باشد.

ممکن است براثر قرار گرفتن گردن به حالت نامناسب، گردن دچار درد و ناراحتی هنگام حرکت و چرخش شود. نوع بالش و الیاف مورداستفاده در آن و اندازه و ابعاد بالش در به وجود آمدن این وضعیت خیلی می‌تواند مؤثر باشد.

متخصصان بهداشت توصیه می‌کنند برای داشتن خوابی راحت، هر ۱۲ تا ۱۸ ماه بالش خود را تعویض کنید و در ضمن استفاده بیش‌ازاندازه از یک بالش علاوه بر اینکه مقاومت اولیه آن را از بین می‌برد، می‌تواند وسیله‌ای مناسب برای اجتماع انواع قارچ‌ها، کپک‌ها و گردوغبارهایی بسیار ریز باشد و سبب ایجاد انواع آلرژی‌ها و حساسیت‌ها شود. پس اگر از عمر بالشتتان دو سال می‌گذرد، حتماً به فکر خریدن بالشی جدید باشید.
انتخاب یک بالش خوب و مناسب، نقش بسیاری در خوابی راحت دارد زیرا بالش نامناسب سبب به وجود آمدن علائمی مانند سردردهای شدید و بی‌حس شدن شانه و بازو می‌شود اما سؤال اینجاست که چه بالشی مناسب است؟
بالش سفت یا نرم؟ کوتاه یا بلند. متخصصان و پزشکان مغز و اعصاب و ستون فقرات معتقدند یک بالش مناسب باید به‌اندازه‌ای سفت باشد که سر و گردن را با ستون فقرات به‌طور موازی قرار دهد، درست مانند وقتی‌که در حالت ایستاده هستیم.
انتخاب یک بالش مناسب بستگی به خوابیدن افراد دارد. البته کسانی نیز به دلیل بعضی از علائم و بیماری‌ها و شرایط ویژه باید از بالش‌هایی خاص استفاده کنند.

انواع بالش

بالش‌های پر

این بالش‌ها را معمولاً از پر ماکیان به‌خصوص مرغ و غاز یا قو پر می‌کنند. معمولاً بالش‌های پر نوع راحتی از بالش هستند. دلیل این امر حرکت آسان پر زیر سر و گردن است که درنتیجه احتمالاً دردهای عضلانی و درد گردن را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

درمجموع یک بالش خوب باید فشار روی عضلات را کاهش دهد و سبب امراضی مثل دیسک گردن و فشار به مهره‌ها و ستون فقرات نشود

البته استفاده از بالش‌های پر ممکن است به مذاق کسانی که عادت دارند روی شکم بخوابند چندان خوش نیاید چون معمولاً نوک‌تیز پر به سروصورتشان فرو می‌رود و آزارشان می‌دهد.

به‌طورکلی معمولاً افرادی که از بالش پر استفاده می‌کنند با مشکل تیزی پر دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

بالش پلی‌استر یا الیافی

بالش‌هایی که از جنس پلی‌استر هستند معمولاً نازک و از جنس فوم یا نخ‌های پلی‌استر یا ترکیبی از این دو است. این بالش‌ها خطر آلرژی را برای کسانی که مبتلابه آسم و آلرژی هستند به حداقل می‌رسانند. به عقیده کارشناسان بالش‌های پلی‌استر برای کسانی مناسب‌اند که عادت دارند روی کمر یا روی شکم بخوابند.

از سوی دیگر افراد مبتلابه واریس می‌توانند از این بالش‌ها برای گذاشتن زیر پا و جریان بهتر خون استفاده کنند. بالش‌های پلی‌استر یا الیافی انتخاب بسیار خوب و به‌صرفه‌ای هستند و عمر بالایی هم دارند.

بالش‌ها طبی، بادی و یا فومی

 بالش طبی بادی معمولاً به‌عنوان بالش‌های گردنی مورداستفاده در پشت گردن هنگام مسافرت هم شناخته می‌شوند. بالش‌های فوم دار قابلیت تغییر حالت براثر شرایط را هم دارند.

از انواع بالش‌های طبی، علاوه بر نوع گردنی، مدل‌های مخصوص بارداری، زانو و مخصوص نشستن را هم می‌توانیم اسم ببریم.

برای خرید بالش، مخصوصاً بالش طبی به فروشگاه‌های معتبر در این زمینه مراجعه کنید و به‌راحتی فریب خرید انواع تقلبی آن‌ها را نخورید.

برای مقایسه، بررسی و خرید انواع بالش مرغوب و باکیفیت طبی ، ساده ، گردنی ، مموری فوم همراه با شست‌وشوی آسان به سایت کالازم در لینک زیر مراجعه کنید.

بالش

ممنون که تا اینجا باما همراه بودید، از نظر شما یک کالای خواب خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشه؟

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *