دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

شهر ساپانجا ترکیه با جاذبه های دیدنی و تفریحی بسیار

  • ساناز براتی
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۰
  • ۰

شهر ساپانجا ترکیه در منطقه ای نزدیک به استانبول قرار دارد که دارای زیبایی های طبیعی منحصر به فردی می باشد، این منطقه به دلیل وجود دریاچه و جنگل در تمام فصول سال بسیار دیدنی است.

در زمان اقامت در کشور ترکیه با جاذبه ها و نقاط گردشگری مختلفی رو به رو می شوید، یکی از جاذبه های طبیعی و زیبا که در نزدیکی استانبول قرار دارد، منطقه ساپانجا می باشد. برای آشنایی بیشتر با شهر ساپانجا ترکیه در این مطلب همراه ما باشید.

شهرستان فوق العاده ساپانجا ترکیه

آشنایی با شهر ساپانجا ترکیه

ساپانجا منطقه ای در نزدیکی شهر استانبول می باشد که مانند تکه ای از بهشت است، این منطقه زیبا در کنار صدای صلح آمیز طبیعت در هر فصل از سال منظره هایی مختلف و زیبا را برایتان به نمایش می گذارد.

در منطقه ساکایارا در حوزه مارمارا، ساپانجا در اطراف دریاچه بسیار زیبا و چشم نوازی قرار گرفته است، این منطقه به وسیله جنگل های سرسبزی احاطه می شود. این ناحیه میراث طبیعی با داشتن قدمتی ۱۲۰۰ ساله قبل از میلاد مسیح می باشد.در سفر به ساپانجا با تابستان های آفتابی و زمستان های پوشیده از برفی که دارد، خاطره ای فراموش نشدنی برای خود رقم خواهید زد.

سفر به شهر ساپانجا در کشورترکیه

شهر سپانچا را می توان از دیدنی های استانبول به شمار آورد که در ساکاریای ترکیه از لحاظ زیبایی های طبیعی بسیار بی نظیر می باشد و به کلان شهرهایی مثل استانبول، آنکارا، کوجاایلی و بورسا قرار دارد، از این رو همواره مورد استقبال گردشگران و مسافران بسیاری می باشد که به ویژه در شهر تابستان به این خطه سفر می کنند.

علاوه بر این شهر ساپانجا در ترکیه به دلیل داشتن طبیعت سرسبز، منطقه های تفریحی و حوضچه های پرورش ماهی قزل آلا، علاوه بر گردشگران داخلی توریست های خارجی به ویژه عرب ها را به سوی خود می کشاند. تا حدی مسافرت به این منطقه زیاد است که در ایام تعطیلات عید جمعیت در این ناحیه به سه برابر می رسد.

  •  آرون گروپس

شهر خاص ساپانجا ترکیه

با توجه به سیل گردشگران در این خطه، فرماندار این ناحیه چنین می گوید: ساپانجا نگین ساکاریا و این منطقه محسوب می شود و مردم منطقه از این منطقه با عنوان اتاق میهمان شهر یاد می نمایند. جمعیت شهرستان ساپانجا ۴۱ هزار نفر می باشد که در فصل تعطیلات و تابستان ها به حدود ۱۲۰ هزار نفر هم خواهد رسید. در تعطیلات عید قربان ظرفیت میزبانی این منطقه صد در صد پر می شود.

سفر به شهرستان ساپانجا ترکیه

در شهر ساپانجا ۲۵ترکیه هتل و ۶۵ پانسیون وجود دارد که حدودا ۳ هزار تخت ظرفیت دارند. البته این مقدار ظرفیت کافی نیست و به منظور توسعه گردشگری سمینارها و کارگاه های آموزشی به هتل های پنج ستاره و مراکز مجاز نیاز می باشد.

علاوه بر این خانه های اجاره ای نیز در این منطقه وجود دارند که با عنوان پروژه ساپانجای امن شناخته می شوند و به گردشگران ارائه داده می شوند.

نگتهی به شهرستان ساپانجا ترکیه

دریاچه ساپانجا

دریاچه بسیار دیدنی و زیبای ساپاچا یکی از مهمترین قسمت های گردشگری در این شهر می باشد. در روزهای گرم تابستان، چشمه های بکر را شاهد خواهید بود و در زمستان منظره پوشیده از برف آن را نظاره خواهید کرد. این منطقه در بین گردشگران بسیار محبوب می باشد. بازدید کننده ها می توانند در کنار دریاچه از کافه ها و رستوران های اطراف آن استفاده نمایند و از تماشای دریاچه لذت کافی را ببرند و یا اینکه با دوچرخه یا موتور دور دریاچه را طی نمایند.

شهرستان بسیار دیدنی ساپانجا ترکیه

در صورتی که دوست دارید بنشینید و از منظره و آب و هوا لذت ببرید، فقط یک صندلی کفایت می کند که در مقابل دریاچه زیبا قرار داده و با خیال راحت روی آن بنشینید و لذت ببرید. برای خوردن قهوه یا انواع دسر یا غذا می توانید از رستوران ها و کافی شاپ ها بهره ببرید. در مسیر رسیدن به این دریاچه از استانبول نیز جاذبه های مختلفی وجود دارد مثل منظره های طبیعی اطراف دریاچه، اردک هایی که در آب در حال شنا و آب تنی هستند و …

دریاچه ساپانجا حدود دو ساعتی با استانبول فاصله دارد. این منطقه برای لذت بردن از یک صبحانه فوق العاده در مکانی روستایی و زیبا و همچنین لذت بردن از ماهی غزل آلای تازه و زیبایی های طبیعی در کنار منظره زیبا و هوای تمیز بسیار ایده آل می باشد.

مسافرت به شهرستان ساپانجا ترکیه

دیگر جاذبه های ساپانجا

علاوه بر دریاچه زیبا مناطق گردشگری دیگری در شهر ساپانجا وجود دارند و در سفر به ترکیه می توان از آن ها دیدن کرد. همانطور که گفتیم ساپانجا در قسمت جنوبی دریاچه ساپانجا قرار دارد و تا جایی که می توان دید به وسیله درختان سبز پوشیده شده است.

  • از دیگر مناطق دیدنی ساپانجا، منطقه کرپنار می باشد. این مکان با داشتن گونه های بی شمار گیاهان و طبیعتی بکر، دارای قسمت های مختلف زیبایی است که دیدن آن خالی از لطف نمی باشد.
  • منطقه دیگری که در شهر ساپانجا ترکیه می توان از آن بازدید نمود، مشوکیه می باشد. این دهکده بسیار زیبا و جذاب دارای رستوران هایی است که با ماهی غزل آلای تازه از گردشگران پذیرایی می کنند. با قدم زدن در این دهکده می توانید زیبایی های آن را ببینید و از آن لذت ببرید.
  • همچنین افراد علاقه مند به طبیعت می توانند به گشت و گذار در ارتفاعات سرسبز و بی نظیر ساپانجا بپردازند. ارتفاعات Dikmem ،Inonu ،Sogucak ،Cigdem  Sultanpinsr مکان های مناسب و ایده آلی برای کشف تنوع طبیعی در این خطه می باشند.

شهر دیدنی ساپانجا ترکیه

  • استانبول-دره و آیگیر کریک که به دریاچه ساپانجا متصل می گردند، از دیگر نقاط زیبا و طبیعی هستند که دارای مناطق زیبا و بی نظیری می باشند. می توانید بازدید از این مکان ها را نیز در برنامه خود قرار دهید و لذت ببرید.
  • افرادی که به تاریخ علاقه مند هستند نیز می توانند در ساپانجا از آثار تاریخی که به دوره عثمانی باز می گردند، بازدید نمایند. مسجد رحیم سلطان، مسجد رستم پسا، دروازه ویتزی و سارکوفاژی و سنگ قبرهای دوره بیزانس از مهمترین مناطق تاریخی در این ناحیه می باشند که ارزش یکبار دیدن را دارند.
  • علاوه بر این در شهر ساپانجا ترکیه انواع چشمه های آب گرم و هتل های راحت برای گردشگران وجود دارد که دوست دارند تعطیلات آرامی را بگذرانند.

شهر دیدنی ساپانجا در ترکیه

مناسبت ها

با توجه به منظره های مختلف در تابستان و زمستان، ساپانجا مکانی برای برگزاری برخی از جشنواره ها به ویژه انواع فعالیت های لذت بخش می باشد.

جشنواره تابستانی ساپانجا-کیرکپینار که در ماه های ژوئن و ژوئیه برگزار می گردد، یکی از جشنواره های مهم است که هنرمندان برجسته بسیاری را دور هم جمع می کند. در این جشنواره فعالیت هایی به ویژه کنسرت، اجرای رقص و تئاتر و نمایش فیلم انجام می شود که بازدیدکنندگان بسیاری را به این خطه می کشاند.

شهر ساپانجا در کشور ترکیه

همچنین در ماه ژوئیه جشنواره صنایع دستی در ساپانجا برگزار می گردد که در آن نمونه های بسیار زیادی از صنایع محلی معرفی می گردد. در این جشنواره همچنین غذاهای محلی مختلفی نیز ارائه می شوند که بر زیبایی آن می افزاید.

شهرستان ساپانجا ترکیه

چطور می توان به ساپانجا رفت؟

ساده ترین مسیر برای رسیدن به شهر ساپانجا در ترکیه مسیر استانبول می باشد. حرکت از استانبول با خودروهای سواری بسیار ایده آل است. به منظور رسیدن به ساپانجا باید از شرق استانبول خارج شد. اتوبان استانبول-ساپانجا در اغلب اوقات بدون ترافیک است و مسیر راحتی برای رسیدن به ساپانجا می باشد. در طی این اتوبان می توان از منظرهای زیبای دریا و سرسبز لذت برد. ساپانجا مکانی است که طبیعت آن مکمل تاریخ استانبول می باشد و سفر به این ناحیه می تواند یک سفر کامل تلقی شود.

شهر ساپانجا در ترکیه

غذای مناسب و محبوب در ساپانجا

ساپانجا در ترکیه در واقع مکانی است برای چشیدن طعم قزل آلا و غذاهای سنتی ترکیه و دریایی این کشور. در نزدیکی دریاچه یا در بین جنگل ساپانجا رستوران ها و کافه های مناسبی وجود دارند که می توانید هر چیزی که باب میلتان می باشد از غذاهای ترکی گرفته تا انواع فست فوت ها در این مکان ها میل نمایید.

اما باید بدانید که معروفترین و محبوبترین غذای ساپانجا ماهی قزل آلا می باشد. این ماهی که اغلب در دریاچه پرورش یافته است دارای طبخ خاص خود می باشد. در کافه هایی که اطراف دریاچه وجود دارند غذاهایی لذیذی هستند که منظره دیدن آن ها لذت میل آن ها را چند برابر می نماید.

شهرستان ساپانجا در ترکیه

اقامتگاه در ساپانجا

در ساپانجا هتل هاب لوکس و پنج ستاره وجود ندارد ولی در اطراف دریاچه، هتل ها و اقامتگاه های بومگردی مختلفی وجود دارند که می توانید یک یا چند شب را در آن بگذرانید و نهایت لذت را ببرید. مهمترین مزیت برای اقامتگاه های ساپانجا این موضوع است که اغلب آن ها دارای منظره ای جذاب رو به دریا می باشند.

شهرستان زیبای ساپانجا ترکیه

بهترین زمان های مسافرت به ساپانجا

در هر فصلی می توان به ساپانجا سفر نمود و از زیبایی های آن فصل لذت برد. در فصل بهار می توانید شاهد شکوفه های زیبای بهاری و درختان چشم نوازی در این خطه باشید. همچنین در فصل تابستان سرسبزی بی نظیر در کنار دریاچه ساپانجا را شاهد خواهید بود. فصل پاییز با هزار رنگش در ساپانجا خودنمایی می کند. در فصل زمستان هم شاهد سفیدی بی نظیر و همه گیرش خواهید بود. برف در زمستان تمام ساپانجا را یکدست سفید می نماید. در تمام ساعات روز و تمام فصول می توانید منظره هایی عالی و منحصر به فرد را در ساپانجا ببینید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *