دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

رفتار با همسر تنبل چگونه باید باشد؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۵ مهر ۱۴۰۰
  • ۰

نحوه رفتار با همسر تنبل از اهمیت زیادی برخوردار است. بسیاری از افراد در زندگی مشترک خود وظایف خود را به خوبی انجام نمی دهند، و این موضوع موجب می شود، دچار مشکل شوند. شما با استفاده از برخی تکنیک ها می توانید، همسرتان را برای انجام کارهای شخصی و خانه ترغیب نمایید. در این مقاله به برخی از این تکنیک ها اشاره شده است.

تنبلی یکی از معضلات زندگی افراد است. بسیاری از ما برای داشتن یک زندگی موفق نیاز به تلاش و تکاپو داریم، با این وجود بسیاری از ما در دنیای مدرنیته امروزه درگیر بی تحرکی و تنبلی شده ایم و این موضوع بخش مهمی از زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده است. افرادی که درگیر تنبلی هستند، در زندگی مشترک خود نیز با این مشکل رو به رو می شوند. همسر تنبل می تواند از مسئولیت هایش فرار کند، و این موضوع همیشه شما را آزار می دهد. اما برای اینکه نحوه رفتار با همسر تنبل را بدانید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. در این مقاله به بررسی علت های تنبلی در افراد اشاره می کنیم. شما با استفاده از این تکنیک ها می توانید کنترل بهتری بر روی زندگی خود داشته باشید.

رفتار با همسر تنبل

نحوه رفتار با همسر تنبل

همه ما می دانیم که برای داشتن یک زندگی آرام باید تکالیف و وظایف خود را به موقع انجام دهیم. زن و شوهر نیز در زندگی دارای وظایفی هستند، که هر یک باید به درستی آن ها را انجام دهند. در زندگی مشترک زنان یا مردانی وجود دارند، که مسئولیت های خود را به درستی انجام نمی دهند. این موضوع می تواند زندگی آن ها را تحت تاثیر خود قرار دهد. اگر همسر شما نیز فرد تنبلی است، و زندگی شما دچار دردسر شده است، می توانید او را کنترل کنید. راهنمای مبارزه با تنبلی در این بخش می تواند، اطلاعات مهمی در اختیار شما قرار دهد.

درمان تنبلی همسر

علائم همسر تنبل

خیلی از افراد تصورات بی جایی از همسرشان دارند. این دسته از افراد فکر می کنند، ماندن همسرشان در خانه تنبلی است، در صورتی که ممکن است هر فردی در طی هفته روزهایی را برای استراحت کردن خود اختصاص دهد. استراحت کردن یک امر طبیعی است، و نمی تواند نشان دهنده تنبلی در فرد باشد. اما زمانی که همسر شما مدام برای انجام کارها بهانه گیری می کند، یک فرد تنبل است. در حقیقت می توان گفت: مرز بسیار باریکی میان تنبلی افراد و سرد بودن آن ها وجود دارد.

اگر هر بار از همسرتان می خواهید تا کاری را انجام دهد، و او مدام امروز و فردا می کند، در این صورت همسر تنبلی دارید. اما برخی از افراد تنبلی افراطی دارند، که موجب می شود روابط آن ها تحت تاثیر قرار بگیرد. برخی افراد مانند یک کودک مدام نیاز به توجه دارند، این افراد مهارت های کافی برای انجام وظایف و مسئولیت های خود ندارند.

تنبلی همسر

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

این دسته از مردان و زنان دست و پا چلفتی هستند، و در انجام کارها مهارت کافی ندارند. اگر شما بعد از سپردن کاری به همسرتان پشیمان می شوید، حتما همسری تنبل دارید. اگر از خودتان می پرسید که نحوه رفتار با همسر تنبل چگونه است؟ می توانید در این مقاله اطلاعات کافی کسب کنید. همچنین از دیگر نشانه های همسران تنبل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تعصب و خودخواهی
  • چرب زبانی
  • ناتوانی فردی

برخورد صحیح با فرد تنبل

برای رفتار با همسر تنبل می توانید از تکنیک های ذکر شده در زیر استفاده کنید. پیش از هر چیز باید راه هایی پیدا کنید که به همسرتان نشان دهید، فردی تنبل است. لجبازی در این موارد می تواند نتایج منفی داشته باشد.

مقابله با تنبلی همسر

۱- پیدا کردن راه حل

بهتر است یک گفت و گوی منطقی با همسرتان داشته باشید. اگر در برخی از زمینه ها از همسرتان ناراحت هستید، باید عنوان کنید. زمانی که ناامیدی ها و انتظارات خود را به شکل واضحی بیان می کنید، می تواند بر روی همسرتان تاثیر داشته باشد، و او را آگاه می کند. نکته مهم این است، که نباید در بیان این مورد فردی خشن باشید.

۲- اعتماد به نفس دادن

یکی دیگر از راه حل های پیشنهادی برای مقابله با همسر تنبل اعتماد به نفس دادن به او است. به همسرتان بگویید که توانایی بالایی در انجام کارها دارد. می توانید از او بخواهید که در انجام کارها به شما کمک کند. آگاه کردن او از انجام تغییرات نیز می تواند مهم و تاثیرگذار باشد. بهتر است، همسرتان را وسوسه کنید، که به شما کمک کند. به عنوان مثال: به او بفهمانید که کمک کردن او در خانه چقدر برای شما و فرزندان مهم است، و می تواند شما را خوشحال کند. بنابراین برای درمان تنبلی و کسلی می توانید از این شیوه استفاده کنید.

تنبل بودن همسر

۳- کم کردن استانداردها

شاید کمی سخت باشد، که توقعات خودتان را نسبت به همسرتان کم کنید. شما باید سعی کنید، کارهای خودتان را به نحوی برنامه ریزی کنید، که از پس آن ها برآیید. در برخی از موارد بهتر است توقع خودتان را کم کنید. به عنوان مثال باید در انجام هر کاری حد متوسط آن را در نظر بگیرید، در این صورت همسر شما سعی می کند، آن کار را به خوبی انجام دهد.

۴- قدردانی کنید

یکی دیگر از راه های رفتار با همسر تنبل این است، که از او برای انجام کارها قدردانی کنید. این کارها بارها به شما کمک می کند، تا همسرتان را برای کمک کردن در کارهای خانه ترغیب کنید. مطمئن شوید، که این کار بی غل و غش باشد. گاهی برای این تعریف و تمجیدها می توانید پاداش نیز تعیین کنید.

تنبلی در مردان

۵- دوری از تهدید

تهدید کردن همیشه در روابط زناشویی می تواند مخرب باشد. این که همسر شما تا چه حد خونسرد و تنبل است، نباید مهم تلقی شود. در حقیقت این کار نباید باعث عصبانیت و تهدید شما شود. به او فرصت دهید، کارهای خود را به مرور زمان انجام دهد. گاهی بهتر است، عجله نکنید، و صبوری به خرج دهید. اگر شما را با انجام برخی از کارها غافلگیر می کند، سعی کنید تا مقابل آن صبوری کنید. این مورد یکی از راه های غلبه بر تنبلی است.

۶- دوباره کاری نکنید

برخی از افراد کارهای نیمه تمام همسرشان را انجام می دهند، این کار موجب می شود تنبلی او تشدید پیدا کند. بنابراین مهم نیست کارهای همسرتان تا چه میزان خوب و عالی است. بنابراین هیچ گاه کارهای همسرتان را انجام ندهید، و این مسئولیت را به عهده خود او بگذارید. انجام کارها موجب می شود، همسرتان فکر کند، توانایی انجام هیچ کاری ندارد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *