دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

دریافت ویزای سیشل برای اقامت و مهاجرت به این کشور

  • سمیه نیک فرجام
  • ۹ مهر ۱۴۰۰
  • ۰

کشور سیشل یکی از جمهوری های مستقلی است، که در قاره آفریقا واقع شده، و از جمله کشورهای بدون ویزا برای مهاجران به شمار می آید. این جزیره دیدنی دارای مکان های تفریحی بسیار جذابی برای گردشگران است. هر ساله علاقه مندان زیادی از نقاط مختلف دنیا به اینجا سفر می کنند که در این مقاله درباره دریافت ویزای سیشل اطلاعاتی در اختیار شما قرار می دهیم.

سیشل یکی از کشورهایی است، که شرایط مناسبی برای مهاجرت کردن دارد. این کشور در سال های اخیر سهم زیادی در مهاجرت کردن داشته، و بخش مهمی از سرمایه گذاری ها را به خود اختصاص داده است. این کشور بخش مهمی از سرمایه گذاری های خود را در زمینه ماهیگیری قرار داده است. تشکیل شرکت های سرمایه گذاری در این کشور می تواند، یکی از شیوه های دریافت ویزای سیشل باشد. شما می توانید به شیوه های مختلفی برای مهاجرت به این کشور اقدام نمایید. مهاجرت کاری، تحصیلی و ازدواج از مهم ترین شیوه های مهاجرت به این کشور می باشند.

ویزای کاری سیشل

چگونگی دریافت ویزای سیشل

شما برای دریافت ویزای این کشور می توانید به صورت حضوری اقدام نمایید. با مراجعه به کنسکولگری های این کشور اقدام به مهاجرت راحت تر است. همانطور که می دانید در بسیاری از نقاط دنیا مهاجرت کاری یکی از پرطرفدارترین شیوه ها است. در این کشور نیز باید اجازه کار را دریافت نمایید. این کشور همچنین می تواند ویزای توریستی پرطرفداری داشته باشد. هر ساله توریستان زیادی از نقاط مختلف دنیا به این کشور سفر می کنند.

شرایط ویزای سیشل

سیشل کشوری جزیره ای است، که در قاره آفریقا قرار دارد. این کشور در آب های هند واقع شده، و کوچک ترین کشوری است که در آفریقا وجود دارد. پایتخت این کشور شهر ویکتوریا است. شاخص توسعه انسانی در این کشور در سال های اخیر به شدت افزایش یافته، و در شمار یکی از کشورهای مهاجرپذیر قرار گرفته است. دیدنی های سیشل از جذابیت های زیادی برای گردشگران برخوردار است. این جزیره گردشگری می تواند یک مقصد مناسب برای توریستان باشد، به همین دلیل هر ساله ویزای توریستی زیادی برای این منطقه صادر می شود.

ویزای کاری:

برای دریافت ویزای کاری سیشل نیاز به اخذ اجازه کار می باشد. جالب است بدانید که این کشور یکی از کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان است، اما برای مهاجرت کاری آن باید اجازه کار در این کشور را داشته باشید. شما با دریافت این مجوز می توانید برای یک شرکت فعالیت کنید، یا حتی خودتان خوداشتغالی نمایید. برای دریافت این مجوز باید مبلغ ۶۰۰ دلار پردازش بپردازید. همچنین برای دریافت خود ویزا نیز ماهانه ۱۵۰۰ دلار پرداخت می شود.

ویزای تحصیلی سیشل

  •  آرون گروپس

همانطور که اشاره شد این کشور بدون ویزا است، و این می تواند امتیاز مهمی برای متقاضیان باشد. گذرنامه معتبر یکی از شرایط لازم برای مهاجرت و ورود به این کشور می باشد. دولت سیشل اسناد مسافرتی را به رسمیت می شناسند. گذرنامه فرد تا زمان اقامت فرد در کشور دارای اعتبار می باشد.

ویزای این کشور به افرادی تعلق می گیرد، که فرد یک مهاجر ممنوع نباشد. او باید با دولت ارتباط خانوادگی داشته باشد، و سهم ویژه ای در بخش های مختلف این کشور داشته باشد. افرادی که مجوز اقامت دارند، باید حساب بانکی خود را در این کشور نگهداری کنند. همانطور که اشاره شد این کشور یکی از کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان است، و از این جهت موقعیت مناسبی دارد.

دریافت ویزای سیشل

مهاجرت تحصیلی:

یکی دیگر از شیوه های مهاجرت به کشور سیشل مهاجرت تحصیلی است. برای دریافت ویزای تحصیلی سیشل باید، فرم درخواستی خود را تکمیل نمایید، و در خواست دانشجویی دهید. مدارک شما باید از سوی سفارتخانه اثبات شود، و مدارک مستندی از پشتیبانی دوره های آموزش ارائه گردد. برای دریافت این نوع از ویزا شرایط زیر لازم است:

  • کپی گذرنامه
  • عکس
  • هزینه پردازش و هزینه اجازه تحصیل
  • گواهی تایید از وزارت کار و مهاجرت

کشور بدون ویزای سیشل

مجوز تحصیلی در این کشور به یک غیر سیشلی نیز داده می شود. این افراد در دوره ای تحصیلی این کشور شرکت می کنند، و در موسسه های این کشور مشغول به فعالیت می باشند. کودکان زیر ۱۸ سال نیز می توانند در این دوره های تحصیلی مشغول شوند.

مهاجرت سرمایه گذاری:

دولت سیشل برای ترغیب کردن مهاجران به سرمایه گذاری کردن فعالیت های زیادی انجام داده است. همچنین مزایایی که برای سرمایه گذاران در نظر گرفته شده است، می تواند آن ها را به این ترغیب نماید. با وجود اینکه در دنیای امروزه عوامل اقتصادی خطرآمیزی وجود دارند، که بازار سیاه از مهم ترین آن ها است، هنوز سرمایه گذاری هایی در این کشور صورت می گیرد. فرصت های سرمایه گذاری کردن در این کشور شامل مناقصه ها، تدارک عمومی، پروژه ها و … می باشد.

اخذ ویزای سیشل

مهاجرت از طریق تولد و ازدواج:

همانطور که می دانید تولد فرزند در یک دولت دیگر یکی از راه های مهاجرت کردن به آن کشور می باشد. برای اینکه ویزای سیشل را از این طریق دریافت نمایید، باید فرزندتان در این کشور متولد شود. با تولد فرزند او تابعیت این کشور را دریافت می کند، و در نهایت شما می توانید از طریق او به این کشور مهاجرت کنید. مهاجرت کردن از طریق ازدواج نیز یکی دیگر از شیوه های مهاجرتی می باشد. در این روش شما باید با فردی که تابعیت این کشور را دارد، ازدواج کنید. در این مورد شما باید مدارک کافی دال بر اینکه زن و شوهر هستید  ارائه دهید، در صورتی که این مدارک از سوی سفارتخانه تایید شود. می تواند راهی برای مهاجرت کردن باشد.

مراحل اخذ ویزای سیشل

ویزای توریستی:

ویزای توریستی سیشل نیز یکی از ویزاهای پرطرفدار در این کشور است. شما برای دریافت این نوع ویزا باید به سفارتخانه یا کنسولگری کشور مراجعه کنید، در این صورت می توانید مدارک لازم را ارائه دهید، و تقاضای خود را رد کنید. مدت زمان پاسخ دهی به این درخواست در دولت های مختلف متفاوت می باشد، و می تواند ۴۸ ساعت تا ۳ ماه باشد. مهم ترین مدارکی که برای دریافت این ویزا باید ارائه دهید، شامل فرم درخواستی، بلیط هواپیمایی رفت و برگشت، تفصیلی از سفر، تایید رزرویه هتل، گذرنامه مدت دار، عکس پرسنلی، داشتن توانایی مالی و صورتحساب بانکی، دعوت نامه و … می باشد.

در این کشور شیوه های مختلفی برای مهاجرت کردن وجود دارند، همانطور که می دانید مهاجرت های کاری و تحصیلی بسیار پرطرفدار می باشند. برای مهاجرت کاری به این کشور باید مدارک خود را به سفارتخانه ارائه دهید، در صورت تایید می توانید به این کشور مهاجرت نمایید. این کشور یکی از مکان های دیدنی آفریقا است، که شما را حیرت زده می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرتی می توانید به مراکز و دفاتر حقوقی مراجعه نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *