دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

آشنایی با جزیره مونت سنت میشل فرانسه

  • محدثه خاکشور
  • ۴ مهر ۱۴۰۰
  • ۰

با توجه به زیبا و محبوب بودن فرانسه، در این مطلب قصد اریم تا شما عزیزان را با جزیره مونت سنت میشل آشنا کنیم. این جزیره دارای صومعه ای بزرگ با معماری شگفت انگیز می باشد که شناخت و بازدید آن شعف زیادی خواهد داشت.

جزیره مونت سنت میشل از جزایر فرانسه است که در ساحل شمال غربی آن واقع شده است. دلیل شهرت آن را می توان به صورت مختصر سنگهای شیب دار، ریگ های جاری و مرتفع ترین جزر و مد آبهای اروپا و یا به بیانی زیبایی و غیر قابل دسترسی بودن آن دانست. در ادامه بیشتر با این جزیره آشنا خواهید شد.

جزیره مونت سنت میشل

این جزیره مرتفع ترین جزر و مد آبهای اروپا را به خود اختصاص داده که همراه با دارا بودن سبک طراحی «گوتیک» و برج های بسیار بلند صومعه، ریگ های روان، سنگ های دارای شیب، پیشینه ارزشمند و کوچک بودن جزیره مورد توجه واقع شده و توانسته گردشگران زیادی را به این مکان بکشاند. به طوری که یکی از جاذبه های توریستی فرانسه شناخته می گردد. در ادامه بیشتر به معرفی جنبه های مختلف آن خواهیم پرداخت.
جزیره مونت سنت میشل فرانسه

 جغرافیای جزیره مونت سنت میشل

مونت سنت میشل در دیپارتمنت مانش در منطقه نرماندی واقع شده است. آبهای پیرامون جزیره قادر هستند تا ۱۸ کیلومتر آن طرف تر از جزیره و ۲۰ کیلومتر به طرف ساحل حرکت نماید. این جزیره به وسیله ی پل به خشکی متصل می گردد. پس از پل دارای جاده هایی می باشد که پیرامون آن را سنگ و ماسه های روان پوشانده اند. که در نهایت به ساحل خاکی مشاهده می شود.

جزیره مونت سنت میشل فرانسه

جزیره مونت سنت میشل در امتداد و انتهای رودخانه «کولئون» واقع شده که جزر و مدهای عظیم و قدرتمند اقیانوسی موجب می گردد تا پیرامون آن به طور پیوسته خشک و مجددا پرآب گردند. در زمان مد جزیره به طور کلی از خشکی جدا می گردد. در دهه ۱۸۸۰ جاده ای آب گذر جهت دسترسی به آن ایجاد شد که در حال حاضر نیز از آن استفاده می کنند. این جزیره علاوه بر این زیبایی ها و چشم اندازها، دارای یک صومعه با سبک معماری «گوتیک» خاص می باشد که موجب مورد بازدید قرار گرفتن از سوی میلیون ها توریست شده است.

جزیره مونت سنت میشل فرانسه

کلیسای «گوتیک»

در بالای یک صخره گرانیتی کوچک، در دهانه ی رودخانه ی «کولئون» و در منطقه ای به اسم «خلیج مونث» شهر نرماندی، کلیسایی به اسم «گوتیک» واقع شده است. این کلیسا از جاذبه های دیدنی (تاریخی و مذهبی) مونت سنت میشل فرانسه محسوب می شود.

این صومعه بزرگ روز به روز در حال توسعه یافتن می باشد به طوری که با این توسعه یافتن و اضافه شدن بخش هایی به آن تمام جزیره را می پوشاند. به همین خاطر آن را کاخ و یا قلعه می نامند. جالب است بدانید در پیرامون صومعه قلعه هایی را به منظور محافظت بنا نمودند که در حال حاضر تغییر شکل و تغییر کاربری برای موزه، رستوران، بوتیک و هتل یافته است.

  •  آرون گروپس

این کلیسا از جمله کلیساهای برج و بارو دار است که دارای ۵۵۰۰۰ متر مربع وسعت است. برج های آن خیلی مرتفع می باشند. مرتفع ترین بخش آن در بلندی ۱۷۰ متری از سطح دریا واقع شده است.

جزیره مونت سنت میشل فرانسه

دانستنی های جالب دیگر در مورد این کلیسا

در قرن دوازدهم میلادی خوابگاه و یا به بیانی سالنی برای اجرای موسیقی کر با سبک گوتیک بنا گردید.

در زمان قدیم زراعت کاران و ماهی گیران و همچنین مغازه داران در قسمت پایینی این کلیسا سکونت داشتند.

برج های زیاد و گلدسته های بسیار، و همچنین پیکره سنت مایکل به این صومعه افزوده گردید.

دیوارهای بیرونی این صومعه از شکوه و استحکام بالایی برخوردار است، به طوری که شبیه قلعه و برجی نظامی می باشد.

برای مدتی صومعه به زندان مبدل گردید که در آن هنگام ۳ سرداب و گورستان ساخته شد.

یکی از بخش های صومعه سفره خانه ی زیبای آن با پیکره های گوناگون و پنجره های مرتفع می باشد.

در سال ۱۹۷۹ در میراث جهانی یونسکو ثبت گردید.

جزیره مونت سنت میشل فرانسه

چهره ی مونت سنت میشل در ابتدا

در زمان های قدیم و در همان ابتدا این جزیره فقط جزیره ای کوچک بود که با جنگل های فشرده و بزرگ احاطه شده بود. پس از مدتی و بالا آمدن آب اقیانوس، جنگل ها زیر آب رفتند و تنها همین خشکی مرتفع در وسط آب باقی ماند.

جزیره پس از مدتی توانست به منطقه ای برای تحصیل نخبه های اروپایی مبدل گردد که با وجود نزاع و اختلافات بسیار خاندان پادشاهی، از سوی بسیاری برای بازدید و زیارت مورد توجه قرار می گرفت.

بازدید از جزیره مونت سنت میشل فرانسه

معماری جزیره و دلیل نامگذاری

سبک گوتیک، سبک به کار رفته برای جزیره و صومعه می باشد که در لیست میراث جهانی یونسکو واقع شد. افسانه و حکایت های تاریخی بسیاری مبنی تبدیل کوه به یک صومعه وجود دارد.

این جزیره بر اساس نام «رافائل میشل» و یا همان «رافائل میکائیل» نامگذاری گردید. طبق یک افسانه متعلق به قرون وسطی در سال ۷۰۸ میلادی، اسقف اورانچز را از یک شهر کوچک به این جزیره خواست تا صومعه ای را برای وی در این مکان بنا کند.

جزیره مونت سنت میشل فرانسه

مسیر دسترسی

اخیرا پارکینگ گردشگران به ناحیه ای دورتر (حدودا ۲۴۰۰ متر) از خط ساحلی انتقال یافته است تا چشم انداز زیبا و دیدنی پیرامون جزیره حفظ شود.

و اما برای رسیدن به این منطقه باید:

ابتدا ماشین خود را پارک نموده، به پلاز دِ ناوِت رفته و در آنجا سوار اتوبوس های شاتل مدرن به اسم «پاسور» شوید. ساعت حرکت آنها از ساعت ۷:۳۰ صبح تا نصفه ی شب می باشد.

این اتوبوس ها در فاصله ی ۸۰۰ متری پارکینگ قرار دارند که در فاصله ۴۵۰ متری جزیره می ایستند. علاوه بر این با کرایه درشک و اسب خود را از پارکینگ به جزیره برسانید.

آشنایی با جزیره مونت سنت میشل فرانسه

زمان مناسب جهت سفر

فصل های مناسب سفر بهار، تابستان، پاییز می باشند که به دلیل ازدحام بالای گردشگر و بازدیدکنندگان، پیشنهاد می کنیم در صورت مقدور بودن؛ این فصل را برای سفر و بازدید انتخاب نکنید. زمان مناسب آن را می توان بهار و پاییز دانست که ازدحام کمتر می شود و آب هوا نیز خوب است.

جزیره مونت سنت میشل فرانسه

از اینکه تا انتهای مطلب همراه آرگا بودید، بی نهایت قدردان و متشکریم. امیدواریم مورد توجه و پسند شما عزیزان واقع شده باشد. برای آشنایی با برخی دیگر از جاذبه های دیدنی معروف فرانسه همچون برج ایفل، کلیسای نوتردام، دخمه مردگان، کاخ ورسای بر روی لینک کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *