دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

روش های تقویت مو با روغن کنجد و مزایای جالب آن برای موها

  • سحر هودانلویی
  • ۱ مهر ۱۴۰۰
  • ۰

یکی از پر خواص ترین روغن ها، روغن کنجد است که بسیار برای تقویت مو لازم است. در ادامه این بخش از مجله آرگا با ما همره شوید تا طرز تهیه ماسک تقویت مو با روغن کنجد و تاثیری که بر روی موها قائل است را مطالعه کنید.

روغن کنجد، یک روغن پر خواص است که آن را می‌ توان در انواع و اقسام صابون، شامپو، مرطوب کننده های پوست، مواد آرایشی و دارو ها پیدا کرد. برخی از افراد هم خود این روغن را به طور طبیعی برای تقویت مو و پوست سر خود استفاده می‌کنند. در ادامه این مطلببا ما همراه شوید تا با روش های تقویت مو با روغن کنجد آشنا شوید.

آشنایی با روغن کنجد

آشنایی با روش های تقویت مو با روغن کنجد

  • درمان ریزش مو

روغن کنجد سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ و امگا ۶ است. این دو چربی های اساسی و ضروری برای بدن هستند که با تغذیه درست و رژیم غذایی صحیح وارد بدن می‌شوند و خود بدن توانایی ساخت و تولید آن را ندارد. طبق یک سری تحقیقاتی که درسال ۲۰۱۷ انجام شده است نشان داده شد که این اسید های چرب اثر مستقیمی بر روی کم تر شدن ریزش مو می‌گذارند، و در رشد مو بسیار تاثیر گذار هستند.
اگر این مواد در بدن ما کم شوند، موهای ما بسیار نازک و کم پشت و شکننده می‌شوند. برای درمان و رسیدگی مو ها حتما از روغن کنجد استفاده کنید.
تقویت مو با روغن کنجد بسیار امری مهم و حیاتی برای داشتن موهای سالم و شاداب است.

  • اثر نرم کنندگی طبیعی

از این روغن می توانید به عنوان یک نرم کننده طبیعی و ارگانیک برای مو و پوست خود استفاده کنید. اسید های موجود در روغن کنجد آن را بسیار پر خواص کرده و یک مبارزه عالی برای مقابله با خشکی مو و پوست سر است. اسید هایی که در این روغن وجود دارد شامل اسید پالمیتیک، اسید استریک، اسید اولئیک، اسید لینولئیک است.

  • مراقبت از پوست سر

با وجود اسید های موجود در روغن کنجد این روغن می‌تواند به راحتی به عمق پوست سر نفوذ کند. اگر در پوست سر شما التهاباتی وجود داشته باشد باعث می‌شود که پوست سر شما تحریک شود و در نتیجه باعث ریزش مو و نازک شدن مو ها شود، که با اسید هایی که در روغن کنجد موجود است، می توان جلوی این مشکل را به راحتی گرفت.

نحوه تاثیر گذاری روغن کنجد به روی مو

همچنین با روغن کنجد می توان به راحتی جلوی مشکلاتی چون ریزش های سکه ای، طاسی و ناحیه های کم پشت مو را درمان کرد. تقویت مو با روغن کنجد همچنین می تواند باعث تقویت پوست سر شما شود در نتیجه موهای زیبایی را برای شما به ارمغان آورد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز
  • از بین بردن شوره سر

یکی دیگر از خواص روغن کنجد دارا بودن خاصیت ضد باکتری و ضد قارچی در آن است. با وجود این خواص در روغن کنجد می توان به راحتی از عفونت های پوستی در پوست سر و شوره سر جلوگیری کرد و آن را کاهش داد. حتی اگر شما از این روغن بر روی پوست سر تمیز و سالم بزنید کمک شایانی به مرطوب بودن پوست خود کرده اید و مانع خشک شدن پوست سر و پوسته پوسته شدن و خارش آن می‌شوید.

  • برخورداری از موهای قوی و براق

تقویت مو با روغن کنجد باعث می شود که از شکستگی موها جلوگیری شود و در موهای شما موخوره ایجاد نشود.

نکات پایانی

  1. به عنوان ماسک مو می‌تواند در سرعت رشد موهای شما تاثیر گذار باشد.
  2. از ریزش و کم شدن موهای شما جلوگیری میکند.
  3. خواص نرم کنندگی دارد و رشته های موهای شما را بسیار نرم و مرطوب می‌کند.
  4. التهاباتی که باعث ریزش و کم شدن و نازک شدن موهای شما می‌شود را درمان می‌کند، چون جذب پوست می‌شود و اثرگذاری بیشتری دارد.
  5. دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچ است و از عفونت های پوستی در سر شما جلوگیری می‌کند.
  6. در کاهش شوره موهای شما بسیار موثر است.
  7. باعث از بین رفتن پوسته پوسته و خارش در پوست سر می‌شود.
  8. موهای شما را به خوبی تقویت می‌کند، و از شکستگی و شکافته شدن موهای شما جلوگیری می‌کند.

معرفی روش های تقویت مو با روغن کنجد

نحوه تهیه انواع ماسک با روغن کنجد

قبل از اینکه بخواهید دوش بگیرید از این ماسک استفاده کنید. این ماسک به خوبی می‌تواند موهای شما را مرطوب و درمان کند. نگران اینکه موی شما چرب شود نباشید چون هیچ اثری در موی شما نمی ماند.

  1. ۲ یا ۳ قاشق غذا خوری از روغن کنجد را درون یک ظرف بریزید.
  2. بعد ۱۰ یا ۱۵ ثانیه در ماکروویو یا روی حرارت بخار آن را گرم کنید.
  3. با آرامی روغن را روی پوست سر خود ماساژ دهید، میتوانید از خط رویش شروع کرده و تا پشت سر ادامه دهید.
  4. تمامی موهای خود را تا انتها به روغن آغشته کنید.
  5. با یک حوله یا کلاه دوش سر خود را بپوشانید.
  6. حداقل ۱ ساعت فرصت دهید این روغن روی سر شما باقی بماند.
  7. حالا می‌توانید مو های خود را با یک شامپو و نرم کننده تمیز بشویید.

حتی می توانید از روغن کنجد در سایر ماسک های مو چون ماسک موی سس مایونز، ماسک موی تخم مرغ، ماسک موی ماست، روغن زیتون، ماسک مو آووکادو نیز استفاده کنید و از خواص آن بهره مند شوید.

تقویت مو با روغن کنجد چگونه است

اما به شما توصیه می‌کنیم که حتما پس از ۱ ساعت این ماسک را از روی موهای سرتان بشویید، چون اگر مدت زمانی بیشتری روی سر شما باقی بماند باعث مسدود شدن فولیکول های مو می شود و در نتیجه ریزش مو ها آغاز می شود. توجه داشته باشید تمامی نقاط سرتان را به خوبی شستشو دهید که هیچ اثری از روغن بر روی آن نماند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *