دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

معرفی چند کتاب جذاب برای افراد درون گرا

  • ساناز براتی
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۰
  • ۰

درون گراها اشخاصی هستند که تنها ماندن را بیشتر از هر چیزی دوست دارند. این افراد می توانند اغلب وقت خود را با خواندن کتاب سپری کنند. کتاب های مناسب بسیاری برای اشخاص درون گرا وجود دارند.

افراد درون گرا، افرادی با خصوصیات اخلاقی خاص می باشند، این اشخاص ترجیح می دهند تا اوقات خود را به تنهایی بگذرانند تا در جمع. خواندن کتاب برای این افراد بسیار لذت بخش است. در این مطلب شما را برخی از کتاب های مناسب برای افراد درون گرا آشنا خواهیم کرد.

چند کتاب برای افراد درون گرا

درون گرا بودن با خجالتی بودن با منزوی بودن متفاوت می باشد، اغلب افراد گمان می کنند که درون گراها خجالتی هستند و همیشه دوست دارند منزوی باشند که کاملا نادرست است. تعریفی ساده در مورد درون گرایی این این است که، درون گراها ترجیح می دهند تنها باشد و در جمع حضور نداشته باشند. ولی این موضوع به خاطر کمبود اعتماد به نفس و یا عللی این چنین نمی باشد.

بعضی از کتاب های مناسب برای افراد درون گرا

اشخاص درون گرا فقط دنیای خود خلوت خود را به چیزهای دیگر ترجیح داده و اغلب خلوت می کنند. این اشخاص در زمان قرارگیری در جمع می توانند بسیار اجتماعی رفتار کنند و یا برعکس بسیار گوشه گیر شوند. از این رو نتیجه می گیریم که دو موضوع اجتماعی بودن و درون گرا بودن با هم تضادی ندارند. در این مطلب می خواهیم چند کتاب مخصوص برای افراد درون گرا را معرفی نمایید. کتاب هایی که در ادامه با آن ها آشنا خواهیم شد به احساسات درونی درون گراها بیشتر از هر چیزی توجه داشته و بسیار مناسب این اشخاص هستند.

نمونه کتاب برای افراد درون گرا

کتاب سکوت اثر سوزان کین

در این کتاب بر این موضوع تاکید شده است که درون گرایی و بورن گرایی دو الگوی شخصیتی و رفتاری متفاوت هستند که در دو دارای ارزش بوده و می توانند در دنیا اثر بخش و تاثیر گذار شوند. این کتاب تاریخ کوتاهی از شخصیت هاست و آموزش می دهد که خود را با درون گراهایی پر حرف قیاس ننماییم.

این کتاب با به نمایش گذاشتن دنیای فردی درون گرا سعی دارد موضوعی را به ما بفهماند، این که «چرا اغلب افراد درونگرایی را با گوشه گیری و منزوی بودن برابر می دانند؟». همچنین در آن گفته می شود که چطور تصور اشتباهی که از اشخاص درون گرا دارید می تواند سبب تحت تاثیر قرار دادن روابط تان با آن ها شود.

  •  آرون گروپس

کتاب مناسب برای اشخاص درون گرا

حدود یک سوم از اشخاصی که در اطراف تان زندگی می کنند درون گرا هستند، از این رو با شناسایی درست شخصیت این اشخاص می توانید در درک بهتر آن ها موفق ترر باشید. علاوه بر این بعد از خواندن «سکوت» خواهید فهمید که دورنگراها شبیه هم نیستند و نباید آن ها را با افراد خجالتی اشتباه گرفت.

کتاب هایی برای اشخاص درون گرا

کتاب والدن اثر دیوید ثورو

یکی دیگر از کتاب های مناسب افراد درون گرا و همچنین مناسب برای شناخت این افراد، «والدن» اثر مشهوری از هنری دیوید ثورو نویسنده و شاعر بنام آمریکایی می باشد. ممکن است این اثر را با نام دیگر آن «زندگی در جنگل» نیز ببینید. این نوشته الهامات تفکرات نویسنده در طبیعت می باشد. کتاب والدن، کاملا فلسفی است و در مورد روابط بین انسان ها می باشد. دیوید ثورو، دنیا و روابط انسانی را از زاویه دید خود و تجربیاتی که دارد نوشته است.

کتاب برای اشخاص درون گرا

در میان برخی از آثار کلاسیک مانند برگ های علف، کلبه عمه تم و داغ ننگ که در قرن نونزدهم نوشته شده بودند، این کتاب در ابتدای لیست قرار گرفت. سبک زندگی ثورو در این نوشته اولین موضوعی است که نظر خواننده را جلب می نماید. سبک زندگی این شخص به دور از هر نوع تجملی بوده و تقریبا به سبک زندگی مینیمال نزدیک می باشد. صداقت و شفافیت کلام این شخص در زمان صحبت در مورد مصرف گرایی کاملا محسوس می باشد.

کتاب هفت عادت مردمان موثر اثر استوین کاوی

کتاب هفت عادت مردمان موثر در سال ۱۹۸۹ به وسیله استیون کاوی به رشته تحریر درآمد. این کتاب در مورد مهارت های زندگی بسیار شهرت دارد. کتاب مذبور تا کنون به ۳۸ زبان در جهان ترجمه شده است و حدودا ۴۰ میلیون نسخه از آن در تمام جهان فرخته شده اند.

استیون کاوی در این کتاب با معرفی نمودن هفت عادت و آموزش قدم به قدم آن ها، موضوعی که زندگی در شمال نام برده می شود را معرفی نموده و اخلاقی که به موفقیت منتهی می شود را آموزش می دهد. این نوشته، بسیار مناسب برای این است که در مکانی خلوت نشسته و به جملاتش بیاندیشید. با توجه به این که هدف از بودن در این جهان در این نوشته زیر ذره بین است و معنای زندگی را بررسی می نامید، روند آن می تواند برای اشخاص درون گرا که زمان های زیادی را با خود خلوت می کنند، بسیار جالب باشد.

برخی از کتاب ها برای افراد درون گرا

در زمان خواندن این کتاب شاید نیاز باشد تا کاغذ و خودکاری را در کنارتان داشته باشید تا پس از خواندن هر قسمت، افکاری که به سمتتان هجوم می آورند را یادداشت نمایید.

کتاب مورد نظر فرد را با میزان بالایی از چراها و اما و اگر ها رو به رو می نماید. با یادداشت بردای از افکار خود در زمان خواندن این کتاب، ممکن است نوشته ای فوق العاده برای خودشناسی داشته باشید. حتی اگر درون گرا نباشید با خواندن این کتاب می توانید با عنوان شخصیی سوم کمی به خودتان عمیق تر نگاه نمایید و خویش را در زیر ذره بین بگذارید و بعد از گذشت مدتی از خواندن کتاب درون گراتر شوید.

قسمت جالبی که در این نوشته یافت می شود، تجزیه و تحلیل نویسنده از هفت عادت مشترک افراد تاثیر گذار در جهان می باشد. در حقیقت در این کتاب بیان می شود که فرد چگونه می تواند یک سری از رفتارهایش را در خود درونی نماید. بعد از تمرین نمودن با این کتاب می توان در تجزیه و تحلیل رفتارها بسیار موشکافانه عمل نمود.

کتاب مناسب برای افراد درون گرا

کتاب موفقیت درونگراها اثر نانسی آنکوویتز

موفقیت درون گراها، کتابی است که نانسی آنکوویتز آن را به رشته تحریر در آورده است. در این کتاب به بررسی ویژگی های اشخاص درون گرا و تاثیر شخصیت این افراد بر روی کسب و کارشان پرداخته شده است.

نانسی آنکوویتز که خود فردی درون گرا می باشد، در کتاب موفقیت درون گراها از نقاط قوت این افراد تجلیل کرده و مهارت های حیاتی و اساسی مورد نیاز درون گراها برای دیده شدن را آموزش داده است. فرد تصمیم می گیرد که تا چه اندازه رویت پذیر باشد تا چیزی که برایش مهم است را به دست بیاورد و خود را به سوی هدف هدایت نماید.

معرفی کتاب برای اشخاص درون گرا

همانطور که گفته شد نویسنده کتاب فردی است درون گرا، این شخص در کتابش به دو موضوع ظریف و مهم توجه دارد و آن را با صبوری بسیار تحلیل می نماید. این دو موضوع عبارتند از: «شخیصت اشخاص درون گرا می تواند چه اثری بر روی کسب و کار آن ها داشته باشد؟». نقاط مثبت اشخاص درون گرا در آن بیان می شود و با این کار اول اعتماد به نفس فرد را به سمت بیشتر شدن هدایت می کند، بعد سعی می کند تا فرد را به فکر کردن و سفر نمودن در دورن خود تشویق نماید. نویسنده بر این عقیده است که درون هر فرد دنیایی است که با کشف آن می توان معنای حقیقی زندگی و رسالت فردی خود را یافت.

کتاب های مختلف برای اشخاص درون گرا

کتاب خودکاوی اثر کارن هورنای

خودکاوی اثری است از کارن هورنای که اولین بار در سال ۱۹۴۲ انتشار یافت. دکتر کارن هورنای در کناب خودکاوی، روش های مختلف خودکاوی را مورد تحلیل و بررسی قرار داده است. یعنی توانایی افراد در حل نمودن مشکلات خود به تنهایی با کمک تکنیک های روانکاوی و شیوه های مختلف آن را تحلیل و بررسی می کند. در این نوشته مشخص می شود که اشخاص تا چه اندازه می توانند به تنهایی و با استفاده از برخی تکنیک های روانکاوی مشکلات خود را حل نمایند.

چند کتاب برای اشخاص درون گرا

در این کتاب موضوعات متنوع، جذاب و بسیار آموزنده ای برای مخاطبین دارد. نیروهای محرکه در بیماری های روانی، مراحل مختلف ادراک روانکاوانه، نقش بیمار و درمانگر در فرآیند روانکاوی، خودکاوی گاه به گاه و نظام مند و توقعات واقع گرایانه که می توان از به کار گرفتن فرآیند خودکاوی داشت در کتاب وجود دارد.

در زمان خواندن این کتاب بسیار مهم است که فرد قسمتی از زمان روزانه خود را به فکر کردن اختصاص دهد و افکار خود را یادداشت نماید. برای داشتن نتیجه بهتر با خودتان حرف بزنید، از ناراحتی ها و مشغله های ذهنی و همچنین برنامه ها و اهدافی که دارید با خودتان صحبت کنید. هیچ فردی بهتر از خودتان نمی تواند شما را درک کرده و بفهمد و راه حل مناسب و عالی را در هر شرایطی بیابد. خودکاوی راهی است که می توانید با آن مشکلات و چالش های پیش رویتان را حل نمایید. با فراگیری تکنیک های خودکاوی به تنهایی مشاور و روانشناس عالی برای خودتان شوید.

انواع مختلف کتاب برای اشخاص درون گرا

کتاب گربه ی درون نوشته ی ویلیام سیوارد باروز

ویلیام سیوارد باروز، یکی از نویسندگان آمریکایی است که در نقاشی نیز تبحر داشت. او یکی از اعضای شاخص نسل بیت و یکی از نویسنده های برجسته پست مدرنیست می باشد. هیچ نویسنده ای دو دوره بعد از جنگ به اندازه ویلیام اسطوره ای نشده بود. رمان های سور عریان و تزریقی از رمان های مهم و بحث انگیز ایشان بوده که نقاط عطفی در تاریخ ادبی آمریکا محسوب می شوند.

این شخص در رمان کوتاه گربه ی درون، شکلی متفات و لطیف تر از خون را نمایان کرده است. داستان نازک بینانه دوستی های غیر منتظره او با گربه ها و تعمقی بر رابطه ی مرموز بین آن ها و میزبانانشان، که ویلیام سیوارد باروز آن ها را تا آیین های مصر باستان دنبال می نماید. خواندن این کتاب برای افراد درون گرا و اشخاصی که حیوان خانگی دارند بسیار جذاب خواهد بود.

انواعی از کتاب ها برای اشخاص درون گرا

در این سعی شده است که به خواننده بگوید، گربه ی درون ما از کجا بوجود آمده و چطور می توانیم آن را بشناسیم و با آن کنار بیاییم. کجاها می توان آن را تغییر داد و در چه جاهایی باید در کنارش بنشینیم و نوازشش کنیم؟ این کتاب را نمی توانیم مثل کتاب های فلسفی یا راونشناسی معرفی کنیم . در این کتاب کلامی آهنگین در قالب داستانی ساده از یک مرد و گربه هایش وجود دارد که خواننده را به اصل تفکر نزدیک می نماید. در صورتی که دوست دارید کتاب هایی با نثر وان همراه با منظوری شفاف بخوانید این کتاب شاید برایتان مناسب نباشد.

چند کتاب برای افراد درون گرا

کتاب تفکر سریع و کند اثری از دنیل کانمن

کتاب تفکر سریع و کند اثر دنیل کانمن می باشد که در سال ۲۰۱۱ انتشار یافت. دنیل کانمن برنده جایزه نوبل اقتصاد می باشد. کتاب مورد نظر بسیار مناسب برای افراد درون گرا می باشد. این کتاب خلاصه ای از تحقیقات این فرد در چند دهه می باشد، او اغلب با همکاری آموس تفیسکی کار خود را انجام می داده است. در این کتاب سه مرحله از زندگی علمی ایشان دیده می شود: روزهای اولیه او در تحقیق در مورد تعصب شناختی، کار ایشان در نظریه انتظار و بالاخره کار اخیر او در خوشبختی.

انواع کتاب برای اشخاص درون گرا

این کتاب کمک می نماید تا تفاوت های بیولوژیکی بین اندیشه درون گراها و برون گراها را از بین برد. در کتاب تفکر سریع و تند در مورد دوگانگی بین حالت اندیشه ها صحبت می شود.

اشخاص درون گرا و کتاب مناسب آن ها

کتاب هرکز رهایم مکن اثر کازو ایشی گورو

این کتاب رمانی است که توسط نویسنده ژاپنی-بریتانیایی کازوئو ایشی گورو در سال ۲۰۰۵ انتشار یافت. کتاب در همان سال نامزد جایزه بوکر شد و سپس در سال ۲۰۰۶ نامزد جایزه آرتور سی کلارک گشت.

نمونه کتاب برای اشخاص درون گرا

تمامی کتاب های این نویسنده برای اشخاص درون گرا مناسب می باشند. در این کتاب داستان دو دوست به اسم های روث و کتی در انگلستان را به تصویر می کشد که برای اولین بار عشق را درون خود احساس می نمایند. کتی فردی درون گرا در این داستان می باشد. در این داستان نویسنده مخاطب را در بحرانی قرار داده که حل نمودن آن نیاز به داشتن دید و نگاهی فلسفی به مقوله زندگی می باشند.

چندین کتاب برای افراد درون گرا

زندگی شگفت انگیز اسکار وائو اثری از جونو دیاز

کتاب زندگی شگفت انگیز اسکار وائو، کتابی موفق و فوق العاده است که برای افراد درون گرا مناسب می باشد که زندگی سه نسل از یک خانواده مهاجر را قبل و بعد از مهاجرت دنبال می نماید. نویسنده این کتاب موضوعی را نوشته است که خودش در آن زندگی کرده است و خوب در موردش می داند.

انواع کتاب برای افراد درون گرا

کتاب از لحاظ ساختار با راویان متعدد و خطوط زمانی غیر معمول می باشد ولی خواندش دشوار نیست. قسمت های پاورقی کتاب که تاریخ واقعی را به داستان خیالی اضافه کرده اند بسیار عالی می باشند.

معرفی کتاب برای اشخاص مختلف درون گرا

در این کتاب اسکار قهرمان بیگانه داستان است که مهاجری است زاغه نشین، او نه در سرزمین خود جایی دارد و در در سرزمین بیگانه پذیرفته می گردد. نویسنده زندگی درونی یک نوجوان دومینیکنی را روایت می کند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *