دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آموزش ساخت رینگ لایت ارزان به صورت مرحله به مرحله

  • ندا خوشرو
  • ۷ مهر ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب آموزش ساخت رینگ لایت ارزان با ساده ترین روش را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد که امیدواریم با توجه به روش ارائه شده بتوانید این حلقه نورانی را در منزل به راحتی بسازید.

رینگ لایت که به حلقه نورانی نیز معروف است از انواع وسایلی می باشد که امروزه هر عکاس حرفه ای یا آماتور از آن استفاده می کند و کاربرد این حلقه های نورانی در فیلمبرداری و عکاسی را نمی توان نادیده گرفت همچنین از آن در سالن های زیبایی یا دندان پزشکی نیز برای ایجاد نورپردازی استفاده می شود و شما می توانید خودتان در منزل برای ساخت رینگ لایت ارزان اقدام نمایید.

آموزش ساخت رینگ لایت ارزان

کار این حلقه نورانی تاباندن نور به صورت یکنواخت به سمت سوژه می باشد که این نور باعث می گردد تا سایه های اضافه حذف شوند و علاوه بر این نوری زیبا انعکاس پیدا کند. در مطالب قبلی ساخت برگ تزئینی و ساخت کاکتوس مصنوعی و ساخت جعبه لاینتر را مطالعه کردید در ادامه با آموزش ساختن رینگ لایت ارزان در خدمت شما خواهیم بود.

ساخت رینگ لایت ارزان

مراحل ساخت حلقه نورانی

قبل از هر چیز بهتر است وسایل مورد نیاز را تهیه کنید سپس به کمک روشی که در ادامه ذکر می کنیم اقدام به ساخت این وسیله کاربردی نمایید.

ساخت رینگ لایت ارزان

 وسایل مورد نیاز

  • کاسه پلاستیکی : یک عدد(توجه داشته باشید که کف کاسه باید حداقل دارای ۱۰ سانتی متر قطر باشد و علاوه بر این لنز را باید توسط سوراخی که در کف کاسه ایجاد می شود عبور نمایید همچنین کاسه نباید خیلی ضخیم یا شکننده باشد).
  • کاسه پلاستیکی کوچک : یک عدد (این کاسه باید مقداری کوچک تر باشد ولی قطر آن نباید از ۸ سانت کمتر باشد و این کاسه را باید درون کاسه قبلی قرار بدهید).
  • لوله PVC : یک تکه ( طول این لوله ۵ سانت و قطر آن باید ۸ سانتی متر باشد).
  • فویل آلومینیومی
  • چسب نواری پهن
  • چسب مایع قوی
  • خودکار
  • کاتر

مراحل ساخت

۱. لوله را مانند تصویر زیر در پشت هر دو کاسه قرار بدهید و با کمک خودکار یک دایره در محیط آن رسم نمایید.

ساخت رینگ لایت

  •  آرون گروپس

۲. به کمک کاتر، دایره ای را که روی هر دو کاسه ایجاد کرده اید برش بزنید.

نحوه ساختن رینگ لایت ساختن رینگ لایت

۳. سر فلاش را مانند تصویر زیر روی کناره کاسه پلاستیکی بزرگ تر قرار بدهید و دور آن را به کمک خودکار علامت بزنید.

رینگ لایت ارزان

۴. در این مرحله مستطیلی را روی کاسه بزرگ تر رسم کنید سپس آن را از کاسه جدا نمایید.

ساختن رینگ لایت ارزان آموزش ساخت رینگ لایت ارزان در منزل

۵. در این مرحله به کمک چسب مایع فویل آلومینیومی را به همه قسمت های داخلی کاسه بزرگ بچسبانید.

ساختن رینگ لایت

همین کار را با جداره خارجی لوله و دیواره بیرونی کاسه کوچک تر انجام بدهید همچنین می توانید به کمک چسب نواری فویل را محکم تر کنید.

آموزش ساخت رینگ لایت در منزل ساخت رینگ لایت ارزان با روشی ساده ساخت رینگ لایت آموزش ساخت رینگ لایت در منزل

۶. در این مرحله باید همه اقلام رینگ را به یکدیگر متصل نمایید توجه داشته باشید که در زمان اتصال نباید به فویل آلومینیومی فشار بیاورید زیرا باعث پاره شدن آن می شود. لوله را باید درون کاسه بزرگ تر قرار بدهید سپس آن را به کمک چسب نواری درون کاسه محکم نمایید سپس کاسه کوچک تر را بردارید و روی لوله قرار بدهید و آنرا به کمک نوار چسب محکم نمایید.

آموزش ساخت رینگ لایت ارزان

۷. برای استفاده از این رینگ باید فلاش را در جایگاهی که برایش ایجاد کرده اید قرار بدهید ولی آن را درون کاسه نبرید سپس دوربین را از قسمت سوراخ پشت کاسه وارد کنید و فلاش داخلی آن را فعال نمایید.

ساختن رینگ لایت

در این مطلب با نحوه ساختن رینگ لایت آشنا شدید که امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را برده باشید و مورد توجه تان قرار گرفته باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *