دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بررسی ویدئو پروژکتور شیائومی مدل mi 150 با کیفیت فول اچ دی

  • حکیمه فهیمی
  • ۱ مهر ۱۴۰۰
  • ۰

با انتخاب ویدئو پروژکتور شیائومی مدل mi 150 می توانید یک سینمای فوق حرفه ای را به خانه خود هدیه دهید و از قابلیت پخش تصاویر و ویدیوها با رزولوشن فول اچ دی بی نهایت لذت ببرید. در این مطلب به بررسی ویدئو پروژکتور شیائومی مدل mi 150 می پردازیم تا از شاهکار شرکت سازنده بیشتر بدانید.

ویدیو پروژکتور شیائومی مدل mi 150 با امکانات بسیار زیادی که در اختیار کاربران قرار می دهد به عنوان سینمای خانگی در نظر گرفته می شود و این دستگاه توانسته جایزه بهترین طراحی همایش ژاپن در سال ۲۰۱۷ را از آن خود سازد. با بررسی ویدئو پروژکتور شیائومی مدل mi 150 از امکانات آن قطعا شگفت زده خواهید شد.

بررسی ویدئو پروژکتور لیزری شیائومی مدل mi 150

ویدیو پروژکتور شیائومی مدل mi 150 سینمایی فوق حرفه ای را به خانه های شما به ارمغان می آورد. با این دستگاه می توانید تصاویر و ویدیوها را با رزولوشن فول اچدی تماشا کنید در ضمن از رزولوشن ۴k هم پشتیبانی دارد. این پروژکتور از دو ووفر ۳۰ واتی، دو بلندگو با فرکانس بالا و همچنین صدای دالبی هم پشتیبانی می کند. می توان گفت بهترین جایگزین برای تلویزیون ویدئو پروژکتور شیائومی مدل mi 150 می باشد که امکانات خیلی بیشتری را نیز در اختیار کاربر می گذارد.

این پروژکتور با روشنایی ۲۰۰۰ انس لومن، تصاویر را بسیار باکیفیت و هیجان انگیز به نمایش می گذارد. از این رو مهمترین کاربرد آن را برای سینمای خانگی می دانند. در ضمن ویدئو پروژکتور شیائومی مدل mi 150 به خاطر نسب پرتاب خیلی کوتاهی که دارد در رده پروژکتورهای الترا شورت ترو با فاصله نزدیک جای می گیرد. این دستگاه علاوه بر همه ویژگی هایی که هر پروژکتوری می تواند داشته باشد به برخی قابلیت ها و آپشن ها مجهز است که معمولا در گوشی های هوشمند وجود دارد.

به طور مثال از سیستم عامل اندروید و حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی بهره می برد که تاحدودی آن را به یک موبایل پروژکتور تبدیل نموده است. از دیگر قابلیت های این ویدیو پروژکتور درگاه های ارتباطی آن است که علاوه بر سه درگاه HDMI و یک درگاه USB می توان به این پروژکتور از طریق وای فای نیز متصل شد و دیگر به استفاده از کابل و سیم اضافی نیازی نخواهد بود.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

این دستگاه به جای لامپ های قدیمی از لیزر بهره می گیرد و برای شروع به کار نیازی به گرم شدن اولیه ندارد. ضمنا به یک فن تجهیز است که دائما در حال خنک کردن آن است و گرمای خروجی می تواند یک فنجان قهوه را گرم نگه دارد.

ویدئو پروژکتور شیائومی مدل mi 150 در همایش بهترین طراحی سال ۲۰۱۷ ژاپن که یکی از معتبرترین همایش های جهان است موفق به کسب بهترین جایزه شد. این دستگاه اولین پروژکتور فوق العاده کوتاه برد در دنیا با تکنولوژی پیشرفته لیزری ALPD می باشد که ۱۵۰ اینچ تصویر را با کیفیت فول اچ دی از فاصله نیم تر و شدت روشنایی ۱۵۰۰ انسی لومن و کیفیت کنتراست ۳۰۰۰:۱ با عمر لامپ ۲۰ هزار ساعت نمایش می دهد.

جهت دستیابی به طراحی کاربر پسند ویدیو پروژکتور شیائومی مدل mi 150 با تکنولوژی بالا از یک زبان طراحی باکس استریم فشرده و مینمال بهره می برد و دستیار صوتی سریعا برنامه ها و دیگر روش های تعاملی را برای کاربر می یابد تا تجربه نویی از تماشای فیلم را به ارمغان آورد. به طور کلی با ویدئو پروژکتور شیائومی مدل mi 150 سینمای خانگی خواهید داشت و از تماشای تصاویر و فیلم ها با کیفیت فول اچ دی بی نهایت لذت خواهید برد. در ادامه به بررسی کامل ویدئو پروژکتور شیائومی مدل mi 150 می پردازیم.

طراحی ساده و مدرن

شرکت شیائومی در طراحی و ساخت ویدئو پروژکتور شیائومی مدل mi 150  بسیار عالی عمل کرده و طراحی ساده و مدرن دستگاه به وضوح مشهود است. این پروژکتور دارای بدنه ای پلاستیکی و مقاوم با رنگ سفید و شکل مکعب مستطیل می باشد که ابعاد آن ۴۰۹*۲۹۲* ۸۸.۹ میلی متر است. در جلو بدنه مشبکی است که محل قرار گیری اسپیکرهای قدرتمند دستگاه است. این  ویدئو پروژکتور مدل mi 150 به دو ووفر ۳۰ واتی، دو اسپیکر با فرکانس بالا مجهز است. بلندگوهای آن خوب بوده و صدای خروجی آن شگفت انگیز است. ضمنا از قابلیت صدای دالبی هم پشتیبانی می کند.

به طور کلی از آنجا که شیائومی در طراحی محصولاتش کم نمی گذارد می توان گفت طراحی مینیمالیستی و ساده دستگاه های مختلف شیائومی بر روی این ویدیو پروژکتور لحاظ شده است. در سمت چپ و راست دستگاه فضای مشبک لحاظ شده که مخصوص خنک کنندگی و تهویه هوای داخل آن است. در بخش پشتی پروژکتور پورت های مختلفی حضور دارند که از جمله آن ها ۳ پورت HDMI 2.0، یک عدد پورت ARC، یک پورت USB 3.0، پورت ورودی AV، ورودی و خروجی صدا به صورت جک ۳.۵ میلی متری و پورت LAN می باشد. در ضمن ویدیو پروژکتور شیائومی مدل mi 150 از اتصالات وای فای و بلوتوث ۴.۲ هم پشتیبانی دارد.

قابل ذکر است در قسمت جلویی دستگاه، چشمی های مادون قرمز تعبیه شده و کاربر می تواند در هر جهتی از ریموت کنترل بهره بگیرد. در ضمن دستگیره های چرخانی در در طرف دستگاه قرار دارند تا این امکان برای کاربر فراهم شود ارتفاع و زاویه قرارگیری دستگاه را نسبت به دیوار تنظیم نماید.

در ضمن شیائومی سنسورهای مجاورتی را نیز در این پروژکتور به کار برده به نحوی که اگر دستگاه حضور فرد را در اطرافش تشخیص دهد به شکل خودکار عمل پخش تصویر را متوقف نموده(به عبارتی سنسورهای IR با کشف هر نوع حرکتی در اطراف خود پخش تصویر را متوقف می کنند) تا از برخورد نور بسیار شدید پروژکتور به چشم ممانعت کند.

در بررسی ها مشخص شد برعکس بیشتر پروژکتورهایی که در بازار هستند ویدیو پروژکتور شیائومی مدل mi 150 به فاصله زیاد از دیوار برای نمایش تصاویر نیاز ندارد و فقط کافی است دستگاه را در مجاورت دیوار قرار دهید تا تصویر ۱۵۰ اینچی بسیار با کیفیتی را به نمایش بگذارد.

باید گفت حضور این ویدیو پروژکتور با ظاهر ساده، شیک و مینیمال در خانه یا اتاق جلسات سبب زیبایی خواهد شد. این دستگاه با وزن ۷ کیلوگرم بسیار سنگین است ولی قابلیت اتصال روی مین یا سقف را دارد. اما بخاطر وزن بالا و تنظیمات نسبتا سخت نمی توان دستگاه را به راحتی در اتاق های مختلف منزل جابجا کرد. قابل ذکر است صدای فن آن خیلی آرام بوده و در یک محیط عادی قابل شنیدن نیست.

بررسی کیفیت تصویر

ویدئو پروژکتور شیائومی مدل mi 150 از فناوری DLP و ALPD 3.0 جهت نمایش تصاویر بهره می برد که کیفیت تصاویر آن روی پرده حیرت انگیز و خارق العاده است. این پروژکتور در نمایش رنگ ها بسیار دقت به خرج می دهد و استفاده از تکنولوژی HDR و وضوح و کنتراست بالای تصاویر به آسانی در این دستگاه قابل تشخیص می باشد. ویدئو پروژکتور شیائومی برای روشنایی و کیفیت بهتر فناوری DLP را نیز بکار می گیرد که این فناوری بر تراشه DMD جهت نمایش اطلاعات دیجیتالی بصری مبتنی بوده که تصویر با با وضوح بیشتر نمایش دهد.

این دستگاه فقط امکان نمایش تصاویر فول اچ دی با رزولوشن ۱۹۲۰*۱۰۸۰ پیکسل را داشته ولی پردازشگر مرکزی آن می تواند محتوای ۴K را هم اجرا کند که البته جهت پخش این مورد دستگاه به صورت خودکار رزولوشن ویدیو را روی ۱۰۸۰ تنظیم می نماید.

یکی از موارد برتری این پروژکتور میزان روشنایی آن می باشد. ویدئو پروژکتور شیائومی مدل mi 150 یکی از روشن ترین گزینه ها بوده و موجب می شود نسبت به پروژکتورهایی با قیمت سه برابر بیشتر عملکرد بهتری ارائه دهد. چنانچه پروژکتور را در یک اتاق نصب نمایید میزان زیادی از نور محیط را گرفته تا در نمایش تصویر مشکلی ایجاد نشود.

به طور کلی می توان گفت کیفیت تصویر در ویدئو پروژکتور  mi 150 استثنایی بوده و مطابق انتظاری که از پروژکتور سینمای خانگی(رزولوشن و کیفیت تصویر بالا) وجود دارد با بهره گیری از رزولوشن ۴k تصاویر را بسیار باکیفیت و بهتر از رزولوشن فول اچ دی نمایش  می دهد.  و بخاطر کنتراست ۳۰۰۰:۱ بینندگان هیچ جزییاتی را از دست نمی دهند و رنگ ها بسیار طبیعی دیده می شوند. همچنین این پروژکتور به لطف روشنایی ۲۰۰۰ انسی لومن حتی در اتاق های روشن نیز قابلیت استفاده دارد و بدون خاموش شدن چراغ ها با کشیدن پرده ها هم از تماشای تصاویری با کیفیت و شفافیت بالا لذت ببرند.

بررسی امکانات ویدیو پروژکتور

قبل از بررسی امکانات ویدئو پروژکتور شیائومی مدل mi 150 به محتویات جعبه آن اشاره ای می شود .درون بسته بندی دستگاه علاوه بر حضور ویدیو پروژکتور شاهد یک ریموت کنترل(دقت کنید اولین بار که دستگاه فعال می شود باید ریموت را با آن ست کنید)، کابل برق، و دفترچه راهنما مشاهده می شود.

۱. این دستگاه به فناوری منبع نور لیزر مجهز است.

ویدئو پروژکتور mi 150 با استفاده از فناوری Appotronic ALPD 3.0 دارای ۲۵۰۰۰ ساعت طول عمر لامپ بوده به نحوی که می توان بیشتر از ده هزار فیلم را با آن تماشا کرد یعنی حدودا ۲ ساعت برای هر فیلم.

۲. این دستگاه دارای سیستم اختصاصی تلویزیون های شیائومی است.

تصویر خوب باید همراه با صدای خوبی ارائه شود. ویدیو پروژکتور mi 150 از سیستم اسپیکرهای سفارشی بهره می برد که برای تلویزیون های هوشمند شیائومی (Mi TV) ساخته شده و قدرت بالا با فرکانس دو برابر و اسپیکرهای دوگانه دارد. این پروژکتور به طراحی لوله صوتی معکوس منحصر به فردی مجهز است و از رمزگشایی دوگانه و DTS پشتیبانی دارد به نحوی که می توان تجربه صوتی و تصویری در حد سینما را در خانه داشت.

۳. این دستگاه دارای ریموت کنترل استاندارد و مدرن است.

ریموت کنترل این دستگاه طراحی استاندارد و مدرنی دارد. این ریموت علاوه بر حفظ عملکرد کنترل اصلی تلویزیون های Mi TV ارگونومی خوبی داشته و جمع و جور به نظر می رسد. از این رو در هر نقطه ای از منزل می توان ویدیو پروژکتور را کنترل کرد.

۴. این دستگاه به الترا شورت ترو با نصب و تنظیم انعطاف پذیر مجهز است.

با توجه به این که نصب و راه اندازی پروژکتور یکی از چالش های کاربران می باشد امکان نصب و تنظیم راحت یکی از قابلیت های بسیار محبوب میان خریداران به شمار می رود. این ویدیو پروژکتور هم با ویژگی های گسترده اش قابلیت نصب و راه اندازی آسانی برای کاربران به ارمغان دارد. نسبت پرتاب کوتاه ۰.۲۳۳:۱ این پروژکتور به معنی قابلیت نمایش تصاویر از فاصله خیلی نزدیک به پرده نمایش می باشد.

در حقیقت برای داشتن تصویر بزرگ ۱۰۰ اینچی تنها کافی است پروژکتور را در فاصله ۲۴ سانتی متری از پرده نمایش بگذارید. در ضمن گفتنی است اگر تصاویر با امواج همراه شوند کاربر می تواند از طریق قابلیت هایی نظیر زوم و تصحیح زاویه تصویر بسیار راحت به تصویری کامل و بی نقص دست یابد. ویدیو پروژکتور مذکور الترا شورت ترو، در فاصله ای خیلی نزدیک تصویر را بسیار بزرگ نمایش می دهد.

۵. این دستگاه به اسپیکر بلوتوثی مجهز است.

حضور دو اسپیکر داخلی در این ویدیو پروژکتور از دیگر جذابیت های آن به شمار می رود که نیاز به اسپیکر اضافی را رفع می کند. این دو بلندگوی ۱۵ واتی با پشتیبانی از تکنولوژی دالبی تمام فضای اتاق را پوشش می دهند و صدای واضح و بلندی را ارائه می دهد. البته این دستگاه به بلوتوث داخلی مجهز است و می توان توسط آن ها به اسپیکرها و هدفون های سازگار متصل گشت.

۶. این دستگاه داری وایرلس داخلی می باشد.

در جهان امروز استفاده از کابی اتصال نوعی ضعف محسوب می شود. از این رو شرکت شیائومی با تعبیه وای فای در ویدئو پروژکتور mi 150 کار را برای استفاده کنندگان آسان کرده است. به این ترتیب با حضور وایرلس داخلی می توان به راحتی به گوشی های هوشمند، تبلت یا لپ تاپ ها به آن وصل شده و محتوا را با سایز ۱۵۰ اینچ نمایش داد.

۷. این دستگاه  از اتصالات و پورت های متعددی دارد.

ویدئو پروژکتور mi 150 از بهترین و کاربردی ترین پورتهای ممکن برخوردار است و هنگامی امکان اتصال بی سیم به دستگاه نبود می توان از درگاه های USB, HDMI و LAN محتوا را به نمایش گذاشت. البته این پروژکتور سه پورت HDMI دارد و هیچ محدودیتی برای اتصال ندارد. در ضمن هر چند شیائومی Mi 4K دارای بلوتوث برای اتصال به اسپیکرها می باشد ولی کاربران امکان اتصال به اسپیکرهای فاقد بلوتوث با استفاده از جک هدفون ۳.۵ میلی متری را نیز دارند.

۸. این دستگاه دارای منبع نوری با عمر طولانی می باشد.

طول عمر منبع نوری پروژکتور تاثیر فراوانی در هزینه های جانبی و نگهداری آن دارد. این دستگاه جهت کاهش هزینه ها به لامپ بسیار بادوامی مجهز است که دارای ۲۵۰۰۰ ساعت عمر مفید است. این طول عمر لامپ هم در مصرف انرژی صرفه جویی می کند و هم هزینه های جانبی برای تعمیر یا تعویض لامپ را کاهش می دهد و امکان استفاده تا سالیان متمادی را به ارمغان می آورد.

در پایان قابل ذکر است این ویدیو پروژکتور به پردازنده ۱.۵ گیگاهرتزی ۴ هسته ای کورتکس A53 مجهز است که همراه با رم ۲ گیگابایتی DDR3 و مموری ۱۶ گیگابایتی عرضه می شود تا کمک نماید که نسخه استوک اندروید TV 8.1 را اجرا کند. Assistant integration در اختیار شما قرار می گیرد تا بتوانید اپلیکیشن ها را توسط پلی استور نصب کنید. این قابلیت های هوشمند و ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری سبب جذابیت بیشتر ویدیو پروژکتور شیائومی مدل mi 150 نسبت به دیگر پروژکتورها شده است.

برای آشنایی با تلویزیون شیامی ۴s و  پلی استیشن ۴ پرو می توانید از این مطالب دیدن کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *