دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

نحوه مشاهده رمز وای فای در ویندوز ۱۰

  • حکیمه فهیمی
  • ۳ مهر ۱۴۰۰
  • ۰

اگر از اتصال وای فای در رایانه یا لپ تاپ خود که مجهز به ویندوز ۱۰ هستند، استفاده می کنید، ولی رمز آن را فراموش کرده اید و به دنبال روشی برای بازیابی پسورد وای فای هستید در این مطلب به شما می گوییم چطور می توانید خیلی راحت رمز وای فای خود را در ویندوز ۱۰ مشاهده کنید.

چنانچه از اتصال وای فای برای بهره گیری از اینترنت در سیستم خود با ویندوز ۱۰ استفاده می کنید اما رمز عبور آن را به خاطر نمی آورید و ذهن شما بسیار درگیر این موضوع است نگران نباشید در ادامه این مطلب با روش ساده و آسان مشاهده و بازیابی رمز وای فای در ویندوز ۱۰ آشنا خواهید شد.

 مشاهده و بازیابی رمز وای فای در ویندوز ۱۰

همانطور که می دانید اتصال به اینترنت از طریق وای فای در رایانه و لپ تاپ ها روز بروز گسترش می یابد، چرا که به کابل شبکه یا اتصال کابلی نیاز نداشته و راحتترین روش بهره گیری از اینترنت است. از آنجا که برای اتصال وای فای باید رمز عبور آن را وارد کنید ممکن است برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که رمز آن را به خاطر نیاورده و فراموش کنید.

این موضوع بسیار ناراحت کننده بوده و ذهن شما را درگیر به یاد آوردن رمز وای فای می کند. حتما به دنبال روشی برای پیدا کردن و بازیابی رمز عبور هم بوده اید. ما در این مطلب قصد داریم شما را با یک روش ساده و آسان مشاهده و بازیابی رمز وای فای در ویندوز ۱۰ آشنا نماییم. به خاطر این که هنگام اتصال سیستم به وای فای گزینه ای وجود دارد که از طریق آن به شکل خودکار در شبکه وصل می شوید و هر بار به وارد کردن پسورد نیاز ندارید که این گزینه احتمال فراموش کردن رمز عبور وای فای را بالا می برد.

هنگامی که به یک شبکه وای فای اتصال دارید ولی رمز عبور را فراموش کرده اید به تنظیمات شبکه مراجعه و مراحل زیر را دنبال کنید.

۱. ابتدا در نوار ابزار روی نماد network راست کلیک نموده و گزینه open network and sharing center را انتخاب کنید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

۲. سپس روی change adapter settings کلیک نمایید.

۳. در این مرحله روی شبکه wi-fi کلیک راست کرده و از لیست کشویی گزینه status را انتخاب نمایید.

۴. در پنجره جدیدی که باز می شود wireless properties را انتخاب نمایید.

۵. بعد روی برگه security کلیک نمایید.

۶. اکنون تیک کنار show characters را انتخاب نمایید تا رمز کنار وای فای نمایش داده شود.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *