دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

عجایب هفتگانه اوکراین و شگفتی های دیدنی این کشور را بشناسید

  • محدثه خاکشور
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۰
  • ۰

عجایب هفتگانه اوکراین لیستی از هفت جاذبه ی دیدنی است که از سایر جاذبه های این کشور معروف تر و چشم نواز و زیباتر می باشند. البته قدمت و تاریخ بالای آنها نیز قابل توجه است.

حتما همه ی شما با عجایب هفتگانه آشنایی دارید. پس حتما می دانید که عجایب هفتگانه ی جدیدی نیز علاوه بر عجایب هفتگانه ی قدیم داریم. اما جالب تر اینکه هفتگانه ای نیز در کشور اوکراین دارا هستیم. برای آشنایی بیشتر با عجایب هفتگانه اوکراین در این مطلب همراه ما باشید.

آشنایی با عجایب هفتگانه اوکراین

معرفی عجایب هفتگانه اوکراین

کشور اوکراین واقع در اروپای شرقی است که شهر «کبف» بزرگترین شهر و پایتخت آن می باشد. اوکراین با سایر کشورهای مجارستان، لهستان، اسلوواکی، روسیه، بلاروس دارای مرز مشترک است. آب و هوای آن در فصول مختلف، متفاوت می باشد. به طوری که در تابستان ها هوای آن گرم و در زمستان ها هوای آن سرد است. با توجه همین موضع می توان زمان مناسب برای سفر به این کشور و بازدید از جاذبه های گردشگری آن را بهار و تابستان دانست. بعد از هم پاشیده شدن کشور روسیه، اوکراین پس از کشور روسیه بزرگ ترین ارتش را در اروپا دارد. گفتنی است که زبان روسی در این کشور به میزان بالایی مورد استفاده قرار می گیرد. بنای فرهنگی و تاریخی، عجایب هفتگانه اوکراین را تشکیل می دهند که در سال ۲۰۰۷ در یک مسابقه با همین نام برگزیده گردیدند.

در مطلب فوق مراتب آشنایی شما عزیزان را با کشور اوکراین فراهم کردیم. در ادامه ی مطلب نیز می خواهیم تا شما را با هفت عجایب دنیا آشنا سازیم.

بازدید از عجایب هفتگانه اوکراین

 

۱- پارک سوفیسکی

پارک ملی سوفیفسکی در سال ۱۹۷۶ در شهر اومان و استان چرکاسی بنا گردید. پارک نامبرده به وسیله ی فردی به اسم استانیسلاو یوتوتسکی (فرمانده نظامی لهستانی) برای همسر خود به نام سوفیا (زنی خوش چهره و زیبا) بنا کرد. که به همین خاطر هم به این اسم نامگذاری گردید. سوفیا یک بانو با نژاد یونانی بود که طبق استنادات در طراحی برخی از قسمت ها با طرح های اسطوره ای یونانی دخیل بوده است.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

عجایب هفتگانه اوکراین

در این پارک قسمت های زیبای بسیاری مانند باغ سنگی، آبشارها، استخر را دارا می باشد که به واسطه ی آنها از مشهورترین پارک های هنری در دنیا به شمار می رود.

عجایب هفتگانه اوکراین

۲- کلیسای پچرسک لاورا کیف

کلیسای باستانی مسیحی ارتدکس واقع در شهر کیف می باشد. این بنا در لیست میراث تاریخی یونسکو واقع شد که از اصلی ترین و کهن ترین کلیساهای کشور اوکراین و شرق اروپا می باشد.

معرفی و بازدید از عجایب هفتگانه اوکراین

در این کلیسا آثار معماری خاص و شکوهمندی وجود دارند که توانایی جلب توجه افراد را دارا می باشد. از جمله ی مهمترین قسمت های دیدنی آن می توان به برج ناقوس صومعه اشاره داشت.

معرفی هفت عجایب کشور اوکراین

۳- شهر کامیانتس پودیلسکیی

در سمت غربی اوکراین کشوری دارای ۱۰۰ سال قدمت، شهری به نام کامیانتس پودیلسکیی وجود دارد. در این شهر شاهد معماری و فرهنگ دوران های گوناگون و مردمان گوناگون مانند ارامنه و لهستان می باشید. از شاخص ترین بخش های این شهر،  قلعه باستانی قرون وسطایی به شمار می رود که در قلب شهر واقع شده است. اجرای فستیوال های هنری و فرهنگی زیادی مانند رقابت های ماشین سواری، کنسرت های موسیقی نیز در این شهر همه ساله توریست های بسیاری را به این کشور جذب می کند.

عجایب هفتگانه اوکراین از جاذبه های زیبا و تماشایی این کشور

۴- جزیره خورتیتسیا

در رودخانه دنیپر جزیره ی بزرگی به نام «خورتیتسیا» با منظره ای خاص واقع شده است. همچنین برج و بارویی که در بین آن واقع شده است موجب شده تا در لیست هفت عجایب اوکراین جای بگیرد. در پیرامون این قلعه باستانی بسیار محکم شهر شکل گرفته و گسترش پیدا نمود. تن این جزیره را درخت های صنوبر و بلوط می پوشانند که منظره چشم نوازی به وجود آورده است.

شناخت و آشنایی با عجایب هفتگانه اوکراین

۵- شهر تاریخی خرسونس

شهر باستانی خرسونس در ساحل های شمالی دریای سیاه واقع رد کشور اوکراین قرار دارد. قدمت این شهر به قرن ۵ ام قبل از میلاد باز می گردد که به وسیله ی یونانی ها ایجاد گردید. اما پس از آن فرهنگهای بیزانسی، یونانی، رومی به آن نفوذ نمود.

عجایب هفتگانه کشور اوکراین

بناهای اصلی شهر خرسونس آمفی تئاتر و عبادتگاهی یونانی می باشد. این شهر که به «پمپئوی اوکراین» معروف می باشد در فهرست عجایب هفتگانه اوکراین و در لیست میراث جهانی یونسکو واقع شده است.

بازدید از هفت عجایب کشور اوکراین

۶- صومعه ی سنت سوفیا

این صومعه در شهر کیف اوکراین واقع شده که از مکان های دیدنی و چشم نواز کشور اوکراین به شمار می رود. در سالهای ۱۰۱۱ – ۱۰۳۷ بود که پایه های این صومعه به وسیله ی «ولادیمیر بزرگ» بنا گردید. سبک معماری به کار رفته در این بنا، سبک بیزانس می باشد که موجب شده تا به عنوان یک بنای باستانی و مطرح اوکراین شناخته گردد. البته سبک اولیه آن «بیزانس» بوده که در طی سالیان تغییرهای چشمگیری در آن ایجاد شده و به سبک باروک مبدل گردیده است.

بازدید از عجایب هفتگانه اوکراین

از جمله معماری های فوق العاده ی آن می توان به نقاشی ها و موزاییک کاری ها اشاره داشت. این صومعه نخستین بنایی بود که در لیست میراث جهانی ثبت گردید.

آشنایی با عجایب هفتگانه اوکراین

۷- قلعه خوتین

اغلب در هر سرزمینی بخواهید آثار تاریخی و گردشگری آن را نام برده و معرفی کنید، قطعا قلعه ها را در فهرست خود خواهید داشت. در رابطه با کشور اوکراین نیز به همین صورت می باشد. خوتین نام یکی از قلعه های این کشور که در بندر رودخانه دنیستر واقع شده است از عجایب هفتگانه اوکراین به شمار می رود.

در سال ۱۳۵۲ به منظور هدف های نظامی و دفاعی ایجاد این قلعه شروع گردید که جهت روبرو شدن با بلای طبیعی طوفان و همچنین محافظت از دارایی های شاهان و شاهزاده ها به کار گرفته می شد. در حال حاضر این قله باستانی به عنوان جاذبه ای گردشگری در اوکراین شناخته می گردد.

آشنایی با هفت عجایب اوکراین

از اینکه تا انتهای این مطلب همراه آرگا بودید، بی نهایت قدردان و متشکریم. امیدواریم مورد توجه و پسند شما عزیزان واقع شده باشد. همچنین در پایان می توانید برای افزودن بر آشنایی و اطلاعات خود در رابطه با سفر به کیف اوکراین و همچنین راهنمای جامع سفر به اوکراین، مکان های دیدنی اوکراین بر روی آن کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *