دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

روستای کلوان منطقه خوش آب و هوا و ییلاقی استان البرز

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۹ شهریور ۱۴۰۰
  • ۰

روستای کلوان یکی از مناطق زیبا و بکر در استان البرز است. این روستا دارای چشم اندازهای بسیار زیبایی می باشد و برای علاقه مندان مورد توجه است. در این روستا می توانید از جاذبه های تاریخی همچون حمام قدیمی و چشم اندازهای طبیعی همچون رودخانه آن دیدن نمایید. در این مقاله نیز با جاذبه های دیگری از آن آشنا می شوید.

کلوان روستایی با جاذبه های طبیعی ویژه خود می باشد. این روستا از جذابیت های گردشگری زیادی برای علاقه برخوردار می باشد. این دهکده توریستی یکی از مناطق خوش آب و هوا و ییلاقی در استان البرز و شهر کرج می باشد. این دهکده در فاصله ۷ کیلومتری از روستای سیرا قرار گرفته است، و در نزدیکی آن نیز قله ناز و  قله کهار واقع شده است. طبیعت بکر این دهکده موجب شده تا به یکی از مقاصد گردشگری برای تهرانی ها تبدیل شود. این روستا از جاذبه های طبیعی منحصر به فردی برخوردار می باشد. چشمه های این روستا از چشمه های آب معدنی هستند و دارای املاح زیادی هستند.

رودخانه کلوان

روستای کلوان استان البرز

آشنایی با اقوام گوناگون ایرانی یکی از تجربه های جذاب برای هر گردشگری می باشد. در نقاط مختلفی از ایران اقوام گوناگون با گویش های متنوع هستند، که ویژگی های فرهنگی خاص خود را دارند. آشنایی با زندگی روستایی در مناطق البرز نیز می تواند تجربه ای جدید برای شما باشد. این روستا با جاذبه های طبیعی متنوع خود محل مناسبی برای گشت و گزار و تفریح می باشد. با استراحت در این منطقه و لذت بردن از مناظر بسیار زیبای آن می توانید تجربه های جدیدی از سفرهای خود کسب کنید.

طبیعت کلوان

این روستای خوش آب و هوا از نظر موقعیتی بسیار مناسب است. نزدیک بودن چالوس از شمال غربی و و شهر کرج از دیگر نواحی موجب اهمیت آن شده است. این روستا امروزه یکی از مناطق تفریحی نزدیک به کلان شهر می باشد. این روستا از مهم ترین مکان های دیدنی البرز می باشد.

درباره طبیعت کلوان چه می دانید؟

این منطقه خوش آب و هوا و ییلاقی در استان البرز از جذابیت های طبیعی بسیار زیادی برخوردار است. نزدیک بودن دهکده به کوه های کهار موجب جذابیت بیشتر شده است، زیرا در این ارتفاعات از چشم اندازهای زیباتری می توانید دیدن نمایید. در روزهای داغ تابستان که آفتاب به تندی می تابد در این دهکده می توانید یک هوای مطبوع را نفس بکشید، زیرا سایه کوه های کهار بر روی روستا افتاده، و مانع از تابش مستقیم نور می شود.

روستای زیبای کلوان

  •  آرون گروپس

با رسیدن فصل بهار و روییدن شکوفه های بهاری شما می توانید چشم اندازهای ویژه تری از این مناطق را مشاهده کنید. در این منطقه گونه های مختلفی از درختان کشت می شود. درختان گیلاس، سیب که در فصل شکوفه های زیبایی دارند، طبیعت این منطقه را دو چندان می کنند. طراوت و زیبایی روستای کلوان همیشه پا برجا است، و شما می توانید در فصل های مختلفی از سال از مناظر زیبای آن دیدن کنید.

در ارتفاعات این منطقه و دامنه های کوهستان گونه هایی از گل های وحشی و درختان بلند دیده می شود. این روستا دارای چشم اندازهای بی نظیری است، به ویژه در فصل بهار و تابستان که می توانید زیبایی های بیشتری از آن را مشاهده کنید. برای برخی از علاقه مندان نیز فصل پاییز و زمستان می تواند زمان مناسبی برای سفر باشد، زیرا در این فصل ها می توانند تجربه های جدیدتری از سفر به یک منطقه ییلاقی داشته باشند. این روستا از مکان های دیدنی چالوس می باشد که مقصد بسیاری از گردشگران تهرانی است.

کلوان را بشناسید

تماشای رودخانه میان روستا:

یکی از تجربه های جذاب در سفر به این منطقه بازدید از مناظر زیبای روستایی است. با وارد شدن به بخش میانی روستا می توانید رودخانه ای که در طی مسیر قرار دارد، مشاهده کنید. این رودخانه در فصل بهار پر آب تر است. حجم آب های این منطقه در فصل بهار نیز دو برابر می شود. این روستا دارای چند رودخانه است؟ این روستای دیدنی دارای دو رودخانه می باشد. یکی از رودخانه ها ویژه مصرف آب شرب مردمان دهکده است، و رودخانه دیگر مصرف کشاورزی دارد، و از این طریق بخش مهمی از نیازهای کشاورزی مردمان این منطقه را تامین می کند.

نعمت و فراوانی در این روستا به قدری زیاد است، که ساکنین این دهکده برای فشار نیامدن به لوله های آب برای ساعاتی شیر آب را باز می گذارند. این دو رودخانه بخش مهمی از نیازهای مردمان روستای کلوان را تامین کرده است، و در بخش های مختلف مصارف خانگی و کشاورزی موجب رونق زندگی آن ها شده است.

طبیعت کلوان

ارتفاعات سرسبز روستا:

بخش مهمی از زیبایی های این روستا را ارتفاعات سرسبز آن تشکیل می دهند. در دامنه های کوه شاهد زیبایی های بیشتری از این مناطق هستید، همچنین می توانید چشم اندازهای تابستانی زیبایی از آن را مشاهده کنید. این روستا از نظر گردشگران زیادی مورد توجه واقع شده است. با توجه به اینکه هر یک از ساکنین روستا برای خود باغ هایی برای کشت و کار دارند، همین موضوع موجب سرسبزی و رونق بیشتر روستا شده است.

یکی از گونه های گیاهی فراوان در این روستا گیاه شیور است. این گیاه در اغلب دامنه های کوهستانی منطقه دیده می شود. لازم به ذکر است که رشد این گیاه موجب خسارات زیادی به مردمان این منطقه شده است، زیرا با خوردن این گیاه توسط دام ها آمار مرگ و میر آن ها بیشتر شده است.

این روستا که توسط درختان بلند قامتی احاطه شده است، می تواند مکان مناسبی برای تفریحات آخر هفته ای شما باشد. چشم اندازهای این روستا بسیار دیدنی و قابل توجه است، و شما می توانید با زیبایی های بیشتری از این روستا آشنا شوید.

دهکده کلوان

مکان های دیدنی روستا:

روستای کلوان دارای جاذبه های توریستی بی نظیری است. این روستا جاذبه های تاریخی زیادی را در خود جای داده است. آسیاب قدیمی یکی از جاذبه های تاریخی در این روستا است، که قدمتی چندین ساله دارد. حمام قدیمی نیز با معماری ویژه ای که دارد، یکی دیگر از مکان های دیدنی و تاریخی در این روستا است. این حمام به نوعی با فرهنگ مردمان این دهکده گره خورده است.

مناطق زیبای سپیدگل و نوبند از بخش های مختلف این روستا هستند. در این مناطق می توانید از زیبایی های دیگری بازدید نمایید. این دو منطقه نمونه هایی از معماری خانه های روستایی را به تصویر می کشند. اغلب این خانه ها با استفاده از گل و چوب ساخته شده اند. این روستا به دلیل نزدیکی به شهر کرج از مهم ترین مکان های دیدنی کرج محسوب می شود، که در حومه واقع شده است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *