دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

رفع مشکل حذف شدن آیکون باتری لپ تاپ

  • حکیمه فهیمی
  • ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
  • ۰

در سیستم عامل ویندوز آیکون ویژه ای برای نمایش وضعیت باتری در نوار تسک بار حضور دارد ولی ممکن است متوجه شوید که این آیکون در سیستم شما حذف شده است نگران نباشید در این مطلب با چند روش رفع مشکل حذف شدن آیکون باتری لپ تاپ آشنا خواهید شد.

یکی از مواردی که هنگام استفاده از لپ تاپ باید به آن توجه کرد، مدیریت باتری می باشد و در سیستم عامل ویندوز آیکون ویژه ای برای نمایش سطح وضعیت باتری در نوار تسک بار گنجانده شده است. ولی ممکن است آیکون باتری حذف شده باشد در ادامه مطلب با چند روش رفع مشکل حذف شدن آیکون باتری لپ تاپ در خدمت شما عزیزان هستیم.

چند روش رفع مشکل حذف شدن آیکون باتری لپ تاپ

مدیریت باتری لپ تاپ یکی از موارد مهم در هنگام استفاده از آن می باشد، چرا که در غیر این صورت ممکن است در یک جلسه کاری مهم یا سخنرانی با اتمام باتری، سیستم خاموش شده و با دردسر روبرو شوید. همانطور که می دانید در سیستم عامل ویندوز برای نمایش وضعیت باتری آیکون ویژه ای در نوار تسک بار(یا سمت راست منوی استارت) گنجانده شده که با کلیک روی آن می توانید نور صفحه یا میزان مصرف انرژی لپ تاپ را کم یا زیاد کنید. در ضمن با مراجعه به این آیکون از میزان شارژ باقی مانده باتری لپ تاپ مطلع می شوید.

اما در مواردی ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که آیکون باتری لپ تاپ حذف شده و با ریستارت کردن لپ تاپ نیز بازنگردد. در این حالت دیگر شما نمی توانید به راحتی درصد باتری سیستم را مشاهده کنید نگران نباشید در این مطلب از آرگا قصد داریم شما را با چند روش رفع مشکل ناپدید شدن آیکون باتری لپ تاپ آشنا نماییم. ممکن است آیکون باتری پنهان یا غیرفعال شده باشد. با استفاده از روش هایی که در ادامه به آن ها اشاره می شود، می توانید این آیکون را بازگردانید. تا پایان مطلب همراه ما باشید.

۱. ممکن است باتری لپ تاپ از نظر فیزیکی از دستگاه جدا شده باشد از این رو نخست باتری لپ تاپ را بررسی کنید که به درستی اتصال دارد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

۲. در گام بعدی احتمال دارد آیکون باتری جابجا شده باشد. بنابراین روی فلش رو به بالای تسک بار کلیک کرده(show hidden icons) تا آیکون های مخفی این قسمت را مشاهده نمایید.

چنانچه آیکون باتری در این قسمت بود به راحتی با موس این آیکون Drag and Drop را نمایید و به جای قبلی اش در تسک بار برگردانید. ولی اگر آیکون باتری در این قسمت نبود روش های بعدی را طی کنید.

۳. بر روی هر قسمتی از تسک بار راست کلیک نموده و گزینه Taskbar setting را انتخاب کنید.

در پنجره گشوده شده به پایین صفحه بیایید و به تنظیمات select which icons appear on the taskbar بروید.

چنانچه با این کار نیز همچنان مشکل حذف شدن آیکون باتری لپ تاپ وجود دارد روش های بعدی را دنبال کنید.

۴. در ویندوز ۸ برای حل این مشکل در قسمت خالی تسک بار کلیک راست نموده و بعد در قسمت properties گزینه Turn system icon on or off را انتخاب نمایید. در این صفحه همه آیکون های موجود در سیستم را مشاهده می کنید و شما کلید مقابل power را روشن کرده و روی ok کلیک کنید.

۵. در ویندوز ۱۰ برای رفع مشکل حذف شدن آیکون باتری لپ تاپ گزینه Taskbar settingرا انتخاب نموده یا در قسمت تنظیمات(settings) به بخش personalizition رفته و taskbar instead را انتخاب کنید.

در این صفحه گزینه Turn system icon on or off را برگزینید.

در این صفحه همه ایکون ها را مشاهده نموده و هر موردی را که انتخاب کنید در گوشه صفحه نمایش داده خواهند شد. یکی از این آیکون ها، آیکون مرتبط با باتری می باشد.

۶. در ویندوز ۷ با کلیک راست روی نوار تسک بار به قسمت properties  رفته و در بخش notification area کلید… customize را انتخاب نمایید.

بعد روی گزینه Turn system icon on or offکلیک کنید. برای فعال کردن از لیست کشویی مقابلش on را انتخاب و سپس روی ok کلیک کنید.

۷. در ویندوز xp به قسمت تنظیمات رفته و در تب advanced گزینه always show icon on the taskbar را انتخاب کنید.

۸. در مواقعی ویندوز با فرض اجرا روی دسکتاپ، آیکون باتری را در قسمت تسکبار نمایش نمی دهد و باید این آیکون را به آن اضافه نمود. برای این کار از Device manager کمک بگیرید.

برای شروع Device manager را اجرا کنید. یا روی پی سی راست کلیک کرده و با انتخاب manage روی Device manager کلیک کنید.

در ادامه از منوی action در بالای صفحه روی گزینه scan for hardware changes کلیک کنید.

سپس در Device manager روی بخش Batteries کلیک کنید.

اطمینان حاصل کنید که Microsoft acpi -compliant control method battery و Microsoft ac adapter در قسمت باتری حضور دارند.

در ادامه در Device manager باتری را انتخاب کرده و روی Microsoft acpi -compliant control method battery و Microsoft ac adapter کلیک راست کنید و آن را غیرفعال نمایید و مجددا روی آن ها کلیک نموده و این بار روی enableکلیک کنید. سپس در درایورها کلیک راست نموده و unistall کنید. بعد از ریستارت سیستم درایور آن را نصب کنید.

پس از مطالعه کامل این مطلب برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه آموزش کامپیوتر می توانید به این لینک مراجعه نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *