دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه بیسکویت شیشه ای خوشمزه و فانتزی

  • محدثه خاکشور
  • ۲ مهر ۱۴۰۰
  • ۰

با آرگا همراه باشید تا در این مطلب طرز تهیه بیسکویت شیشه ای را آموزش ببینید. بلکه بتوانید بر دانش آشپزی خود و تجربه پخت بیسکویت ها اضافه کنید.

بیسکویت شیشه ای نوعی بیسکویت فانتزی با طعمی دوست داشتنی است که به آسانی قابل پخت در منزل می باشد. ظاهر زیبا و تو دل بروی آن پیش از طعم بی نظیرش توجه مهمانان را در هر مهمانی به خود جلب می کند. در این مطلب برای آشنایی با طرز تهیه بیسکویت شیشه ای همراه آرگا باشید.

بیسکویت ها همچون بیسکویت عروسکی و بیسکویت مرمری از جمله خوردنی های خوشمزه ای است که مواد اصلی آن آرد می باشد. تنوع بالایی از بیسکویت ها می توانند به عنوان دسر و میان وعده تهیه شده و برای پذیرایی در مراسم و مهمانی های مختلف انتخاب و به کار گرفته شود. یکی از این بیسکویت های خوشمزه که البته شکلی اشتها برانگیز دارند، بیسکویت فانتزی می باشد. چگونگی شکل آن(قلبی، ستاره ای و … ) کاملا مطابق با سلیقه ی شما است.

آموزش طرز تهیه بیسکویت شیشه ای با طعم دوست داشتنی

مواد لازم

  • ۱ پیمانه شکر
  • ۱۵۰ گرم کره
  • ۲/۵ پیمانه آرد
  • ۱ عدد تخم مرغ
  • ۱/۴ قاشق چای خوری وانیل
  • میزان لازم آبنبات رنگی ریز شده

طرز تهیه بیسکویت شیشه ای خوشمزه

بیسکویت شیشه ای می تواند حسابی کودکان را سر ذوق بیاورد. با پخت آن به عنوان عصرانه ای دوست داشتنی می توانید آنان را خوشحال کنید.

ابتدا در اولین مرحله از طرز تهیه بیسکویت شیشه ای آبنبات های رنگی را باز نموده و هر یک را جدا جدا درون پلاستیک های فریزر کوچک بگذارید. با کمک یک وسیله مناسب(بیفتک کوب) آبنبات ها را به صورتی که پودر نگردند، مقداری ریز کنید. بعد آبنبات ها را در کناری قرار دهید و به دنبال تهیه خمیر بروید.

اموزش دستور تهیه بیسکویت شیشه ای

درون یک کاسه شکر، کره را ترکیب کرده و با استفاده از همزن برقی و یا دستی آن را به هم بزنید تا یکدست گردد. بعد تخم مرغ ها را دانه دانه به آن بیفزایید و به خوبی هم بزنید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

طرز پخت بیسکویت شیشه ای

سپس عصاره وانیل را به مواد اضافه کنید، آرد را آرام آرام به مواد افزوده و با استفاده از همزن آن را به هم بزنید تا به خوبی ترکیب گردند(سرعت همزن باید پایین باشد).

آموزش طرز تهیه بیسکویت شیشه ای

خمیر به دست آمده باید به گونه ای باشد که به دست نچسبد. خمیر را روی هم جمع نموده، مستطیل بسازید. خمیر مستطیلی را درون پلاستیک فریزری بپیچید و برای ۱ ساعت درون یخچال بگذارید.

آشنای با طرز تهیه بیسکویت شیشه ای

حالا خمیر را از یخچال خارج ساخته و به ۳ بخش قسمت نمایید. ۱ بخش آن را بر روی سطح کار خود گذاشته و ۲ بخش دیگر را درون یخچال بگذارید. کمی آرد بر روی سطح ریخته و خمیر به دست آمده را به ضخامت تقریبا ۱/۵ اسنتی متر پهن نمایید.

آشنایی با روش تهیه بیسکویت شیشه ای

قالب ستاره ای و یا هر شکل دیگری با اندازه بزرگ (تقریبا ۳/۵ اینچی) را انتخاب کرده و با استفاده از آن خمیر بیسکویت را قالب بزنید. در نهایت کف سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و همه ی خمیرهای قالب زده شده را درون سینی فر قرار دهید.

با قالبی کوچک تر از قالب انتخاب شده اما با همان طرح(ستاره) میان بیسکویت های ستاره ای را ببرید. خمیرهایی که از این خمیر به دست می آید را جمع کرده و دوباره بر روی سطح کار باز کرده و قالب بزنید.

اموزش روش تهیه بیسکویت شیشه ای

پس از به پایان رسیدن خمیرها، میان بیسکویت ها را با استفاده از آبنبات های رنگی پر نمایید. پس از تمام شدن مرحله ی قالب زدن، سینی خمیرها را برای یک ربع ساعت تا بیست دقیقه درون یخچال بگذارید. فر را بر روی درجه ۱۷۵ درجه سانتی گراد تنظیم نمایید تا در این فرصت گرم گردد.

پس از گذشت مدت زمان ۱۵ الی ۲۰ دقیقه سینی حاوی خمیرها را که سفت و سرد شده اند را برای ۱۰ – ۱۵ دقیقه درون فر قرار دهید. پخت این بیسکویت ها به گونه ای است که باید بیسکویت ها پخته شده و آبنبات های داخل آن آب شوند.

سپس بعد از این زمان سینی فر را از فر بیرون آورید اما از سینی جدا نکنید. زمان بدهید تا بیسکویت ها در همان جا سرد شده، شکل بگیرد.

دو بخش دیگر خمیرها را نیز از یخچال بیرون آورده و به همین صورت، مراحل را به ترتیب برای آن ها نیز انجام دهید.

اموزش طرز تهیه بیسکویت شیشه ای خوشمزه

نکات طلایی پخت بیسکویت شیشه ای

  • در صورت تمایل می توانید از انواع قالب های دیگر غیر از قالب ستاره بهره ببرید.
  • در صورت استفاده از کره، نمک اضافه نکنید.
  • چنانچه در خمیر هر یک از بیسکویت ها، سوراخی به وجود بیاورید, شما می توانید پس از طبخ بیسکویت های شیشه ای را به شکل آویزهای خوردنی درست کنید.
  • در تهیه این بیسکویت می توان از ۲ قالب هم شکل و هم طرح اما با اندازه های متفاوت استفاده کرد.
  • شکل زیبای این بیسکوییت در کنار طعم عالی موجب شده تا به عنوان شیرینی مخصوص عید و مهمانی ها به کار گرفته شود.

آموزش طرز پخت بیسکویت شیشه ای

بیسکویت ها را می توان از انواع دسر و نوعی نان به شمار آورد که دارای محبوبیت بالایی در نقاط مختلف می باشد. از جمله آنها می توان به بیسکویت شیشه ای اشاره داشت که آموزش طرز تهیه آن را مطالعه نمودید. برای آشنایی با انواع بیسکویت می توانید بر روی لینک کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *