دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آشنایی با انواع ماسک شکلات تلخ برای پوست صورت

  • سحر هودانلویی
  • ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
  • ۰

استفاده از بسیاری از ماسک های طبیعی در طی روز می تواند به درمان بسیاری از امراض پوستی و ایجاد طراوت و شادابی آن منجر گردد. در ادامه این بخش مجله آرگا با ما همراه شوید تا انواعی از ماسک شکلات را برای پوست های خود مطالعه نمایید.

به طور کلی شکلات از دیگر خوراکی های بسیار بی نظیر و خوشمزه به شمار می‌آید که افراد اعم از کوچک و بزرگ به آن علاقه‌مند هستند.  شکلات را می توانید علاوه بر مصرف تفریحی و روزانه به عنوان درمان برخی از امراض پوستی نیز استفاده نمایید. در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا چندین ماسک شکلات تلخ را به شما معرفی نماییم.

به طور کلی استفاده از ماسک شکلات می تواند پوستی شفاف و درخشان را به شما هدیه نماید که پس از استفاده یک الی دو بار می توانید نتایج شگفت انگیز آن را شاهد شوید.

ماسک شکلات چگونه تهیه می گردد

معرفی انواع ماسک شکلات

  • بهبود خشکی پوست

برای درمان خشکی پوست با کمک شکلات تلخ می‌ توانید ماسک گفته شده را در ادامه مطلب تهیه نمایید.

مواد مورد نیاز:

  1. شکلات تلخ
  2. عسل
  3. ماست
  4. موز

در این روش بایستی یکی از موز های رسیده را در درون ظرف به طور کامل نرم نمایدو سپس یک قاشق غذاخوری شکلات تلخ آب شده را به همراه یک قاشق غذاخوری ماست و یک قاشق چای خوری عسل ترکیب نمایید. پس از آن که مواد گفته شده را با یکدیگر ترکیب کرده و آن را به روی صورت اعمال نمایید و پس از آن که خشک شد با آب ولرم بشویید.

برای درمان خشکی پوست می تواند در طی هفته ای یک الی دو بار از این ماسک استفاده نمایید.

  • درمان آکنه

مواد مورد نیاز:

  1. پودر کاکائو
  2. پودر دارچین
  3. عسل

در این روش از تهیه ماسک شکلات بایستی یک الی دو قاشق غذا خوری پودر کاکائو را در ظرفی بریزید و سپس مقداری پودر دارچین به همراه یک قاشق غذا خوری عسل با آن بیافزاید. تمام موارد گفته شده را با یکدیگر ترکیب نمایید تا زمانی که خمیر نرمی به دست آید.

  •  آرون گروپس

اگر ماسک شما مقداری سفت بود می توانید مقدار کمی آب به آن اضافه نمایید. در آخر بایستی ماسک تهیه شده را در ۲۰ دقیقه روی پوست صورت خود بگذارید و سپس با آب ولرم بشویید. قابل ذکر است که برای درمان آکنه پوست می توان در طی هفته یک الی دو بار از آن استفاده نمایید.

ماسک شکلات چیست

  • لایه برداری پوست

مواد مورد نیاز:

  1. شکلات تلخ
  2. شکر قهوه ای
  3. نمک دریا
  4. شیر یا آب

در تهیه این ماسک نیز بایستی ۲ الی ۳ تکه از شکلات تلخ را ذوب نمایید. سپس یک قاشق چای خوری نمک دریا را به همراه دو قاشق غذاخوری شکر قهوه ای به شکلات ذوب شده اضافه نمایید و پس از آن مقدار کمی شیر یا آب به مواد اضافه نمایید، تا مقداری خمیری گردد.

حالا آن را در طی ۱۵ دقیقه بر پوست صورت خود بمالید و سپس با آب ولرم بشویید. برای لایه برداری با استفاده از این ماسک می توانید هر ۱۰ روز یک بار آن را اعمال نمایید.

  • درخشانی پوست صورت

مواد مورد نیاز:

  1. شکلات تلخ
  2. جو دوسر
  3. عسل
  4. ماست

در این روش از تهیه ماسک شکلات بایستی ۲ تکه از تخته شکلات تلخ را ذوب نمایید و پس از آن که خنک شد، یک قاشق غذاخوری عسل را به همراه دو قاشق مربا خوری جو دوسر و یک قاشق غذاخوری ماست به آن اضافه نمایید.

تمامی مواد را در درون ظرف با یکدیگر ترکیب کرده و آن را بر روی صورت و گردن خود در طی ۱۵ دقیقه اعمال نمایید. در صورت مشاهده نتیجه می‌ توانید هر هفته یک بار آن را تکرار نمایید.

نحوه تاثیر گذاری ماسک شکلات

  • پاکسازی پوست

مواد مورد نیاز:

  1. پودر کاکائو
  2. پودر خاک رس
  3. آب لیمو
  4. روغن نارگیل
  5. ماست

در این روش از تهیه ماسک به درون ظرف ۲ قاشق غذا خوری پودر خاک رس را به همراه یک قاشق غذا خوری پودر کاکائو ترکیب نمایید و پس از آن یک قاشق چایی خوری آبلیمو را به همراه یک قاشق چای خوری روغن نارگیل بدان اضافه نمایید. سپس مقدار کمی ماست به آن ها اضافه کرده و تمام مواد را با یکدیگر ترکیب نمایید.

ماسک تهیه شده را در طی ۱۵ دقیقه بر روی پوست خود اعمال نمایید و در صورت تمایل می توانید در طی هفته یک مرتبه از آن استفاده نمایید.

فواید استفاده از این نوع ماسک

قابل به ذکر است که استفاده از ماسک شکلات تلخ می تواند تاثیرات مثبت بسیاری برای سلامتی پوست در پی داشته باشد. قابل به ذکر است که این خوراکی خوشمزه دارای کاتچین و پلی فنول می باشد. همچنین به طور کلی این ترکیبات آلی شکلات را به یکی از آنتی اکسیدان های بسیار قوی مبدل کرده است.

همچنین قابل ذکر است که شکلات تلخ از عصاره بذر کاکائو به دست آمده است و طی مطالعات انجام شده این چنین بدست آمده است که این دانه های مغذی بسیار از میوه های فصل خواص دارویی را دارا هستند. از این رو در ادامه این مطلب به معرفی برخی از فواید درمانی شکلات تلخ برای شما عزیزان پرداخته ایم.

آبرسانی پوست با ماسک شکلات

  • آبرسانی پوست صورت و تغذیه آن

به طور کلی شکلات تلخ حاوی چربی های بسیار موثر است که از این رو پوست های خشک و کم آب را به خوبی تغذیه می نماید. علاوه بر آن این نرمی و لطافت پوست را به تمامی افراد باز خواهد گرداند. گفتتنی می‌باشد که به طور شگفت انگیزی استفاده از این نوع ماسک می تواند پوستی با طراوت و درخشان به شما هدیه دهد.

  • از بین بردن رادیکال های مضر

به طور کل رادیکال های آزاد از اساسی‌ ترین آسیب های پوستی به شمار می آیند. استفاده از ماسک شکلات تلخ می تواند بسیاری از این رادیکال‌ ها را از روی پوست از بین ببرد و با تأثیرات آسیب زدایی آن به خوبی مبارزه نماید.

در صورتی که پوست شما دچار آسیب‌ های شده باشد آنتی اکسیدان‌های موجود در این خوراکی می‌تواند به بازسازی پوست شما بپردازد.

  • جلوگیری از پیری زودرس

از اساسی ترین عوامل به وجود آورنده از بین رفتن کلاژن پوست و ایجاد چین و چروک می‌توان به استرس اشاره کرد. در طی مطالعات انجام شده این چنین مشخص شد که مصرف کاکائو در پایین آوردن سطوح هورمون های استرس زا بسیار تاثیر گذار است. همچنین همان طور که افزایش هورمون های استرس می تواند به بروز پیری زودرس پوست بیانجامد، بایستی با مصرف این خوراکی و تهیه ماسک های آن هر چه زودتر به فکر پیشگیری از پیری زودرس پوست خود باشید.

  • جوان کننده پوست

همچنین قابل ذکر است که این خوراکی به علت کافئینی که در آن موجود است می تواند گردش خون را در پوست تسریع بخشد و از این رو بسیاری از مواد مغذی و حیاتی سلول‌ های پوست توسط ماسک شکلات تلخ تامین می گردد. همچنین قابل به ذکر است که کاکائو دارای بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی می باشد که در ایجاد طراوت و جوانی پوست تاثیر گذار هستند.

آیا ماسک شکلات تاثیری هم برای پوست دارد؟

  • مراقبت از پوست در برابر اشعه های مضر ماورا بنفش

همچنین قابل ذکر می باشد که شکلات تلخ از پوست در برابر نور خورشید مراقبت می نمای. فلاونول های موجود در شکلات می تواند از پوست افراد در برابر اشعه مضر uv مراقبت نماید که در نهایت سبب بالا رفتن سطوح هیدراتاسیون و افزایش جریان خون در پوست می گردد. همچنین در پایان گفتنی می باشد که وجود آنتی اکسیدان در این خوراکی می‌تواند از پوست در برابر آفتاب سوختگی و قرمزی نیست محافظت نماید.

  • بهبود آماس پوستی

همچنین ویتامین و مواد معدنی موجود در شکلات تلخ در فرایند های جایگزینی برای رشد سلول های پوستی بسیار تاثیرگذار هستند. تامین مواد مغذی پوست از طریق ماسک شکلات موجب ارتقا و رشد سلول های پوستی می گردد. همچنین عصاره کاکائو می تواند به بهبود آماس های پوستی بپردازد. طی آزمایشات انجام شده این چنین مشخص شد که پلی فنول های موجود در عصاره کاکائو موجب کاهش التهاب و نشانه های آلرژیک پوستی می گردد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *