دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه خورش گوشت و قارچ با طعم دلپذیر

  • محدثه خاکشور
  • ۲۳ شهریور ۱۴۰۰
  • ۰

خورش گوشت و قارچ، خورشی خوشمزه می باشد که می توان به روش های مختلفی آن را تهیه نمود. یکی از این گوناگونی ها گوشت به کار رفته در آن است. شما کدبانوهای گل می توانید از گوشت چرخ کرده و یا چوشت تکه ای بهره ببرید.

خورش گوشت و قارچ را می توان یکی از مقوی ترین خورش ها به حساب آورد. چرا که دو مواد با ارزش غذایی بالا قارچ و گوشت را در ترکیبات خود جای داده است. این خورش علاوه بر مقوی بودن دارای طعمی بی نظیر نیز می باشد. در این مطلب طرز تهیه خورش گوشت و قارچ را به صورت مرحله به مرحله آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه خورش گوشت و قارچ به روشی آسان

در دنیای خورش ها شاهد کلی تنوع هستید. خورش های ایرانی همچون خورش کرفس، خورش قیمه و خورش فسنجان، خورش قورمه سبزی در این میان توانسته اند بیشترین محبوبیت را از آن خود نمایند. اگر دقت کرده باشید در تمامی این خورش ها گوشت قرمز به کار رفته است. گوشت در اغلب خورش ها مواد اصلی تشکیل دهنده می باشد، هرچند برخی خورش ها همچون خورش گوجه و بادمجان نیز وجود دارند که گوشت قرمز در آن به کار نمی رود. یکی دیگر از خورش ها تهیه شده با گوشت، خورش گوشت و قارچ می باشد که در این مطلب دستور پخت آن را یاد خواهید گرفت. این خورش عالی می تواند همانند خوراک قارچ فوق العاده باشد.

مواد  لازم

  • ۳۰۰ گرم قارچ
  • ۱۵ عدد آلو بخارا
  • ۴ قطعه گوشت خورشتی
  • ۱ عدد پیاز
  • ۱ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
  • مقدار کافی زردچوبه
  • ۱ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده
  • مقدار کافی فلفل و نمک

آموزش طرز پخت خورش گوشت و قارچ

طرز تهیه خورش گوشت و قارچ با طعم به یاد ماندنی

این خورش را می توان به دو صورت تهیه نمود، ۱- با استفاده از گوشت چرخ کرده ۲- با استفاده از گوشت تکه ای خورشتی. در ادامه آرگا قصد دارد دستور پخت این خورش با گوشت تکه ای را برای شما عزیزان به شرح در آورد. در صورتی که با کمبود زمان مواجه هستید و می خواهید زود و بلافاصله خورش گوشت و قارچ را تهیه نمایید، می توانید به جای استفاده از گوشت تکه ای از گوشت چرخ کرده بهره ببرید.

در اولین مرحله نخست پیاز را ریز کرده و درون قابلمه ای همراه مقداری روغن تفت بدهید. پس از اینکه پیازها نرم شد، می توانید گوشت را به آن بیفزایید. گوشت را نیز با پیاز کمی دیگر تفت بدهید تا گوشت نیز تغییر رنگ داده و پخته گردد.

سپس کمی زردچوبه، رب گوجه فرنگی، فلفل و نمک را به ترکیب گوشت و پیاز اضافه کرده و به خوبی تفت بدهید. کمی نیز آب به آن اضافه کنید تا گوشت با استفاده از شعله ی ملایم پخته گردد. بعد آلوها را به مدت ۳۰ دقیقه درون آب بخیسانید و سپس بپزید.

در این مرحله از طرز تهیه خورش گوشت قارچ باید قارچ ها را به خوبی شسته و پس از کشیدن شدن آب آنها، به صورت ورقه ای نازک خرد می کنیم. بعد قارچ های اسلایس شده را درون تابه ای بزرگ بریزید و بی استفاده از روغن با استفاده از حرارت ملایم آن را تفت بدهید.

  •  آرون گروپس

پس از گذشت چند دقیقه و به هم زدن قارچ ها به طور مرتب، کمی کره به قارچ ها درون تابه  بیفزایید و مجددا پشت سرهم و با استفاده از شعله ی بالا آن را تفت بدهید.

حواستان باشد نباید این مدت تفت دادن با حرارت بالا زیاد طول بکشد، زیرا رد این صورت قارچ ها آب داده و جمع می شوند. سپس بعد از پخته شدن گوشت، آلوی طبخ شده و قارچ را به گوشت درون قابلمه بیفزایید.

آنگاه به منظور جلوگیری از سیاه شدن و خوش رنگ تر شدن رنگ خورش می توانید ۱ قاشق غذاخوری زعفران دم شده را در آن بریزید. پس از افزودن مواد، خورش را تقریبا برای ۳۰ دقیقه بر روی شعله ی متوسط قرار دهید تا مراحل جا افتادن خورش طی شود.

در این مرحله گوشت پس از پخته شدن و جا افتادن خورش گوشت و قارچ آن را درون ظرفی مناسب مانند دیس بکشید. در نهایت همراه برنج میل نمایید.

آموزش شیوه ی تهیه خورش گوشت و قارچ

نکات طلایی تهیه خورش گوشت و قارچ

  • این خورش را می توانید با گوشت مرغ تهیه نمایید. خورش قارچ و گوشت مرغ یکی از خورش های خوش طعم می باشد.
  • می توانید برنج را آبکش و یا به صورت کته تهیه نمایید. سپس خورش را همراه آن میل کنید.
  • میزان کم آب و یا پرآب بودن آن بسته به ذائقه و سلیقه شما می تواند متفاوت و متغیر باشد.

آموزش طرز تهیه خورش گوشت و قارچ به روشی آسان

در این مطلب طرز تهیه خورش گوشت و قارچ آموزش داده شد که یکی از خورش های مقوی و لذیذ به شمار می رود. این غذا را برای وعده های غذایی اصلی و همچنین دورهمی ها و مهمانی ها می توانید از آن برای پذیرایی بهره ببرید. همچنین برای افزودن هنر آشپزی خود با انواع خورشت می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *