دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

دیدنی های سالوادور شهر بندری کشور برزیل

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۸ شهریور ۱۴۰۰
  • ۰

شهر سالوادور یکی از شهرهای مهم در آفریقا است شهری با جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار زیبا که می توانید از زیبایی های آن دیدن نمایید این شهر توریستی چشم اندازهای طبیعی زیادی را به خود اختصاص داده است. از مهم ترین دیدنی های شهر سالوادور می توان به کلیسا جامع آن و سواحل بکر و زیبایی که دارد اشاره کرد.

سالوادور یکی از شهرهای بندری پر جاذبه است که مرکز استان باهیا می باشد. این شهر پهناور با جاذبه های بسیار زیبایی که دارد در شمال شرقی برزیل واقع شده، این شهر توریستی اولین پایتخت حکومتی در دوران استعمار پرتغالی ها بوده است. در سه قرن اخیر نیز این منطقه یکی از مراکز تجارت برده بوده است. سالوادور مهد فرهنگی و تاریخی در آمریکای جنوبی است و با وجود جذابیت هایی که دارد می تواند یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری برای علاقه مندان باشد. شما در سفر به این شهر می توانید تجربیات بسیار زیادی داشته باشید و در این بخش نیز با جاذبه ها و دیدنی های سالوادور آشنا می شوید.

جاذبه های شهر سالوادور

تاریخ تاسیس این شهر به ۱۵۴۹ میلادی باز می گردد، این شهر اکثریت جمعیت آفریقا را در خود جای داده بود و تاثیرات فرهنگی در مردمان این منطقه هنوز پابرجا است. شما برای آشنایی با دیدنی های شهر سالوادور می توانید سفری به این منطقه داشته باشید و از نزدیک چشم اندازهای زیبایی از آن را مشاهده کنید.

دیدنی های سالوادور را بشناسید

در زمان پایتخت بودن سالوادور این شهر یکی از سکونتگاه های اشراف زاده و محل قرار گرفتن اداره های دولتی بوده است. این شهر تنها با ساحل ۸۵ متر فاصله دارد و این یکی از ویژگی های منحصر به فرد شهر سالوادور برای گردشگران است. این شهر دارای محله های مختلفی می باشد، اما یکی از مشهورترین محله های آن محله پلورینیو است که متعلق به قرن ۱۷ و ۱۸ میلادی می باشد که در آن زمان باشکوه ترین بناها را در این محله ساخته اند. ساختمان هایی با معماری های بسیار زیبا و چشم نواز بسیاری از این ساختمان ها در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند. در ادامه این بخش شما علاقه مندان می توانید با دیدنی های بیشتری از سالوادور آشنا شوید و اطلاعات گردشگری بیشتری را درباره آن کسب کنید.

جاذبه ها و دیدنی های سالوادور

این شهر زیبا از مکان های دیدنی آفریقا برای گردشگران است شهری که یکی از پایتخت های مهم در این منطقه بوده است و امروزه به عنوان یک شهر توریستی مورد توجه قرار می گیرد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

آسانسور بالای شهر سالوادور:

یکی از بخش های جذاب شهر قمست های بالا و پایینی آن است که به وسیله خیابان های شیب دار به یکدیگر وصل شده اند یکی از معروف ترین این بالابرها آسانسور کابلی است که به طرز فوق العاده ای به یک جلوه و نمای شهر تبدیل شده است.

ساخت این بنا به سال ۱۹۳۰ میلادی باز می گردد و بخش های مهمی از شهر را به یکدیگر متصل کرده است. شما با استفاده از آن می توانید دید خوبی به قسمت های دیگر شهر داشته باشید. چند ساختمان قرن هفده که در این بخش ها مشاهده می کنید دارای معماری زیبا هستند. کاخ سفیر ریو برانکو نیز در میان این ساختمان ها قرار دارد.

دریای سالوادور

سواحل سالوادور:

این سواحل از مناظر فوق العاده ای برخوردار می باشند و یکی دیگر از مهم ترین دیدنی های سالوادور برای گردشگران به شمار می آیند. این شهر یک بندر است و جاذبه های طبیعی زیادی را نظیر این سواحل در خود جای داده است.

این شهر دارای شبه جزیره ای می باشد که موجب جدا شدن بندر و اقیانوس شده است هم ساحل این خلیج و هم ساحل اقیانوس می تواند مکان مناسبی برای پیاده روی باشد زیرا پوشیده از شن است. این مکان برای پیک نیک و تفریح گزینه مناسبی می باشد و محلی های آن نیز تعطیلات خود را در این منطقه می گذرانند. این سواحل از مناطق محافظت شده و برای شنا کردن بسیار مناسب هستند.

دریاچه سالوادور

کلیسا جامع سالوادور:

این کلیسا متعلق به یسوعیون و در سال های ۱۶۰۴ تا ۱۶۵۶ ساخته شده است. نمایی که از این کلیسا می بینید با استفاده از سنگ های پرتغالی ساخته شده اند. داخل این بنا نیز سبکی همانند باروک های قرن ۱۸ دارد در قسمت سمت چپ این بنا نیز هنرهای زیبایی از معماری آن را مشاهده می کنید. این کلیسا که یکی از زیارتگاه های مهم است که دارای معماری باروکی می باشد. سقف های آن با استفاده از پنل های نقاشی مزین شده است. همچنین کاشی کاری هایی که در این بنا وجود دارد از زیبایی های منحصر به فردی برخوردار می باشد.

کلیسا جامع سالوادور

سائو فرانسیسکو:

سالوادور با جاذبه های فرهنگی و تاریخی خود در میان علاقه مندان شناخته شده است. این شهر دارای بناهای تاریخی مختلفی می باشد که از جمله آن ها می توان به کلیساهای تاریخی اشاره کرد که در آن واقع شده اند و از زیبایی های زیادی برخوردار می باشند. کلیسای سائو فرانسیسکو بنایی است که قلب زیباترین کلیساهای جهان می باشد.

نمای بسیار زیبایی که در این بنا می بینید از معماری منحصر به فردی برخوردار می باشد. چوب های به کار برده شده در این بنا با استفاده از طلا زینت کاری شده اند به همین دلیل این بنا در طی حمله های تاریخی مختلف مورد سوء قصد قرار می گرفته است. کلیسای سائو فرانسیسکو در سال ۱۶۸۶ بازسازی و مرمت شده اکنون بینایی که می بینید یک بنای نوساز است این کلیسا به قدری دارای جذابیت می باشد که از سوی علاقه مندان زیادی مورد توجه است.

دیدنی های سالوادور

با معرفی یکی از دیدنی های آفریقا می توانید درباره این قاره شگفت انگیز اطلاعات بیشتری کسب کنید. قاره ای که با وجود تنوع زیستی خود ارزشمند است این قاره و کشور برزیل می تواند مقصد بسیاری از ماجراجویان باشد. شما نیز اگر قصد ماجراجویی دارید با سفر به سالوادور می توانید تجربه های جدیدی کسب کنید. این شهر تاریخی دارای محله های قدیمی زیبایی است که دارای ساختمان های لاکچری هستند. این ساختمان ها از قرن ۱۷ باقی مانده اند و یکی از معروف ترین این بناها کاخ سلطنتی است. همچنین کلیسای جامع واقع در این شهر نیز از معماری زیبایی برخوردار است.

این شهر دارای شرایط آب و هوایی مناسبی است به دلیل قرار داشتن اقیانوس و دریا در این نزدیکی هوا دارای کمی رطوبت است در اطراف این شهر چشم اندازهای زیبایی از صخره ها و تپه های مرتفع وجود دارد که پوشیده از گیاهان هستند. همچنین دارای سواحل بکر با چشم اندازهای زیبا است.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *