دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

جرم گیری ماشین ظرفشویی با ۸ مرحله ساده

  • منصوره رمضان زاده
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۰
  • ۰

تمیزکاری و جرم گیری ماشین ظرفشویی یکی از اقدامات مهمی می باشد که به منظور کارایی بهتر و مراقبت مناسب و همچنین عمر طولانی این نوع وسیله برقی بایستی هر چند مدت توسط خانم های خانه دار انجام گیرد و در این رابطه می توان از روش های کاربردی و موثر در این زمینه کمک گرفت.

یکی از مشکلات خانه داری که به نوعی دغدغه بسیاری از خانم ها می باشد تمیز کردن وسایل مختلف آشپزخانه است که هر کدام از آن ها نحوه و روش شستشوی مخصوص به خود را داشته و می توان با بهره گیری از بهترین راهکارهای موجود در این زمینه وسایل و سرویس آشپزخانه را به بهترین نحو تمیز و مراقبت نمود. در همین زمینه سعی داریم در این مطلب به منظور یادگیری شما عزیزان نحوه و روش صحیح جرم گیری ماشین ظرفشویی را آموزش دهیم.

طریقه جرم گیری ماشین ظرفشویی

از جمله وسایل برقی پرکاربرد و پرطرفدار در محیط آشپزخانه استفاده از ماشین ظرفشویی بوده که در سبک ها و مدل های مختلف در بازار ارائه می شود. با توجه به این که این وسیله به منظور شستشوی ظروف کثیف مورد استفاده قرار می گیرد بنابراین هر چند وقت نیاز است که به تمیز کردن و جرم گیری ماشین ظرفشویی بپردازید چرا که در بیشتر اوقات چربی و انواع آشغال و ذرات غذا در بخش های مختلف بدنه این دستگاه باقی می مانند و نیاز به تمیزکاری دارند.

طریقه تمیز کردن و جرم گیری ماشین ظرفشویی

بهتر است بدانید که تمیزکاری ماشین ظرفشویی از کم شدن کارکرد دستگاه و انسداد مجراهای جریان شستشو ممانعت خواهد کرد. این نوع عمل در حقیقت دربردارنده حذف ذرات مواد غذایی، تفاله های صابون شستشو و کم شدن مقدار آهک انباشته شده در بدنه دستگاه می باشد.

با توجه به این که کلیه راه های تخلیه و آب پاش ماشین ظرفشویی همچون سیفون زیر سینک ظرفشویی با گذشت زمان جرم و رسوبات می گیرند در نتیجه سرویس دهی و جرم گیری و ضدعفونی کردن ماشین ظرفشویی کار مهمی می باشد. این عمل را می توانید خودتان به راحتی در منزل انجام داده و پس از هر ۳۰ الی ۴۰ بار استفاده از آن یا هر ۳ ماه یک بار آن را جرم گیری نمایید. ماشین ظرفشویی در صورتی که خیلی کثیف باشد ممکن است بوی بدی به وجود آورد و همینطور پروسه شستشو را با سرعت کندی انجام دهد یا حتی به خوبی کار نکند. همچنین می توان گفت عمل جرم گیری موجب جلوگیری از رشد قارچ ها و باکتری ها خواهد شد.

طریقه درست تمیزکاری ماشین ظرفشویی

مرحله اول پاکسازی ماشین ظرفشویی

در این مرحله ابتدا درجه حرارت آب را بررسی نمایید. مناسب ترین دما برای تمیزکاری و ضدعفونی بدنه داخلی ماشین ظرفشویی تقریبا ۴۹ درجه می باشد. برای تنظیم این دما تنها کافی است انگشت خود را در آن فرو برده و در صورتی که قادر بودید بیشتر از دو ثانیه انگشت خود را درون آن نگه دارید احتیاج است که دما را کمی بالا ببرید تا به درجه حرارت مناسب برسد.

مرحله دوم

در این گام ماشین ظرفشویی خود را خاموش کرده و بعد فیلتر آن را در آورید. در مدل های جدید که امروزه تولید می شوند به جای استفاده از فیلتر، استوانه ای جدا شونده در قسمت پایینی دستگاه تعبیه شده که در زمان شستشو ظروف مواد غذایی که شاید بر روی ظروف بمانند درون آن حبس شده و با تخلیه کردن آن خیلی راحت می توان از کم شدن کارکرد دستگاه و بروز بوی ناخوشایند در داخل دستگاه جلوگیری نمود. بدین ترتیب تنها کافی است آن را جداسازی نموده و با استفاده از آب و مواد شوینده به طور کامل پاکسازی و جرم گیری نماید. سعی کنید عمل پاکسازی را در آخر هفته انجام دهید تا شاهد کارایی بیشتر دستگاه خود باشید بعد از اتمام کار فیلتر را در محل اصلی اش نصب نمایید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

طریقه تمیز کردن ماشین ظرفشویی

مرحله سوم

در مرحله بعدی محیط داخلی دستگاه خود را بررسی نمایید. فضای پایینی قفسه ها بخصوص محلی که نزدیک به منطقه تخلیه آب می باشد را با دقت زیادی بازرسی نمایید و در صورت احتیاج آن را پاکسازی نمایید. این مرحله در واقع مهمترین مرحله پاکسازی ماشین ظرفشویی به حساب می آید.

مرحله چهارم

سعی کنید برای تمیزکاری دستگاه ظرفشویی مواد شوینده صنعتی بکار نبرید. با کمک یک پارچه و یا یک تکه اسفنج نم دار می توانید خیلی راحت محیط داخلی دستگاه را تمیز نمایید. شوینده های صنعتی همچون کف صابون ها امکان دارد قطعات مختلف دستگاه را از وضعیت آکبند در آورد و موجب شل شدن قسمت پیچ و مهره آن ها و کم شدن عمر دستگاه می شود. بدین منظور بهتر است از ترکیباتی همچون سرکه سفید و نمک و آبلیمو در این زمینه استفاده نمایید.

پاکسازی ماشین ظرفشویی به صورت مرحله به مرحله

مرحله پنجم

در این گام بایستی به از بین بردن رسوبات آهکی و سختی های موجود در آب که به شکل ذره های سفید رنگ بر روی جداره داخلی و سوراخ های آب پاش قرار گرفته اند بپردازید چرا که انباشته شدن این رسوبات در دراز مدت موجب انسداد سوراخ ها و فیلتر ماشین ظرفشویی و در نهایت کدر و تیره شدن ظروف موردنظر می گردند. به منظور انجام این کار تنها لازم است از سرکه سفید استفاده نموده و خیلی راحت رسوبات را از آن ها بیرون آورید.

مواد مناسب جرم گیری دستگاه ظرفشویی

مرحله ششم

در صورتی که تمایل به استفاده از شوینده های صنعتی دارید بهتر است که از انواع باکیفیت و مناسب آن در زمان شستن ظروف و همینطور پاکسازی فضای دستگاه استفاده نمایید. با این عمل ضمن افزایش کارایی دستگاه میزان عمر و ماندگاری آن نیز افزایش خواهد یافت.

مرحله هفتم

در این مرحله بایستی دقت داشته باشید که حتما قبل از گذاشتن ظروف درون فضای ماشین ظرفشویی به طور کامل تمیز باشند زیرا عدم پاکیزگی موجب گیر افتادن ذراتی همچون خلال دندان، استخوان ها، هسته های زیتون و یا حتی برچسب های ظروف تازه خرید شده در فضای فیلتر خواهد شد حتی امکان دارد ظرفی در زمان شستشو دچار شکستگی شود در این مواقع شاید احتیاج باشد که فیلتر را عوض کرده تا در عملکرد درست دستگاه ممانعتی ایجاد نکند.

نحوه جرم گیری ماشین ظرفشویی

مرحله هشتم

بهترین کار این است که قبل از آغاز پاکسازی ماشین ظرفشویی کلیه گزینه های دستگاه خود را به درستی بشناسید چرا که با بهره گیری از آن ها می توانید خیلی راحت ماندگاری دستگاه خود را افزایش داده و از به وجود آمدن مشکلات مختلف بر روی دستگاه جلوگیری نمایید.

انواع مواد مناسب برای پاکسازی دستگاه

همچنان که قبلا گفته شد بهتر است که از مواد شوینده طبیعی و مناسب همچون سرکه برای از بین بردن بو و لکه های فضای داخلی دستگاه بهره مند شوید. برای این کار تنها لازم است یک فنجان سرکه را در قسمت بالایی دستگاه ظرفشویی بپاشید و در قسمت پایینی آن یک فنجان جوش شیرین بریزید و صبر کنید دستگاه آغاز به کار نماید، قطعا در زمان کمی نظاره گر تمیزی و حذف بوهای ناخوشایند آن خواهید شد. به منظور تمیزکاری و حذف رسوبات داخلی دستگاه نیز می توانید از آب پرتغال که در تاثیر بسیاری داشته استفاده نمایید.

طریقه پاک کردن ماشین ظرفشویی در منزل

در این مطلب به معرفی مراحل تمیز کاری و جرم گیری ماشین ظرفشویی به طور کامل پرداختیم که امیدواریم نهایت استفاده را از آن برده باشید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *