دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

اصول مهم برای اتو زدن پارچه های مختلف

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب شما را با اتو کردن پارچه های مختلف آشنا خواهیم کرد و نکات بسیار ارزشمندی را در اختیارتان قرار می دهیم تا بتوانید با استفاده از آن ها بدون نگرانی لباس هایتان را اتو کنید.

راهنمای اتو زدن پارچه های مختلف به شما کمک می کند تا بدون آسیب دیدن لباس هایتان آن ها را اتو کنید و از تمیز بودن و مرتب بودن آن ها لذت ببرید. در ادامه شما را با نحوه صحیح اتو کشیدن لباس ها با پارچه های متفاوت آشنا خواهیم کرد.

    نحوه اتو کردن لباس ها

اتو زدن پارچه های مختلف

هر پارچه ای با توجه به جنس خاصی که دارد روش اتوکشی مختلفی نیز دارد. قبل از این که لباس های خود را اتو کنید بهتر است یک سری کار ها را انجام دهید. این کار ها عبارت اند از :

  • آماده کردن میز اتو
  • جدا کردن لباس های مختلف
  • آماده کردن اتو
  • آماده کردن یک پارچه سفید تمیز

پارچه پنبه ای

این نوع پارچه ها را باید با استفاده از یک اتوی دستی اتو کنید. این نوع اتو ها دمای بسیار کم هم دارند و می توانند بدون سیب دیدن پارچه را صاف کنند. برای اتو کشی بهتر می توانید از یک پارچه تمیز استفاده کنید و آن را حتما بر روی لباس قرار داده و لباس را اتو کنید. اگر پارچه برای صاف شدن نیاز به بخار و یا آب داشت می توانید از بخار و یا آبپاش اتو استفاده کنید.

پارچه کتان

بهتر است این نوع پارچه ها را زمانی که نم دار هستند اتو کنید. پارچه های کتان عمدتا دچار چروک های بسیار زیادی می شود و برای پیشگیری از این کار بهتر است آن را روی چوب لباسی زده و در حمام آویزان کنید تا بیش تر چروک هایش به طور طبیعی از بین برود.

نحوه اتو زدن پارچه ابریشمی

  •  آرون گروپس

پارچه های پشمی

لباس های پشمی را باید با درجه بسیار کم اتو کنید. بهتر است قبل از اتو کشی این لباس ها را برعکس کنید و آن ها را کمی نم دار کنید تا مشکلی برای آن ها پیش نیاید. اگر می خواهید از آسیب های بسیار زیاد پیشگیری کنید باید قبل از اتو کشیدن یک پارچه ساده را روی آن ها بریزید.

پارچه پلی استر

این نوع پارچه ها را باید زمانی که کمی نم دار می باشند اتو کنید. اگر لباس های خشک را می خواهید اتو کنید باید از اسپری آب استفاده کنید. سعی کنید برای این لباس ها نیز از حرارت بسیار کم اتو استفاده شود. سعی کنید از بخار اتو برای پارچه های پلی استر استفاده نکنید زیرا این کار منجر به آسیب دیدن پارچه های پلی استر خواهد شد.

پارچه مخمل

این نوع پارچه ها دارای حساسیت بسیار زیادی می باشند و برای اتو کشی آن ها باید تنها از بخار آب استفاده کنید. اگر نمی توانید این کار را انجام دهید باید سعی کنید اتو کشیدن این لباس ها را به خشک شویی بسپارید تا آسیبی به آن ها وارد نشود.

پارچه های کشمیر

این نوع پارچه ها را نباید در خانه اتو کنید بلکه باید از خشک شویی استفاده کنید زیرا شما نحوه درست اتو کشیدن این نوع لباس ها را نمی دانید و یک اشتباه در حین اتو کشی می تواند مشکلات فراوانی را با خود به همراه داشته باشد.

اتو زدن پارچه های مختلف

پارچه های توری

اتو زدن پارچه های مختلف مشکلات خاصی دارد و شما باید نحوه درست انجام این کار را بلد باشید در غیر این صورت ممکن است آسیب های بسیار زیادی به آن ها وارد کنید و دیگر نتوانید از آن ها استفاده کنید. پارچه های توری ظریف می باشند و برای صاف شدن نیاز به حرارت بسیار بالایی ندارند. می توانید برای اتو کشیدن این پارچه ها از دمای بسیار کم اتو استفاده کنید و حتی بهتر است از محافظ اتو نیز برای این کار بهره بگیرید.

لباس های نایلونی

اگر لباس هایی از جنس نایلون دارید باید سعی کنید اصلا آن ها را اتو استفاده نکرده و اگر نیاز به این کار بود باید از اتو با حرارت کم و بدون بخار آب استفاده کنید.

پارچه های ساتن

سعی کنید برای اتو کردن پارچه های ساتن از کم ترین درجه اتو استفاده کنید. اگر دوست دارید این کار را بدون آسیب دیدن پارچه انجام دهید بهتر است یک پارچه از جنس تترون روی آن انداخته و در نتیجه حرارت را بالا ببرید تا بتوانید سریع تر آن را اتو کنید.

نحوه اتوکردن لباس های ساتن

پارچه اکریلیک

این نوع پارچه نیز از حساسیت بالایی برخوردار می باشد و باید آن را با حرارت ملایم و خشک استفاده کنید. این پارچه ها را باید از داخل اتو کنید و سعی کنید از یک اسپری آب نیز کمک بگیرید.

پارچه لنین

پارچه های لنین حساسیت بسیار زیادی ندارند و شما می توانید با استفاده از پشت و رو کردن آن ها را به راحتی و بدون دردسر اتو کنید.

لباس های ابریشمی

لباس هایی که از جنس ابریشم می باشند باید بعد از شستشو و در حالی که کمی نم دار هستند اتو شوند. سعی کنید این لباس ها را قبل از اتو کردن برعکس کنید و از روی چپ آن ها را اتو کنید. این کار ساده باعث می شود که از آسیب دیدن آن ها پیشگیری کنید.

لباس های ریون

معمولا اگر بعد از شستشو این لباس ها را به خوبی و مرتب روی بند پهن کنید نیازی به اتو کردن پیدا نمی کنند ولی با این حال اگر نیاز به اتو داشتند می توانید از پارچه محافظ استفاده کرده و لباس های ریون را به خوبی اتو کنید. نکته بسیار مهمی که درباره اتو کشی این لباس ها لازم است تا آن ها را بدانید این است که نباید در حین اتو کشیدن لباس ها را بکشید زیرا باعث گشاد شدن و بد شکل شدن آن ها خواهد شد.

نکات مهم اتو کشی

نکات بسیار مهم اتو کشیدن

اگر این نکات را به خاطر داشته باشید می توانید لباس های خود را بدون آسیب دیدگی اتو کنید. نکات مهم اتو کشیدن به شما کمک می کند تا به راحتی و بدون خطر سوختگی اتو و خراب شدن آن ها را مرتب کنید و از تمیز بودن آن ها لذت ببرید.

  • لباس هایی که از جنس استات، ریون، ابریشم و پشم می باشند را باید با کم ترین درجه حرارت اتو کنید.
  • لباس های نخی، پنبه ای و پلی استر را باید با دمای متوسط اتو کنید و بهتر است پارچه های مختلف را تنها با اتو دستی که درجه حرارت آن ها دامنه بیش تری دارد اتو کنید.
  • قبل از اتو کشیدن بهتر است یک اسپری آب در کنار خود بگذارید و زمانی که لباس ها خیلی خشک بودن برای نم دار کردنشان از آن استفاده کنید.
  • لباس هایی که دارای بافت درشت می باشند را باید از طرف چپ آن ها اتو کنید.
  • سعی کنید همه لباس ها را قبل از اتو کردن برعکس کنید.
  • برای اتو کردن لباس های پشمی حتما از یک پارچه محافظ استفاده کنید.
  • لباس هایی که دارای طرح چاپی می باشند باید به صور غیر مستقیم اتو شوند در غیر این صورت طرح چاپی آسیب می بیند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *