دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرز تهیه کباب نرگسی با طعم متفاوت و دلچسب

  • محدثه خاکشور
  • ۲ شهریور ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب قصد داریم شما را با آموزش طرز تهیه کباب نرگسی که یک کباب محبوب افغانی نیز هست سورپرایز نماییم. امیدواریم مورد توجه شما علاقمندان به آشپزی قرار بگیرد.

کباب یا کوفته نرگسی را می توان از جمله غذاهای خوشمزه و البته محبوب افغانی به شمار آورد. دستورهای پخت متفاوتی برای طبخ این کباب و یا به بیانی کوفته وجود دارد. انواع کوفته ها همچون کوفته پنیری، کوفته هلو و کوفته نرگسی را شما می توانید بنا به ذائقه و همچنین در دسترس بودن هر یک از گوشت های گوساله، گوشت گوسفندی و یا حتی گوشت مرغ این غذاهای عالی را تهیه نمایید. برای آشنایی با طرز تهیه کباب نرگسی در این مطلب همراه آرگا باشید.

آموزش شیوه ی تهیه کباب نرگسی

کبابی افغانی به نام کباب نرگسی وجود دارد که طعم و مزه ای محبوب و دوست داشتنی دارد. درست است که این غذا متعلق به کشور افغانستان می باشد, اما طرفداران زیادی در سایر کشورها از جمله خود ایران دارد. این کباب و یا به نوعی کوفته را می توان از غذاهای ملل این کشور دانست.

مواد لازم

  • ۱ عدد پیاز
  • ۶ حبه سیر
  • ۶ عدد تخم مرغ آب پز
  • ۳۰۰ گرم گوشت مرغ چرخ شده
  • ۵۰ گرم سبزی گشنیز تازه
  • تخم گشنیز و زردچوبه مقدار کافی
  • فلفل سیاه و نمک مقدار کافی

اموزش شیوه ی تهیه کباب نرگسی از کباب های معروف و محبوب

طرز تهیه کباب نرگسی خوشمزه

در اولین مرحله تخم مرغ ها را درون یک قابلمه همراه با مقداری آب سرد بر روی حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشد. توجه داشته باشید باید آب سرد باشد. تخم مرغ ها را پس از پخته شدن(به صورت سفت) از روی حرارت برداشته و آب روی آن را بکشید. پس از سرد شدن پوشت گرفته و درون یخچال قرار دهید تا به خوبی خنک گردد.

در دومین مرحله حالا نوبت چرخ کردن گشنیزهای تازه است(در صورتی که گوشت چرخ نشده خریداری نموده اید، می توانید همزمان با سبزی گشنیز چرخ نمایید).

سپس پیاز و سیرها را رنده کرده و آب آن را کشیده به ترکیب گوشت و گشنیز بیفزایید.

  •  آرون گروپس

در سومین مرحله از طرز تهیه کباب نرگسی باید نمک و همچنین سایر ادویه(زردچوبه، فلفل سیاه، تخم گشنیز) را بیفزایید. گوشت را با دستان خود به خوبی ورز بدهید تا شکل یکنواختی به خود بگیرد. پس از گذشت ۱۰ دقیقه در میان دست های خود باز کنید و یک عدد تخم در وسط آن قرار دهید. همین عمل را تکرار کنید تا تمامی کوفته ها و تخم مرغ ها به پایان برسد.

سپس پس از اتمام یافتن، درون یک تابه کمی روغن بریزید و بر روی حرارت متوسط قرار دهید. کوفته ها را درون تابه حاوی روغن داغ بگذارید تا پخته شوند. به وسیله ی کفگیر چوبی و یا کفگیر پلاستیکی مرتب کوفته ها را پشت و رو کنید.

پیش از به طور کلی پخته شدن، کوفته ها را درون آبکش قرار دهید تا روغن اضافه آن کشیده گردد و هم اینکه خنک شود.

سپس آنها(کوفته ها) را از میان برش داده و مجددا داخل روغن تابه قرار دهید تا سرخ شده و بخش میانی کوفته نیز پخته گردد.

در نهایت پس از اینکه تمامی کوفته های نیم شده، نیز پخته شد، آنها را با طرح های دلخواه خود مزین سازید.

*همچنین می توانید کوفته ها را همراه با ترکیب گوجه، پیاز و سبزیجات پخته کنید تا طعم دار و کمی نرم تر شود.

آموزش طرز تهیه کباب نرگسی

این کباب، یک غذای افغانی خوشمزه و ایده آل می باشد که در کنار لذیذ بودن، روش پختی آسان و منحصر به فرد نیز را شامل می شود. امیدواریم مورد توجه واقع شده باشد. برای آشنایی با انواع کباب بر روی لینک کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *