دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آبشار و دریاچه دریوک با چشم اندازهای بسیار زیبا

  • محدثه خاکشور
  • ۲ مهر ۱۴۰۰
  • ۰

در مرز و بوم مازندران هر چه بنگرید جز سرسبزی و زیبایی نخواهی دید. آبشار و دشت دریوک یکی از دیدنی های شگفت انگیز این منطقه است که با سفر به آن نظاره گر این زیبایی ها خواهید بود. برای سفر مجازی به این منطقه ی سبزپوش و رویایی همراه آرگا باشید.

شمال کشور ایران را می توان مجموعه ای از زیبایی ها و دیدنی ها دانست که از هر نوع جاذبه ی طبیعی اعم از دشت و صحرا، کوه، آبشار، غار و همچنینی بسیاری آثار تاریخی و مکان های تفریحی را دارا می باشد. از متل قو(سلمان شهر)، دریاچه زرین گل، آبشار کبودوال، مرداب دریوک، بام سبز لاهیجان گرفته تا چالوس و دریاچه خزر، و پارک جنگلی النگدره که از جمله دارایی های این ناحیه محسوب می گردند. اما آبشار و دریاچه دریوک واقع در شهر آمل مازندران که به گونه ای کم نظیر است.

آبشار و دریاچه دریوک

آشنایی با آبشار و دریاچه دریوک

هر یک از جاذبه های زیبا و شگفت انگیز استان مازندران به تنهایی توانایی رقم زدن زیباترین لحظات و خاطره سازی به شکلی منحصر به فرد را برای شما عزیزان دارا هستند. آبشار دریوک یکی از آنها به شمار می رود که دارای جذابیت زیادی می باشد. این دشت در آبادی نمارستاق، در شهر آمل و در استان مازندران جا خوش کرده که هر ساله تعداد زیادی بازدید کننده و گردشگر علاقه مند را به خود جذب می کند.

با این وجود ممکن است شما نیز یکی از این عزیزان در گذشته بوده اید و خاطرات خوش زیادی را در کوله بار ذهن خود جمع آوری شده دارید. یا ممکن است چنین نبوده و تنها اسم آن را شنیده باشید. در هر صورت و چه در صورت حتی نشنیدن نام این جاذبه ی طبیعی بی نظیر از شما دعوت می کنیم در ادامه ی مطلب برای آشنایی بیشتر با آبشار و دشت دریوک همراه آرگا بمانید.

آبشار و دریاچه دریوک

موقعیت جغرافیایی آبشار و دشت دریوک

این دشت از جمله نواحی طبیعی کشورمان می باشد که در استان مازندران و در فاصله ۴۰ کیلومتری شهر آمل و در ناحیه نمارستاق قرار دارد. این دشت سرسبز دارایی مساحتی کم با چشم اندازی زیبا و منحصر به فرد از محبوبیت بالایی برخوردار است، اما این محبوبیت را می توان در جریان داشتن و ریزش آبشاری مرتفع و کشیده نیز جستجو کرد.

این آبشار همانطور که گفته شد دارای ارتفاع زیادی تقریبا ۱۰۰ متر با سنگلاخه هایی سفت دارد که بسیار هم کشیده می باشد. از نظر کشیدگی این آبشار از جمله کشیده ترین آبشارهای کشورمان ایران به حساب می آید. همچنین گفتنی است که به دلیل شکل متفاوتی که دارا می باشد به آبشار زمینی در ایران شهرت یافته است. این دریاچه و آبشار و دشت به همراه برخی دیگر از جاذبه ها مانند دشت سفید، چهل چشمه، چشمه لهرا، چشمه های آب معدنی در این روستای نمارستاق قرار گرفته است.

  •  آرون گروپس

آبشار و دریاچه دریوک

روستای نمارستاق

این آّبادی در دامنه ی کوه دماوند واقع شده که به همین دلیل نیز دارای آب و هوی کوهستانی نیز می باشد. جغرافیای آن را می توان به ترتیب در مازندران، در مجاورت شهر آمل، و در بخش لاریجان بیان کرد. نمارستاق شمالی و نمارستاق جنوبی در واقع با عبور رودخانه ای به اسم «نمار» از میان آن صورت می گیرد که نمارستاق شمالی به اسم «نسم» و نمارستاق جنوبی به اسم «خرتو» نامگذاری و معرفی می گردد. دشت نمارستاق یکی از اصلی ترین دیدنی های آبادی نمارستاق است.

آبادی نمارستاق دارای آب و هوایی خیلی خوب و دلچسب می باشد که به خصوص در فصل تابستان که در اغلب مکان ها هوا گرم است؛ این منطقه دارای آب و هوایی خنک و همچنین چشم اندازی زیبا و سرسبز می باشد. علاوه بر خوش آب و هوا بودن و طبیعت زیبا داشتن, این روستا به خاطر وضعیت جغرافیایی و مسیر دسترسی آسان و خوب در مرکز توجه توریست ها قرار گرفته است.

آبشار و دریاچه دریوک

مسیر دسترسی به دریوک

در فاصله ی کمی از دشت نمارستاق، دشت دریوک وجود دارد که البته هر دوی آنها در محیطی کوهستانی جا خوش کرده اند که با این وجود چنانچه به این مناطق سفر نمودید، لازم است آمادگی لازم برای یک کوهنوردی نسبی (تقریبا زمانی ۴ ساعته) را داشته باشید.

دشت نمارستاق در فاصله ۴۰ کلومتری شهر آمل، واقع شده است که پس از رفتن به مرکز ناحیه البرز مرکزی به وسیله ی پشت سر گذاشتن تقریبا ۲/۳ جاده هراز قادرید به این آبادی دست پیدا نمایید. پس از پشت سر گذاشتن تعدادی آبادی به آبادی نمارستاق و بعد از عبور از آبادی به آبشار و دریاچه و دشت دریوک می رسید که بر سر مسیر تابلوهای شهیدان نمارستاق و امامزاده عبدالمناف قابل رویت است. برای آسانی بیشتر می توانید با تورهای توریستی به این منطقه همراه شوید.

آبشار و دریاچه دریوک

زمان مناسب بازدید از آبشار و دریاچه

با سفر در هر موقع از طول سال، با مشاهده چشم اندازهای شگفت انگیز و منحصر به فرد شوکه خواهید شد. ولی در صورت علاقه به استفاده از آب و هوای خوب و دلچسب این آبادی، زمان و فصول مناسب سفر را می توانیم فصل های بهار و تابستان (از ابتدای ماه خرداد تا انتهای تا ابتدای ماه مهر) معرفی کرد.

آبشار و دریاچه دریوک

امکانات مورد نیاز برای سفر

در صورتی که از عاشقان طبیعت و علاقه مند به طبیعت گردی و کمپینگ در طبیعت می باشید، لازم است قبل از سفر و در همان ابتدای کار لیستی از امکانات و وسایل مورد نیاز خود را بررسی و جمع آوری نمایید. از جمله ی این لوازم می توان به وسایل پخت و پز و میل غذا، چادر، ساک امدادهای اولیه، چاقو، طناب، لباس گرم و غیره اشاره داشت.

آبشار و دریاچه دریوک

غیر از این همه زیبایی طبیعی و چشم اندازهای خارق العاده در نمارستاق و همچنین در نزدیکی آن آبشار و دریاچه دریوک باید ضاافه کنیم که دیگر جاذبه ها همچون جاذبه های مذهبی مانند مرقد امامزاده عبدالمناف، مرقد امامزاده عبدالمطلبف امامزاده عبدالله و … اشاره کرد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *