دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آبشار لندی چهارمحال بختیاری با دیدنی های اعجاز برانگیز

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۰ شهریور ۱۴۰۰
  • ۰

آبشار لندی یکی از مرتفع ترین آبشارهای ایران است این آبشار در استان چهارمحال بختیاری و در منطقه اردل واقع شده است از جذابیت های این آبشار می توان به مسیر صعب العبوری اشاره کرد که در طی مسیر وجود دارد وجود دره های عمیق، ارتفاعات سرسبز و … از دیگر چشم اندازهای واقع در این منطقه محسوب می شود.

استان چهارمحال بختیاری استانی پر جاذبه و دیدنی است که در دل خود جاذبه های طبیعی ویژه ای را جای داده است این استان دارای دیدنی های طبیعی و چشم اندازهای بکری است که در این مقاله با یکی از چشم اندازهای زیبا و دل نواز آن آشنا می شوید. با توجه به اینکه این استان یکی از استان های پر جاذبه است هر ساله گردشگران زیادی از آن دیدن می کنند وجود چشمه ها، رودخانه ها و آبشارهای متعدد در این منطقه موجب سرسبزی و طراوت بیشتر شده است از مهمترین جاذبه های این استان می توان به آبشار لندی اشاره کرد.

این آبشار از آبشارهای دائمی و طبیعی است که در یکی از مناطق شلیل از توابع اردل واقع شده است. این آبشار بسیار باشکوه و مرتفع بخش مهمی از جاذبه های طبیعی این منطقه را به خود اختصاص داده است. طبیعت شگفت انگیز این آبشار از یک سو و از سوی دیگر مسیرهای پر پیچ و خمی که به آن منتهی می شود موجب شده تا علاقه مندان خیال بازدید از این آبشار و تجربه سفر به این منطقه را داشته باشند.

زیبایی های آبشار لندی

با توجه به اینکه مسیر رسیدن به این آبشار بسیار پر پیچ و خم است شما می توانید از دل صخره های آن و عبور از دره های عمیق به این آبشار برسید. در طی این مسیر شما می توانید صخره نوردی، کوهنوردی، دره نوردی و پیاده روی کنید. بنابراین توصیه می کنیم برای سفر به این مناطق یک گروه گردشگری تشکیل دهید و با امکانات و تجهیزات راهی سفر شوید. مسیرهای سخت و صعب العبوری که در این منطقه وجود دارد. شما را به یکی از چشم اندازهای زیبای چهارمحال بختیاری می رساند.

ارتفاعات لندی

آبشار دائمی ایران را بشناسید

ایران کشوری با رودخانه ها و آبشارهای گوناگون است بسیاری از این آبشارها فصلی هستند و تنها در فصل های خاصی از سال در آن ها آب جاری است اما در این میان رودخانه ها و آبشارهای دائمی وجود دارند که اهمیت زیست محیطی بالایی نیز دارند و بخش مهمی از آب های ساکنین خود را تامین می کنند. آبشار لندی از نمونه آبشارهای دائمی در ایران است که بسیاری از گردشگران آن را به عنوان آبشار بام ایران نیز می شناسند این آبشار در یکی از بلندترین مناطق ایران و در استان چهارمحال بختیاری واقع شده است آبشار زردلیمه نیز یکی دیگر از آبشارهای دائمی واقع در منطقه اردل است و از زیبایی های بکر خود برخوردار است.

این آبشار یکی از بکرترین مناظر است که می توانید در استان از آن دیدن کنید همچنین یکی از مهمترین دیدنی های چهارمحال بختیاری است که مورد توجه گردشگران و علاقه مندان است طبیعت زیبا و منظر دوست داشتنی در اطراف این آبشار نیز از دیگر ویژگی های منحصر به فرد در این منطقه هستند. این آبشار سر به فلک کشیده دارای طبیعتی سرسبز با درختان انبوه است هوای تمیز و … نیز از دیگر جاذبه های موجود در این منطقه است.

دیدنی های لندی

  •  آرون گروپس

این آبشار در فاصله ۲۰۰ کیلومتری از مرکز استان واقع شده است این آبشار یکی از شگفت انگیزترین آبشارهای منطقه است که ۴۰ متر ارتفاع دارد این آبشار با ۳ متر عرض یکی از مرتفع ترین و عریض ترین آبشارهای ایران است. سرازیر شدن این آبشار ار ارتفاعات این منطقه موجب شده تا اهمیت زیادی برای گردشگران داشته باشد و زیبایی های منحصر به فردی را به خود اختصاص داده است این آبشار از ارتفاعات منطقه سرچشمه می گیرد و بعد از سرازیر شدن به دریاچه سد کازرون منتهی می شود.

دیدنی های آبشار

این آبشار دارای چشم اندازهای بسیار زیبایی است می توان گفت که این منطقه با وجود این آبشار از زیبایی های بی نظیری برخوردار می باشد این آبشار شگفت انگیز دارای طبیعتی بکر و دست نخورده است و با وجود صعب العبور بودن از زیبایی های زیادی برخوردار است و می توانید از مناظر آن دیدن کنید. طبیعت بکر و چشم نوازی که در اطراف آبشار لندی قرار دارد یکی از جذابیت های این آبشار برای تماشاگران است همچنین این منطقه دارای مناظر طبیعی و چشم نواز دیگری می باشد.

دره های عمیق و مسیر پر پیچ و خمی که در این منطقه وجود دارد موجب شده شما در سفر خود به این منطقه تجربه های جدیدتری کسب کنید بنابراین با وجود صعب العبور بودن مسیر باید یک راهنمای خوب همراه خود داشته باشید و یا امکانات مناسب در این زمینه را داشته باشید.

آبشار لندی

شما برای رسیدن به این آبشار باید آمادگی جسمانی کافی داشته باشید افرادی که به این منطقه سفر می کنند اغلب کوهنوردانی هستند که می خواهند ماجراجویی کنند یا تجربه های جدید کسب کنند شما با ساعت ها پیاده روی در این مسیرها ممکن است خستگی زیادی را تحمل کنید. این مسیر سراشیبی است و دارای کوه و کمرهای متعدد است اما چیزی که شما را به سوی این آبشار می کشاند زیبایی های اغواگرانه آن است.

چشم اندازهای شر به فلک کشیده این آبشار از یک سو و از سوی مناظر متعددی که در اطراف آن وجود دارد دلیل خوبی برای سفر به این منطقه می باشد شما با سفر به این منطقه می توانید با یکی دیگر از دیدنی های چهارمحال بختیاری آشنا شوید. این استان از جذابیت های زیادی برخوردار است و شما می توانید در سفر خود به این استان با مکان های دیدنی لردگان نیز آشنا شوید.

طبیعت لندی

مکان های دیدنی چهارمحال بختیاری از تنوع زیادی برخوردار هستند و تنها به این جاذبه ها ختم نمی شوند این استان یکی از استان های سرسبز و خوش آب و هوای ایران است که به دلیل وجود کوه های متعدد دارای حجم زیادی از آب است سرازیر شدن آب ها از کوه های اطراف موبج ایجاد چشمه ها و رودخانه های متعددی شده است همچنین این استان دارای آبشارهای گوناگونی است که آبشار لندی بخشی از زیبایی های آن است.

مردمان این منطقه از طایفه بختیاری هستند فرهنگ ارزشمندی که همچنان میان آن ها نسل به نسل می چرخد از دیگر جذابیت های این منطقه محسوب می شود وجود این تنوع فرهنگی و جذابیت های فرهنگی یکی دیگر از دلایل سفر به اینگونه از استان ها می باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *