دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

همه چیز درباره تحصیل در فنلاند برای مقاطع مختلف تحصیلی

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
  • ۰

تحصیل در فنلاند از مزایای زیادی برخوردار است شما می توانید از طریق بورس تحصیلی وارد این کشور شوید و در مقاطع تحصیلی مختلف مشغول به درس خواندن شوید. این کشور معتبرترین سیستم آموزشی را در دنیا دارد و جالب است بدانید که تحصیل در مقطع ابتدایی آن به شکل بازی است و هیچگونه تکلیفی به کودکان داده نمی شود.

در سال های اخیر مهاجرت ایرانیان به کشورهای دیگر مساله ای با اهمیت شده است همانطور که می دانید شیوه های مهاجرتی به کشورهای دیگر گوناگون هستند اما از پر طرفدارترین شیوه های مهاجرتی می توان به مهاجرت تحصیلی و کاری اشاره کرد که می تواند موقعیت های مناسبی برای پیشرفت در اختیار متقاضیان قرار دهد. ما قصد داریم در این مقاله درباره مهاجرت و تحصیل در فنلاند صحبت کنیم همانطور که می دانید این کشور یکی از کشورهای مهاجرپذیر دنیا است که هر ساله از طریق بورس تحصیلی دانشجویان و متقاضیان زیادی را می پذیرد با توجه به اینکه این کشور دارای سیستم آموزشی موثر و پیشرفته ای است امکان پیشرفت در آن بسیار زیاد است و به همین دلیل یکی از کشورهای دانشجوپذیر در دنیا است. این کشور در منطقه شمالی اروپا و در اسکاندیناوی واقع شده است شرایط آب و هوایی این منطقه بسیار مساعد است و از اکوسیستم پاکی برخوردار می باشد این کشور در شمار کشورهای مرفه دنیا قرار دارد که زبان رایج مردمان آن فنلاندی و سوئدی است این کشور دارای نظام آموزشی فوق العاده ای است که امکان پیشرفت را برای شما فراهم می کند.

راهنمای تحصیل در فنلاند:

تحصیل در مقاطع تحصیلی گوناگون این کشور امکان پذیر است و در هر دوره تحصیلی شرایط ویژه ای وجود دارد که شما با داشتن این شرایط می توانید به راحتی ویزای تحصیلی این کشور را دریافت نمایید. با توجه به اینکه این کشور بهترین مدارس دنیا را دارد بسیاری از متقاضیان از همان دوران ابتدایی فرزندان خود را به خارج از ایران می برند با توجه به اینکه در این مدارس آموزش از طریق بازی صورت می گیرد شرایط بسیار مساعدی برای شما فراهم می شود.

 مهاجرت به فنلاند

برای مهاجرت به فنلاند چه راه هایی وجود دارد؟ همانطور که گفتیم شما از شیوه های گوناگونی می توانید به این کشور مهاجرت کنید زیرا این کشور موقعیت های مناسب شغلی و … را برای شما فراهم می کند ما در این مقاله به بررسی بیشتر مهاجرت به این کشور می پردازیم.

تحصیل در مدارس:

تحصیل در مدارس کشو فنلاند  از شرایط ویژه و خوبی برخوردار است زیرا این کشور دارای سیستم آموزشی فوق العاده ای است که در دنیا نظیر آن وجود ندارد مدارس این کشور سیستم آموزشی معتبری دارند تحقیقات نشان می دهد دانش آموزان در مدارس این کشور با صرف وقت و هزینه کم می توانند بار آموزشی بالایی داشته باشند. مدارس این کشور سیستم آموزشی منحصر به فردی دارد و از مهم ترین ویژگی های برجسته آموزشی در مدارس این کشور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تحصیل در فنلاند

  • در اینگونه از مدارس دانش آموزان با استفاده از بازی یادگیری خود را شکل می دهند و هیچ گاه از آموزش دل زده نمی شوند.
  • آن ها تکلیفی در منزل انجام نمی دهند.
  • تا پایان دوره ابتدایی از دانش آموزان امتحانی گرفته نمی شود و تنها یک امتحان نهایی در کل دوره دارند.
  • ساعت های زنگ تفریح در این مدارس زیاد است و دانش آموزان ۲۰ ساعت در هفته مدرسه دارند.
  • هزینه تحصیل در این کشور رایگان است.
  • آن ها بعد از فارغ التحصیل شدن دو زبان خارجی می آموزند و این طرح ۵ سال ادامه دارد.
  • انتخاب معلم در این مدارس به سختی انجام می شود و باید مدرک تحصیلی بالا با مهارت های ویژه داشته باشند. این معلمان بسیار خلاق و ماهر هستند.
  • در این کشور ترک تحصیل معنایی ندارد و دانش آموزان ضعیف تر با تلاش بیشتر معلم باید به دیگر دانش آموزان برسند.
  • در این مدارس به تغذیه کودکان و رفع نیازهای اساسی آن ها توجه بسیار زیادی می شود.

شرایط تحصیلی فنلاند

  •  آرون گروپس

تحصیل در کارشناسی:

بورس تحصیلی در این مقاطع بسیار پر طرفدار است زیرا می توانند بعد از اتمام دوره دانشجویی خود مشغول به کار شوند و شرایط ویژه ای برای آن ها فراهم می شود دوره تحصیلی کارشناسی در دانشگاه های این کشور ۴ ساله است برای اینکه در دانشگاه های این کشور پذیرفته شوید شرکت در آزمون های ورودی ضرروی است در این مقطع به زبان فنلاندی باید مسلط باشید و با ارائه مدارک مربوطه می توانید ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنید شما باید این مدارک را برای دانشگاه مورد نظر ارسال کنید تا در صورت پذیرش و تایید با دعوت نامه به سفارتخانه مراجعه کنید.

تحصیل در کارشناسی ارشد:

تحصیل در این مقطع و در دانشگاه های این کشور ۲ ساله است شما برای ادامه تحصیل در این مقطع باید مسلط به زبان انگلیسی باشید و با داشتن مدرک کارشناسی معدل بالای ۱۵ می توانید وارد دانشگاه های این کشور شوید. مدرک زبان آیلتس از دیگر شرایط تحصیل در دانشگاه های این کشور می باشد دانشجویانی که غیر اروپایی هستند برای تحصیل در این دانشگاه ها باید پول پرداخت کنند همچنین این امکان برای دانشجویان وجود دارد که ۲۰ تا ۲۵ ساعت در هفته را کار نمایند و از این طریق شهریه خود را پرداخت کنند. در صورت تعطیلات نیز شما می توانید ۴۰ ساعت در هفته کار کنید.

مهاجرت تحصیلی به فنلاند

تحصیل در مقطع دکترا:

تحصیل در مقطع دکتری در کشور فنلاند نیز متقاضیان زیادی دارد این دوره یک دوره ۳ تا ۴ ساله است که شما با فراگیری زبان انگلیسی می توانید به راحتی در این مقطیع تحصیلی مشغول شوید. از شرایط پذیرش در دانشگاه های این کشور و در مقطع دکتری می توان به داشتن مدرک کارشناسی، معدل بالای ۱۶ و تسلط به زبان انگلیسی و پروپوزال اشاره نمود. رزومه تحصیلی شما باید قوی باشد به ویژه در زمان ارائه پایان نامه باید بسیار دقت کنید و نقص های آن را برطرف کنید. در این مقطع نیز امکان کار کردن برای شما فراهم می شود و می توانید ۴۰ ساعت در هفته را کار کنید و از این طریق شهریه دانشگاه خود را پرداخت نمایید.

مهاجرت به کشور فنلاند دارای شرایط ویژه ای است این کشور از مهم ترین کشورهای مهاجرپذیر دنیا است آشنایی با کشور فنلاند می تواند اطلاعات مهمی را در اختیار شما قرار دهد و می توانید از این طریق با نحوه زندگی در این کشور نیز آشنا شوید.

زندگی در این کشور سخت نیست و شما می توانید با کار کردن هزینه های تحصیل خود را تامین کنید با توجه به اینکه تحصیل در این کشور دارای شرایط ویژه ای است می توانید بعد از تحصیل شرایط مناسبی داشته باشید و مشغول به کار شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *