دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

ماسک برای پوست دست و جوان سازی دست ها

  • مریم صبوری
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
  • ۰

اغلب ما به پوست دست و پای خود زیاد اهمیت نمی دهیم و این قسمت ها نسبت به سایر نقاط بدن تیره و کدر تر می شود. که ما در این مقاله از مجله آرگا شما عزیزان را با چند ماسک برای پوست دست و رفع این مشکلات آشنا می کنیم.

دست ها نیاز به مراقبت دارند که لازم است برای لطافت و نرمی آن ها از یکسری مواد طبیعی و خانگی به جای استفاده از مواد شیمیایی استفاده کنیم. لطافت پوست دستان شما نشانه زیبایی آن ها خواهد بود که در موارد بسیاری تیرگی و زبری پوست دست با ظاهری بد نمایان است. در همین راستا خوشبختانه راه حل های زیادی وجود دارد که استفاده از ماسک برای زیبایی پوست دست شما حل این مشکل می باشد. در ادامه مطالب همراه ما باشید تا بیشتر درباره مواد طبیعی و اسکراب ها برای رفع خشکی و تیرگی دست ها بدانید.

ماسک درمان خشکی پوست دست

ماسک جوانساز برای پوست دست

خیلی از افراد توجه بیشتر به مراقبت از پوست صورت دارند تا به پوست دست ها که آن هم به خاطر فعالیت های کاری روزانه بیشتر در معرض آسیب قرار می گیرند. اگر مراقبت شکل نگیرد پوست حالت طبیعی و لطافت خود را از دست می دهد. عواملی مثل: داروها، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و مواد شوینده، آلودگی ها و … این قسمت از بدن نسبت به سایر نقاط پوستی تیره خواهد داشت.

پوست دست به خاطر این که بدون هیچ محافظی در مقابل پرتو مضر فرابنفش قرار گرفته تیره می شود. این عوامل به مرور زمان موجب ظاهر شدن لکه هایی می شود که پوست را از حالت طبیعی خارج کرده و زشت می کند. یکی از روش های عالی لایه برداری با استفاده از ماسک برای پوست دست است که سلول های مرده پوست را از سطح آن جدا کرده و سلول های دست را تازه می سازد. در زیر به چند موارد از ماسک ها اشاره شده است:

ماسک زردچوبه برای پوست

  • زردچوبه:

این ماده بی نظیر به خاطر وجود خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد به کم شدن تولید ملانین در پوست کمک می کند و رنگ اصلی پوست را احیا می کند. همینطور با کمتر کردن اثر پیری و از بین بردن رادیکال های آزاد و چین و چروک برای درمان بیماری های پوستی مثل: اگزما و آکنه عالی است. مقداری شیر را با ۱ قاشق پودر زردچوبه ترکیب کرده به شکل خمیری دربیاید سپس خمیر را تا بیست دقیقه روی پوست بگذارید. در نهایت با آب ولرم بشویید و خشک کنید.

  •  آرون گروپس

شما می توانید به جای استفاده از شیر ماست ترش را جایگزین کنید. ماست هم به خاطر داشتن پروتئین و لاکتیک اسید سلول های مرده پوست را از بین برده و کمک در رفع خشکی و تیرگی پوست می کند. چنانچه رنگ زرد زردچوبه روی دستتان باقی مانده بود می توانید با کمک گلاب کمی به پنبه اغشته نمایید سپس به پوست دست ماساژ دهید. این ماسک را یک روز در میان استفاده کنید.

ماسک جوش شیرین برای پوست دست

  • لیمو و عسل و جوش شیرین

اسید سیتریک داخل لیمو به روشن شدن لکه های تیره و بهبود رنگ پوست بسیار کمک می کند. همچنین عسل هم دارای آنتی اکسیدان زیادی می باشد که سبب کاهش پیری پوست دست شما می شود. جوش شیرین هم یک لایه بردار فوق العاده ای بوده و در نهایت برای پوست انداختن سلول های مرده عالی است که پوست را درخشان و سفید می کند. ۱قاشق جوش شیرین و ۱ قاشق عسل و مقداری آب لیمو را با هم ترکیب کنید سپس روی دست بکشید. ماساژ دهید و بگذارید تا یک ربع بماند سپس با اب ولرم و صابون بشویید. بعد از شستشو با یک مرطوب کننده مثل وازلین یا روغن زیتون یا بادام چرب کنید و این کار را دتا دو مرتبه در هفته انجام دهید. این ماسک را می توانید برای قسمت تیره بدن مثل آرنج و زانو و پا هم می شود استفاده کرد.

ماسک جوانساز برای پوست دست

  • آرد نخودچی:

یکی از روش های روشن کردن و رفع تیرگی استفاده از ماسک آرد نخود برای پوست دست است که می توانید با گلاب و خیار درست کنید. از آرد نخودچی در قدیم هم استفاده هایی از این قبیل میشد و ترکیب آن با خیار به خاطر وجود ویتامین آ کمک به بهبود رنگ پوست از طریق کنترل تولید ملانین پوستی می کند. خاصیت آبرسانی این مواد بی نظیر بوده که رطوبت کافی را به پوست می رساند. یک خیار را رنده کنید و به آن آرد نخودچی بی افزاید تا به شکل خمیری دربیاید سپس خمیر به دست آمده را تا مدت بیست دقیقه روی پوست دست قرار دهید و بعد با آب ولرم بشویید. شما می توانید از آرد نخودچی با مقداری مخلوط گلاب و خامه ترکیب کنید تا به شکل لوسیون در بیاید. در نهایت بیست دقیقه روی پوست بگذارید تا دستان شما باطراوت و روشن شود.

ماسک برای رفع کدری پوست دست

  • ماسک آلوئه ورا:

خاصیت آنتی اکسیدانی آلوئه ورا با احیای روشن کنندگی رنگ پوست به شما کمک می کند که پوستی مرطوب و زیباتر داشته باشید. آلوئه ورا با درخشندگی طبیعی که دارد دستان شما را جذاب تر خواهد کرد. یک خیار را رنده کنید و با دو قاشق ژل آلوئه ورا ترکیب کنید سپس به اندازه ای حل کنید تا شبیه به مخلوط خمیری شود. در نهایت این مخلوط را ۲ بار در طول روز استفاده کنید و پس از ده دقیقه با آب سرد بشویید. همچنین می توانید ۲ قاشق از ژل آلوئه ورا را در چند قطره روغن بادام به روی پوست بزنید. در نهایت ماساژ داده و بگذاری تا یک ربع بماند کامل جذب پوست شود بعد به آرامی با آب ولرم شسشتو دهید. این کار را ۲ مرتبه در روز انجام دهید و از قرار گرفتن در معرض آفتاب جلوگیری کنید.

جوانسازی پوست دست و پا

  • گوجه فرنگی:

از بهترین ماسک برای پوست دست می توان به گوجه فرنگی اشاره کرد که به روشن تر کردن پوست دست و پا کمک می کند. لیکوپن موجود در گوجه فرنگی با دارا بودن آنتی اکسیدان که در برابر آسیب نور خورشید محافظت می کند و از تیره شدن پوست در مقابل نور خورشید جلوگیری می کند. شما می توانید با داشتن یک تکه از گوجه فرنگی پوست را ماساژ داده تا از شر تیرگی و خشکی آن خلاص شوید. در نهایت با آب بشویید و این عمل را برای نتیجه گیری بهتر می توانید از گوجه له شده و زردچوبه و ماست و آب لیمو مخلوط کرده استفاده نمایید. بذارید تا یک ربع بماند و بعد بشویید این عمل را روزانه تکرار نمایید.

ماسک نرم کننده دست

  • ماسک هویج برای پوست دست:

ویتامین A موجود در هویج به رفع چین و چروک صورت بسیار کمک می کند. چون با افزایش تولید کلاژن و مخلوط با عسل ترکیبی شگفت انگیز می شود. دو عدد هویج پوست بکنید و بجوشانید تا نرم شود بعد درون میکسر ریخته و له کنید. سپس با عسل مخلوط کنید و روی دست تان قرار دهید در نهایت تا نیم ساعت صبر کنید و با آب گرم آرام بشویید.

  • آب لیمو و گلیسیرین و عسل

یکی دیگر از ماسک های روشن کننده برای پوست دست که کدری را از بین می برد و هم خاصیت آبرسانی دارد. استفاده از گلیسیرین بوده که پوست را درخشان و نرم می کند. این ترکیب بی نظیر برای پوست یا هر نقطه ای از بدن که دچار تیرگی شده معجزه می کند. شما همه مواد مثل: عسل و آب لیمو و گلیسیرین را به یک مقدار با هم ترکیب کنید. سپس به مدت یک ربع بگذارید روی پوست بماند بعد با آب ولرم بشویید و خشک کنید. همچنین شما می توانید از گلیسیرین و آبلیمو به عنوان یک مرطوب کننده در طول روز استفاده نمایید.

ماسک فوق العاده برای پوست دست

  • مواد حاوی نشاسته:

یکی از موادغذایی که دارای مقدار زیادی نشاسته است سیب زمینی می باشد. نشاسته به سفیدی و لطافت پوست بسیار کمک می کند می توانید با برش یک عدد سیب زمینی و گذاشتن ان برروی پوست دست معجزه را ببینید. یا استفاده از گلاب و سیب زمینی رنده شده و مخلوط این دو گزینه با هم و قرار دادن به مدت ده دقیقه تا یک ربع به شما پوستی روشن هدیه می دهد. این روش ماسک سفید کننده پوست دست شما که دچار تیرگی و کدری شده پیشنهاد می شود.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *