دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آرایش چشم کات کریس با آموزش مرحله به مرحله

  • ندا خوشرو
  • ۲۷ تیر ۱۴۰۰
  • ۰

در این بخش از آرایش و زیبایی مجله آرگا با آموزش آرایش چشم کات کریس مخصوص خانم ها و دختران جوان در خدمت شما عزیزان خواهیم بود که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید مهارت لازم را در این زمینه بدست آورید.

آرایش چشم کات کریس از انواع مدل های پرطرفدار و محبوب می باشد که نیاز به دقت و مهارت زیادی دارد و اگر شما تمایل دارید در انجام این مدل میکاپ چشم مهارت لازم را بدست آورید بهتر است تمرین و تکرار داشته باشید.

آموزش آرایش چشم کات کریس

زمانی که شما تمایل دارید از سایه چشم کات کریس استفاده کنید بهتر است بدانید که قسمت میانی پلک باید به کمک یک خط جدا شود همچنین در این قسمت از چند رنگ سایه که با یکدیگر هارمونی مشترکی دارند استفاده می شود. در مطلب قبلی میکاپ چشم اسموکی را مشاهده کردید در ادامه با نحوه میکاپ کات کریس در خدمت شما خواهیم بود.

میکاپ چشم کات کریس

مراحل انجام میکاپ کات کریس

۱.بهتر است برای میکاپ چشم هایتان از زیر ساز مناسبی استفاده کنید تا سایه چشم شما دوام و ماندگاری بالایی داشته باشد. برای زیر سازی ابتدا پرایمر بزنید سپس کانسیلری مناسب را روی پلک چشم هایتان بزنید. اگر اطراف چشم های شما سیاهی دارد می توانید از کانسیلر هلویی برای رفع کردن استفاده نمایید و بعد از فید کردن از کانسیلری با رنگ طبیعی پوست استفاده نمایید. توجه داشته باشید که رنگ دور چشم هایتان نباید تفاوت زیادی با رنگ پوست شما داشته باشد.

۲. برای پایه سایه چشم کات کریس می توانید از یک رنگ متوسط استفاده نمایید. سایه چشم پایه را بهتر است به کمک براش متوسط روی پلک چشم هایتان بزنید که برای این کار بهتر است از حرکاتی دورانی استفاده نمایید و پایه ساده را روی خط میانی پلک ها بزنید. سایه را تا گوشه خارجی پلک ها ادامه بدهید و آن را به خوبی محو نمایید همچنین سایه پایه را باید روی خط میانی پلک خود بزنید و قسمت بالایی بن مژه نباید به این رنگ آغشته شود. این رنگ سایه را می توانید تا زیر ابروهایتان نیز ادامه بدهید.

مدل آرایش چشم کات کریس

۳. بعد از اینکه پایه سایه چشم کات کریس را پیاده سازی کردید می توانید به کمک سایه چشم تیره رنگ برای بولد کردن خط میانی تان استفاده نمایید. توجه داشته باشید که در این سبک میکاپ چشم همه رنگ هایی که مورد استفاده قرار می گیرند باید دارای تناژ مشابه و از یک خانواده باشند تا زیبایی میکاپ چشم های شما چند برابر شود. به کمک براش سر تخت سایه تیره را روی خط میانی پلک های خود بزنید و براش را به کمک حرکت های دورانی روی پلک بزنید تا رنگ ها به خوبی فید شوند همچنین رنگ تیره سایه چشم را باید از قسمت خارجی پلک روی پلک ها بزنید و آن را به آرامی به قسمت داخلی پلک فید نمایید و سایه چشم باید به صورت دقیق روی خط میانی پلک باشد و نباید آن را تا زیر ابروهایتان ادامه بدهید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

۴. در این مرحله باید از رنگ تیره سایه برای قسمت خارجی پلک ها استفاده نمایید و همانطور که می دانید به کار بردن رنگ تیره در گوشه خارجی پلک باعث می شود تا این قسمت عمیق تر به نظر برسد و حالت چشم های شما جذاب و زیباتر به نظر برسند. برای زدن سایه تیره در گوشه پلک می توانید از براش کوچک استفاده نمایید و به کمک براش مقداری از سایه را بردارید و آن را به صورت اوریب روی گوشه خارجی پلک خود بزنید سپس به کمک حرکت دورانی سایه را فید نمایید و آن را امتداد دهید. سایه چشم تیره را باید به کمک حرکت دورانی به سمت داخلی پلک ببرید ولی توجه داشته باشید که قسمت بالایی بن مژه شما باید روشن باشد و مقداری از سایه چشم تیره را هم می توانید روی خط میانی پلک خود بزنید تا سایه چشم هایتان یکدست شوند.

مدل های آرایش چشم کات کریس

۵. در این مرحله یک دستمال کاغذی را به مقداری کانسیلر آغشته نمایید سپس دستمال کاغذی را به صورت ضربه ای روی پلک چشم هایتان بزنید و بعد از مشخص کردن موضع کانسیلر می توانید به کمک کانسیلر قلم مویی به اندازه یک نقطه کوچک از کانسیلر را روی قسمت روشن پلک خود قرار بدهید.

۶. به کمک براشی سر تخت کانسیلر را فید نمایید. توجه داشته باشید که خط میانی پلک را باید به صورت دقیق و صاف بکشید همچنین می توانید مقداری از کانسیلر را روی پشت دست خود بزنید سپس براشی را به آن آغشته نمایید و بعد از اینکه کانسیلر را روی نواحی مرکز پلک چشم خود زدید خط آن را باید به خوبی فیکس نمایید و با همان براش مقداری از خط را باید به سمت بیرون فید کنید. فید کردن باید تا وسط پلک باشد و نباید آن را تا گوشه خارجی ادامه بدهید.

نحوه انجام آرایش چشم کات کریس

۷. در این مرحله می توانید از یک رنگ سایه روشن که با سایر رنگ ها هارمونی دارد استفاده نمایید و نواحی روشن به دلیل کنتراست رنگی که با نواحی تیره دارند به خوبی کات کریس را نمایش خواهند داد و اگر شما نیز طبق مراحل ذکر شده پیش بروید  سایه چشم تمیز و جذابی خواهید داشت. برای اینکه بین رنگ روشن و تیره هیچ مرزی وجود نداشته باشد می توانید از یک رنگ متوسط استفاده نمایید. برای استفاده از رنگ متوسط می توانید براش را به سایه چشمی که از آن به عنوان پایه استفاده کرده اید آغشته نمایید و مرز بین دو رنگ را به خوبی فید کنید.

۸. در این مرحله می توانید از سایه چشم تیره برای فید کردن گوشه خارجی پلک هایتان استفاده نمایید که برای این کار از برش گنبدی شکل بهتر است استفاده نمایید و بعد از این که کشیدن سایه چشم به اتمام رسید از یک رنگ متوسط و متناسب که با سایر رنگ ها هارمونی دارد برای زدن سایه پلک پایینی استفاده نمایید و یک براش را به رنگ مورد نظر خود آغشته کنید و آن را به آرامی روی بن مژه پلک پایین بکشید همچنین شما می توانید از یکی از رنگ هایی که در قسمت پشت پلک استفاده کرده اید برای این قسمت استفاده نمایید تا تناسب رنگی به صورت کامل رعایت شود.

آموزش آرایش کات کریس زنانه و دخترانه

۹. برای اینکه حالت چشم ها و مدل سایه چشم هایتان زیباتر به نظر برسد می توانید از مقداری هایلایتر یا سایه چشم درخشان برای نواحی گوشه داخلی پلک و زیر ابروها استفاده نمایید.

۱۰. بعد از زدن سایه چشم نوبت به کشیدن خط چشم می رسد. در مدل آرایش چشم کات کریس به دلیل اینکه چشم ها کشیده به نظر می رسند بهتر است از خط چشم گربه ای استفاده کنید. برای کشیدن این مدل خط چشم بهتر است از قسمت خارجی پلک شروع نمایید و بعد از این که امتداد خط چشم را تعیین کردید می توانید آن را به کمک خطی باریک به گوشه داخلی پلک هایتان بچسبانید.

سایه چشم کات کریس

۱۱. برای جذابیت بیشتر چشم ها می توانید از مژه مصنوعی ریسه ای یا مژه مصنوعی تار به تار استفاده نمایید و بهتر است قبل از نصب مژه مصنوعی ابتدا مژه ها را فر بدهید تا حالت دار شوند سپس یک لایه ریمل بزنید و در مرحله بعدی نیز مژه مصنوعی را نصب کنید و اجازه دهید تا چسب به صورت کامل خشک شود.

۱۲. ابروها نقش بسزایی در زیباتر به نظر رسیدن حالت چشم ها دارند و با توجه به اینکه سایه چشم کات کریس غلیظ می باشد از این رو نباید ابروها را بدون آرایش رها کرد. برای حالت دادن به ابروها می توانید از سایه پودری ابرو و مداد طراحی ابرو و مداد هاشور ابرو یا ماژیک ابرو استفاده نمایید. برای اینکه فرم ابروهای شما به صورت طبیعی به نظر برسد بهتر است از کشیدن قاب خودداری نمایید و به کمک براش آن را به خوبی فید نمایید.

۱۳. برای اینکه آرایش چشم کات کریس خاص به نظر برسد می توانید از رژلبی که با سایه چشم تان هارمونی دارد استفاده نمایید که بهتر است ابتدا از یک خط لب همرنگ با رژلب برای تعیین مرز و محدوده لب هایتان استفاده نمایید سپس رژلبی جامد یا مایع را بزنید.

مراحل کشیدن سایه چشم کات کریس

نکاتی برای جذابیت بیشتر چشم ها

هدف استفاده از آرایش چشم کات کریس این است که جلوه حدقه چشم ها بیشتر به نظر برسد و چشم ها بزرگ تر شوند. این نوع میکاپ چشم برای هر نوع حالت چشمی مناسب می باشد و جلوه ای بی نظیر و درخشان به چشم ها می بخشد. در ادامه به بررسی انواع میکاپ چشم کات کریس خواهیم پرداخت.

مدل های سایه چشم کات کریس

۱.کات کریس معمولی

در این مدل آرایش چشم یک خط به صورت کامل خط پلک را جدا می کند سپس باید این خط بولد شود.

کات کریس معمولی

۲. کات کریس نصفه

در این مدل آرایش چشم به جای اینکه رنگ ها بالا و پایین خط پلک نگه داشته شوند و خط پلک نیز به صورت جدا کشیده شود باید سایه در قسمت مایل به خارج پلک Belnd شود و قسمت داخلی پلک به صورت کات کریس باقی بماند.

کات کریس نصفه

۳. کات کریس دوبل

انجام این مدل آرایش چشم برای افراد مبتدی سخت است و بیشتر میکاپ آرتیست ها آن را انجام می دهند ولی باز هم شما می نوانید با چند بار تمرین در کشیدن این مدل سایه چشم مهارت لازم را بدست آورید. این تکنیک سایه شامل سه قسمت روی پلک و ناحیه خط پلک و پوست بالای خط پلک می باشد و به جای اینکه سایه پوست بالایی خط پلک و پایین آن در خط پلک با یکدیگر تلاقی پیدا کنند یک فاصله بین این دو قرار داده می شود.

کات کریس دوبل

در این مطلب با نحوه انجام آرایش چشم کات کریس آشنا شدید که امیدواریم به کمک این مدل میکاپ بتوانید به چشم های خود فرم و حالت بی نظیری را ببخشید و جذاب تر از همیشه به نظر برسید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *