دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ایده های زیبا و جالب از تزیین گلدان با کنف

  • محدثه خاکشور
  • ۳۰ تیر ۱۴۰۰
  • ۰

آموزش ۵ روش جالب و کاربردی برای تزیین انواع گلدان های شیشه ای، سفالی، پلاستیکی و … را در این مطلب ارائه خواهیم داد. هدف از این آموزش، آشنایی بیشتر شما همراهان آرگایی با این ایده ها و مزین ساختن گلدان های منزلتان می باشد.

کنف نوعی الیاف است که به صورت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از کاربردهای آن در زمینه تزیینات از جمله تزیین گلدان است. برای این منظور روش های مختلفی همچون پیچیدن کناف به دور گلدان تا ساخت آویز گلدان کنفی وجود دارد. شما کدام یک را می پسندید. برای مشاهده و آشنایی بیشتر با ایده های تزیین گلدان با کنف در ادامه همراه آرگا باشید.

۴ ایده زیبا برای تزیین گلدان با کنف

گل ها و گیاهان یکی از عناصر مهم در طراحی منزل به شمار می روند که علاوه بر زیبایی موجب پاک و سالم شدن هوا نیز می گردند. اما گلدان ها اصلی ترین عامل برای رشد و پرورش گلها هستند. قطعا انتخاب گلدان مناسب اهمیت زیادی دارد که مواردی همچون متناسب بودن در رنگ، اندازه و شکل با گل مورد نظر و اتاق را شامل می شود. گلدان ها دارای انواع مختلفی هستند که به خوبی می توانند جوابگوی این نیاز و جنبه های آن باشند.

طرح هایی دوست داشتنی از دیزاین گلدان با کنف

گلدان ها و گلها نیازمند حضور یکدیگر هستند، اصلا بدون یکدیگر وجودشان دچار نقصان می شود. گاهی با ساده ترین ابزار هم می توان راهی برای بهتر شدن رنگ و روی فضای خانه پیدا کرد. به عنوان مثال ایده های جالب و کاربردی تزیین گلدان با سنگ، تزیین گلدان با تور، تزیین گلدان با پارچه و همچنین تزیین گلدان با کنف که انتخاب آرگا در این مطلب می باشد.

ایده های زیبا و جذاب دیزاین گلدان با کنف

پیچاندن کنف به اطراف گلدانها

با استفاده از کفن می توان گلدان ها را به شیوه های مختلفی دیزاین کرد که ساده ترین تزیینات پیچاندن کنف به اطراف گلدان می باشد که برای این کار باید وسایلی از قبیل گلدان (شیشه ای، پلاستیکی، سفالی و …)، طناب های کنفی با رنگهای متفاوت و چسب حرارتی را در اختیار داشته باشید.

مراحل تزیین

ابتدا باید برای این کار باید نخ و یا همان طناب کنفی را با استفاده از چسب حرارتی در طی چند مرحله به اطراف گلدان بچسبانید. می توانید برای این منظور از بخش پایینی شروع کرده و تا تقریبا نیمی از گلدان ادامه دهید. سپس آن را با قیچی برش زده و بخش بالایی گلدان را به وسیله ی گلی تزیینی پوشش دهید. به همین سادگی تزیین گلدان با کنف را انجام داده اید. به همین آسانی مراحل تزیین گلدان را پشت سر گذاشتید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

تزیینات خلاقانه گلدان با کنف

تزیین با کنف دو رنگ

برای ساخت گلدان کنفی و تزیین آن نیازمند وسایلی همچون گلدان(شیشه ای، پلاستیکی، سفالی و …)، طناب های کنفی با رنگهای متفاوت و چسب چوب خواهید بود.

مراحل تزیین

کمی چسب اطراف گلدان بزنید، سپس نخ یا طناب کنفی را به اطراف آن بپیچید.

تزیینات زیبا و تو دل بروی گلدان با کنف

توجه داشته باشید که این عمل باید به صورت مرحله ای صورت بگیرد. (ابتدا به قسمتی از گلدان چسب چوب زده، سپس کنف را بر روی آن قرار داده، بپیچانید)

به همین صورت ادامه دهید تا تمامی بخش پایینی را با کنف پوشش دهید. سپس نوبت به بخش بالایی گلدان می رسد.

ایده های متنوع دیزاین گلدان با کنف

برای این بخش از نخ کنفی با رنگی دیگر به سلیقه ی خود استفاده کنید. به همین صورت ادامه دهید تا بخش بالایی نیز پر شود.

ایده های تزیین گلدان به وسیله ی کنف

آویز گلدان مکرومه

این گلدان آویزی زیبا را نیز به راحتی می توانید بسازید تنها برای ساخت آن به وسایلی نظیر گلدانی به پهنا و بلندی ۱۵ سانتی متر، نخ یا طناب کنفی، قیچی، مهره چوبی ۱۲ عدد کوچک و بزرگ، حلقه جهت بخش بالای آویز، خط کش نیاز خواهید داشت.

مراحل تزیین

ابتدا ۴ عدد رشته به اندازه ۲ متر برش زده و آماده کنید. جهت اتصال طناب ها به حلقه جهت بخش بالایی، لازم است از گره ی لنگر بهره ببرید.

طنابهای کنفی را از میان تا نموده و سپس از میان حلقه عبور دهید. در نهایت مرکز آنها را بیابید و گره زده, نخ را به سمت پایین بکشید تا سفت گردد.

در این مرحله ۸ رشته نخ کنف یکسان آویزان از حلقه دارید. برای اینکه هیچ یک از نخ ها از داخل گره خارج نشوند, آن حلقه ی گره خورده را ثابت و محکم نمایید. نخ ها را جفت جفت مجزا ساخته و در کنار هم بگذارید.

تزیین گلدان به وسله ی کنف

تزیینات زیبا و خلاقانه گلدان با کنف

اکنون می توانید از مهره های چوبی برای تزیین بهره ببرید. نخست ۲ مهره ای که کوچکتر هستند را داخل ۲ رشته ای که جدا نموده اید، کرده و بعد مهره بزرگتر را داخل آن نمایید. دقت نمایید تا مهره ها را با در نظر گرفتن ضخامت نخ ها برگزینید تا در فرو کردن مهره دچار مشکل نگردید. جهت آسان شدن در صورت تمایل می توانید ته آنها را سوزانده و یا با چسب ببندید. با استفاده از میل قلاب بافی گذراندن نخ کنفی از درون مهره ها آسان تر می شود.

ایده های زیبای تزیین گلدان با کنف

مهره ها را در ۳۰ سانتی متری از حلقه بگذارید و در زیر آنها گره ای بزنید تا ثابت و محکم شوند.

ایده های جالب طراحی و دیزاین گلدان با کنف

جهت ایجاد یک شبکه برای جای گرفتن گلدان، ۲ رشته را به یکدیگر گره حلقه ای کنید. این گره ها باید در فاصله ی ۱۵ سانتی متری از گره های پیشین باشد.

تزیین گلدان به وسیله ی کنف

در مرحله ی نهایی تمامی نخ ها را با یکدیگر، گره ای شل بزنید تا مکان جای گیری گلدان تعیین گردد. بعد گلدان را درون نخ ها (طناب ها) می گذاریم و متناسب با وزن گلدان آن را محکم می نماییم.

تزیینات تو دل بروی گلدان با کنف

ایده های جالب دیزاین گلدان با کنف

تزیین با گونی کنفی

یکی دیگر از انواع تزیین خلاقانه گلدان استفاده از گونی کنفی است برای درست کردن این گلدان باید وسایلی مانند گلدان، پارچه گونی، نخ گونی را فراهم آورید.

مراحل تزیین

ابتدا یک پارچه گونی چهار ضلعی، به شکل مربع را انتخاب نمایید. گلدان را بر روی آن قرار دهید(باید پارچه شکل لوزی باشد). سپس کنج جلویی گلدان را بر روی دیواره گلدان بکشید و کنج های دیگر را هم بر روی آن قرار دهید.

انواع ایده های زیبای تزیینات گلدان با کنف

با استفاده از نخ کنفی و سوزن آنها را به یکدیگر دوخته، محکم نمایید. در آخر در صورت تمایل می توانید تزیینات دیگری بر روی آن انجام دهید.

تزیین گلدان با کنف

ساخت گلدان به کمک بطری پلاستیکی و کنف

ایده جذاب دیگر برای تزیینات گلدان به کارگیری وسایلی همانند بطری پلاستیکی، نخ کنف و قیچی می باشد که با انجام مراحل ساخت ان می توانید صاحب گلدان زیبا و متفاوتی شوید.

مراحل تزیین

ابتدا یک بطری پلاستیکی آب معدنی خالی را از نیمه برش بزنید.

سپس آن را به ۱۵ قسمت مساوی تقسیم نموده و با ماژیک خط کشی کنید.

از روی خطوط قیچی بزنید.تا کف برش بزنید.

سپس برش ها را باز کنید و بر روی زمنی قرار دهید.

انتهای نخ کنف را گره بزنید، و در زیر یکی از قسمت ها قرار دهید.

از همین جا آغاز به پیچاندن کنف به دور برش های بطری کنید، به این صورت که ابتدا از زیر یکی از برش ها عبور داده، دوباره از روی یکی از برش ها عبور دهید.

به همین روش کنف ها را از زیر و از رو بگذرانید تا ۲ – ۳ ردیف تشکیل شود.

سپس آن را از روی زمین برداشته و به دور گلدان بپوشانید و به کار خود ادامه دهید تا تمامی برش های بطری با کنف پوشانده شود.

انواع ایده های زیبای تزیین گلدان با کنف

مدل های متنوع گلدانهای کنفی

پس از آموزش تزیینات انواع گلدان با نخ کنف و گونی های کنفی می توانید در ادامه ایده های جذاب و بی نظیر بیشتری از تزیین گلدان را مشاهده نمایید و با الگوبرداری از آن ها مدل گلدان های متنوع تری با این تزیینات داشته باشید.

انواع ایده های متفاوت تزیین گلدان با کنف

ایده های جذاب تزیین گلدان با کنف

همچنین می توانید از همین روش ها برای تزیین انواع شیشه ها و بطری ها بهره ببرید. تا به ساده ترین شکل ممکن و کم هزینه ترین حالت یک گلدان شیشه ای مزین شده به دست بیاورید.

انواع ایده های لاکچری تزیین گلدان با کنف

روش های جذاب برای دیزاین گلدان با کنف

انواع نمونه های جذاب تزیین گلدان به وسیله ی کنف

انواع ایده های خلاقانه تزیین گلدان با کنفدیزاین گلدان با کنف و ساخت زیر گلدانی کنفی

تزیینات شیک و دوست داشتنی گلدان با کنف

انواع نمونه های بینظیر تزیین گلدان با کنف

ایده هایی کاربردی برای تزیینات گلدان با کنف

آشنایی با دیزاین گلدان با کنف

هر که گل می خواهد باید خانه اش را هم تهیه کند. انتخاب از میان گلدان های متنوع در طرح، اندازه، رنگ و .. آزادی بخش دست شما در این گزینش محسوب می شوند. اما گاهی برای داشتنی یک گلدان زیبا و شیک نیاز به صرف هزینه های زیاد نیست، مقداری کنف و چسب و یک سری خرده وسایل تزییناتی می تواند شما را به هدف برساند. برای آشنایی با روش تزیین گلدان با خوشه گندم کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *