دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

راهنمای جامع ست رنگ لباس, چه رنگی را با چه رنگی ست کنیم؟

  • مرضیه شاکری
  • ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
  • ۰

اگر دوست دارید چگونگی ست کردن رنگ لباس هایتان را بیاموزید و دیگر نگران نا موزونی و ناهماهنگی رنگ لباس هایتان نباشید در این آموزش همراه ما باشید. ما با هدف آموزش ست رنگ لباس این بخش را برای شما عزیزان تدارک دیده ایم.

شاید شما هم از آن دسته کسانی باشید که در ست کردن رنگ لباسشان و هماهنگی رنگ ها با یکدیگر مشکل دارند . ما برای شما عزیزان یک برنامه ویژه آموزشی تدارک دیده ایم که اینکار را به راحتی می آموزید و دیگر جای هیچ نگرانی برایتان باقی نمی ماند. با ما در بخش ست رنگ  همراه شوید.

ست رنگ لباس و آموزش ست کردن رنگ ها :

برای ست کردن رنگهای لباس ابتدا باید رنگها را به خوبی بشناسید . اینکه هر رنگی چه نامی دارد و اینکه در گروه رنگهای گرم یا سرد است .

رنگ ها ۳ دسته اند : رنگ های گرم ، رنگ های سرد و رنگ های خنثی

رنگ های مشکی – سفید -خاکستری و قهوه ای، رنگ های خنثی نام دارند به این معنی که با هر رنگ و ترکیبی می توانید آنها را ست کرده و استفاده کنید ، این  رنگ ها در کنار هر رنگ گرم و یا سردی که قرار گیرند همخوانی خودشان را دارند .

رنگ های خنثی

و اما رنگ های گرم و سرد:

رنگ های بنفش تیره و زرد و تمام رنگ هایی که بین این دو رنگ قرار می گیرند از دسته رنگ های گرم به شمار می آیند . مثال تصویر زیر :

  •  آرون گروپس

رنگ های سرد در ست رنگ لباس

پیشنهاد می شود در فصول سرد سال از رنگ های گرم استفاده کنید ، اینکار علاوه بر جذابیت بیشتر ، حس گرمی را به شما منتقل می کند .

رنگ های بنفش روشن و سبز روشن و  هر رنجی از رنگ ها که بین این دو رنگ قرار می گیرند جزء رنگ های سرد به شمار می آیند .مثال تصویر زیر:

Capture2

بهتر است از این گروه از رنگ ها در فصل های گرم سال استفاده کنید چراکه حس خنکی مطبوعی را به شما القا خواهد کرد.

نکات مهم در ست کردن  لباس:

برای ست کردن رنگ لباسهایتان باید اصولی را مد نظر داشته باشید .

۱- رنگ های گرم و سرد با رنگ های گرم و سردی که در چرخه رنگ کنار یکدیگر قرار گرفته اند در ترکیب با هم همخوانی دارند ، اما چندان زیبایی به یکدیگر نمی بخشند چرا که نور یکدیگر را خنثی می کنند .

۲- به رنگ های گرم و سردی که در چرخه رنگ روبه روی یکدیگر قرار می گیرند رنگ های مکمل و یا کنتراست مکمل گفته می شود . این بدین معنی است که با یکدیگر کاملا همخوانی دارند .این رنگ ها در کنار یکدیگر جلوه بیشتری پیدا می کنند (برای این منظور شما می توانید تصویری را تهیه کنید که در ادامه آموش خواهیم داد).

۳- لباس هایی که ترکیب چند رنگی دارند و به تنهایی از چند رنگ تشکیل شده اند را باید با یکی از رنگ های به کار رفته در آن ست کنید و آن هم رنگیست که بیشتر از بقیه در لباس به کار رفته است.

۴- پارچه ها و لباس هایی که طرح دار هستند را نباید برای ست کردن استفاده کنید . طراحان این مدل ست کردن را توصیه نمی کنند ، به عنوان مثال یک پارچه گل دار در کنار یک پارچه خال خالی و یا راه راه جلوه زیبایی نخواهد داشت.

چیزی شبیه این برای خود تهیه کنید :

چرخه رنگ در ست رنگ لباس

یک عدد از این چرخه های رنگ تهیه کنید و چیزی شبیه عقربه های ساعت که در حالت معمول زرد – قرمز – آبی را نشان می دهد به آن وصل کنید . با چرخاندن این عقربه ها شما می توانید بفهمید که برای مثال رنگ بنفش با چه رنگ دیگری همخوانی دارد. در واقع این کار دستی به شما نشان می دهد که رنگ مکمل یک رنگ دیگر چیست.

مدل هایی از ست های شیک لباس را با هم ببینیم:

ست رنگ آبی و قرمز :

ست رنگ قرمز و آبی

ست آبی و زرد :

ست آبی و زرد

ست قرمز و زرد:

ست زرد و قرمز

*************************************************

ست رنگ سبز و بنفش ست رنگ سبز و آبی  ست رنگ بنفش و آبی ست طرحدار  ست سبز و قرمز ست سبز و بنفش2 ست صورتی و طوسی ست قرمز و سبز 2 ست رنگ زرد و بنفش

**********************************************

امیدواریم که از دیدن مدل های ست رنگ لباس و آموزش های آن لذت برده باشید . پیشنهاد میکنیم سایر آموزش ها در زمینه مد و نحوه ست کردن لباس ها را در بخش راهنمای مد مشاهده نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *