دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

خواص شیر الاغ برای پاکسازی پوست و درمان بیماری ها

  • مریم صبوری
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

از خواص شیر الاغ می توان در جهت بهبودی دستگاه گوارش، حساسیت، مشکلات پوستی، سرماخوردگی، چاقی، کم خونی، بیماری قلبی، درمان آسم، اسهال، رفع بی خوابی و تحکیم استخوان ها و دندان اشاره کرد.

شیر الاغ یکی از مفیدترین شیرها برای بدن است که با مزایای بی نظیری و خاصیت آنتی باکتریایی که دارد موجب می شود تا دویست برابر بیشتر از شیر گاو فایده داشته باشد. در اروپا این شیر یکی از گران قیمت ترین خوراکی ها است علی الخصوص در کشور فرانسه و ایتالیا، چون محققان اروپایی دریافته اند خواص شیر الاغ برای جوانی و زیبایی پوست بسیار مفید بوده و موجب پاکسازی و جوانسازی پوستی می شود. این شیر به مقدار زیادی دارای کلسیم و امگا۳ است که برای قلب و کاهش وزن سودمند می باشد.

خواص شیر الاغ برای بی خوابی

تمام خواص شیر الاغ

اغلب افراد شیر دوست دارند و از انواع مختلف آن استفاده می کنند مثل شیر گاو، شیر گوسفند، شیر بز، شیر سویا و حتی شیر الاغ که در این راستا قرار می گیرد. شاید برای شما کمی نا آشنا باشد ولی طبق تحقیقات انجام شده ثابت شده برای بدن مفید بوده و از خاصیت های فراوانی بهره می گیرد. که ما در این مقاله از مجله آرگا شما همراهان عزیز را با انواع خواص شیر الاغ آشنا می کنیم. شیر از الاغ اهلی و خانگی گرفته می شود که در زمان کلئوپاترا ملکه معروف مصر برای زیبایی پوست خود با شیر الاغ حمام می کردند. این شیر چه به صورت فرآوری شده و چه به صورت تازه برای سلامتی بدن بسیار مناسب می باشد.

خواص شیر الاغ برای پوست

  • مفید برای رشد جنین و کودکان

به دلیل برابر بودن pH بدن الاغ با انسان مصرف آن در کودکان زیر سه سال هیچ خطری ایجاد نمی کند. حتی می تواند جایگزین شیر مادر برای مادرانی که شیر ندارد باشد. همچنین با دارا بودن امگا ۳ موجود در شیر کمک به رشد جنین در رحم مادر می کند که با داشتن اسید فولیک بسیار مفید برای رشد ذهنی جنین است.

  • بالا بردن متابولیسم بدن

شیر خر سرشار از مواد معدنی و حاوی مقداری ویتامین و چربی است که ایمونوگلوبولین موجود در آن موجب تقویت مکانیزم های ایمنی بدن می شود و به بازسازی آنزیم های فلور گوارشی کمک می کند.

  • سم زدا کبد

طبق بررسی های انجام شده روی این شیر نشان داده که می تواند کبد را سم زدایی کند و سالم نگه دارد. این شیر با تاثیر بسزایی که دارد در درمان سم زدایی کبد و درمان خوبی برای افراد مبتلا به مشکلات کبدی مناسب واقع می شود.

  •  آرون گروپس

فواید شگفت انگیز شیر

  • مناسب برای رژیم غذایی

شیر الاغ به خاطر هضم راحت و آسان و چربی کمی که دارد دارای کازئین انعقاد پذیر نیست. این شیر دارای مواد معدنی و ویتامین و ایمونوگلوبولین به عناصر کمی است که سیستم را تقویت کرده و به بازسازی فلور گوارشی کمک فراوانی می کند. کسانی که می خواهند رژیم بگیرند در برنامه غذایی خود از این شیر استفاده کنند.

  • رفع مشکلات پوستی و حفظ زیبایی

از این شیر در تهیه ی مواد آرایشی بکار گرفته می شود که به خاطر مواد معدنی برای افراد دارای آکنه در جهت رفع و درمان جوش های پوستی موثر است. خواص شیر الاغ با دارا بودن خاصیت احیا و پاک کنندگی پوست را در کم ترین زمان احیا می کند. چون شیر خاصیت مرطوب کنندگی دارد برای نرم کننده پوست عالی است و در جهت ساخت صابون و لوسیون بدن به کار می رود.

شیر الاغ برای چیست؟

  • درمان آسم و سرفه

شیر الاغ داروی مناسبی برای درمان تنگی نفس و آسم است که برای افرادی که دچار سل یا گلو درد هستند بسیار مفید است. همینطور کسانی که از مشکلات تنفسی رنج می برند با نوشیدن شیر گرم به مدت یک ماه در جهت بهبودی سرفه و آسم می توانند خود را درمان کنند.

  • افزایش انرژی و ایمنی

این شیر در زمان پادشاه اول فرانسه که بعد از جنگ انرژی اش تحلیل رفته بود توصیه شد که سلامتی او را برگرداند. همچنین از نظر علمی هم خواص شیر الاغ تثبیت شده است که انرژی را تقویت می کند. همچنین با فواید بی نظیری که دارد موجب افزایش سطح ایمنی برای افرادی که دچار اگزما شده اند است.

  • رفع یبوست

چون هضم آن راحت بوده برای کسانی که به یبوست مبتلا هستند کمک می کند. این شیر برای تمام سن های مختلف مناسب است و جای هیچ نگرانی نیست چون همه از قبیل بچه ها از طعم آن لذت خواهند برد.

خواص شیر الاغ دارای کلسیم

  • درمان سرماخوردگی و آلرژی

شیر الاغ به خاطر داشتن انواع ویتامین ب از بروز حساسیت و آلرژیک در فرد جلوگیری می کند. همچنین مقدار قابل ملاحظه ای ویتامین ث دارد که منبع عالی بوده و در جهت درمان آنفولانزا و سرماخوردگی نقش موثری خواهد داشت.

  • کمک به کاهش وزن

این شیر همواره با داشتن باکتری های سریع کمک به کمتر شدن وزن می کند که به سرعت انتشار یافته و تولید انرژی می کند. این موضوع مهم در جهت کاهش مقدار چربی بدن نقش مهمی دارد به خوش اندامی و کاهش وزن کمک می کند.

  • منبع کلسیم و امگا ۳

عنصر اصلی تحکیم استخوان ها کلسیم است که در اثر کمبود آن به استخوان آسیب می رساند. این شیر هم مثل دیگر شیرها دارای کلسیم بوده که کمک به رفع تحلیل رفتگی استخوان می کند. همچنین استخوان ها را تقویت کرده به ویژه در زنان نزدیک به یائسگی کمک فراوانی می کند. منبع فراوان امگا ۳ بوده که از خواص ضد التهابی در جهت رفع بیماری قلبی موثر است و موجب سریع فکر کردن و بهبودی مغز می شود.

فواید خوردن شیر

  • درمان سرطان

از فواید شیر الاغ می توان در جهت کسانی که تحت درمان شیمی درمانی مبتلا به سرطان شده اند اشاره کرد. این مایع مفید منبع غذایی مناسب برای افراد سرطانی است که با کشتن سلول های سرطانی کمک کرده تا سلول های بنیادی مفید خون ساخته شوند و فرد در جهت بهبودی قرار بگیرد.

  • رفع مشکل جسمی

طبق تحقیقات های یک زیست شناس که در رابطه با شیر الاغ مصاحبه داشته می گوید: اگر مشکلاتی در رابطه با رشد داریم رژیم غذایی شما نامناسب است، و در دوره ناخوشی به سر می برید. اگر هم در دوره یائسگی و یا میانسالی هستید می توانید از شیر الاغ که فواید زیادی دارد مصرف کنید تا به بدن خود و افراد سالخورده کمک کنید.

خواص شیر الاغ برای درد دندان

  • رفع اختلالات گوارشی

این شیر حاوی مقدار خوبی پروبیوتیک است که این ماده برای مخمر و باکتری ها مفید است. پروبیوتیک موجود در شیر الاغ به سلامتی بدن و سیستم گوارشی نظیر اندام های شکم کمک ویژه ای می کند.

  • درمان درد دندان و چشم

اگر مبتلا به درد دندان هستید با قرقره کردن شیر الاغ می توانید موجب تسکین و قطع خونریزی دندانی شوید. همچنین افرادی که درد چشم به خاطر برق زدگی دارند می توانند برای سوزش چشمان خود چند قطره از این شیر را برای رفع درد در چشم ها بچکانند.

  • درمان پیسی

برای افرادی که دچار بیماری پوستی برص شده اند برای از بین بردن لک های روی پوست که بر اثر از بین رفتن رنگدانه های پوست ایجاد شده می توانند از خواص شیر الاغ برای هر قسمت بدن را که درگیر کرده از آن مالش دهند تا درمان پیسی صورت گیرد.

در پایان این مطلب در صورت تمایل به آشنایی به خواص لبنیات تهیه شده از شیر گاو و گوسفند می توانید کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *