دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آموزش کرلی مو با دو روش متفاوت

  • ندا خوشرو
  • ۲۵ تیر ۱۴۰۰
  • ۰

آموزش کرلی مو با دو روش ساده و کاربردی مخصوص خانم ها و دختران جوان در رده سنی مختلف را در این مطلب مشاهده خواهید کرد که امیدواریم با مطالعه این مطلب تبحر لازم را بدست آورده باشید.

به حالت دادن مو به صورتی که کاملا فر نشود کرلی گفته می شود. برای کرلی کردن موها از اتو یا بابلیس استفاده می گردد که بهتر است شما برای داشتن تبحر لازم در این زمینه مطالب مربوط به آموزش کرلی مو را مطالعه نمایید.

آموزش کرلی مو

اگر تمایل دارید ظاهری ایده آل و متفاوت داشته باشید بهتر است به موهای خود حالت و فرم بی نظیری را ببخشید. فر کردن مو و کرلی کردن موها و فر کردن مو با چنگال سه روش مناسب برای حالت دادن به موی سر می باشند که به کمک روش های ذکر شده می توانید تغییرات مثبتی را در ظاهر خود ایجاد نمایید.

کرلی کردن موی سر

نحوه کرلی مو با روش های مختلف

اگر مو به کمک اتو کرلی شود جذابیت خاصی پیدا می کند همچنین می توانید به کمک برس گرد و بیگودی و پارچه و … به کرلی کردن موهای خود بپردازید.

نحوه کرلی کردن موی سر

۱.کرلی کردن موی سر به کمک پارچه

یکی از شیوه های آسان برای کرلی کردن موها استفاده از دستمال پارچه ای می باشد که نتیجه این کار قشنگ و بادوام است. برای این کار حدود ۱۰ تا ۲۰ نوار پارچه ای را به اندازه ۸*۲ اینج یا ۲۰*۵ سانت برش بزنید. موهایتان را شانه بزنید تا گره آن ها به خوبی باز شود و اگر موهایتان بیش از حد گره دار می باشد می توانید از نرم کننده برای از بین بردن گره ها استفاده نمایید.

  •  آرون گروپس

موهایتان را به کمک اسپری نمک دریایی مرطوب نمایید سپس پارچه ها را دور موی خود بپیچید. برای پیچیدن موها ابتدا آن ها را به ۴ قسمت مساوی تقسیم نمایید سپس به کمک قسمت انتهایی شانه موها را از قسمت بالای سر تا پایین گردن جدا نمایید سپس موهای خود را به کمک یک خط افقی و از یک سمت گوش تا قسمت دیگر آن جدا نمایید که در این صورت ۴ قسمت مساوی بوجود می آید.

بخش ضخیم یک اینچی یا ۲.۵ سانتی از مو را بین انگشتان تان بگیرید و کرلی کردن مو را به کمک یکی از بخش ها شروع نمایید. قسمتی از مو را در بین انگشتان تان بگیرید و اگر تمایل دارید فر مو بزرگ و شل تری داشته باشید بهتر است ضخامت دسته مو جدا شده را بیشتر بگیرید.

آموزش کرلی کردن موی سر

برای داشتن فرهایی بزرگ و شل نباید یک بخش مجزا را جدا نمایید و تنها می توانید بخش جلویی طرف اول را به صورت کامل در دست هایتان بگیرید و این قسمت از مو را مرطوب نمایید. این قسمت از مو را از بخش پایینی به دور یک نوار پارچه ای بپیچید و کرلی کردن را به کمک انتهای هر بخشی که از مو که انتخاب کرده اید آغاز نمایید و نوار پارچه ای را به صورت افقی نگه دارید به صورتی که عرض آن ۲ اینچ یا ۵ سانت باشد. دسته ای از موهایتان را به دور پارچه تا جایی که می خواهید موها فر شود بپیچید.

اگر تمایل دارید فقط قسمت انتهایی موی خود را فر کنید این کار را باید تا نصف طول موها انجام بدهید. برای زمانی که تمایل دارید موها را تا بالا فر نمایید باید موهای خود را تا فرق سر به دور پارچه بپیچید سپس پارچه را به دور موهای پیچیده شدن خود گره بزنید تا از باز شدن پارچه جلوگیری شود.

همه موها را به صورت دسته دسته بپیچید و گره بزنید و مرحله پیچیدن موها را تا زمانی ادامه بدهید که همه موهایتان را به دور نوار پارچه ای پیچیده باشید. برای داشتن فر مرتب باید دسته ای از موی انتخاب شده را هم اندازه انتخاب نمایید.

نحوه کرلی کردن مو

پارچه را روی موهایتان به مدت یک شب نگه دارید و روی موهایتان پارچه ابریشمی بکشید و زمانی که همه موهایتان را دور پارچه پیچیدید روی سر خود پارچه ای ابریشمی را بکشید این کار باعث می شود تا در زمان خواب احساس راحتی بیشتری داشته باشید و از باز شدن گره ها جلوگیری شود.

اطمینان پیدا کنید که قبل از برداشتن پارچه موهایتان به صورت کامل خشک باشد در غیر این صورت فر موها به خوبی انجام نمی شود و باید برای چند ساعت دیگر پارچه ها را روی موی خود نگه دارید یا از سشوار برای خشک کردن موی سر استفاده نمایید.

بعد از باز کردن پارچه باید موها را به کمک انگشت دستان خود باز کنید و مقداری اسپری روی موها بزنید. از کشیدن شانه یا برس روی موهایتان خودداری نمایید.

کرلی کردن مو سر

۲.کرلی مو با اتو

۱.ژلی سبک را به موهایتان بزنید همچنین می توانید به موی خود روغن بادام شیرین بزنید.

۲. موهایتان را به صورت کامل خشک نمایید زیرا در زمان کرلی کردن موها به کمک اتو اگر موی شما مقداری مرطوب باشد به خوبی فر نمی شود.

۳. حدود ۲ تا ۵ سانت از موهایتان را به صورت رشته ای گیره بزنید تا بتوانید به راحتی از اتوی مو استفاده نمایید و اتوی مو را در جهتی که تمایل دارید حلقه های فر ایجاد شوند بچرخانید.

۴. اتو را به آرامی میان دسته های موی خود بکشید به صورتی که فرم منحنی حلقه های مو شما حفظ شود و روی بخش کوچکی از موها مراحل را تکرار نمایید تا قسمت هایی از موی شما فر شوند.

۵. بعد از کرلی کردن موها به کمک اتو باید موهایتان را اسپری کنید تا فر روی موهای شما به مدت طولانی تری بماند.

کرلی مو

در این مطلب با آموزش کرلی مو سر آشنا شدید که امیدواریم با توجه به روش های ذکر شده بتوانید موهای خود را در منزل به راحتی کرلی کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *