دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

خرید بهترین کالای خواب

  • فرهاد هاشمی
  • ۳۱ تیر ۱۴۰۰
  • ۰

خرید بهترین روتختی

مشکلات خواب، به‌ویژه بی‌خوابی، یک شکایت شایع در میان بزرگ‌سالان است.خواب برای بهبود حالات جسمی و عاطفی اساسی است؛ بنابراین، خواب خوب برای غلبه بر مشکلات دشوار روزانه و جلوگیری از تأثیرات منفی طولانی مدت و استرس ضروری است. به‌طورکلی، به نظر می‌رسد خواب خوب هم برای سلامت فیزیولوژیکی و هم برای سلامت روان‌شناختی بسیار مهم است.

یکی از چیزهایی که می‌تواند سطح خواب و آرامش شما را تنظیم کند و خوابی بسیار راحت را به شما هدیه بدهد، انتخاب کالای خواب مناسب است.

شاید تجربه کرده باشید که در سفر یا خانه‌ی دوستان خوابتان نمی‌برد و فقط روی بالشت خود می‌توانید بخوابید. حضور یک کالای خوب و مرغوب و باکیفیت می‌تواند سطح خواب شما را ارتقاء بخشد و روز پرنشاط و پرانرژی را به شما هدیه دهد.

ویژگی‌های کلی یک روتختی خوب

همان‌طور که میدانید روتختی مهم‌ترین بخش دیزاین اتاق‌خواب است به همین دلیل است که در هنگام خرید روتختی باید در نظر داشته باشیم که علاوه بر کیفیت و زیبایی، روتختی باید با طراحی و دیزاین سایر بخش‌های اتاق هم‌خوانی داشته باشد. لازم به ذکر است که جنس روتختی نیز باید از نوعی باشد که در اثر شستشو تغییر شکل ندهد و زیبای اتاق خواب ما، بعد از چندین بار استفاده از روتختی نیز همچنان پابرجا باشد.

جنس روتختی

خرید بهترین کالای خواب

 جنس روتختی باید دارای نرمی و کیفیت بالایی باشد که راحتی و آرامش را در هنگام خواب برای شما به ارمغان بیاورد، یادتان نرود خواب خوب سلامتی شما را در پی دارد.

بنابراین برای خرید یک کالای خواب و سرویس روتختی خوب لطافت و جنس محصول مؤلفه ی اول در انتخاب شماست.

برای افرادی که نرمی و لطافت را به عنوان ملاک اولیه برای خرید روتختی در نظر دارند پیشنهاد ما پارچه‌های نخ پنبه و مخمل است.

اگر بیشتر از نرمی و لطافت، ملاک شما برای انتخاب روتختی تزیینی بودن و زیبایی آن است، می‌توانید از روتختی‌هایی که تزیینات گیپور و ساتن دارند استفاده کنید.

بدیهی است که این مدل روتختی‌ها بیشتر جنبه‌ی تزیینی دارند و شاید وجود گیپور و سایر تزیینات، استفاده شبانه از آن‌ها را دشوار کند.

توجه داشته باشید که همیشه کالای خواب را باید از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید تا از جنس خریداری شده‌ی خود اطمینان داشته باشید.

برای خرید یک روتختی خوب و باکیفیت به سایت کالاچیو مراجعه کنید.

خرید بهترین بالش

خرید بهترین کالای خواب

همان‌طور که می‌دانید و شاید تجربه هم کرده باشید، استفاده از یک بالش نامناسب می‌تواند خستگی یک روز طولانی را به تن شما بگذارد.

بالش بد به گردن و ستون فقرات فشار وارد کرده و به‌ مرور زمان باعث دردهای مزمن گردنی و کمر می‌شود.

یک بالش مناسب و خوب برای داشتن یک خواب راحت جادو می‌کند. بالش استاندارد باید موقعیت سر و گردن را در نظر داشته و بدون هیچ‌گونه آسیبی باعث ایجاد یک خواب شیرین شود. بالش‌های با فنّاوری‌های جدید و خاص نیز امروزه ساخته‌شده است که ویژگی‌های منحصر به فردی نسبت به بالش‌های سنتی دارد.

همچنین بالش خوب به دلیل مرغوبیت الیاف و پارچه‌ی خود از موها و پوستتان حمایت می‌کند و مانع از موخوره، شکستگی موها و جوش صورت می‌شود.

استفاده از بالش‌های طبی علاوه بر راحتی در خواب و حفاظت از پوست و موی شما، باید قابل شست‌وشو ضد عرق و ضد حساسیت باشد.

ممکن است براثر قرار گرفتن گردن به حالت نامناسب، گردن دچار درد و ناراحتی هنگام حرکت و چرخش شود. نوع بالش و الیاف مورد استفاده در آن و اندازه و ابعاد بالش در به وجود آمدن این وضعیت خیلی می‌تواند مؤثر باشد.

متخصصان بهداشت توصیه می‌کنند برای داشتن خوابی راحت، هر ۱۲ تا ۱۸ ماه بالش خود را تعویض کنید و در ضمن استفاده بیش‌ از اندازه از یک بالش علاوه بر اینکه مقاومت اولیه آن را از بین می‌برد، می‌تواند وسیله‌ای مناسب برای اجتماع انواع قارچ‌ها، کپک‌ها و گرد و غبارهایی بسیار ریز باشد و سبب ایجاد انواع آلرژی‌ها و حساسیت‌ها شود. پس اگر از عمر بالشتتان دو سال می‌گذرد، حتماً به فکر خریدن بالشی جدید باشید.

انتخاب یک بالش خوب و مناسب، نقش بسیاری در خوابی راحت دارد زیرا بالش نامناسب سبب به وجود آمدن علائمی مانند سردردهای شدید و بی‌حس شدن شانه و بازو می‌شود اما سؤال اینجاست که چه بالشی مناسب است؟
بالش سفت یا نرم؟ کوتاه یا بلند. متخصصان و پزشکان مغز و اعصاب و ستون فقرات معتقدند یک بالش مناسب باید به‌ اندازه‌ای سفت باشد که سر و گردن را با ستون فقرات به‌طور موازی قرار دهد، درست مانند وقتی‌که در حالت ایستاده هستیم.
انتخاب یک بالش مناسب بستگی به خوابیدن افراد دارد. البته کسانی نیز به دلیل بعضی از علائم و بیماری‌ها و شرایط ویژه باید از بالش‌هایی خاص استفاده کنند.

انواع بالش

خرید بهترین کالای خواب

  1. بالش نرم و سبک: برای افرادی که روی شکم می‌خوابند مناسب است زیرا از فشار آمدن به گردن، جلوگیری می‌کند.۲ . بالش متوسط و سفت: در شرایطی خوب است که سر در تماس با آن به جلو تمایل پیدا کند و نیز قوس بیشتری نسبت به سایر بالش‌ها داشته باشد. برای افرادی که به پشت یا طاق‌باز می‌خوابند این بالش بسیار مناسب است.۳. بالش نازک و سفت: برای کسانی که به پهلو می‌خوابند بسیار مناسب است زیرا فضای خالی بین گوش و شانه را در این حالت پر می‌کند و بهترین تکیه‌گاه برای این افراد است. بهتر است بیشتر به پهلو یا پشت بخوابید زیرا خوابیدن به حالت دمر می‌تواند مشکلاتی جدی برای کمر و ستون فقرات ایجاد کند.

بالش طبی با توجه به استانداردهای حرکتی مربوط به سر و گردن طراحی‌شده و شرایط فیزیکی ایده آلی را نه‌تنها برای گردن، بلکه برای وضعیت عضلات شانه و بازوها فراهم می‌آورد.

الیاف و فوم مورد استفاده در بالش طبیعی مخصوص بوده (هوشمند) و علاوه بر مناسب بودن وضعیت سر، بدن افراد را هم در وضعیت خوبی قرار می‌دهد.

بالش‌ها طبی ، بادی و یا فومی هستند. بالش طبی بادی معمولاً به‌ عنوان بالش‌های گردنی مورد استفاده در پشت گردن هنگام مسافرت هم شناخته می‌شوند. بالش‌های فوم دار قابلیت تغییر حالت براثر شرایط را هم دارند.

از انواع بالش‌های طبی، علاوه بر نوع گردنی، مدل‌های مخصوص بارداری، زانو و مخصوص نشستن را هم می‌توانیم اسم ببریم.

برای خرید بالش، مخصوصاً بالش طبی به فروشگاه‌های معتبر در این زمینه مراجعه کنید و به راحتی فریب خرید انواع تقلبی آن‌ها را نخورید.

برای خرید بالش مرغوب و باکیفیت به سایت کالاچیو مراجعه کنید.

خرید سرویس خواب نوزاد

خرید بهترین کالای خواب

یکی دیگر از مهم‌ترین کالاهای خواب، سرویس نوزاد است. همان‌طور که می‌دانید خرید این کالا بسیار ضروری و البته حساس است.

یک نوزاد از ابتدای تولد تا ۳ ماهگی بیشتر ساعات روز را می‌خوابد. خواب خوب اهمیت بسیار بالایی در سلامت و رشد نوزاد و کودک دارد و یک خواب ناآرام علاوه بر مشکلاتی که برای نوزاد و کودک ایجاد می‌کند، برای شما هم دردسرساز خواهد بود. امنیت کودک و نوزاد شما در خواب امر بسیار مهمی است که خطر سندرم مرگ ناگهانی را کاهش می‌دهد. انتخاب درست و اصولی کالای خواب نوزاد و کودک خطر این اتفاق را کاهش می‌دهد؛ بنابراین انتخاب آگاهانه‌ی کالای خواب نوزاد و کودک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در ادامه به این موضوع می‌پردازیم و نکاتی که برای تهیه‌ی کالای خواب نوزاد و کودک باید بدانید را بیان می‌کنیم.

از دغدغه‌های هر پدر ‌و‌ مادری انتخاب و خرید سرویس خواب نوزاد است؛ زیرا هم باید قیمت مناسبی داشته و هم از کیفیت خوبی برخوردار باشد. معمولاً این کار قبل از تولد نوزاد انجام‌گرفته و والدین طبق سلیقه خود اتاق نوزاد را می‌چینند. چون نوزاد تا سن دو یا سه سالگی در تخت خود می‌خوابد و خواب و آرامش نوزاد مهم‌تر از هر چیزی است، بنابراین انتخاب سرویس خواب نوزاد حائز اهمیت است.

سرویس خواب نوزاد باید از جنسی بسیار لطیف و مرغوب بادوام بالا ساخته‌شده باشد؛ زیرا پوست بدن نوزادان بسیار حساس است و الیاف ضد حساسیت برای آن‌ها بسیار مهم است.

از طرفی به علت کثیف شدن زیاد، باید از جنسی باشد که راحت شسته شده و رنگ و بافت پارچه خراب نشود.

جنس تترون، مخمل، کتان، بامبو، پنبه و … همگی در تولید سرویس خواب‌های نوزاد به‌کاربرده می‌شود.

با پیشرفت فنّاوری الیاف و پارچه‌های ضد حساسیت جای بعضی پارچه‌ها را گرفتند و جایگزین مواد پلی‌استری شدند. در حالت کلی بهتر است برای کودکان و نوزادان از پارچه‌های با الیاف طبیعی و یا صد در صد نخ استفاده کنید؛ زیرا دارای پوستی حساس هستند و به‌سرعت موجب ایجاد حساسیت می‌شوند.

برای خرید سرویس خواب نوزادی بسیار باکیفیت و اصل به سایت کالاچیو مراجعه کنید.

راهنمای خرید حوله

خرید بهترین کالای خواب

حوله‌ها برای زندگی روزمره ضروری هستند، چه از آن‌ها برای خشک‌کردن بعد از استحمام یا شنا استفاده کنیم، چه برای انواع کارهای مختلف تمیز کردن، استفاده از حوله‌ها اهداف مختلفی دارد. باوجود انواع مختلف حوله در بازار، دشوار است که بدانید کدام نوع برای شما مناسب است. از میکرو الیاف گرفته تا پنبه‌ای و چاپی نخی. از کجا می‌دانید کدام‌یک را انتخاب کنید؟ هر یک از این انواع حوله در کارهای مختلف سرآمد هستند، بنابراین باید بدانید که حوله‌ها چه ویژگی دارند تا نوع مناسب با کاربرد خود را پیدا کنید. ما به بررسی انواع اصلی حوله‌ها می‌پردازیم، اینکه از هرکدام برای چه مواردی استفاده می‌شود و نحوه انتخاب انواع مناسب حوله‌ها چیست.

 از چه پارچه‌ای برای حوله استفاده می‌شود؟

خرید بهترین کالای خواب

انواع مختلفی از حوله‌ها وجود دارد که هرکدام از آن‌ها از مواد مختلف ساخته‌شده‌اند، اما در اینجا ما به چند دسته حوله مانند: میکروفیبر، پنبه و پشم مصنوعی خواهیم پرداخت. هر یک از این پارچه‌ها خواص مختلفی دارند، بنابراین در موارد ایده آل برای اهداف مختلف مناسب هستند. بیایید با کاوش دقیق‌تر این حوله ها شروع کنیم:

میکرو فیبر

همان‌طور که از نام این نوع پارچه برمی‌آید، میکروفیبر از تعداد زیادی الیاف ریز تشکیل‌شده است. این الیاف معمولاً از مشتقات پلاستیکی، عمدتاً از پلی‌استر و پلی آمید – که به نایلون نیز معروف است – ساخته می‌شوند، اما می‌توانند شامل نسبت‌های مختلف این دو ماده و همچنین انواع دیگر الیاف نیز باشند. الیاف موجود در این پارچه نازک‌تر از موی انسان و حتی حالتی ابریشمی دارد و به‌گونه‌ای بافته می‌شود که الیاف را شکافته و پارچه را بسیار جاذب می‌کند. حوله‌های ساخته‌شده از میکروفایبر بسیار نرم و سبک هستند و آب را به‌خوبی جمع می‌کنند و می‌توان به‌راحتی بارها و بارها از آن‌ها استفاده کرد.

پنبه

 یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های حوله موجود، پارچه نخی است که از صدها سال پیش وجود داشته است. پنبه اولین ماده شناخته‌شده‌ای است که برای حوله استفاده می‌شود و یک منبع طبیعی است که از گیاهان پنبه برداشت می‌شود و به‌صورت پارچه تولید می‌شود. با حسی راحت و نرم، از حوله‌های نخی معمولاً در خانه‌ها و مشاغل برای حوله‌های حمام استفاده می‌شود. نقطه‌ضعف پنبه این است که قدرت جذب کمتری نسبت به پارچه‌های دیگر دارد و خشک شدن آن طولانی‌تر می‌شود.

حوله‌ی پشم مصنوعی

اگر به دنبال یک حوله مقاوم با توانایی جذب مایعات بالا می‌گردید حوله پشم مصنوعی را به شما توصیه می‌کنیم. این حوله معمولاً تا مچ پاست تا بتواند به کسی که از آن استفاده می‌کند حس گرما و راحت بودن را القا کند.

حوله بامبو

حوله‌هایی که با بامبو درست می‌شوند سازگار با محیط‌زیست می‌باشند و همچنین دارای خواص ضد باکتری و حساسیت نیز هست. جنس این نوع حوله بامبو نازک و سبک است، این حوله‌ها برای افرادی که حساسیت‌های خاص پوستی دارند بهترین گزینه هستند؛ اما این حوله‌ها نسبت به حوله‌های دیگر گران به‌حساب می‌آیند.

 چه جنسی برای حوله‌ها بهتر است؟

خرید بهترین کالای خواب

انتخاب‌های بسیار متنوع برای پارچه حوله – بدون در نظر گرفتن رنگ و اندازه -بسیار دشوار است.

 این موضوع کاملاً که کاربرد و نحوه استفاده از حوله بستگی دارد. در ادامه به موارد استفاده معروف‌ترین جنس‌های حوله خواهیم پرداخت.

حوله‌های میکروفیبر

جمع‌وجور و سبک

ماهیت الیاف کوچک حوله‌های میکروفایبر باعث می‌شود که آن‌ها در مقایسه با سایر حوله‌ها، به‌خصوص پارچه‌های پایه نخی، فوق‌العاده سبک باشند. جمع شدن و حمل حوله‌های میکروفیبر می‌تواند برای کیف مسافرتی یا وسایل کمپینگ ایده آل باشد.

با دوام

حوله‌های میکروفیبر به‌خصوص در صورت مراقبت صحیح، دوام بالایی دارند. الیاف حوله‌های میکروفیبر فوق‌العاده محکم هستند و برای ماندگاری طراحی‌شده‌اند، حتی با استفاده زیاد و ساییدگی.

برای تمیز کردن بسیار مناسب است: حوله‌های میکروفیبر برای کارهای تمیز کردن ایده آل است. برای کارهای خانه، از قبیل ظرف‌شویی، پاک‌سازی آشپزخانه و غبارروبی گرفته تا کارهایی مانند پاک کردن میزها یا تمیزکاری صنعتی در کارگاه‌ها و فروشگاه‌های خودرو. حوله‌های میکروفیبر را می‌توان به‌صورت مرطوب یا خشک استفاده کرد و برای کارایی مؤثر به محلول تمیزکننده بسیار کمی نیاز دارد. این می‌تواند در هزینه‌های شیمیایی و تمیز کردن محصولات شما صرفه‌جویی کند.

خشک شدن سریع: حوله‌های میکروفایبر خیلی سریع خشک می‌شوند، به این معنی که سریع تمیز شده و خشک می‌شوند.(در آب‌وهوای مرطوب این می‌تواند یک مزیت بزرگ باشد)

حوله‌های نخی

خرید بهترین کالای خواب

مزایای حوله‌های نخی

همان‌طور که در بالا ذکر شد، پارچه نخی از صدها سال پیش وجود داشته است و حوله‌های نخی یک انتخاب رایج و محبوب برای نسل‌ها بوده است. انواع متنوعی از پنبه برای انتخاب وجود دارد که پنبه مصری و پنبه ترک و ایرانی اغلب با بالاترین کیفیت در نظر گرفته می‌شوند. پارچه پنبه‌ای از گیاه پنبه تهیه می‌شود که می‌تواند به‌صورت ارگانیک نیز پرورش یابد و باعث سازگاری بیشتر محیط‌زیست شود. حوله‌های پنبه‌ای مزایای بسیاری دارند، ازجمله:

قیمت مناسب

 درحالی‌که انواع حوله‌های پنبه‌ای لوکس نیز وجود دارد، در بیشتر موارد تولید پنبه آسان و مقرون‌به‌صرفه است. حتی برخی از ارزان‌ترین پنبه‌ها هنوز حوله‌ای باکیفیت خوب ارائه می‌دهند.

شستشوی آسان

حوله‌های نخی یکی از راحت‌ترین پارچه‌ها برای شست‌وشو با لباسشویی است. نیازی به نگرانی در مورد دستورالعمل‌های خاص مراقبت یا کارهای نظافتی پیچیده نیست.

نرمی ممتاز

حوله‌ی پنبه برای یک احساس لوکس و نرم از حوله‌های حمام را برای شما به ارمغان می‌آورد. حوله‌های نخی نهایت لطافت را فراهم می‌کنند. جای تعجب نیست که حوله‌های پنبه‌ای برتر برای هتل‌ها و همچنین سالن‌ها و آبگرم‌ها بهترین انتخاب برای ایجاد جلوه‌ای مجلل درحالی‌که در بسیار راحت و لطیف هم هستند، است.

تنفس

پنبه به‌عنوان یک فیبر طبیعی بسیار قابل‌تنفس است و باعث می‌شود هوا به‌راحتی از آن عبور کند. این باعث راحتی بیشتر آن‌ها به‌عنوان حوله حمام و کمک به قابلیت خشک شدن آن‌ها می‌شود.

طبیعی و قابل‌تجزیه بیولوژیکی

 پنبه را از گیاهان برداشت می‌کنند و به صورت پارچه درمی‌آورند و این باعث می‌شود که از گزینه‌های مصنوعی یک انتخاب سازگار با محیط‌زیست باشد. هنگامی‌که این حوله‌ها به پایان عمر مفید خود می‌رسند و دور انداخته می‌شوند، در نهایت در طبیعت از بین می‌روند.

برای خرید حوله‌ های باکیفیت و با قیمت مناسب به سایت کالاچیو مراجعه کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *