دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کاردستی با تراشه مداد برای کودکان خوش فکر و خلاق

  • محدثه خاکشور
  • ۲۴ تیر ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب به ارائه ایده های زیبا و جذابی جهت ساخت کاردستی با تراشه مداد پرداختیم. تراشه مدادهای رنگی شاید یکی از ساده ترین و دور ریختنی ترین موادی باشد که در اطراف خود خواهیم یافت و البته دم دست فرزندان شما نیز هست. پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندهید.

تراشه مداد یکی از دور ریختنی ترین موادی است که می توانید با استفاده از آن کارهای دست ساز متفاوتی را خلق کنید. در واقع این کارهای دست ساز را می توان نوعی نقاشی و یا ترکیب با نقاشی دانست. در اجرای آن کودکان خود را همراهی کنید و به همین سادگی آنها را برای داشتن ذهنی خلاق و آزاد کمک نمایید. برای آشنایی بیشتر با چگونگی ساخت کاردستی با تراشه مداد و مشاهده ایده های زیبا از شما دعوت می کنیم تا ما را در این مطلب همراهی نمایید.

ایده های جذاب و خلاقانه از کاردستی با تراشه مداد

ساخت کارهای دست ساز با تراشه های مداد رنگی از جذاب ترین ایده ها است که البته بدون هیچ هزینه ای میسر می باشد. همچنین دارای گوناگونی زیادی است که خلاقیت کودک و نوجوان را افزایش می دهد. کارهای دست ساز بسیاری وجود دارند که با خرید کلی وسایل آماده و کلی هزینه کردن به نتیجه می رسند. اما جذابیت کار وقتی است که با مواد دور ریختنی و غیر قابل استفاده بتوانید کارهای دست ساز زیبایی را خلق کنید. ساخت کارهای دست ساز با تراشه مداد یکی از همین جذابیت ها است.

ایده های زیبای ساخت کار هنری با تراشه مداد

ساخت کاردستی قلب به وسیله ی تراشه مداد

کاردستی های متنوعی همچون انواع حیوانات: خروس، ماهی، طاووس، جغد، لاک پشت، جوجه تیغی، باغ گل و گیاه، اتوبوس، دختر بچه و … تا بی نهایت که از ذهن خلاق شما نشات می گیرد. و از مهمترین مزایای آن می توان به افزایش یافتن وسعت نگاه کودکان و نوجوانان، همچنین پرورش خلاقیت آنان اشاره داشت.

ساخت کاردستی های زیبا با تراشه مداد

  •  آرون گروپس

اموزش کاردستی با تراشه های مداد

آموزش ساخت کار هنری با تراشه مداد

روش های ساخت کاردستی

مداد رنگی از ابزار اصلی و اولیه لازم برای نقاشی کودکان است که پس از هر رسم کردن، نیاز به تراش کردن پیدا می کند، از همین تراشه ها می توانید نهایت استفاده را برده و کاردستی خلاقانه به وجود بیاورید. کار سختی نیست تنها کاری که باید انجام دهید این است که مداد خود را بتراشید و سپس تراشه های آن را با چسب مایع و یا ماتیکی بر روی قسمت مشخص شده بچسبانید.

کاردستی به وسیله ی تراشه مداد

۱ – نقاشی خود را تکمیل کنید:

به این صورت که می توانید ابتدا یک نقاشی بکشید، سپس با استفاده از تراشه های مداد آن را تکمیل کنید. به این صورت که اگر تصویر دختری را رسم نموده اید، با استفاده از تراشه های مداد برای آن لباس بسازید. اگر پرنده ای زیبا طراحی نموده اید، شما می توانید پرهای آن را با تراشه های مداد رنگی تکمیل کنید.

اموزش ساخت کاردستی با تراشه مداد

اموزش ساخت کاردستی با تراشه مداد

۲ – تصویری ذهنی با تراشه ها رسم کنید

در این روش نبست به روش قبلی به تراشه های مداد بیشتری احتیاج دارید، زیرا که تمام قسمت های به طور کامل باید با تراشه ها پر شود تا شکل مورد نظر ایجاد گردد، یعنی تنها از تراشه های مداد و بدون ادغام با نقاشی صورت می گیرد. برای ساخت این کاردستی اغلب از ریزه تراشه های نوک مدادهای رنگی و مشکی بهره گرفته می شود.

اموزش ساخت کارهنری و نقاشی با تراشه مداد

اموزش کاردستی با استفاده از تراشه مداد

آشنایی با کار هنری با تراشه مداد

کارهای دست ساز زیبا با تراشه مداد

با استفاده از خلاقیت خود می توانید در ساخت کاردستی حیوانات و دیگر انواع کاردستی کودکانه از این تراشه ها استفاده کنید و جلوه زیباتری به کاردستی های خود ببخشید. در ادامه چندین نمونه از این کاردستی ها را ملاحظه خواهید کرد.

اموزش ساخت کارهنری با تراشه مدادکاردستی حیوانات دوست داشتنی با تراشه

اموزش ساخت کاردستی با استفاده از تراشه های مدادساخت طاووس زیبا با تراشه مداد

اموزش ساخت کاردستی با تراشه مداد

آموزش کاردستی به وسیله ی تراشه مداد

آموزش ساخت کارهنری با تراشه مدادتکمیل نقاشی دختر جوان و زیبا با تراش مدادهای رنگی

اموزش کاردستی با تراشه مداد

اموزش کار هنری با تراشه مدادتصویرسازی پرواز پروانه ها در آسمان با استفاده از تراش مدادها

اموزش ساخت کار هنری با تراشه مداد

اموزش ساخت کار هنری با تراشه مدادساخت گل به وسیله ی تراشه مداد و کاغذ رنگی

اموزش کاردست ساز با تراشه مداد

اموزش کاردستی با تراش مداد

آرگا از همراهی شما عزیزان تا انتهای مطلب و این لحظه بسیار متشکر است. امیدواریم این مدل کاردستی را در منزل به همراه کودکان و نوجوانان خود انجام بدهید. در رابطه با ایده های ارائه شده باید بگوییم که این ایده ها با هدف الگوبرداری به تصویر کشیده شده اند که در صورت تمایل می توانید، تصویرهای ذهنی خلاقانه خود را با این ایده ها ترکیب کرده و نتایجی دلچسب به وجود بیاورید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *