دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

۵ راز آرایش حرفه ای که احتمالا نمی دانستید!

  • فرهاد هاشمی
  • ۱۰ تیر ۱۴۰۰
  • ۰

آیا تا به حال دقت کرده اید که برخی از خانم ها پس از میکاپ صورت، تغییر بسیار زیادی در چهره شان رخ می دهد؟ تفاوت میکاپ افراد معمولی با آرایشگران حرفه ای در چیست؟ آیا با کاربردهای شگفت انگیز برخی از لوازم آرایشی آشنا هستید؟

لوازم آرایش

لوازم آرایشی اصل

میکاپ حرفه ای، علاوه بر برجسته کردن زیبایی های صورت و پوشاندن نواقص چهره، سبب ایجاد ظاهری طبیعی در آرایش خواهد شد. بسیاری از میکاپ آرتیستان مطرح دنیا با استفاده از فوت و فن های میکاپ حرفه ای، آرایشی متفاوت و طبیعی را در چهره ایجاد می کنند. هر چه قدر میکاپ صورت، چهره را طبیعی و ظریف جلوه دهد، آن آرایش حرفه ای تر است.

در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی ۵ راز اصلی و مهم برای یک آرایش حرفه ای بپردازیم.

۱_ هایلایت کردن گوشه های چشم

چشم ها، مرکز توجه در صورت هستند و به همین علت، نحوه آرایش آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. برای شاداب و درشت نشان دادن چشم ها، با استفاده از هایلایتر های تناژ روشن، گوشه های داخلی چشم ها را هایلایت کنید. توجه داشته باشید که استفاده زیاد از هایلایتر، ظاهری غیر طبیعی در چشم ها ایجاد می کند.

بنابراین، مقدار کمی از هایلایتر شاینی را به گوشه های داخلی چشم ها زده و به خوبی فید کنید. با هایلایت کردن گوشه های داخلی چشم، چشم هایی خیره کننده، ظریف و درشت خواهید داشت.

۲_ کانتور کردن بینی

کانتور کردن بینی، باعث ایجاد تعادل در چهره خواهد شد. داشتن بینی متناسب با صورت، ظرافت چهره را دوچندان می کند. برای اصلاح فرم بینی، دو خط کناری بینی را با استفاده از کانتور دو درجه تیره تر از رنگ پوست طبیعی خود کانتور کنید، سپس تیغه بینی را با رنگ کانتور روشن( یک یا دو درجه روشن تر از رنگ پوست) کانتور نمایید.

ترفند مهم در اصلاح فرم بینی، زدن مقدار کمی از هایلایتر به نوک بینی است. با استفاده از این روش، بینی خوش فرم و ظریفی خواهید داشت. هایلایتر نوک بینی، با ایجاد خطای دید باعث کوتاه و کوچک به نظر آمدن بینی و شاداب جلوه دادن چهره خواهد شد.

۳_ استفاده از رژگونه های روشن

نکته مهم در جوان و شاداب به نظر رسیدن چهره که اکثر خانم ها از آن غافل می شوند، استفاده از رژ گونه های تناژ روشن مانند صورتی، مرجانی و…. است. رژ گونه های تناژ روشن، آرایش شما را طبیعی و ظریف جلوه داده و چهره را جوان و با طراوت نشان می دهد.

برای رژگونه زدن، براش خود را از ابتدای گونه تا خط کناری گوش، به سمت بالا بزنید تا باعث برجسته شدن گونه ها شود. استفاده از رژ گونه های مایع، ظاهر طبیعی تری در میکاپ ایجاد می کند.

لوازم آرایش

لوازم میکاپ

 ۴_ استفاده صحیح از کانسیلر

یکی از رایج ترین اشتباهات آرایشی که اکثر افراد، حتی برخی از میکاپ آرتیستان نیز مرتکب می شوند، استفاده نادرست از کانسیلر برای زیر چشم است. در صورتی که کانسیلر را در زیر چشم و خط رویش مژه های پایینی بزنید، در طول روز و در هنگام تعریق صورت، مواد کانسیلر در خطوط ریز زیر چشم جمع شده و میکاپ صورت را غیرطبیعی و ناخوشایند جلوه می دهد.

برای استفاده از کانسیلر در میکاپ حرفه ای، ابتدا از پرایمر استفاده کنید تا احتمال جمع شدن مواد کانسیلر در خطوط زیر چشم کاهش پیدا کند، سپس مقدار مناسبی از کانسیلر نارنجی را به قسمت پایینی خطوط زیر چشم بزنید و به کمک پد تخم مرغی، به خوبی فید کنید. رنگ نارنجی کانسیلر، تیرگی زیرچشم را خنثی کرده و باعث جوان و شاداب به نظر رسیدن صورت خواهد شد.

در نهایت، برای یکدست کردن رنگ پوست، می توانید از کانسیلر تناژ روشن و مناسب با رنگ پوستتان استفاده نمایید. ترفند اصلی در استفاده از کانسیلر، خشک کردن کانسیلر است. پس از کانسیلر زدن، با استفاده از پودر فیکس یا پنکک، کانسیلر را در زیر چشم تثبیت کنید.

۵_ استفاده از رنگ های مناسب برای رژ لب

انتخاب رنگ مناسب رژ لب برای آرایش لب ها، تاثیر بسیاری زیادی در جوان و شاداب به نظر رسیدن چهره دارد. استفاده از رنگ های تیره در رژ لب، مانند رنگ مشکی، بنفش تیره، قرمز تیره و رنگ های فانتزی مانند سبز، زرد و …..، چهره را پیر و گرفته نشان داده و شادابی و طراوت صورت را از بین می برد. همچنین، رنگ های فانتزی در رژ لب، حالتی مصنوعی و غیرطبیعی در میکاپ ایجاد می کند.

روش حرفه ای برای آرایش لب ها، استفاده از مداد لب یک یا دو درجه تیره تر از رنگ رژ لب می باشد. دقت کنید که خط لب را دقیقا روی قسمت برجسته خط لب بکشید و برای برجسته و درشت جلوه دادن لب ها، خط لب را بالاتر از برجستگی لب نکشید. بهترین رنگ ها برای آرایش حرفه ای و طبیعی لب، تناژ رنگی صورتی، قرمز و مرجانی هستند. فوت و فن طلایی در آرایش لب ها، خشک و تثبیت کردن رژ لب، به وسیله پودر فیکس است.

لوازم آرایش

لوازم آرایش اصل برای آرایش حرفه ای

سخن آخر

با به کار بردن ترفندهای میکاپ حرفه ای، آرایش طبیعی، ظریف و زیبا خواهید داشت. راز اصلی آرایش حرفه ای، استفاده از لوازم آرایشی اورجینال و مناسب با رنگ و نوع پوست صورت است. امروزه، وبسایت های بسیاری به فروش اینترنتی محصولات آرایشی اصل و اورجینال پرداخته اند.

وبسایت سین دخت، یکی از فروشگاه های آنلاین محصولات آرایشی و بهداشتی اصل و اورجینال می باشد. شرح محصول کامل و جامع، تنوع بالای محصولات، عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی اورجینال و نماد اعتماد الکترونیکی در این وبسایت، گزینه مناسبی برای تهیه لوازم آرایشی اصل و استفاده از آن ها در میکاپ حرفه ای است.

همچنین، تخفیفات شگفت انگیز سایت سین دخت نیز، فرصت مناسبی را برای تهیه لوازم بهداشتی و آرایشی مورد نیاز با قیمت مناسب ،در اختیار کاربران گذاشته است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *