دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دکوراسیون پارامتریک با طراحی مدرن و ایده آل

  • محدثه خاکشور
  • ۲۵ تیر ۱۴۰۰
  • ۰

دکوراسیون پارامتریک یکی از سبک های قابل توجه و محبوب حال حاضر می باشد که به عنوان پدیده ای نوظهور محدودیت ها را از بین برده است که به شکل سیال و متحرک و البته انعطاف پذیر با کلی ویژگی و مزایای منحصر به فرد تصویری باور نشدنی اما واقعی را ترسیم می کند.

پارامتریک نوعی سبک طراحی است که دارای چیدمانی خاص می باشد. در واقع در این سبک وسایل به صورت اشکال قوس دار و سیال مشاهده می شوند، به طوری که گویی تخطی گران قانون های رایج طراحی می باشند. به بیان ساده تر این سبک بیشتر متشکل از شکل های آزاد و متوالی می باشند که ضمن تکرار شدن, تغییر حالت نیز می دهند. بیشتر سازه های این طراحی چوبی می باشند که نوع طراحی آزاد آنها برعکس سایر سبک های مدرن است که مرز معینی از شکل های منظم را در آنها شاهد هستیم. در این مطلب قصد داریم ایده های جالبی را از دکوراسیون پارامتریک ارائه دهیم.

مفهوم دکوراسیون پارامتریک

پارامتریک در واقع تحقق پیش فرض ها و رویایاهای طراحی داخلی می باشد، به بیانی دیگر این سبک طراحی که با تولید و طراحی آنالوگی تلفیق شده است برای آزادی بخشیدن در عرصه ی عمل به معماران و طراحان بر روی صحنه آمده است. این پدیده ی نوی طراحی با دارا بودن ویژگی هایی همچون ظریف و طبیعی بودن، و از همه مهم تر شیک و زیبا بودن حسابی مورد توجه قرار گرفته است که این توجه و محبوبیت را در ایران نیز شامل می شود.

چیدمان پارامتریک دارای ویژگی های خاص

انواه طرح های دکوراسیون پارامتریک

چیدمان و طراحی پارامتریک با اشکال هندسی

مشخصه های پارامتریک

  1. این سبک منشا یافته از ریاضی می باشد که بر اساس شکل های هندسی و الگوریتم پایه ریزی می گردد. یکی از ایفاگرهای مهم این عرصه هندسه بوده که از پارامترهای ویژه ای جهت تعریف و تغییر داده پایانی معادله ای به کار گرفته می شود.
  2. پویا و متحرک بودن یکی دیگر از مشخصه های این سبک به شمار می رود. به بیانی ساده تر می توان گفت نرم و انعطاف پذیرند به گونه ای که برخی از المانهای اجرا شده قابلیت مبدل شدن از قفسه ی واقع شده بر روی دیوار به مبل را دارا هستند.
  3. طراحی داخلی در این سبک نظام مند و یکپارچه می باشد.
  4. در این طراحی از مصالح و موارد محلی همچون چرم، کناف، چوبف ترمو وود، دیوار سبز و غیره بهره برده می شود. در واقع این سبک توانسته پا را فراتر گذاشته و علاوه بر خلاقیت و اجرای طرح های خلاقانه و منحصر به فرد در فضای داخلی این ویژگی ها را در نمای ظاهری و بیرونی نیز به اجرا در آورد.
  5. پروسه تولید المان ها در همان مکان مورد نظر اجرا می شود که بهترین شیوه جهت تولید به کار گرفته گردد. به طوری که قطعه های چوبی با نقشه اسمبلی یکی یکی تعریف شده و این طراحی بادقت موارد جزیئ موجب پایین شدن قیمت می گردد.
  6. یکی دیگر از ویژگی های آن نصب آسان می باشد که حتی خریدار می تواند همه ی قطعه های تولید شده با کد معین و مکان نصب تعیین شده به آسانی متصل و نصب نمایند.
  7. گذشته از شکل ارگونومی و محبوب قطعه های این طراحی، تولید سفارشی یکی دیگر از مشخصه های مثبت پارمتریک محسوب می شود.
  8. بزرگ بودن یکی از مشخصه های سازه ها در این سبک می باشند که البته با استفاده از شیوه های طراحی بخصوصی جهت ابعاد کوچکتر نیز بهره ببرید. به این معنا اغلب پارامتریک در نمای ساختمان به کار می رود, اما شاهد استفاده آن برای مبلمان و جلو مبلی و دیگر عناصر دیزاین پارامتریک این سبک نیز به کار ببرید.

انواع نمونه های دوست داشتنی دیزاین پارامتریک

انواع طرح های زیبا و دوست داشتنی دیزاین پارامتریک

چگونگی تولید

در دکوراسیون پارامتریک تولید به صورت آنالوگ و کامپیوتری می باشد، به این صورت که نخست طرح کلی با استفاده از انواع نرم افزارهای ویژه طراحی و مدل سازی گردیده و پس از برطرف ساختن نقاط ضعف آن و همچنین تقویت نقاط قوت آن در نهایت شکل اصلی و پایانی سازه تایید و موارد جزئی قابل نصب بر روی آن توصیف می شود. سپس جنس و مصالح قابل استفاده مشخص می شود. و در آخرین مرحله تولید این سازه ها در شرکت توسط دستگاه «CNC» تولید می گردد. گاهی از برنامه نویسی هم برای تولید استفاده می شود.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

آشنایی با ایده های زیبای چیدمان پارامتریک

شناخت رنگ های مناسب در دکوراسیون پارامتریک

جهت نمود یافتن بهتر بافت متریال های گوناگون در این سبک طراحی می توان پیشنهاد استفاده از رنگ های طلایی و سفید را ارائه کرد. همچنین انتخاب و اجرای یک نورپردازی زیبا و فوق العاده در زیر سازه ها و قطعه های به اجرا درآمده می تواند فضایی پارمتریکی شیک را به وجود بیاورد.

معرفی دکوراسیون پارامتریک

موارد استفاده از طراحی پارامتریک

این نوع طراحی به دلیل شیک و مدرن بودن مورد توجه بسیاری از افراد می باشد از این رو در ادامه به موارد استفاده از این طراحی پرداخته ایم.

دیوارها و ساعت دیواری به طرح پارامتریک

استفاده از ساعت دیواری پارامتریک یکی دیگر از ایده های به کارگیری این سبک طراحی می باشد. و اما خود دیوارهای پارامتریک یکی از موارد به کارگیری محسوب می شوند, جالب است بدانید دیوارهای پارامتریکی قادرند صندلی هایی را جهت نشستن شما به وجود بیاورند که شرایط حذف بعضی از مبل های جاگیر را در اختیار شما نیز قرار می دهند.

آشنایی با انواع ایده های زیبای دیزاین پارامتریک

میز و صندلی های پارامتریکی

این میز و صندلی ها دارای نمایی زیبا و خیره کننده هستند که همراه با سادگی دارای جزییات بسیاری نیز می باشند. با استفاده از میز و صندلی های پارامتریکی جذابیت نو و منحصر به فردی را به خانه خود بیاورید. همچنین می توانید از میزهای جلومبلی پارامتریکی نیز برای این دیزاین بهره ببرید.

نمونه و طرح های زیبا از دکوراسیون پارامتریک

دکوراسیون پارامتریک

آباژورها و لوسترها

جهت دیزاین منزل به سبک پارامتریکی می توانید از لوسترها و آباژورهای پارامتریکی بهره ببرید. در ادامه این بخش می توانید نظاره گر مدل های زیبای آن ها باشید.

طرح هایی بینظیر از دیزاین پارامتریک

آشنایی با انواع نمونه های زیبای چیدمان پارامتریک

انواع طرح های کاربردی و زیبای دکوراسیون پارامتریک

انواع ایده های کاربردی و خاص دیزاین پارامتریک

انواع طرح های دکوراسیون پارامتریک

طراحی و چیدمان پارامتریک

آشنایی با ایده های زیبای دکوراسیون پارامتریک

آشنایی با ایده هایی زیبا از دیزاین پارامتریک

آشنایی با چیدمان پارامتریک

آشنایی با دیزاین های زیبای پارامتریک

انواع نمونه های ایده آل و ناب دیزاین پارامتریک

طراحی زیبا و منحصر به فرد پارامتریک

آشنایی با دیزاین پارامتریک

آشنایی با دکوراسیون پارامتریک

دیزاین های زیبا و فوق العاده پارامتریک

آشنایی با دیزاین زیبا و تو دل بروی پارامتریک

آشنایی با طراحی پارامتریک

انواع ایده های به روز از دکوراسیون پارامتریک

آشایی با طراحی شیک پارامتریک

آشنایی با طراحی منحصر به فرد پارامتریک

معرفی دکوراسیون شیک و مدرن پارامتریک

معرفی دیزاین پارامتریک

از اینکه تا این لحظه از این مطلب اختصاص یافته به مبحث دکوراسیون و دکوراسیون پارامتریک همراه ما بودید، بی نهایت متشکریم. پارامتریک نوعی دیزاین است که شکل ها در آن از هندسه پیروی کرده و سیال می باشند. امیدواریم این مطلب مفید واقع شده و مورد توجه شما بوده باشد. برای آشنایی بیشتر با دکوراسیون آشپزخانه ارگونومیک، دکوراسیون مونوکروماتیک بر روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *