دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بازدید از دریاچه القدره دبی با قوانین سفت و سخت!

  • محدثه خاکشور
  • ۲۴ تیر ۱۴۰۰
  • ۰

دریاچه القدره یکی از جاذبه های توریستی شهر دبی واقع در کشور امارات می باشد. این دریاچه مصنوعی به منظور ایجاد فضایی سرسبز و همچنین تغییر جو این شهر در بخش کویری دبی ایجاد گردیده است.

دبی شهر شگفتی ها است! شگفتی های دست سازی که تنوع و فراوانی بسیاری داشته و از برج خلیفه، جزیره نخل دبی، دریاچه عشق و … را شامل می شود. دریاچه ای مصنوعی و دست ساز با اختصاص دادن هزینه های بالا در این منطقه ایجاد شده است. قدمت این دریاچه حدودا به ۶ سال می رسد که موجب شده تا گردشگران بسیاری از گوشه و کنار جهان به بازدید از آن بشتابند. در این مطلب قصد آشنایی شما عزیزان با دریاچه القدره دبی را داریم، خواهشمندیم تا پایان همراه ما باشید.

عموما در نواحی بیابانی، دریاچه کمتر وجود دارد که در کشورهای عربی برای برطرف ساختن این مشکل طبیعی و تغییر دادن شرایط جوی شهرها از جمله شهر دبی، اقدام به ایجاد مکان های طبیعی مانند دریاچه های دست ساز نموده اند. یکی از آنها دریاچه مصنوعی القدره است که با صرف هزینه های گزاف و بالایی به ثمر رسیده و از جاذبه های توریستی این دبی محسوب می شود. در ادامه به معرفی بیشتر آن خواهیم پرداخت.

معرفی دریاچه القدره

آشنایی با دریاچه القدره دبی

دبی (Dubai) وسیع ترین و البته شناخته شده ترین شهر کشور امارات؛ همچنین مدرن ترین و بزرگترین شهر تجاری دنیا می باشد که به عنوان عروس خلیج فارس نیز معروف است. دبی در نوار ساحلی کشور امارات متحده و در سمت جنوب شبه جزیره عربستان و کشور ایران واقع شده است.

حدودا ۶ سال قبل به منظور ایجاد سرسبزی و همچنین تغییر دادن آب و هوای قسمتی از کویر دبی از سوی مسئول های این شهر و کشور اقدام مهمی صورت گرفت که یا صرف هزینه های بسیار همراه بود. به این ترتیب این دریاچه مصنوعی در ناحیه ای بیابانی و در فاصله ی۳۰ کیلومتری شهر دبی دارای مساحتی بالغ بر ۱۰ هکتار ایجاد گردید که آب آن از خلیج فارس تامین می شود.

آشنایی با دریاچه دست ساز القدره

 القدره را می توان حیات وحش و سکونتگاهی چشم نواز و متفاوت برای زندگی ۱۷۰ گونه پرنده مهاجر و محلی دانست که شامل پرنده هایی همچون شاهین، عقاب، گوزن شمالی اوراسیا، کاسپین پلور، ابلیس براق، ردیی تورستون، استارلینگ، گلبرگ، شرک، ساندرلینگ می شود.

  •  آرون گروپس

این دریاچه مصنوعی همچنین منطقه ای خاص جهت پیک نیک های باربیکیو و انواع جانوران وحشی در میان کویر، کارهایی مانند راه های دوچرخه سواری، و بخش هایی برای چادر زدن (کمیپنگ صحرایی) را برای علاقه مندان فراهم نموده است. از مشاهده غروب زیبا و چشم نواز این دریاچه غافل نشوید.

معرفی دریاچه القدره

مقررات وضع شده برای این دریاچه

همانطور که گفته شد این دریاچه مصنوعی یکی از مکان های دیدنی و جاذبه های توریستی دبی شناخته می شود که هر ساله بازدیدکنندگان بسیاری را به این قسمت جذب می کند. به همین خاطر مسئولان مقرراتی را وضع کرده و گردشگران را ملزم به رعایت آن نموده اند که تخطی از آن فرد را متحمل به پرداخت ۵۰۰ dh  می کند.

در این قانون، انجام کارهایی مانند استفاده از وسایل نقلیه، دوچرخه سواری، چادر زدن، شنا، باربیکیو، پیاده روی سگ، ماهی گیری، آتش روشن کردن و کباب کردن منع شده است. البته در این رابطه تقریبا ۳۵ تابلوی اخطار دهنده شامل عکس اقدامات منع شده در بخش های مختلف این دریاچه نصب شده است.

آشنایی با دریاچه زیبا و دست ساز القدره

دانستنی های جالب شهر دبی

  • برج خلیفه به خاطر کمک های مالی فراوان ابوظبی به این نام تغییر نام یافت.
  • اهالی دبی پولدار ولی فراموش کار می باشند.
  • جالب است بدانید در طول اقامت خود در شهر دبی تنها ۱ نفر اماراتی را مشاهده کنید.
  • در این شهر نسبت مردها به زن ها بیشتر می باشد.
  • خودروهای پلیس در شهر دبی دارای سرعت بالایی می باشند.
  • ساختمان های این شهر بر خلاف باور شما بسیار مرتفع نیستند.
  • دبی با استفاده از غواصی مروارید ایجاد گردید.

معرفی دریاچه مصنوعی القدره

امارات متحده عربی یکی از کشورهای عربی است که ابوظبی رتبه دار اول در وسعت و بزرگی و دبی رتبه دار دوم از این حیث می باشد که هر کدام دیدنی های بسیاری را به خود اختصاص داده و به واسطه ی آن گردشگران زیادی را هر ساله به خود می بینند.

در این مطلب به معرفی دریاچه مصنوعی القدره یکی از جاذبه های دیدنی و چشم نواز شهر دبی پرداختیم که امیدواریم مورد توجه و پسند شما واقع شده باشد. برای آشنایی با دیدنی های عجمان، شارجه از شهرهای امارات و دیگر مکان های دیدنی دبی بر روی لینک های ارائه شده کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *