دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آشنایی با دیدنی های لیدز شهری منحصر به فرد در انگلیس

  • محدثه خاکشور
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
  • ۰

با هدف آشنایی شما عزیزان با دیدنی های لیدز در این مطلب در پیش روی محضر دیدگان دوست داشتنی شما ایستاده ایم. امیدواریم از این سفر مجازی گردشگری نیز مانند دیگر سفرهای آرگایی نهایت بهره و لذت را ببرید.

لیدز یکی از شهرهای مهم و بزرگ انگلیس است که دارای آب و هوایی معتدل و گرم، دانشگاهی معروف، مراکز خرید بیرون از لندن، فروشگاهها و بوتیک های بسیار، کافه ها و کنسرت ها و همچنین مکان های تاریخی و مذهبی باشکوهی نظیر کلیساها، موزه ها می باشد. در این مطلب قصد داریم به معرفی دیدنی های لیدز بپردازیم پس همراه آرگا باشید.

نگاهی به دیدنی های لیدز

همانطور که گفته شد لیدز به دلیل دارا بودن تالارهای کنسرت و کافه های بینظیر منطقه ای ایده آل جهت تفریح و سرگرمی خارج از خانه محسوب می شود. لیدز در منطقه یورکشایر انگلیس واقع شده است که دارای آب و هوایی معتدل و گرم با باران های فراوان می باشد. با توجه به بالا بودن سطح فرهنگی این شهر، و همین طور کوشش او در این راستا انتظار می رود که در سال ۲۰۲۳ پایتخت فرهنگی اروپا گردد. در رابطه با غنی بودن در زمینه فرهنگ و هنر این شهر می توان به برگزاری جشنواره های متعدد از جمله جشنواره موسیقی، جشنواره هنر، جشنواره رقص، جشنواره غذا که در باختر یورکشایر انجام می گیرد. و اما دلیل نامگذاری این شهر به اسم «لیدز» به دوران حکومت «المت» در قرن پنجم میلادی مربوط می شود که تماما با جنگل لیدیز پوشانده شده بود.

آشنایی با جاذبه های دیدنی لیدز

معرفی دیدنی های لیدز

۱ – قلعه تاریخی

این قلعه از محبوب ترین و معروف ترین قلعه های جهان به شمار می رود که تقریبا ۹۰۰ سال بر روی جزیره ای در میان دریاچه واقع شده است, محل قرارگیری این قلعه در هشت کیلومتری جنوب شرقی میدستون و در شهرستان کنت واقع شده است. کنت که کهن ترین شهرستان انگلیس شمرده می شود دارای ساختمان های خارق العاده از نظر قدمت و زیبایی از جمله قلعه لیدز می باشد.

این دژ بر روی ۲ جزیره کوچک بنا شده است که این جزیره ها نیز به وسیله ی ۱ پل به یکدیگر متصل گردیده اند. این جزیره یا به بیانی جزیره ها در میان رودخانه لِن واقع شده است که هنوز نیز آثار باقی مانده از نخستین سازه ی ساخته شده در این جزیره مشهود می باشد. این قلعه تاریخی از دیدنی های مهم و مطرح لیدز شناخته می شود.

  •  آرون گروپس

آشنایی با جاذبه های تماشایی و دیدنی لیدز

۲- مرکز شهر

این ناحیه به خاطر پیکره های بسیاری که دارد از جمله صورت های جیمز وات (مخترع)، و شاهزاده سیاه معروف می باشد. در مجاورت این منطقه صومعه ی «جوزف پریستلی» و نیز سالن دیدنی لیدز واقع شده که در سال ۱۸۵۸ میلادی به وسیله ی ملکه ویکتوریا مقدس گردید. برج ساعتی با ارتفاع ۲۰۰ فوت در میدان واقع شده، و سالنی شیک و مجلل که بیشتر جهت کنسرت ها به کار گرفته می شود.سیویک هال با برج های مزین شده اش از جمله سایر سازه های لیدز محسوب می شود که سمبل بشارت دهندگی را بر عهده دارد.

۳ – هدرو و بریگیت

هدرو یک راه زیبا جهت پیاده روی می باشد که تعدادی از بهترین جاذبه های فرهنگی، اجتماعی و خرید را در خود جای داده است. خانه بازی غرب یورکشایر و بزرگترین تالار تئاتر بیرون از شهر لندن، و همچنین کهن ترین سالن موسیقی دنیا در این راه واقع شده است.

۴ – منزل هارود

این بنا، منزلی است شکوهمند است که مرکز و جایگاه ارل بود. طراحی و ساخت این بنا با استفاده از سبک معماری گرجستان و به وسیله ی رابرت آدام صورت گرفت که سرانجام پس از گذشت سی سال در سال ۱۷۷۱ به پایان رسید. این خانه در فاصله ی حدودا ۱۲ کیلومتری شمال شهر لیدز واقع شده است که مشمول سقف ها و دیوارهای ظریف می باشد.

در این منزل اثرهای نفیس زیادی متعلق به ال گروکو، گینزبورو, و نقاشی های متعلق به آنجلیکا کافمن و توماس چیپندیل (سازنده معروف مبل انگلیسی) و نیز ظروف چینی جای خوش کرده اند. جدای از طراحی داخلی در فضای بیرونی مناظر زیبا و چشم نوازی همراه با دریاچه ای حدودا ۳۳ متر مربع، باغ پرندگان وجود دارد که طراحی آن به وسیله ی «Capability Brown» صورت گرفته است. در این منطقه باقی مانده هایی از دژی وجود دارد که قدمت آن به قرن ۱۲ می رسد.

۵ – عبادتگاه نیوزام

این عبادتگاه بنایی شکوهمند دارای ۴۰ اتاق است که نقاشی های متعددی متعلق به استادهای کهن و نیز مجموعه ای از ظرف های نقره و کرم لیدز می باشد. این بنا که زادگاه لرد دارنلی (شوهر ماری ملکه اسکاتلند) شناخته می شود درون پارکی وسیع حدودا ۹۰۰ جریب در در اطراف لیدز قرار گرفته است.

آشنایی با دیدنی های لیدز

۶  – صومعه ی سنت جان

این صومعه از جمله دیدنی های لیدز و برترین صومعه های شهر لیدز به شمار می رود که در نیو بریگیت واقع شده است. محیط داخلی آن شامل ۲ شبستان و نیز ۱ صحنه اصلی، منبر، حجره های رنسانس می باشد که تاریخ تاسیس آن به سال ۱۶۳۴ باز می گردد. از سایر جاذبه های مذهبی این منطقه می توان به صومعه ی جامع کاتولیک روم واقع در خیابان کوکریج، صومعه ی جامع سنت آن اشاره داشت. صومعه ی مقدس ترینیتی گرجستان در کناره رودخانه بنا شده و در سال ۱۷۲۷ مرمت گردید, صومعه ی لیدز مینستر متعلق به قرون وسطا نیز در سال ۱۸۴۱ مرمت گردیده و کهن ترین صومعه ی شهر لیدز به شمار می رود.

۷ – موزه پادشاهی

در ناحیه اسکله لیدز موزه ای پادشاهی وجود دارد که دارای مجموعه ی ملی زره و اسلحه انگلیسی می باشد. در موزه تاریخی نامبرده ۸۵۰۰ وسیله (۳۰۰۰ سلاح و زره تمام دنیا) در ۶ گالری تماشایی نمایش داده می شود. در گالری شرقی شما شاهد نمونه های بینظیری از زره و اسلحه آسیایی و آفریقایی و شمشیرهای و سلاحهای به کار گرفته شده در فیلم سنمایی «ارباب حلقه ها» خواهید بود. در گالری تورنمنت آثاری مطرح و شاخص متلعق به رقابت های قهرمانی بزرگ قرون وسطایی، همچنین زره های کامل هنری هشتم به نمایش کشیده شده است.

۸ – موزه صنعتی

در فاصله ۲ مایلی غرب مرکز لیدز و در مسیر جاده کانال, موزه ای تاریخی صنعتی واقع شده که نمایش دهنده ی تاریخ ساخت پشم پس از قرن ۱۸، و نیز نمایشگاههای متعلق به ساخت لباس و پارچه، لوکوموتیو، آرشیتیکتی و چاپ می باشد. یکی دیگر از جاذبه های این منطقه کانال های مجاور لیورپول و لیدز است که ۲ شهر صنعتی و مطرح لیورپول و لیدز از به یکدیگر اتصال می دهد. این معماری شگفت انگیز با رسم ۱۲۷ مایل و گذشتن از پنین؛ تقریبا ۹۱ قفل از مسیر اصلی خود را فرا می گیرد.

۹ – بورس ذرت

این سازه تاریخی انگلیس متعلق به دوران ویکتوریا می باشد که بنای آن به وسیله ی کوتبرت برودریک طراحی و در سال ۱۸۶۴ ساخت آن به پایان رسید. این بنا اکنون میزبان فروشگاههای گوناگون، کافه ها و گالری ها می باشد.

آشنایی با مکان های توریستی لیدز

۱۰ – سالن لوترتون

این تالار در زمان ادواردیان پیش از جنگ جهانی اول جهت خانواده گاسکوئین ایجاد گردید. این بنا شامل اثرهای هنری متعلق به قرن ۱۹ و مجموعه ی بلبل می باشد که اثرهای هنرمندهای بومی را ارائه می دهد.

این بنا به وسیله ی باغ پرندگان و باغ رسمی ادواردیان محاصره گردیده که بالای ۲۰۰ نوع، و چند راه برای پیاده روی را شامل می شود.

۱۱ – شهر ویکفیلد

بعد از نیم ساعت رانندگی در مسیر جنوب لیدز به این شهر خواهید رسید. ویکفیلد شامل یک مجموعه ی مجسمه سازی شگفت انگیز در محیط باز می باشد که زادگاه کاتب انگلیسی معروف به نام «جورج گیسینگ» می باشد. سالن نمایش ویکفیلد میزبان وقایع هنرهای نمایشی و نیز موزه شهر می باشد. بازمانده های قلعه صندل، صومعه ی جامع ویکفیلد، موزه ملی استخراج زغال سنگ و گالری ویکفیلد از جمله جاذبه های تماشایی این شهر محسوب می شوند.

۱۲ – پارک راواندهی

این پارک از جمله وسیع ترین و محبوب ترین پارک های شهری اروپا می باشد که شامل بالای هفتصد جریب دریاچه، باغ، جنگل، پارک است.

آشنایی با مکان های دیدنی و منحصر به فرد لیدز

از این که تا پایان این مطلب همراه ما بودید بی نهایت قدردان و متشکریم. برای آشنایی با سایر مطالب منتشر شده ی آرگا مربوط به کشور انگلیس همچون دیدنی های بیرمنگام انگلیس، دیدنی های نیوکاسل انگلیس، دیدنی های گرینویچ بر روی آنها کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *