دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

راهنمای مهاجرت به کلمبیا از طریق راه های مختلف

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۶ تیر ۱۴۰۰
  • ۰

مهاجرت به کشور کلمبیا دارای شرایطی است این کشور مهاجران زیادی را هر ساله می پذیرد و متقاضیان می توانند از ویزای تحصیلی، کاری، توریستی، ازدواج و تولد برای مهاجرت استفاده کنند مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به این کشور شامل مدارک عدم سوء پیشینه، بیمه، تمکن مالی و فراگیری زبان می باشد.

کلمبیا از کشورهای مهاجرپذیر دنیا است این کشور از مزایای ویژه ای برای مهاجران برخوردار است بیشتر کارگران در این کشور به طور سالانه دو سری حقوق های اضافی دریافت خواهند کرد این اضافه حقوق ها در ایام کریسمس و عید پاک است. از دیگر مزایای زندگی در این کشور می توان به تعطیلات ۱۴ روزه با حقوق برای کارگران، مرخصی تولد فرزند برای پدران ۴ تا ۸ روز و برای مادران ۱۲ هفته، برخوردااری از امتیازات فرهنگی ویژه و بالا بودن سطح دستمزدها از مهم ترین ویژگی هایی است که بسیاری از افراد را به سوی مهاجرت به کشور کلمبیا می کشاند. این کشور از نظر اقتصادی نیز بسیار پیشرفته است بهداشت جهانی رضایت مطلوبی از این کشور دارد یکی از ویژگی های فرهنگی مثبت در این کشور این است که از مهاجران استقبال خوبی می شود به گرمی با آن ها رفتار می شود.

راه های مهاجرت به کشور کلمبیا:

زندگی دراین کشور از مزایای زیادی برخوردار است به همین خاطر سالانه آمار مهاجران به این کشور افزایش می یابد نحوه مهاجرت به این کشور بنا به درخواستی که شما دارید متفاوت می باشد به طور کلی می توانید از شیوه های مهاجرتی توریستی، تحصیلی، کاری و … برای مهاجرت به این کشور استفاده کنید. با توجه به بالا بودن میزان درخواست مشاوره های حقوقی در این زمینه می تواند موثر باشد و راه های مهاجرتی درست را بیشتر به شما معرفی می کند.

ویزای توریستی کلمبیا

ابتدا بهتر است با این کشور بیشتر آشنا شوید این کشور با عنوان جمهوری کلمبیا شناخته می شود کشوری است در آمریکای لاتین مساحت آن ۱۱۴۱۷۴۸ کیلومتر مربع می باشد در سال های اخیر این کشور از رشد اقتصادی مطلوبی برخوردار بوده است. آموزش هایی که در سطح بهداشت جهانی آن صورت گرفته است توانسته یکی دیگر از امتیازات این کشور باشد مردمان این کشور مردمانی مهمان نواز هستند آن ها روابط اجتماعی و عاطفی خوبی دارند بنابراین برای مهاجران ایرانی می تواند گزینه مناسبی باشد. مردمان کلمبیا زبان اسپانیایی دارند و لهجه نیز ندارند پراکندگی مردم در این مناطق به شکل یکسان نیست.

مهاجرت به این کشور از طریق های متعددی امکان پذیر است سرمایه گذاری کردن در این کشور، ازدواج با تبعه این کشور، کار در این کشور، تولد فرزند در این کشور، پناهندگی و تحصیل از عمده شیوه های مهاجرتی به این کشور می باشند که بسیاری از افراد و مهاجران از این شیوه های مهاجرتی استفاده می کنند.

مهاجرت به کلمبیا

سرمایه گذاری کردن:

حمایت های زیاد دولت از مهاجران سرمایه گذار موجب شده است تا بسیاری از افراد از امتیازات آن استفاده کنند و سرمایه های خود را در این کشور جاری کنند سرمایه گذاری در بخش های مختلف محصولات کشاورزی، تولید و خدمات صورت می گیرد سرمایه گذاری در هر یک از این بخش ها می تواند نوعی امتیاز برای مهاجران محسوب شود متقاضیان در این کشور می توانند در بخش های دیگری نیز سرمایه گذاری داشته باشند اقدام به ثبت شرکت نیز می تواند از دیگر شیوه های سرمایه گذاری در این کشور باشد. اما نکته مهم در تمام این سرمایه گذاری ها اقامت دائم در این کشور است که می توانید از طریق سرمایه گذاری به راحتی این اقدام را انجام دهید.

  •  آرون گروپس

کار کردن:

یکی دیگر از شیوه های مهاجرت به کلمبیا کار در این کشور است که متقاضیان زیادی نیز دارد فعالیت در شرکت ها و موسسات این کشور می تواند امتیازات ویژه ای داشته باشد شما برای شروع فعالیت در این کشور می توانید دعوت نامه شغلی از موسسه مورد نظر خود در این کشور دریافت کنید و به راحتی کارهای اقامت خود را انجام دهید. برای اینکه کار مناسب در شرکت های این کشور را داشته باشید می توانید به موسسات کاریابی و سایت های کاریابی مراجعه کنید افراد متقاضی برای یافتن کار باید مدارکی همچون مدرک تحصیلی، رزومه کاری و تحصیلی، مدرک زبان اسپانیایی، سوابق کاری، گواهی تمکن مالی، انگیزه نامه و اسکن صفحه اول پاسپورت را داشته باشند. متقاضیان بعد از دریافت کردن عوت نامه های شغلی خود و مراجعه به کنسولگری می توانند برای مهاجرت اقدام نمایند.

ویزای کلمبیا

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای این کشور شامل فرم ویزای کار و تکمیل کردن آن، عکس پاسپورتی جدید، پاسپورت ۱۲ ماه اعتبار، گواهی عدم سوء پیشینه، گواهی پزشکی، مدارک محل اقامت و دعوت نامه شغلی می باشد.

تحصیل کردن:

از شیوه های رایج دیگری که برای مهاجرت کردن می توانید از آن استفاده کنید مهاجرت تحصیلی است دانشگاه های این کشور هر ساله تعداد زیادی از متقاضیان را پذیرا هستند. برای پذیرش در دانشگاه های این کشور باید از سوی دانشگاه دعوت نامه دریافت کنید کافی است رزومه تحصیلی خود را برای دانشگاه مربوطه ارسال کنید و دعوت نامه دریافت کنید مدارک مورد نیاز برای درخواست به این دانشگاه ها انگیزه نامه، مدارک تحصیلی، ریز نمرات، مدرک زبان انگلیسی یا اسپانیایی می باشد. مراحل دریافت ویزای تحصیلی این کشور  شامل دریافت فرم تقاضا، هزینه های پرداختی، گواهی پذیرش دانشگاه، مدرک تحصیلی، مدرک زبان، محل اقامت، بیمه مسافرت و رزرو بلیط می باشد.

کار کردن در کلمبیا

ازدواج و تولد:

از دیگر شیوه های مهاجرت به کلمبیا مهاجرت از طریق ازدواج با اتباع این کشور است و یا زمانی که فرزند شما در این کشور متولد شود می تواند اقامت این کشور ار دریافت کنید این شیوه ها نیز شرایط ویژه ای دارد و باید به سفارتخانه مراجعه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *