دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

دانستنی های جالب درباره سیاره نیبیرو یا سیاره X

  • زهره گنج بخش
  • ۲۶ تیر ۱۴۰۰
  • ۰

نیبیرو… آیا تاکنون نام چنین سیاره ای را شنیده اید؟ در برخی پیش گویی ها آمده است که زمین با برخورد سیاره ای به نام نیبیرو یا سیاره ایکس در نهایت از بین خواهد رفت و جهان به پایان می رسد. اما سوال اینجاست آیا واقعا سیاره نیبیرو وجود دارد؟

سیاره نیبیرو (سیاره X) این جرم آسمانی ناشناخته در پیشگویی های مربوط به آخر الزمان هم آمده است که به دست آن جهان به پایان می رسد و رستاخیز آغاز می شود. هم چنین پیشگویی های مربوط به سال ۲۰۱۲ را اگر مطالعه کنید راجع به نابودی جهان توسط همین سیاره گفته هایی مطرح شده بود، که هیچ کدام از دانشمندان صحت و درستی آن را تایید نکرده بودند و پیش بینی این پیشگویان کاملا اشتباه از آب درامد. از همان سال ها بود که چنین سیاره ای در افکار عمومی شکل گرفت و از آن صحبت شد. تحقیقات و پژوهش هایی راجع به این سیاره ی ناشناخته از آن موقع صورت گرفت که در ادامه بحث به وجود یا عدم وجود سیاره ایکس می پردازیم.

سیاره ی نیبیرو

سیاره نیبیرو یا ایکس

در اطلاعات موجود از اساطیر بابلی به اجسام آسمانی که عظیم جثه هستند نیبیرو گفته می شود. معنی واژگانی کلمه نیبیرو «مکان عبوری» است. در متن های بابلی به سیاره مشتری نیبیرو می گفتند و برخی از آنها هم ستاره های قطبی را به اسم نیبیرو نام گذاری می کردند. نظریه ای که راجع به این  سیاره گفته می شود این است که سیاره ایکس از مدار گردش سیاره ها رد شده و بعد از آخرین سیاره که همان نپتون است جای گیری کرده است. اما دانشمندان نجوم می گویند هیچ جسم بزرگی نیست که بتواند از مدار زمین بگذرد و در مسیر منظومه شمسی برای خودش یک مسیری جداگانه ای طی کند. با توجه به همین مطلب دانشمندان زیادی  قضیه سیاره ی نیبیرو را رد کردند.

پیشگویی هایی راجع به نیبیرو

 شواهد و تحقیقات درباره ی سیاره ناشناخته

یک دانشمند ستاره شناسی از دانشگاه کالیفرنیا با تحقیقات خود با مدارک و شواهد از وجود یک سیاره ای که دور تر از سیاره نپتون در مداری در حال چرخش است، سخن به میان آورد. این جرم آسمانی که سیاره ۹ نام گرفته، هویت و هستی آن تایید نشده است.

دانشمندانی که از هستی و وجود این سیاره صحبت کردند با مطالعه ی رفتار سنگ ها در کمربند کویپر در آن سوی سیاره نپتون ادعا کردند که جرم عظیم آسمانی که اندازه ی آن از زمین ۱۰ برابر بزرگ تر است در فاصله ی خیلی دور از منظومه قرار گرفته است و وجود همان سیاره ۹ را تایید کردند. با منتشر شدن این خبر مجددا بحث درباره سیاره نیبیرو یا همان سیاره نابود گر شدت گرفت. طرفداران وجود سیاره نیبیرو معتقدند همان طور که سیاره ۹ دیده نشده اما شواهد و مدارکی برای اثبات آن وجود دارد، دیده نشدن نیبیرو به دلیل اینکه از خود نور مرئی منتشر نمی کند، دلیلی بر وجود نداشتن آن نمی باشد.

سیاره ناشناخته نیبیرو

  •  آرون گروپس

جمع بندی نهایی در رابطه با سیاره نیبیرو

به طور کلی ناسا وجود سیاره ایکس که ساخته فکری فردی به نام نانسی لیه در در آمریکا می باشد را رد می کنند. و معتقدند چنین سیاره ای با زمین برخورد نمی کند. دانشمندان مدارک و شواهدی که وجود و واقعیت داشتن سیاره نیبیرو را به اثبات برسانند، پیدا نکرده اند و می گویند تنها از این سیاره در متون باستان و نوشته های قدیمی یاد شده است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *